Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 23:08
Go
Go is offline
Volgend jaar ga ik naar 3 Havo toe. Hebben jullie ook nog tips? Iedereen zegt dat het veel moeilijker wordt dan in de 2e klas, klopt dat?

Ik had trouwens dit jaar een aardig best rapport alleen op wiskunde niet (en nog een paar onbelangrijke vakken). Ik moest gemiddeld op Nederlands en wiskunde precies en 6 staan. Dat haalde ik op een paar tiende puntjes net niet. Hebben jullie dat ook? (Of gehad?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2002, 08:55
Geraldine
Geraldine is offline
3 havo is opzich geen heel erge ramp ofzo, t viel bij mij allemaal wel heel erg mee. als je je huiswerk voor wiskunde en Nederlands gewoon bijhoud gaat het denk ik wel goed. tis niet heel veel anders dan de eerste en de tweede. (bij ons iig niet)
k zou me er niet te veel zorgen over maken.

Laatst gewijzigd op 04-07-2002 om 15:09.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 09:08
Verwijderd
'k heb niet in 3 havo gezeten, wel 3 vwo.
't is wel moeilijker vind ik, maar niet supermoeilijk ofzo
als je nu een goed rapport hebt en zo verder gaat heb je volgend jaar vast ook een goed rapport
't is niet veel anders dan in de 2e.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 13:48
DarkRaven
DarkRaven is offline
brugklas was ik heel goed
2e klas slechter
3e klas nog slechter
ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat

o ik ga trouwens naar vwo 4
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 13:50
Balance
Balance is offline
wat ik hoorde van de havo-ers was het hartstikke makkelijk als je van havo-vwo afkwam en was het gewoon te doen als je van mavo-havo afkwam...

ik heb 3vwo gedaan en dat vond ik nog simpeler als de 2e
Oud 04-07-2002, 15:13
Geraldine
Geraldine is offline
Citaat:
linda85 schreef:
wat ik hoorde van de havo-ers was het hartstikke makkelijk als je van havo-vwo afkwam en was het gewoon te doen als je van mavo-havo afkwam...
jah, da klopt wel jah.
ik kwam van havo/vwo (daar word op havo niveau lesgegeven), dus dat was niet zo'n probleem, maar veel mensen van mavo/havo (krijgt les op mavo niveau) en die hadden het vooral in het begin wel even zwaar.
maar ik geloof dat je nu in de brugklas meteen op vwo, havo of vmbo komt. ik weet niet precies wat jij (gerwin) gedaan hebt, maar als je van de havo komt is het volgens mij zeker niet moeilijker dan de 2e hoor.
Oud 04-07-2002, 16:58
~Meliss@~
~Meliss@~ is offline
3havo valt nog wel mee.....4havo is wel moeilijk
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 17:47
Verwijderd
3 havo is gewoon goed te doen, hoef je je geen zorgen over te maken hoor.
k kom zelf van havo-vwo af, en ben toen havo gaan doen, en ik vond t niet moeilijk. Alleen mn mentor zei dat ik wel vwo had kunnen gaan doen, maarja, dat leek mij toch te moeilijk, ben dus maar havo gaan doen.
4 havo is wel wat moeilijker (maar heb ik ook gehaalt *jeej*) en 5 havo schijnt weer makkelijker te zijn.

Maargoed, 3 havo is niet veel anders als de 1e en de 2e
succes volgend jaar!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:56
Go
Go is offline
Ik heb toevallig vorig jaar in een Atheneum-Gymnasium klas gezeten. Als ik toen een 8 haal, zal ik op Havo altijd een 8,5 halen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:44
mar87
mar87 is offline
'k heb net 3 Havo/Vwo gehad. Nouja bij ons is dat in de 3e klas nog bij elkaar en pas als je naar de 4e gaat moet je kiezen of je Havo of Vwo gaat doen, ik heb voor Havo gekozen. wij hebben heel veel nu op Vwo niveua gedaan en ik heb 't altijd makkelijk gered, al kani k toch geen Vwo, maar havo red ik wel maa rgoed, 'k moest wel wat meer doen, dan in de 2e maar verder er is weinig anders, bij ons tenminste niet.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 21:22
Eva*
Eva* is offline
Afgelopen jaar heb ik 3 havo gedaan. Het was iets moeilijker dan de 2e klas. De laatste helft van het schooljaar hebben we gewerkt in 2e fase-style en dat was wel wat moeilijker.
Maar 'geniet' er komend jaar nog maar van dat je niet in de 2e fase zit.

Dat van die gemiddeldes van Nederlands en wiskunde heb ik niet gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 18:21
seann
seann is offline
De stof is niet moeilijk alleen is het veel!
(in mijn ogen)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 16:35
Sommetje
Sommetje is offline
Zelf heb ik nooit 3havo gedaan, maar wel ooit 3gymnasium. Het enige dat ik lastig vond was Grieks en dat heb jij niet. Helaas had ik toen wel vaak het gevoel: help, dit gaat zo niet lukken. In de vierde had ik dat niet en in de vijfde weer wel, maar ik maak me al snel ergens druk over.

