Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2006, 07:39
Anne1988
Anne1988 is offline
De titel zegt het al. Ik lust geen brood. Witte bolletjes gaan er nog wel in, maar ik begin er ook steeds meer een afkeer van te krijgen. Bruin brood heb ik al een jaar niet meer gehad.
Weet iemand een gezonde vervanger voor brood? (het liefst één die je ook mee kunt nemen naar school bijvoorbeeld).
Crackers lust ik wel, maar het probleem daarvan is dat ik ook weinig beleg lekker vind.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2006, 07:43
Verwijderd
Ik vind dat je te oud bent om met dat soort dingen moeilijk te doen. Boterhammen smaken niet anders dan bolletjes en bruin smaakt nauwelijks anders dan wit. Eet maar gewoon brood en stel je niet zo aan.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 07:45
Verwijderd
grow up and get over it
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 07:55
suvórov
suvórov is offline
Als het echt een probleem is kun je fruit eten.
Oud 14-11-2006, 09:32
ikkuh15
ikkuh15 is offline
brinta
cruesli/muesli
volkorenbeschuitjes
volkorencrackers
van die wasa sandwich crackers (crackers waar al beleg tussenzit, makkelijk voor mee naar school )
geroosterd brood?
of je er "gewoon" overheen zetten en toch gezond broodgaan eten misschien als je gewoon wat andere soorten brood proeft dat er tochbest eentje bijzit die je lekker vind
Oud 14-11-2006, 09:49
Iduna
Iduna is offline
Je moet er ook lekker beleg op doen, dan proef je dat brood niet eens meer.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 09:52
Verwijderd
Het helpt ook wel om een beetje lekker brood te nemen ipv het primabruin van de aldi.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:18
IcedEarth
IcedEarth is offline
probeer je wel eens mueslibrood/ rozijnenbrood/ krentenbrood etc?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:11
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2006 @ 10:52 :
Het helpt ook wel om een beetje lekker brood te nemen ipv het primabruin van de aldi.
Haha, idd.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:43
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-11-2006 @ 12:11 :
Haha, idd.
ja! Ik lust zelfs brood zonder beleg, heb heel lekker brood en vind het zonder beleg net zo lekker
Oud 14-11-2006, 11:43
Anne1988
Anne1988 is offline
Tja, ik ben nu eenmaal student, duurder brood kan ik niet betalen. Nee hoor, geintje.
Krentenbrood en mueslibrood is inderdaad een goede tip. Ik eet 's ochtends al cruesli, maar dat is niet echt mee te nemen. Bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe het brood van de aldi smaakt, maar wij hebben juist altijd het goedkoopste brood, omdat dat lekker is.

@TS: Er zijn vreselijk veel alternatieven, kies daar voor. En dingen als krentenbrood, mueslibrood en cruesli zijn volgens mij niet zo enorm veel goedkoper als wat duurder brood, hoor? En als je niet enorm veel van brood houdt, kun je vrij lang met een brood doen en kun je, lijkt mij, ook wel een wat duurder brood kopen (dat is dan 1 euro in de week extra oid, dat moet te doen zijn ).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 14:54
Verwijderd
omg, stel je niet aan.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-11-2006 @ 14:49 :
Ik weet niet hoe het brood van de aldi smaakt, maar wij hebben juist altijd het goedkoopste brood, omdat dat lekker is.
lekker brood hoeft inderdaad niet per se duur te zijn en de aldi heeft ook best oke brood, alleen niet dat primabruin en primawit
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:35
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Kom op zeg.

Doe gewoon een enorme lading bloodbeleg op je brood en bouw dat langazaam af ofzo.

Als je dat echt niet wil:

Musli
Cornflakes
Crackers
Beschuit
Gekookte Eieren
Roggebrood
Fruit
Brinta (pap)
Drinkontbijt
Energyrepen (of hoe dat ook heet)
Huzarensalade

enzovoorts.

Laatst gewijzigd op 14-11-2006 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 08:48
Broeder
Broeder is offline
Broodrooster.
Oud 15-11-2006, 09:30
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Wat is daar mis mee?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 09:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-11-2006 @ 14:49 :
Maar tussen soorten/"merken" brood kan wel veel verschil zitten. Zo hadden wij een keer op kamp brood van de Albert Heijn, en niemand vond het lekker. Als ik brood haal bij de supermarkt bij mijn ouders, smaakt dat altijd lekker, terwijl het hier in de supermarkt maar matig smaakt. Daarom ga ik tegenwoordig hier maar naar de bakker, want dat brood smaakt tenminste wel lekker. Ik ben niet zo'n broodeter.

