Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2007, 19:50
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hallo mensen

Ik heb het gisteren voor het eerst zonder condoom gedaan. Mijn vriendin is mijn eerste sexpartner, hetzelfde geldt voor haar. Ze is aan de pil dus er is geen probleem, alles ok tot nu toe

Nu was ik in gesprek met mijn moeder, ik vroeg me af waar de SOA nou eigenlijk begonnen is aangezien die overdraagbaar is en er schijnbaar uit t niets ineens was. Na een hele les over virologie en het feit dat ziektes nou eenmaal zomaar kunnen ontstaan vroeg ze ineens of ik het wel doe met een condoom. Ze weet wat ik weet over mijn vriendin, dat ze tot mij nog geen relatie heeft gehad enzo.

Nu is mijn vraag is het dan zo erg om het zonder te doen? Er is niets wat slecht is (behalve de rommel die t geeft) Of zie ik iets over het hoofd?
Oud 30-04-2007, 20:40
Qimm
Qimm is offline
Als jullie beide nog helemaal maagd waren (ook geen orale geschiedenis) dan is er niks aan de hand hoor

Citaat:
Kingofthemall schreef op 30-04-2007 @ 19:50 :
Na een hele les over virologie en het feit dat ziektes nou eenmaal zomaar kunnen ontstaan vroeg ze ineens of ik het wel doe met een condoom.
Dan doet die condoom er ook niet meer toe, beetje vreemde redenatie.
Oud 30-04-2007, 20:42
Verwijderd
behalve dan soa's die ontstaan door onhygiëne (schimmelinfectie oid) ben je helemaal in the clear
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 20:48
Warsocket
Warsocket is offline
Soa's geve allen aan dat ze sexueel overdraagbaar zijn

als je met ene koortslip iemandbeft kan die daar ook herpes krijgen

Aids en hepatitus B kun je ook krijgen door bloedcontact
Shcaamluis en shurft ook van besmette lakens

etc
Oud 30-04-2007, 20:59
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Voor de duidelijkheid: we waren beiden maagd

Citaat:
Qimm schreef op 30-04-2007 @ 21:40 :

quote:
Kingofthemall schreef op 30-04-2007 @ 19:50 :
Na een hele les over virologie en het feit dat ziektes nou eenmaal zomaar kunnen ontstaan vroeg ze ineens of ik het wel doe met een condoom.

Dan doet die condoom er ook niet meer toe, beetje vreemde redenatie.
Ik kan t nie echt uitleggen, maar die redenatie ging meer over het ontstaan van de soa's Niet dat je ineens een soa krijgt zonder dat er iets gebeurt. T was meer antwoord op mijn vraag waar die soa's nou vandaan komen

Bedankt voor jullie reacties! Ik was er zelf ook al uit dat t niet erg is, maar ik snap de reactie van mn moeder niet echt in dat geval. Ik vraag het r wel als ik er aan blijf denken
Oud 30-04-2007, 21:44
Roos
Roos is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 30-04-2007 @ 21:42 :
behalve dan soa's die ontstaan door onhygiëne (schimmelinfectie oid) ben je helemaal in the clear
Een schimmelinfectie heeft niet zoveel met onhygiene te maken

Citaat:
Kingofthemall schreef op 30-04-2007 @ 21:59 :
Ik was er zelf ook al uit dat t niet erg is, maar ik snap de reactie van mn moeder niet echt in dat geval. Ik vraag het r wel als ik er aan blijf denken
Misschien weet je moeder niet dat jullie beiden nog maagd waren. Als jij dan gaat vragen waar SOA's vandaan komen, snap ik wel dat ze even informeert naar je condoomgebruik
Oud 30-04-2007, 21:47
Young Predator
Young Predator is offline
In het begin van onze relatie had ik zelf ook mijn bedenkingen over seks zonder condoom. Naarmate komt het vaker voor en raak je het idee van SOA'S en zwangerschap kwijt.
Oud 30-04-2007, 21:53
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-04-2007 @ 22:44 :
Misschien weet je moeder niet dat jullie beiden nog maagd waren. Als jij dan gaat vragen waar SOA's vandaan komen, snap ik wel dat ze even informeert naar je condoomgebruik
Dat zal het idd geweest zijn Ik vind t wel ok hoe ik met mijn moeder kan praten, alleen leverde dat in dit geval een twijfel op bij me haha.

