Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Want de redenatie is dan als volgt: binnen onze maatschappij moet er ook evolutie plaatsvinden en dus moeten we erop letten dat er geen slechte genen doorgegeven worden. Maar het probleem daarmee is, dat een gesloten dierenhabitat wel een andere eenheid is dan een open maatschappij als de onze, en ook dat de evolutie juist werkt doordat het zichzelf reguleert; en dat dus onze ingrepen daarin juist averechts zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Je kunt nog uren discussieren over wat nou wel en wat niet onder "bezit" valt, maar ik ben van mening dat een mens nooit het bezit kan zijn van iemand anders.
Citaat:
Begeleiding?
|
Natuurlijk kan je niet doen met je kind wat je wilt... het is ook een mens je mag je kind tog ook niet mishandelen!
En wat die normen en waarden betreft je moet leven zoals je zelf wil maar je moet niet te ver gaan je kan bijv niet zomaar iemand vermoorden maarja nu is natuurlijk de vraag waar de grens ligt..... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als het al een paar eeuwen lang als normaal werd beschouwd dat je je kinderen vermoord zou het nu ook wel kunnen ja. Maar ik vind niet dat je een kind echt als een 'bezit' kan zien.
Het is gewoon een persoon, ookal kan het zelf nog niet overleven. Maar ja, het gebeurt wel dat ouders een kind vermoorden, maar dat opeten maakt het weer zo euj, ja ![]() Ik kan me in ieder geval moeilijk indenken dat iemand zoiets zou willen doen... En ik vind wel dat je je een beetje aan kan passen aan bepaalde normen een waarden ja. Je hoeft niet volgens alle regeltjes te leven maar eet je eigen kind niet op vind ik wel redelijk eigelijk ![]() |
![]() |
|
Is een kind een bezit en mag je ermee doen wat je wilt?
Een kind is absoluut geen bezit , het is een gewoon mens met gevoelens alleen wat kleiner dan een volwassene... En daarom mag je er (vind ik) niet mee doen wat je wilt... Ik bedoel je moet hem/haar wel opvoeden natuurlijk naar jouw idee en normen en waarden zoiets moet je zelf weten... Maar ik vind niet dat je het niet kunt maken om een kind te doden en er een stoofpotje van maken geserveerd met mayo en een kommetje sla... Dat vind ik TE ver gaan, en ja zo ben ik misschien wel opgevoed maar het is inderdaad tegen onze normen en waarden in... Maar die zijn niet voor niets zo als ze zijn.. lijkt me Moeten mensen leven aan de hand van de normen en waarden van de mensen om hun heen? Mensen moet leven aan de hand van hun EIGEN normen en waarden. En als daar in andere culturen het doden van je kind bijhoort, laat die anderen culturen dat dan doen, hun zorg maar ik ben het er absoluut niet mee eens... En ik ben blij dat ik in deze cultuur leef, dat we genoeg hebben aan kalfsvlees en varkensvet... Ik bedoel anders zouden wij er allemaal toch niet zijn?
Laatst gewijzigd op 08-07-2002 om 19:42. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-07-2002 om 16:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is dan wel puur instinctief bekeken. Dit zou je dan alleen doen als je het noodzakelijk zou vinden, door bijv. gebrek aan ander voedsel of uit natuurlijke overwegingen. In denk dat we qua instinct dan ook gelijk staan aan bepaalde diersoorten. Echter onderscheiden de mensen zich van dieren door ons verstandelijke vermogen, zelfbewustzijn, etc... waardoor we o.a. in staat zijn om onszelf normen en waarden aan te leren. Deze normen en waarden vertegenwoordigen het grootste deel van een samenleving of cultuur. Het opeten van een kind, uit bijv. geloofsovertuiging of uit cultureel oogpunt heeft allemaal te maken met normen en waarden. Als iemand een kind opeet, omdat hij denkt dat recht te hebben het te doen..........wie kan hem/haar stoppen. In die zin heeft hij/zij in den beginsel dus het beschikkingsrecht het op te eten. Afhankelijk van onze normen en waarden en culturele achtergronden, wordt de dader hier vervolgens wel/niet voor bestraft. Hopelijk begrijpen jullie mijn punt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Hoe voed jij je koters op? Nona | 77 | 04-06-2009 19:59 | |
Eten & Drinken |
Wat als je geen brood lust? Anne1988 | 40 | 25-11-2006 06:59 | |
Psychologie |
Lijfstraffen thuis: de discussie Redhair | 193 | 18-10-2006 20:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Spijt, een nieuw begin. Ingetjuhh | 13 | 16-07-2004 16:23 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Tanja. Vlooienband | 47 | 12-10-2002 13:15 |