Ik denk dat er al een heleboel goed ideeen zijn genoemd. Probeer redelijk vers brood te eten en doe er beleg op wat je lekker vindt. Varieer dit met crackers/beschuit en dergelijke, dan heb je nog afwisseling ook.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 09:42
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat je brood van de bakker niet lust. Sowieso zijn er zoveel soorten, er zit vast wel iets tussen wat je lekker vindt. Zelf ben ik enorme fan van maisbrood, bijvoorbeeld. En je hebt ook brood dat wit is, maar net zo goed als bruin. Dat kan naar cake smaken zelfs.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:13
Miracle
Miracle is offline
Probeer her en der wat brood. Biologisch brood smaakt bijvoorbeeld heel anders (of beter gezegd, ze hebben veel verschillende soorten met verschillende smaken) en ook het brood van de bakker smaakt anders dan dat in de supermarkt.
Je kunt zelfs nog overwegen om een broodbakmachine te kopen, lekker goedkoop (alleen de machine is duur) en vers!
Oud 15-11-2006, 14:39
Lilium
Lilium is offline
Hoe kun je brood nou niet lekker vinden? Probeer zoals al gezegd is, wat verschillende soorten brood uit of haal het bij de warme bakker. Brood van de bakker móet je wel haast heerlijk vinden.
Oud 16-11-2006, 14:08
Shitonya
Shitonya is offline
Net een klein kind wat spruitjes niet lust. Er bestaan tig soorten beleg en tientallen soorten brood. Daarbij bestaan er nog minstens 10 soorten bolletjes/croissants/crackers, dus je bent een idioot in dit opzicht.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 14:28
Crimson
Crimson is offline
Ken het probleem.
En haal gewoon bij de bakker naast school saucijzenbroodjes of andere lekkere dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 17:54
ns_23
ns_23 is offline
ik begrijp je, Anne. Ik lust ook geen brood. Eet het haast nooit, tenzij ik er een frikandel en 8 liter mayonaise oppleur.

aan de mensen die "stel je niet aan zeg" zeggen: doe even normaal.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 13:30
Vice
Vice is offline
Er zijn genoeg broodvervangers.
Oud 19-11-2006, 14:48
marokkaanse
marokkaanse is offline
krentenbol of crackers is ook erg lekker
Oud 19-11-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2006 @ 16:20 :
en de aldi heeft ook best oke brood, alleen niet dat primabruin en primawit
Ik kom nooit bij de Aldi: rot winkel.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 16:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Vice schreef op 19-11-2006 @ 14:30 :
Er zijn genoeg broodvervangers.

ze vraagt toch wat die vervangers dan kunnen zijn.
Oud 19-11-2006, 18:11
luchtballon
luchtballon is offline
Ik vind brood 's ochtends ook vaak niet lekker, maar tosti is de oplossing.
Oud 19-11-2006, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 19-11-2006 @ 17:58 :

ze vraagt toch wat die vervangers dan kunnen zijn.
Een bezoekje aan de supermarkt doet wonderen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 18:34
Boogie
Boogie is offline
Er zijn honderden soorten beleg, als je je brood hiermee besmeurt, zal het niet meer naar brood smaken, voor zover dat zo'n specifieke smaak heeft dat het echt vies kan zijn...
Oud 19-11-2006, 18:50
Trifa
Trifa is offline
Waarom zeggen mensen 'stel je niet zo aan'? Het lijkt me wel even wat anders dan een kind dat geen erwtjes lust. Brood eet je elke dag twee keer, daar ben je lekker mee als je het niet lust!

