Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2007, 13:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vroeg me opeens af, wat is je favoriete quote? en waarom? Gebruik je hem constant? vind je hem mooi, wijs, grappig, gemeen etc.? waar is hij uit? (boek, film, beroemdheid, bekende, vijand) heb je hem daar zelf van of heb je hem gejat van iemand anders? In welke taal is hij oorspronkelijk geschreven/gesproken?

TS begint:
Hmm. Hoewel ik constant alles van Dickens loop te reciteren, denk ik dat ik toch voor de bekendste ga:
"please sir, I want some more.."
uiteraard gebruik ik deze vaak want ik gebruik graag quotes uit dickens, voor zoveel mogelijk. Ik vind het een mooie quote omdat ik er het hele verhaal omheen kan napraten, en omdat het een geweldig verhaal is, en omdat het zo mooi laat zien hoe genadig de regering is tegenover de armen en zwakkeren. (niet dus).
Hij is uit een boek, van Dickens, Oliver Twist, en uit de film Oliver Twist. (ja echt )
Hij is oorspronkelijk in het Engels geschreven door Charles Dickens, in de serie Oliver Twist die hij schreef in 1837.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2007, 14:11
Spelvout
Spelvout is offline
Citaat:

Een man verveelt zich nooit. Vervelen is meer iets voor vrouwen. Een man heeft altijd zijn gedachten.
Niet dat een vrouw géén gedachten heeft!
Maar de gedachten van een vrouw zijn altijd wat aan de korte kant. Bijvoorbeeld: “Wat zal ik nu weer eens aantrekken?”
Een man daarentegen heeft lange gedachten. Een man denkt bijvoorbeeld graag aan hoe het nu verder allemaal moet. Met een zo’n lange gedachte kan een man vaak wekenlang vooruit.
Als een man denkt, hoor je hem niet. Als een vrouw denkt, hoor je voortdurend van alles. Vrouwen geven graag de tussenstand van hun eigen denken door.
Van een man hoor je alleen de einduitslag. Wekenlang hoor je niks van een man, en dan opeens zegt een man: “We kopen een ander huis.”
Deze mededeling kan beschouwd worden als het eindpunt van een lange gedachte. Het heeft voor een vrouw dan ook niet zoveel zin om daar nog iets tegen in te brengen. Alle eventuele pro’s en contra’s zijn door de man in kwestie al lang in stilte bedacht.
Een vrouw kan daarom de mededeling ‘we kopen een ander huis’ daarom het beste beantwoorden met: “Oh.”
Of met: “Goed schat, wil je een biertje?”
Elke andere tegenwerping is overbodig. Zelden ziet een man tijdens het lange denken iets over het hoofd.
Daar hoort een leermomentje bij.
Voor de duidelijkheid, een vrouw kan zich in een huwelijk met een gerust hart volledig concentreren op het bereiden van maaltijden.
Oud 27-02-2007, 14:14
Ann
Ann is offline
'Laat de somberheid verstikken in het licht'
dat vind ik een hele mooie uitspraak. Ik gebruik hem niet elke dag, maar heb hem op mijn muur geschilderd met daaronder de handtekening van degene van wie die uitspraak is.
Oud 27-02-2007, 14:51
Verwijderd
"Internet..."

Van nare man dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Die uit mijn sig, een citaat van Joost van den Vondel. Zeer mooie literaire vondst die de wereld waarop wij leven kernachtig uitdrukt.

Of anders gewoon deze uit Friends:

Chandler: "You're such a nice guy" means: "I'm gonna date leather-wearing alcoholics and complain about them ... to yoú!"
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:06
Verwijderd
Oh en uit Desperate Housewives.

Gabriel Solis:
"Don't hijack a Ferrari if you don't know how to drive."
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, maar die van Chandler heeft universele waarde.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:12
Verwijderd
Ik snap die eerlijk gezged niet.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:18
Verwijderd
"Oh my god!? That is like só mid-90's!"
- Summer Roberts in the OC
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 18:49
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 27-02-2007 @ 19:12 :
Ze zijn met z'n zessen aan het vertellen wat iemand bedoelt als je date dingen zegt om je niet te kwetsen.