Bedankt
Oud 01-05-2007, 05:57
Verwijderd
alleen als je meisje de pil een keer vergeet, dan zou het mogelijke gevolg zijn dat jij met een kleine 8 weken getuige kunt zijn van een abortus, of met een 9 maanden papa wordt genoemt
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 30-04-2007 @ 22:44 :
Een schimmelinfectie heeft niet zoveel met onhygiene te maken
nouja, je hebt onhygiene en onhygiene, ik bedoel niet dat het meisje of jongen dan een enorme viespeuk is
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 01-05-2007 @ 06:57 :
alleen als je meisje de pil een keer vergeet, dan zou het mogelijke gevolg zijn dat jij met een kleine 8 weken getuige kunt zijn van een abortus, of met een 9 maanden papa wordt genoemt
ja, zo kan alles wel een ramp worden natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:53
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik En als het wel zo is zien we het wel
Oud 01-05-2007, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Dan moet ze de pil vergeten en vervolgens compleet niet opmerken dat ze hem vergeten is, en dat is raar. Normaal gesproken zou ze het de dag erna al ontdekken en dan is het helemaal niet te laat om nog maatregelen te nemen. Dus zo'n vaart zal het echt niet lopen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:12
Verwijderd
(schimmelinfecties ontstaan in Nederland zelden door onhygiene maar meestal door een lage weerstand tegen schimmels (bijv. door antibioticagebruik) of door een verstoring van de zuurgraad van de vagina (bijvoorbeeld door overmatig wassen, sperma of menstruatie))

Een virus of bacterie kan natuurlijk niet zomaar spontaan ontstaan, dat is ongeveer even zinnig als een muis die spontaan ontstaat en daar geloven we al zo'n 250 jaar niet meer in. Wel is het zo dat ooit lang geleden virussen en bacterien geevolueerd zijn vanuit de eerste eencellige. Virussen en bacterieen evolueren nog steeds, op die manier worden bacterien resistent en is het apen immunodeficientie virus geevolueerd tot het humaan immunodeficientie virus. Het komt de laatste tijd wel steeds meer voor dat virussen zodanig evolueren dat ze besmettelijker worden dan eerst (denk aan het west-nile virus) of dat ze overdraagbaar op de mens worden (denk aan HIV, SARS of vogelgriep), maar het is nog steeds zo zeldzaam dat je er wel van uit kunt gaan dat jij en je vriendin geen splinternieuw seksueel overdraagbaar virus onder de leden hebben. Wel is herpes ook overdraagbaar via oraal contact en chlamydia en gonorroe in theorie ook, en kan hiv of hepatitis B/C inderdaad via bloedcontact worden overgedragen (niet met een Nederlandse bloedtransfusie van na '87; wel met een besmette naald, door de placenta, bij de bevalling of door borstvoeding).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Scordalus schreef op 01-05-2007 @ 10:24 :
nouja, je hebt onhygiene en onhygiene, ik bedoel niet dat het meisje of jongen dan een enorme viespeuk is
Of je wast te veel, of je gebruikt antibiotica, of etcetera.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 01-05-2007 @ 11:11 :
Dan moet ze de pil vergeten en vervolgens compleet niet opmerken dat ze hem vergeten is, en dat is raar. Normaal gesproken zou ze het de dag erna al ontdekken en dan is het helemaal niet te laat om nog maatregelen te nemen. Dus zo'n vaart zal het echt niet lopen.
Inderdaad, ja In bepaalde weken van je strip kan het geen kwaad als je een pil vergeet, in andere kun je bijvoorbeeld meteen doorslikken of stoppen, en voor de laatste heb je nog altijd de morning after pil. Daar heb je nou een bijsluiter voor. (Niet dat je niet voorzichtig moet zijn, trouwens).
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 11:50
Verwijderd
Ja, in theorie kan er natuurlijk 'uit het niets' een soa ontstaan, en die kun je dan overdragen op je vriendin of andersom. Die kans is echter verwaarloosbaar klein.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 12:18
Verwijderd
hopen dat ze niet liegt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 14:58
Nona
Nona is offline
Dit past beter op L&G.
Oud 02-05-2007, 09:11
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-05-2007 @ 11:12 :
...
Een virus of bacterie kan natuurlijk niet zomaar spontaan ontstaan, dat is ongeveer even zinnig (...) en kan hiv of hepatitis B/C inderdaad via bloedcontact worden overgedragen (niet met een Nederlandse bloedtransfusie van na '87; wel met een besmette naald, door de placenta, bij de bevalling of door borstvoeding).
Wouw, dat is nou een duidelijke uitleg Ik dacht eigenlijk dat t wel kon maar dat de kans te klein was. Jouw idee vind ik ook wel wat hebben

Citaat:
hitzor schreef op 01-05-2007 @ 13:18 :
hopen dat ze niet liegt.
Hmm ik denk dat dat het stuk vertrouwen is ofzo? Ik vertrouw haar volkomen, no problems

Citaat:
Kruimel schreef op 01-05-2007 @ 15:58 :
Dit past beter op L&G.
ok

En dan nog iets he: het geeft best wel wat rotzooi, iemand tips om dat te voorkomen of is die tip nou net een condoom?
Oud 02-05-2007, 11:23
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 30-04-2007 @ 20:50 :
Hallo mensen

Ik heb het gisteren voor het eerst zonder condoom gedaan. Mijn vriendin is mijn eerste sexpartner, hetzelfde geldt voor haar. Ze is aan de pil dus er is geen probleem, alles ok tot nu toe

Nu was ik in gesprek met mijn moeder, ik vroeg me af waar de SOA nou eigenlijk begonnen is aangezien die overdraagbaar is en er schijnbaar uit t niets ineens was. Na een hele les over virologie en het feit dat ziektes nou eenmaal zomaar kunnen ontstaan vroeg ze ineens of ik het wel doe met een condoom. Ze weet wat ik weet over mijn vriendin, dat ze tot mij nog geen relatie heeft gehad enzo.