Tip: brood smaakt heel anders als je er een tosti van maakt. Je zou ook 's middags van die good noodles kunnen eten als je dat lust.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Trifa schreef op 19-11-2006 @ 19:50 :
Brood eet je elke dag twee keer, daar ben je lekker mee als je het niet lust!
Je hoeft het niet verplicht twee keer per dag te eten, toch? In China eten ze nooit brood en daar leven ze ook nog steeds. Zoek alternatieven (zoals TS doet), die zijn er genoeg.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 16-11-2006 @ 14:28 :
Ken het probleem.
En haal gewoon bij de bakker naast school saucijzenbroodjes of andere lekkere dingen.
verantwoord zeg

als ik elke dag ga eten wat ik lekker vind, groei ik ook binnen een maand dicht zeg.

maarre er is altijd wel brood dat je lekker vind, er zijn zoveel variaties op te verzinnen bijv. met gedroogde tomaatjes, olijven etc.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 22:12
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Trifa schreef op 19-11-2006 @ 19:50 :
Waarom zeggen mensen 'stel je niet zo aan'? Het lijkt me wel even wat anders dan een kind dat geen erwtjes lust. Brood eet je elke dag twee keer, daar ben je lekker mee als je het niet lust!

Tip: brood smaakt heel anders als je er een tosti van maakt. Je zou ook 's middags van die good noodles kunnen eten als je dat lust.
Is het niet gewoon een kwestie van wennen? Als je een keer een hap brood neemt en denkt dat je het smerig vind en dan vervolgens helemaal geen brood meer eet omdat de rest dan ook wel smerig zou zijn vind ik je behoorlijk kortzichtig.

Das hetzelfde als met die erwtjes. Mijn ma zei altijd: "Je went er maar aan" en dat heb ik gedaan en het bevalt goed.

Ik vind het echt overdreven aanstellerij door te zeggen dat je geen brood lust. Er zijn echt tig varianten en als je ze allemaal smerig vind dan ben je echt een hele grote uitzondering waar ik echt nog nooit van heb gehoord.

Niet dat dat alles zegt maar als je weet dat ik 6 jaar in een supermarkt heb gewerkt en weet ik het hoeveel mensen dagelijks een goed advies heb gegeven die in eerste instantie beweerden iets niet te vreten te vinden en achteraf terugkwamen om te vertellen dat het toch echt lekker was denk ik dat ik best wel weet waar ik het over heb.
Oud 19-11-2006, 22:15
jet
jet is offline
ik ben ook geen broodfan maar maisbrood van de appie (die versgebakken) is echt lekker

maar ik snap niet hoe iemand nou niet van vers tijgerbrood dat zo lekker knapperig is kan houden
Oud 20-11-2006, 15:03
Verwijderd
Hoi,
misschien is het een idee om 1 van de volgende dingen mee naar school te nemen:
-salada
-koude pastasalade, dit is heel simpel. macaroni koken, tomaatje snijden, basilicum derbij, en klaar!
- sushi, doet een vriendin van mij ook vaak
succes ermee
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 17:48
Poepkind
Poepkind is offline
Ik vind brood niet zo erg lekker. Maar oerbrood vind ik dan wel weer lekker. Ik eet daarom vaak afbakbroodjes en kruidkoek, crackers en geroosterd brood zijn ook errug lekker. Je kan ook volkoren kaakjes eten, en roggebrood, Yammie! Als je dan ook fruit meneemt ben je erg gezond bezig.

Ik vind witbrood trouwens vies, het is zo smakeloos. Geef mij maar een stevige donkere boterham.
Oud 22-11-2006, 09:56
VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Lust je wel noten dan???
Daar kan je namelijk ook brood van maken. Als je intresse hebt kan ik het recept wel voor je opzoeken.
Het is makkelijk gedaan en zonder granen, wat overigens helemaal niet slecht is, er zitten alsnog genoeg vezels etc. in...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 23:02
Poepkind
Poepkind is offline
Brood uit noten lijkt me trouwens erg erg zwaar. Er zitten veel eiwitten en vetten in noten, terwijl brood vooral zetmeel bevat. Maar ik ben wel benieuwd naar het recept, voor de grap n keertje proberen.
Oud 25-11-2006, 06:59
VelvetDreams
VelvetDreams is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 24-11-2006 @ 00:02 :
Brood uit noten lijkt me trouwens erg erg zwaar. Er zitten veel eiwitten en vetten in noten, terwijl brood vooral zetmeel bevat. Maar ik ben wel benieuwd naar het recept, voor de grap n keertje proberen.
Het is ook best wel zwaar, maar dan eet je ook minder en heb je minder nodig. De vetten zijn ook helemaal niet erg. Want in granen zit zetmeel dat je lichaam omzet in suiker en dat zorgt er ook voor dat je eventueel dik kan worden.
Maar ik zal het recept wel voor je opzoeken (weet zo niet meer wat het precies was)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten