Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat tweede: Je hebt gelijk natuurlijk, zoiets zij een vriendin van me ook al (dat ik wel degene ben die ermee om moet gaan). En rationaal gezien weet ik ook wel dat nodig is, dat ik er beter mee om moet gaan. Maar ik weet gewoon dat ik nooit gelukkig zal zijn zonder dat er een aantal dingen veranderen, en ik kan er met mijn gevoel niet bij dat ík dat zou kunnen veranderen. Kan ook nog meespelen dat ik de gedachte om naar zo iemand toe te gaan echt verschrikkelijk eng vind ![]() Maar bedankt voor je reactie.
||
Citaat:
Maar als je echt een probleem hebt waar je zelf geen kant mee op kunt en er echt last van hebt, is zo'n studentenpsycholoog wel een optie. Het is laagdrempelig (alleen die 1e afspraak dan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed, blijkbaar heeft alleen dit topic aanmaken al geholpen, want ik heb inmiddels besloten dat ik wel moet gaan. Moet ik alleen nog even de moed opbrengen om het ook daadwerkelijk te doen. Eitje ![]()
||
Verwijderd
|
Als jij het makkelijker vindt om een afspraak te maken omdat het dan vast staat, dan kan dat vast ook wel. Voordeel van een afspraak is ook dat er dan (waarschijnlijk) wat meer tijd voor je gereserveerd wordt.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En vertel ons natuurlijk hoe het hier is gegaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En verder: je zit niet meteen je hele leven aan de psycholoog vast. Ik heb ook een tijd gehad dat ik me helemaal niet lekker voelde, maar er niet iets benoembaars aan de hand was. Heb een intake-gesprek gehad en dat was eigenlijk al weer genoeg. De stap om iets te ondernemen en hulp te vragen was gewoon precies wat ik nodig had. Je kunt het altijd proberen. Mooi als het helpt, als het niet helpt weet je dat in ieder geval ook zeker. |
![]() |
|||
Citaat:
Ik heb mijn hele studiejaar in het eerste semester gepropt waardoor ik nu alleen nog wat papers moet doen maar die hoeven pas in juni af ofzo. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En grrr, jullie hebben allemaal gelijk. Alleen durf ik niet. Maar ik denk niet dat maatschappelijk werk makkelijker is, dan weet ik al helemaal niet waar ik moet beginnen.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Vraag eventueel iemand mee, al is het maar tot de deur, zoals al voorgesteld werd. Of maak een afspraak (desnoods via de mail), dan 'moet' je wel. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ja, ik moet het gewoon doen, maar het wordt toch sowieso weer volgende week. En dat is dus niet laagdrempelig genoeg, dat is juist het handige van die studentpsycholoog...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Volgens mij kan juist een afspraak een goede stok achter de deur zijn. (Is dan niet laagdrempelig, maar dan ga je tenminste wel. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan heb je iig een eerste stapje gezet. En de week is nog niet om: kan het vandaag of morgen ook niet? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wat is de beste manier om klinisch psycholoog te worden? Bamienator | 13 | 28-02-2015 11:51 | |
Studeren |
rechten,criminologie en psychologie mody | 1 | 15-12-2008 13:58 | |
Studeren |
Een dagje psychologie studeren universiteit | 4 | 27-11-2007 09:11 | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Psychologie |
Opnieuw naar psycholoog.... Stepsje | 16 | 02-09-2005 22:09 | |
Algemene schoolzaken |
psychologie en filosofie Ciskaatje | 2 | 16-02-2003 02:43 |