Ik heb zo veel favoriete quotes. Erg veel.
Deze schiet me nu even te binnen:
"Enough of this voodoo-nonsense, bad things happen because I'm stupid!"
iemand uit That seventies show.
Oud 27-02-2007, 18:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 27-02-2007 @ 19:12 :
Is niet zo moeilijk, toch? Chandler geeft de werkelijke vertaling van een veel gehoord cliché dat vrouwen gebruiken. En trouwens, die van Spelvout vind ik geniaal. Van wie is die?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 11:11
Uice
Uice is offline
Die uit mijn sig natuurlijk! Of anders:

"You never see an old man having a Twix."

"For some reason... there was a chimp knocking about"

"It's this place where you go to take your dog a walk... and some people might go there on sundays... and you might have a taste of it."

"It's more of a stare... of fear."

"You take 8 kebabs, 2 kebabs, 57 kebabs, times it by... 27 kebabs. The fella is struggling to work it out. What's going on there?
A döner sum... uh... right? So he's struggeling to work it out, uh... It's a döner sum uhhhm... Döner sumuhhh... Right? So they got that right as well so... Donna Summer."

"That's ridicirickydiculous. Right, Rockbusters."

"It was when I jumped my hight."

"It's doin' me head in."

Allemaal van Karl Pilkington.

Laatst gewijzigd op 28-02-2007 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 12:06
dallie
dallie is offline
Just remember, the same as a spectacular Vogue magazine, remember that no matter how close you follow the jumps: Continued on page whatever. No matter how careful you are, there's going to be the sense you missed something, the collapsed feeling under your skin that you didn't experience it all. There's that fallen heart feeling that you rushed right through the moments where you should've been paying attention. Well, get used to that feeling. That's how your whole life will feel some day. This is all practice. None of this matters. We're just warming up. - Palahniuk
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 12:36
TopDrop
TopDrop is offline
"Shut the fuck up Donny!"

Uit The Big Lebowski. Eigenlijk is de hele The Big Lebowski film één grote geniale quote
Oud 28-02-2007, 13:44
Verwijderd
@TS

Ik ben een keer in het dickensmuseum geweest, al was dat weliswaar voor een ADSL aansluitinkje. Het museum en de website http://www.dickensmuseum.nl/ zijn absoluut het bezoeken waard!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 13:54
Verwijderd
"poep gebeurt"
"dat is echt zo'n geval van: helaas, volgende keer beter" (als iemand een heel lelijk hoofd heeft bijvoorbeeld)
"gewoon ja zeggen en lief lachen" (het antwoord op alle vragen)

(bovenstaande zijn niet echt quotes natuurlijk, eerder algemene uitspraken, maar ze zijn zo vaak van toepaasing )

Citaat:
stargirl door Jerry Spinelli, Stargirl is aan het woord
Op een dag neemt Stargirl haar vriend mee naar haar betoverde plek in de woestijn van Arizona. Hij vraagt wanneer de betovering begint, want alles ziet er niet anders uit dan normaal.
"Die is begonnen toen de wereld werd geboren. Die houdt nooit op. Die blijft, altijd. Die is er gewoon."
(...)
"De aarde spreekt tegen ons, maar we kunnen het niet horen vanwege al die deining die onze zintuigen maken. Soms moet je ze uitschakelen, je zintuigen uitschakelen. Dan heb je een kans - een kleine kans - dat de aarde je aanraakt. Dat het heelal spreekt. Dat de sterren fluisteren."
(...)
"Ik stel me een grote roze vlakgum van zeep voor en die gaat heen en weer, heen en weer, en het begint onderaan bij m'n tenen, heen en weer, heen en weer en daar gaan ze - poef! - mijn tenen zijn weg. En dan m'n voeten. En dan mijn enkels. Maar dat is nog gemakkelijk. Het wordt moeilijk als ik probeer mijn zintuigen uit te gummen: m'n ogen, m'n oren, m'n neus, m'n tong. Mijn hersens zijn het laatst aan de beurt. Mijn gedachten, herinneringen, al die stemmen in mijn hoofd. Dat is het moeilijkste, mijn gedachten uitgummen."
"En dan, als het lukt, ben ik uitgegumd. Weg. Ben ik niets. En dan kan de wereld me zo binnenstromen, als water in een lege schaal."
"Dan ben ik niet meer buiten de wereld, maar ook niet echt erin. Ik bedoel, er is geen verschil meer tussen mij en het heelal, De grens is weg. Ik ben de wereld en de wereld is mij. Ik ben een steen, een cactusdoorn. Ik ben regen. Dat vind ik het fijnste, regen zijn."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 13:58
Verwijderd
"The road to hell is paved with good intentions"
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 14:13
Verwijderd
"Nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculé de ta mère."
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 14:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dukko schreef op 28-02-2007 @ 14:44 :
@TS