Natuurlijk zijn er leerlingen die 3 havo moeilijk vinden, maar zelf denk ik wel dat het te doen moet zijn. Geniet nu maar eerst van je (welverdiende) vakantie en doe daarna je best maar. Het zal allemaal wel meevallen.
Oud 10-07-2002, 19:47
°o.O LuV O.o°
°o.O LuV O.o° is offline
ik ga ook naar Havo 3, hiervoor heb ik Havo/Vwo gedaan, k weet niet of dat bij jou ook zo was, maar als dat zo is denk ik dat Havo 3 ongeveer even"zwaar" zal zijn als Havo/Vwo 2

nou ja. in iedergeval, veel suc6 volgend jaar!!
Oud 10-07-2002, 20:31
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Havo 3 is eitje joh vooral als je havo/vwo heb gedaan en havo 4 valt ook best mee je heb niet echt veel inzicht nodig vind ik. Maar ik vond havo 3 stukekn makkelijker dan 2 havo/vwo
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:09
Razzle
Razzle is offline
valt idd wel mee. althans, ik vond 3 vwo een eitje
Oud 10-07-2002, 21:48
alpha
alpha is offline
ze zeggen altijd dat de volgende klas zwaarder wordt. Dat is standaard praat! Okay, je moet elk jaar meer verandtwoordelijkheid aankunnen maar dat is toch logisch? Het is gowoon logisch! Ik kan wel zeggen dat de overgang van derde klas naar het studiehuis wat aangrijpender is, maar dat omdat het hele schoolsysteem dan totaal verandert
Oud 19-07-2002, 13:13
Verwijderd
Ik zat dit jaar in de derde en ik ben duz blijven zitte .... Ik vond het moeilijker als de tweede.. Ik wil je niet bang maken ofzow.. maar ik moest voor de derde echt veeeeeel meer doen als voor de tweede... Ik heb het in het begin van het jaar te makkelijk ingeschat, en drom blijf ik nu dus zitten..... (Dattik blijf zitten is trouwens een combi van faalangst en het te makkelijk onderschatten )
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 13:28
fliebertje
fliebertje is offline
Ik denk dat je dat niet echt kunt zeggen, dat dat per school verschilt. Ik heb in de 2e hogere cijfers gehaald dan in de 1e, terwijl ik in een havo/vwo-brugklas zat en het 2e jaar gymnasium heb gedaan, maar van mensen op andere scholen hoor ik weer dat het bij hun steeds moeilijker wordt.
Over het verschil tussen 2e en 3e klas, dat weet ik nog niet omdat ik naar 3VWO ga dus ik heb 't zelf nog niet meegemaakt, maar van de mensen uit hogere klassen hoor ik dat het allemaal wel meevalt, dat je alleen wat meer praktische opdrachten krijgt en dat ze wat Studiehuis-achtiger les (proberen te) gaan geven...
Oud 19-07-2002, 14:02
Verwijderd
Citaat:
fliebertje schreef:
maar van de mensen uit hogere klassen hoor ik dat het allemaal wel meevalt, dat je alleen wat meer praktische opdrachten krijgt en dat ze wat Studiehuis-achtiger les (proberen te) gaan geven...
idd, bij ons wouden zi in de 3e ook met planners gaan werken (= studiehuis) dus wij kregen leuk planners van alle vakken, alleen de leraren zelf hielden zich niet aan de planners

ow, en gerwin, je gaat komend jaar 3 havo doen, wat heb je afgelopen jaar dan gedaan? mavo/havo of havo/vwo?
Als je dat laatste hebt gedaan hoef je je helemaal geen zorgen te maken, want dan wordt er op hetzelfde niveau lesgegeven als afgelopen jaar, maar as je mavo/havo hebt gedaan wordt er dus niet meer op mavo niveau lesgegeven, en wordt het allemaal wat moeilijker, maar dat moet je dan wel aankunnen, omdat je dan niet voor niks naar havo bent gegaan
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 13:28
alpha
alpha is offline
Dat met die planners stelt ook niks voor hoor. Wij kregen die al in de eerste. Ik ben er als ware 'mee op gegroeit' haha. Ik ben er trouwens heel erg tegen, je vergeet die dingen zo snel! En ik werk niet echt in tevoren. En als je dan eens iets vraagt aan de docent of je een opdracht nou wel of niet moet maken krijg je altijd dat antwoord `staat allemaal op de studiewijzer`! bah, vreselijk.

Ik denk trouwens dat je het wel redt, als je er nu al mee zit dan geeft dat toch wel een goede inzet aan en met dat redt je het vast wel.
Oud 20-07-2002, 20:42
euro
euro is offline
Ach...als je nu een goed rapport heb...zal dat volgens jaar ook wel zijn hoor! Het wordt misschien wel wat meer leren enzo (ik ga nu over naar vwo4) maar je moet gewoon in jezelf vertrouwen! Ik had voor sommige vakken betere punten dan in de tweede en sommige slechter! Het ligt natuurlijk ook aan de methode van het vak/ de leraar/ en of jij ergens goed in bent ofr niet!

Nou ja veeel suc-10 !!!

-x-
Myrthe
Reageren

Regels voor berichten