Nu is mijn vraag is het dan zo erg om het zonder te doen? Er is niets wat slecht is (behalve de rommel die t geeft) Of zie ik iets over het hoofd?
Je moeder klets uit haar nek
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Kingofthemall schreef op 02-05-2007 @ 10:11 :

En dan nog iets he: het geeft best wel wat rotzooi, iemand tips om dat te voorkomen of is die tip nou net een condoom?
Het went wel hoor, zorg gewoon dat je wat in de buurt hebt om mee schoon te maken (handdoek, wc papier, etc). Als je er echt niet aan kan wennen, dan inderdaad condooms..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Kingofthemall schreef op 02-05-2007 @ 10:11 :
Wouw, dat is nou een duidelijke uitleg Ik dacht eigenlijk dat t wel kon maar dat de kans te klein was. Jouw idee vind ik ook wel wat hebben

Hmm ik denk dat dat het stuk vertrouwen is ofzo? Ik vertrouw haar volkomen, no problems

ok

Handdoek en een wasbak of liever nog een douche binnen handbereik. Dat gedeelte van seks is helaas een stuk minder romantisch dan films voorspiegelen. Maar goed, dat probleem heb je ook als je nog een condoom eraf moet peuteren en weggooien.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 15:38
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Das idd een stuk minder romantisch, maar we lachen er om, tis wel wat werk though. Ik zal de volgende keer wel een handdoek in de buurt houden, es kijken of dat bevalt.

Danku
Oud 02-05-2007, 18:53
Gothic
Gothic is offline
Het enige is dat ze kan vreemdgaan of verkracht worden en dan wel soa's kan geven aan je...
Oud 02-05-2007, 19:24
Maija
Maija is offline
Ik verwacht dat je moeder dat zegt omdat het natuurlijk een stuk veiliger is condoom EN pil..

Verder vind ik het best een probleem als je het antwoord op deze vraag op je 19e nog niet weet, maar dat kan ook aan mij liggen!
Oud 04-05-2007, 07:51
Verwijderd
Ik vind een handdoek lastig trouwens, zo'n groot ding en je moet het van te voren helemaal gaan pakken dus daar moet je aan denken en daarna moet het in de was. Gewoon pakjes tissues op wat strategische plekken neerleggen vind ik praktischer.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 08:17
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Maija schreef op 02-05-2007 @ 20:24 :
Ik verwacht dat je moeder dat zegt omdat het natuurlijk een stuk veiliger is condoom EN pil..

Verder vind ik het best een probleem als je het antwoord op deze vraag op je 19e nog niet weet, maar dat kan ook aan mij liggen!
Goh ik wist het ook wel, maar ik begon te twijfelen omdat mn ma zo raar deed. Ik had niet moeten twijfelen dan? Ik ben gewoon voorzichtig
Oud 04-05-2007, 20:10
Barones
Barones is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-05-2007 @ 11:12 :
( Wel is herpes ook overdraagbaar via oraal contact en chlamydia en gonorroe in theorie ook, en kan hiv of hepatitis B/C inderdaad via bloedcontact worden overgedragen.
je bedoelt dat het 'in theorie' ook door zoenen kan worden overgedragen? das dan mooi shit. of komt het maar heel zelden voor?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 22:26
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Barones schreef op 04-05-2007 @ 21:10 :
je bedoelt dat het 'in theorie' ook door zoenen kan worden overgedragen? das dan mooi shit. of komt het maar heel zelden voor?
met oraal bedoelt ze orale seks, van zoenen krijg je het gelukkig niet. Behalve herpes dan.
Oud 05-05-2007, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Barones schreef op 04-05-2007 @ 21:10 :
Nou herpes simplex heb je in 2 vormen: HSV-1 en HSV-2. HSV-1 veroorzaakt meestal een koortslip en is dus overdraagbaar met zoenen, HSV-2 veroorzaakt meestal genitale herpes en is dus seksueel overdraagbaar. Maar HSV-1 kan ook genitale herpes veroorzaken, als je iemand pijpt of beft terwijl je een koortslip hebt.

En gonorroe en chlamydia worden veroorzaakt door een bacterie. Als je dus iemand pijpt of beft die gonorroe of chlamydia heeft, kan die bacterie in je keel terecht komen en daardoor een keelontsteking veroorzaken. Als je dan iemand anders pijpt of beft, kan die de bacterie weer in zijn/haar geslachtsorganen krijgen.

Maar je krijgt dus geen genitale soa door te zoenen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 19:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-05-2007 @ 08:51 :
Ik vind een handdoek lastig trouwens, zo'n groot ding en je moet het van te voren helemaal gaan pakken dus daar moet je aan denken en daarna moet het in de was. Gewoon pakjes tissues op wat strategische plekken neerleggen vind ik praktischer.
Ik heb zo'n klein handenwashanddoekje in mijn nachtkastje liggen . Tissues worden altijd zo klef.

Regels voor berichten