Ik ben een keer in het dickensmuseum geweest, al was dat weliswaar voor een ADSL aansluitinkje. Het museum en de website http://www.dickensmuseum.nl/ zijn absoluut het bezoeken waard!
mooie reden om in een museum te komen ^^

Maar dankjewel voor de tip Dukko!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 15:01
Magican
Magican is offline
What does Marcellus Wallus, look like?

In de bovenste wordt de quote het beste weergegeven.
Oud 28-02-2007, 15:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
"Ook gij, Brutus?"

Lekker dramatisch.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 15:38
dallie
dallie is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 28-02-2007 @ 14:58 :
"The road to hell is paved with good intentions"
Waarvan is die?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 15:48
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Die in mijn signature.
Oud 28-02-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 28-02-2007 @ 16:38 :
Waarvan is die?
Weet ik niet zeker. Ik dacht altijd Churchill, maar bij het zoeken op google kwamen er andere mensen naar boven.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 17:04
Verwijderd
"Alles komt goed"

maar ik geloof er geen bal van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2007, 19:09
P-apple
P-apple is offline
"Hoppakee d'r in, en weg is Willie"
Van mijn maatschappijleraar over castratie-angst.
Oud 28-02-2007, 19:20
Verwijderd
Ik hou van zoveel quotes, van literair tot wil&grace niveau maar de joodse spreekwoorden zijn vaak enorm cynisch http://en.wikiquote.org/wiki/Yiddish_proverbs
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 21:22
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
'The only law that can govern a man is that which he places upon himself': Suladan of Harad.

en uiteraard 'At your service' van Fortuyn, maar dat komt meer door de man zelf...
Oud 28-02-2007, 22:11
Verwijderd
Wat een armoede zeg, quotes uit The O.C...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 11:41
Johnny88
Johnny88 is offline
Plato zei ooit eens; wie zijn vermogen wil vermeerderen, moet zijn hebzucht verminderen.

Verder alle teksten van de Red Hot Chili Peppers (en Bob dylan)
Bijvoorbeeld: I am what I am most motherfuckers dont give a damn, and baby think you can, be my girl, I`ll be your man.
Oud 01-03-2007, 11:52
Femic
Femic is offline
Ik ben sowieso quotesfreak, zou geen favoriet kunnen kiezen..
Oud 01-03-2007, 13:09
Kitten
Kitten is offline
"Hij doet leuk mee"

"Blessed are the peacemakers, etc"

"Some call me the Knight of Death"
"But we just call you asshole"

"I swear by drunk, I am not God!"

"Heeeey." (Op zeer verbaasde toon, van een van mijn beste vrienden. Betekend dat ik weer eens een leuke belediging heb weten te plaatsen die hij niet gelijk door had )
Oud 01-03-2007, 15:12
Supreme Dutch
It's been a while since I cared for anything other than hardcore ego
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 15:53
tuttebel
tuttebel is offline
Excuse me. You...I ..I believe you have my stapler?
Oud 01-03-2007, 16:48
Spoonie
Spoonie is offline
pas op voor die laatste druppel, doe een condoom om je knuppel
Oud 01-03-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:
tuttebel schreef op 01-03-2007 @ 16:53 :
[afbeelding]

