Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Vorige week een stamppot gemaakt van aardappels, Chinese kool en nasikruiden. Echt geweldig!! Geeft de oerhollandse stamppot een geheel nieuwe dimensie. ![]() Stamppot met aardappelen en broccoli, met een tomatensaus met stukken wortel erin, en dat bestrooid met pijnboompitten en parmezaanse kaas is trouwens ook geweldig. Dat ga ik zometeen eten. ![]()
||
Citaat:
ik wil er al een tijdje een maar heb er eigenlijk nog nooit naar gezocht ![]() edit: dit principe bedoel je toch neem ik aan? ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel smaken natuurlijk verschillen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Broccolistamppot met pijnboompitten: Ingredienten: 2 eetlepels pijnboompitten 50 g grano padano (stukje) 1 zak broccoliroosjes (300 g) 600 g kruimige aardappels 1 eetlepel olijfolie 200 g winterpeen, in blokjes 1 theelepel gemalen komijn (djinten) 1 teentje knoflook, geperst 250 ml gezeefde tomaten 1 eetlepel oregano Bereiden: Pijnboompitten in droge koekenpan op laag vuur goudbruin roosteren. Met kaasschaaf krullen van grana padano schaven. Broccoli in kleinere roosjes snijden. 2 Aardappels schillen, in stukken snijden en in pan met bodempje water en zout naar smaak in 20 min. afgedekt gaarkoken. Na 10-12 min. broccoli aan aardappels toevoegen en meekoken. 3 Intussen in koekenpan met antiaanbaklaag olie verhitten. Winterpeen al roerend op halfhoog vuur lichtbruin bakken. Komijn en knoflook erdoor roeren en kort meebakken. Gezeefde tomaten erbij schenken en geheel 5 min. zachtjes stoven. Op smaak brengen met zout en peper. 4 Aardappel en broccoli afgieten (2 el kookvocht bewaren). Aardappels, oregano en broccoli met kookvocht grof stampen en over twee kommen verdelen. Winterpeen met saus erover scheppen. Pijnboompitten en kaas over gerecht strooien. Chinese koolstamppot met spekjes Ingrediënten: 750 g kruimig kokende aardappelen, geschild en gehalveerd zout 1 zakje nasikruiden 2 eetl. olijfolie (Mediterrane) 2 lente-/bosuitjes, in ringetjes 1 teentje knoflook, gesnipperd 200 g magere gerookte spekblokjes 1/2 Chinese kool, in repen 1/2 eetl. kerriepoeder 1 eetl. ketjap manis Voorbereiding: Kook de aardappelen gaar in water met zout in ca. 20 minuten. Wel de nasikruiden in een beetje warm water. Bereiden: Verhit de olijfolie. Bak hierin de bosui, knoflook en spekblokjes. Schep de Chinese kool, nasikruiden, kerriepoeder en ketjap erdoorheen en roerbak nog 5 minuten. Stamp de gare aardappelen fijn tot puree en meng deze door het koolmengsel.
|
![]() |
|
![]() |
www.cocktailz.nl
en dan alles veranderen wat je niet lekker vind in dat wat je wel lekker vind! toevoegingen kunnen altijd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Die winkel was zeker niet toevallig in eindhoven of wageningen? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het overigens helemaal niks, maar het is toch wel een beetje nostalgie. ![]() @Martine: nee, helaas was het in Maastricht
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of misschien heb ik het nu over heel iets anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|