Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2003, 12:54
C'est moi
C'est moi is offline
hallo

wie zit hier nog meer op de avond school voor volwassenen en doet mavo of hoe dat nou ook heet. vmbo tl? ik doe twee vakken engels en wiskunde maar engels is veel en wiskunde is pittig. ik heb er nml 5 jaar niks meer aan gedaan. wie zou mij willen helpen?

dank je chretienne
Oud 20-09-2003, 18:50
brinta
brinta is offline
Hallo Chretienne,
Ik kan je niet helpen met je wiskunde en /of Engels, maar ik vind het toch even leuk om te reageren omdat je, net als ik volwassenenonderwijs volgt. Ik heb gekozen voor het dagtraject , Havo.
Ik ben hypergemotiveerd: ben heel disciplinair met mijn huiswerk, dat was toen ik op de middelbare school zat (4 jaar geleden) wel anders! Ik besteed ong 1 a 2 uur per dag aan mijn huiswerk en zorg dat ik alles door en door ken, wat zich weer vertaald in mijn cijfers (wow! zo goed heb ik nog nooit gescoord!).

Als je hard werkt voor een vak en je redt het nog niet: is er geen mogelijkheid tot steunles bij jouw onderwijsinstelling?
Wat bij mij ook heeft geholpen: ik heb op eigen verzoek een wiskundetaak gemaakt in de zomervakantie. Had ik dat niet gedaan, dan zou ik wiskunde nu ook waarschijnlijk niet kunnen bijhouden. Vraag aan je leraar of hij zo'n taak voor je heeft. Bij mij was het een samenvatting van allerlei onderwerpen (uit Mavo 3 en 4 oa), met opdrachten en eindtoetsen erbij. Ik heb het idee dat dit voor mij het "gat" tussen mijn opleidingen een beetje gedicht heeft, misschien werkt het voor jou ook?

Verder Engels: meer BBC kijken en de Engelse Vogue lezen?
Oud 20-09-2003, 19:04
Balance
Balance is offline
ik zou als ik jou was kijken of ik een wiskunde boek kon vinden van 3 mavo.
evt ook nog van eerder, als je ook de stof van 3 mavo niet meer kent.

verder kan je natuurlijk hulp vragen aan docenten enzo.
Oud 21-09-2003, 15:28
ellen16
ellen16 is offline
Volgend jaar ga ik, naast een studie HBO-Verpleegkunde, naar de avondschool om daar mijn deelcertificaat scheikunde op havo-niveau te halen. Dit omdat ik zonder scheikunde niet toegelaten word op de opleiding van mijn keuze.
Ik denk dat t wel pittig zal worden....
Oud 22-03-2007, 13:47
Verwijderd
Kunnen jullie wat meer informatie geven over een avondschool?
Ik wil graag weten wat de tijden en kosten zijn.

Ik ben op dit moment bezig met een opleiding MBO Recreatie, maar door de manier waarop ik de afgelopen 4 jaar de studie heb doorlopen én de manier waarop er les wordt gegeven op het MBO (SLECHT!) ontbreekt er een basis die ik nodig heb bij mijn eindproject (ondernemingsplan). Erg pijnlijk om zo dichtbij te zijn en het waarschijnlijk niet te halen.
Oud 22-03-2007, 13:55
Barry K
Barry K is offline
Wat een up!
Oud 22-03-2007, 14:16
Miracle
Miracle is offline
Dit topic is een beetje oud. Er is een speciaal topic over volwassenonderwijs, daar kun je volgens mij ook avondschool doen. Zie hier: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post24578675

Regels voor berichten