aaaah neee he
zit dat weer gigantisch lang in mijn hoofd :')
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 20:16
»Mandy_x«
»Mandy_x« is offline
If it can't kill you, it can only make you stronger...
Oud 01-03-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 28-02-2007 @ 12:11 :
"You never see an old man having a Twix."
Ik was een keer ergens aan het staan en toen zat er een oude man op een bankje te worstelen met de verpakking van een Twix. Hij had Parkinson, dus hij kreeg 'm niet open. Na een minuut of vijf heb ik 'm uiteindelijk geholpen het ding open te krijgen en toen was hij heel dankbaar. (Maar de Twix was wel al helemaal gesmolten omdat 'ie er zo lang mee had zitten frummelen, ah.)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 20:24
Verwijderd
"Victor, your alcoholproblem is that you do not drink it."
Uit 'Mr. Serpent, the serpent', een absoluut geniale strip van Michiel Huizinga (?) die nu helaas offline is gehaald. Mijn sig komt ook uit die strip. Ik zou er echt veel voor over hebben om er een boek van te hebben ofzo.

En verder weiger ik een favoriet aan te wijzen, er zijn te veel leuke uitspraken.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 22:25
dallie
dallie is offline
Arguing with idiots is just like the paralympics - even if you win you are still a retard

harsh oldschool internet quote van een anonymous person
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 23:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 01-03-2007 @ 21:20 :
Ik was een keer ergens aan het staan en toen zat er een oude man op een bankje te worstelen met de verpakking van een Twix. Hij had Parkinson, dus hij kreeg 'm niet open. Na een minuut of vijf heb ik 'm uiteindelijk geholpen het ding open te krijgen en toen was hij heel dankbaar. (Maar de Twix was wel al helemaal gesmolten omdat 'ie er zo lang mee had zitten frummelen, ah.)
Hm, apart. Wat dacht je toen je zag dat de man een Twix had? Want volgens Karl zou je moeten denken 'that's a bit weird, innit?'
Oud 01-03-2007, 23:44
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 01-03-2007 @ 16:53 :
[afbeelding]
Fantastische film
Oud 02-03-2007, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 02-03-2007 @ 00:07 :
Hm, apart. Wat dacht je toen je zag dat de man een Twix had? Want volgens Karl zou je moeten denken 'that's a bit weird, innit?'
Het was wel een vreemd gezicht, ja. Maar dat kwam voornamelijk doordat hij van die verkrampte vingers had en hevig trillende handen, dus het leek meer op dat hij de Twix vol woede wilde wurgen dan dat hij hem wilde opeten. Je ziet niet elke dag iemand die een Twix wurgt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 02:38
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 28-02-2007 @ 20:20 :
Ik hou van zoveel quotes, van literair tot wil&grace niveau maar de joodse spreekwoorden zijn vaak enorm cynisch http://en.wikiquote.org/wiki/Yiddish_proverbs
Understanding is something we're sure the other fellow hasn't got.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 02:43
Verwijderd
Citaat:
Poor twisted me schreef op 28-02-2007 @ 16:48 :
Die in mijn signature.
Jammer dat er een spelfout in zit.

edit: of 2.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 02:46
Verwijderd
"My head is bloody but unbowed." Uit Invictus van William Ernest Henley
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 02:54
Verwijderd
Citaat:
Jaeger schreef op 02-03-2007 @ 03:43 :
Jammer dat er een spelfout in zit.

edit: of 2.
Ben ik dan zo blind dat ik ze niet zie?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 04:23
Supreme Dutch
*oerwoudgeluiden*
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 04:49
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 02-03-2007 @ 03:54 :
Ja.

Er zitten eigenlijk zelfs vijf fouten in die zin, als je interpunctie en hoofdlettergebruik meetelt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 08:24
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 02-03-2007 @ 03:54 :
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
'Looses' hoort met 1 o. En Than zou then moeten zijn. Than betekend bijvoorbeeld 'Bigger than my brother' groter dan mijn broer. Then is meer 'Then you've got a problem. ' Dan heb je een probleem.
Zeg maar. ^^
Reageren

Regels voor berichten