Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2007, 17:08
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Ha
Teneerste ff vooraf ik weet niet of ik hier goed zit met dit bericht dus probeer ik maar.
Nu men vraag, ik heb op school een les marathon 24 uur achter elkaar les volgen zonder te slapen.
Dus kunnen jullie me zeggen waar van je wakker blijft behalve energie drank dan want dat weet ik.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2007, 17:11
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
koffie, cola, suiker.
Oud 20-03-2007, 17:26
Bloem
Bloem is offline
In dit topic staan wel wat tips
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 17:45
Verwijderd
Wtf wat is daar het nut van? Rond de 16 uur zonder slaap verlies je je concentratie grotendeels dus dan onthoud je toch niks meer?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 17:50
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-03-2007 @ 18:45 :
Wtf wat is daar het nut van? Rond de 16 uur zonder slaap verlies je je concentratie grotendeels dus dan onthoud je toch niks meer?
Het is voor een goed doel en niet om er echt wat van te blijven onthouden want het is niet lesstof en geen gewone lessen maar andere die je normaal niet hebt
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 18:22
Ivo
Ivo is offline
Ik heb een paar jaar terug ook een lesmarathon gehad.
Eten en drinken enzo werd door de school geregeld via sponsors.
Zorg dat je van alles wat binnen krijgt: calorien, vezels, suiker, zout en vitamines.
Dus af en toe een broodje, dan weer een zakje chips of een kop cup-a-soup. Fris zorgt weer voor suiker (neem alsjeblieft geen light, ookal ben je dat gewend). Je zorgt er dan voor dat je lichaam niet heel veel moeite voor hoeft te doen om al deze stoffen op peil te houden in je bloed. En als dit op peil blijft, voel je je wat fitter. Ga ook regelmatig buiten even frisse lucht happen en probeer je lichaam een beetje in beweging te houden (een rondje wandelen in de pauze bijvoorbeeld, vang je 2 vliegen in 1 klap).
Bij mij is enigsinds actief blijven het toverwoord om lang wakker te blijven. Niet te actief natuurlijk, want dan wordt je daar weer moe van. Maar als je de hele tijd stil gaat zitten wordt je veel sneller duf.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 18:31
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Citaat:
Ivo schreef op 20-03-2007 @ 19:22 :
Ik heb een paar jaar terug ook een lesmarathon gehad.
Eten en drinken enzo werd door de school geregeld via sponsors.
Zorg dat je van alles wat binnen krijgt: calorien, vezels, suiker, zout en vitamines.
Dus af en toe een broodje, dan weer een zakje chips of een kop cup-a-soup. Fris zorgt weer voor suiker (neem alsjeblieft geen light, ookal ben je dat gewend). Je zorgt er dan voor dat je lichaam niet heel veel moeite voor hoeft te doen om al deze stoffen op peil te houden in je bloed. En als dit op peil blijft, voel je je wat fitter. Ga ook regelmatig buiten even frisse lucht happen en probeer je lichaam een beetje in beweging te houden (een rondje wandelen in de pauze bijvoorbeeld, vang je 2 vliegen in 1 klap).
Bij mij is enigsinds actief blijven het toverwoord om lang wakker te blijven. Niet te actief natuurlijk, want dan wordt je daar weer moe van. Maar als je de hele tijd stil gaat zitten wordt je veel sneller duf.
Waar heb jij dan de lesmarathon gehgad welke school
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Ferrywoman schreef op 20-03-2007 @ 18:50 :
Het is voor een goed doel en niet om er echt wat van te blijven onthouden want het is niet lesstof en geen gewone lessen maar andere die je normaal niet hebt
Wat heeft het goede doel er dan aan? Of gaan jullie dingen leren over kindjes in Afrika oid?

Hoe dan ook, als ik nachten doorhaal dan doe ik dat meestal puur op caffeïne, heel veel roken en wilskracht. Je kan jezelf op zich best makkelijk wijsmaken dat je helemaal niet kan, mag en wil slapen - alhoewel dat vast iets van oefening vereist.

Ik kan je ook alvast waarschuwen dat je in die 24 uur minstens één periode van een uur of 3 of 4 krijgt waarin je echt héél moe bent en haast om aan 't vallen bent van de slaap. Na een tijdje gaat dat over en word je hyperactief, want dan denkt je lichaam van 'okay jezus dan niet hoor'. Als je echt de drang hebt om te gaan slapen dan moet je maar gewoon denken dat 't tijdelijk is en ondertussen hard aan de koffie gaan, ik vind dat wel een lief psychologisch zetje in de rug.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-03-2007 @ 21:01 :
Wat heeft het goede doel er dan aan? Of gaan jullie dingen leren over kindjes in Afrika oid?
sponsoren ?

wij deden dit al jaren in de derde klas, maar wij deden nergens aan en overleefden het ook altijd met alle plezier? is het trouwens geen 12 uur achter elkaar les? of in ieder geval, een gewone lesdag en ´s avonds 8 tot ´s ochtends 8, zo ging dat dacht ik bij ons.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 10:45
Roosje
Roosje is offline
Koffieee! En als je een energietekort hebt bananen. ;x
Oud 28-03-2007, 14:34
19lotte93
19lotte93 is offline
als ik voor iets zou moeten opblijven bijv. als ik op kamp ben..
dan ga ik altijd gewoon harde muziek op mijn ipod luitsteren.. het helpt heel erg goed
Oud 31-03-2007, 18:21
Mestkever
Mestkever is offline
Stel jullie aan. Je hebt toch niet allemaal cola en koffie nodig om wakker te blijven.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 18:24
Verwijderd
Je blijft het beste wakker door te zorgen dat je actief bezig blijft.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2007, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een keer een week overleefd zonder ook maar een nacht in m'n bed te liggen (heb wel wat liggen slapen in de trein zo af en toe maar niet diep en lang) en 24 uur kan je zeker wel volhouden zonder slaap en allerlei trucjes. Energydrink, koffie, frisse lucht en bezig blijven werken wel goed
Oud 03-04-2007, 20:56
sladressing
sladressing is offline
lijntje speed doet wonderen kan ik je vertellen _____//
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 10:14
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
klinkt wel heel erg leuk.

Gaat zeker lukken als je op kamp ofzo bent blijf je toch ook wakker
suc6 iig
Oud 11-04-2007, 10:26
originelenaam!
originelenaam! is offline
Bananen(fruit) en water werken erg goed.
Stevig avondeten als spaghetti/stamppot gevolgd door koffie ook.
Veel succes met je marathon.

Ohja, frisse lucht is ook erg belangrijk.
Daar krijg je 90% van je energie van!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten