Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 15:44
meesje
meesje is offline
Hoi allemaal

Ik heb al een aantal maanden best wel veel last van mijn darmen. Ik heb veel buikpijn, ben veel misselijk en ik heb ook best vaak last van vage geluiden uit mn darmen.
Ik heb al geprobeerd te kijken of het aan het eten ligt, maar daar kan ik niet echt iets mee ontdekken.
Heeft er iemand een idee wat het is en vooral wat ik er aan kan doen. Heeft er iemand tips over bepaalde drankjes ofzo die goed helpen?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 16:01
DDM
DDM is offline
Waarom niet eerst naar de huisarts om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten? Als dat gedaan is kan je verder kijken en tips ontvangen wat je eventueel aan je dieet kan veranderen.
Oud 12-04-2007, 16:56
Verwijderd
Zorg dat je goed kauwt, genoeg drinkt en ook genoeg vezels binnen krijgt. Dat kan vaak al veel helpen. Als je diarree hebt; probeer dat dan tegen te gaan door bv. bananen te eten, of wit brood. Als je last hebt van verstopping dan ga je juist aan de ontbijtkoek en pruimen bijvoorbeeld.

Maar een bezoekje aan de huisarts kan ook geen kwaad, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 21:24
19lotte93
19lotte93 is offline
het kan gewoon een darmontsteking zijn maar het kan ook zijn dat je brandend maagzuur heb.. dan moet je wel even langs de huisarts gaan om daar achter te komen
Oud 14-04-2007, 23:04
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
19lotte93 schreef op 14-04-2007 @ 22:24 :
het kan gewoon een darmontsteking zijn maar het kan ook zijn dat je brandend maagzuur heb.. dan moet je wel even langs de huisarts gaan om daar achter te komen
"Gewoon" een darmontsteking ?
Dat is niet erg gewoon.

Overigens lijkt het me sterk dat het zoiets is. Een bezoekje aan de huisarts lijkt me de moeite waard, heb je meteen meer duidelijkheid !
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-04-2007 @ 17:56 :
Zorg dat je goed kauwt, genoeg drinkt en ook genoeg vezels binnen krijgt. Dat kan vaak al veel helpen. Als je diarree hebt; probeer dat dan tegen te gaan door bv. bananen te eten, of wit brood. Als je last hebt van verstopping dan ga je juist aan de ontbijtkoek en pruimen bijvoorbeeld.

Maar een bezoekje aan de huisarts kan ook geen kwaad, natuurlijk.
Fabeltjes. Als je last hebt van je darmen (bij zowel diarree als obstipatie) kan je het beste zo gewoon mogelijk eten, veel vezels en genoeg drinken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 12:40
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 15-04-2007 @ 10:55 :
Fabeltjes. Als je last hebt van je darmen (bij zowel diarree als obstipatie) kan je het beste zo gewoon mogelijk eten, veel vezels en genoeg drinken.
Als ik dat doe, dan komt er geen einde aan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 16:07
pyres
pyres is offline
paar dagen 3 kiwi's met 2 glazen lauw water drinken
Oud 15-04-2007, 21:11
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
sonho schreef op 15-04-2007 @ 10:55 :
volgens mij zijn dat geen fabeltjes.. Want ik mag bepaalde dingen , zoals witbrood niet eten.. Omdat dat juist stoppend werkt.
En van bananen krijg ik om die redenen ook vreselijke buikpijn etc..
En ontbijtkoek en pruimen schijnt idd laxerend te werken, maar dat heeft bij mij nooit gewerkt..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-04-2007 @ 13:40 :
Als ik dat doe, dan komt er geen einde aan.
Nou ja, dat zal ook vast per persoon verschillen. Maar die dingen die jij noemde zijn nooit echt bewezen ofzo volgens de diëtist. En zij zei dat je het beste zo normaal mogelijk kon eten.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 15-04-2007 @ 22:11 :
volgens mij zijn dat geen fabeltjes.. Want ik mag bepaalde dingen , zoals witbrood niet eten.. Omdat dat juist stoppend werkt.
En van bananen krijg ik om die redenen ook vreselijke buikpijn etc..
En ontbijtkoek en pruimen schijnt idd laxerend te werken, maar dat heeft bij mij nooit gewerkt..
Klopt, maar witbrood helpt daarmee nog niet tegen diarree, net als thee en beschuit niet stoppend werkt. Van ontbijtkoek is het gewoon nooit bewezen, bij sommige mensen helpt het miss, maar miss dat dat dan ook wel van iets anders komt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 21:18
pyres
pyres is offline
Citaat:
sonho schreef op 15-04-2007 @ 22:15 :
Klopt, maar witbrood helpt daarmee nog niet tegen diarree, net als thee en beschuit niet stoppend werkt. Van ontbijtkoek is het gewoon nooit bewezen, bij sommige mensen helpt het miss, maar miss dat dat dan ook wel van iets anders komt.
ik denk dat het maar net is waar je "gevoelig" voor bent
Oud 16-04-2007, 09:57
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 15-04-2007 @ 22:15 :
Het komt door en aan- en afwezigheid van vezels. Gek dat jouw dietiste zegt dat die dingen niet werken, want ik heb dus compleet het omgekeerde gehoord en gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 11:01
meesje
meesje is offline
bedankt voor jullie reacties
wit brood , kiwi's enz. heb ik al geprobeerd, maar dat helpt allemaal niet. Ik heb ook geen last van diarree of obstipatie, dus dat heeft er niets mee te maken.
Over een maand ga ik naar de dokter, dus dan kan ik meteen even vragen wat dit is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2007 @ 10:57 :
Het komt door en aan- en afwezigheid van vezels. Gek dat jouw dietiste zegt dat die dingen niet werken, want ik heb dus compleet het omgekeerde gehoord en gemerkt.
Dan weet ik het ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
meesje schreef op 16-04-2007 @ 12:01 :
Over een maand ga ik naar de dokter, dus dan kan ik meteen even vragen wat dit is.
Waarom pas over een maand?

Je kan met dit soort dingen beter meteen gaan..

Heb je trouwens al gemeten of je koorts hebt?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 12:40
meesje
meesje is offline
Citaat:
******** schreef op 16-04-2007 @ 19:23 :
Waarom pas over een maand?

Je kan met dit soort dingen beter meteen gaan..

Heb je trouwens al gemeten of je koorts hebt?
omdat ik het al maanden heb en over een maand heb ik al een afspraak staan voor een ander onderzoek
en nee ik heb geen koorts
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten