Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2007, 19:08
Halflight
Halflight is offline
Geen idee waar ik moet beginnen maar ik doe een poging.

Zo'n drie jaar geleden leerde ik een jongen kennen, zelfde leeftijd, klas lager. We gingen samen naar een of andere cursus. Verder kende ik hem niet, kwam hem pas na twee jaar weer tegen bij de toneelproductie van onze school. Was best gezellig, maar niks bijzonders. Nu ben ik dit jaar blijven zitten en kwam ik toevallig bij hem in de klas, zit dus nu zo'n 8 maanden bij hem in de klas.

De eerste twee maanden ging ik totaal niet met hem om tot in november de nieuwe audities voor toneel er waren en we aan de praat raakten. Hij bleek erg leuk te zijn. De weken daarop begon ik hem steeds leuker te vinden en toen hadden we een schoolfeest en we waren leuk aan het praten en het dansen maar er gebeurde verder niks en dat was best vreemd. De weken na dat feest was het nog steeds heel leuk tussen ons en ondertussen werden we vrienden, terwijl ik hem erg leuk vond en er ook wel een soort van aantrekkingskracht tussen ons was. Vlak voor de kerstvakantie besloten we in die vakantie maar eens samen te komen, wat we ook deden begin januari. Hij kwam langs, we kletsten wat over vakanties en andere dingen, aten samen (met ouders ), en daarna zaten we drie, vier uur op mijn kamer gezellig te doen. Verder weer niks gebeurd. De weken daarna liep hij overal trots te verkondigen dat hij bij me thuis was geweest en stak niet onder stoelen of banken dat hij me helemaal geweldig vond.

Ongeveer drie maanden nadat ik hem leuk begon te vinden, op valentijnsdag -hoe leuk-, had ik een gesprek met hem in een redelijk aangeschoten toestand waarin hij vertelde dat hij geen relatie wou, hij vrij wou zijn in zijn doen en laten en derhalve ook niks met me wou doen, fysiek gedoe, om me geen hoop te geven. Dit was wel redelijk definitief en dus zei ik tegen mezelf dat ik hem moest laten gaan en dat lukte ook best goed. Vooral omdat hij ontzettend lief voor me was/is en we gewoon goede vrienden zijn.

De twee maanden die volgden op die avond gingen eigenlijk prima, ik had nog wel gevoel voor hem, maar niet echt actief en het liep allemaal prima. Tot een weekje of twee geleden toen ik voelde dat ik weer dat oude gevoel terugkreeg. Nu had ik zaterdagavond een feestje van een wederzijdse vriend en wij eindigden in de auto van een vriendin waar we vaak gewoon zitten, voor de gezelligheid. Hij zei bijna onmiddelijk toen we alleen waren dat we echt moesten praten.

Nou, toen barstte hij los dat hij nachten lang wakker lag omdat hij niet wist wat hij wou. Hij vertelde dat hij vaak met zijn ouders (?!) over mij praatte omdat hij er zelf niet uit kwam. Hij zei dat ik ontzettend veel voor hem betekende en dat ik de toon van zijn dag bepaal. Maar hij wil onze vriendschap niet op het spel zetten door een zoen, of een daar uit voortvloeiende relatie omdat hij bang is voor het moment waarop het ooit misschien uit gaat. Maar aan de andere kant weer wel en hij kon niet kiezen en was bang. Dit citeer ik praktisch letterlijk, het is geen interpretatie ofzo van wat hij zei. Na ons gesprek, wat zo'n twee uur duurde, zaten we de hele nacht bij elkaar. Eerst op de achterbank van de auto, waar ik een uur in zijn armen lag. Er waren telkens mensen bij en hij houdt er nie tvan als mensen weten waar hij mee bezig is, en toen mensen ons uit die auto kwamen halen om terug te gaan naar het feest zei hij'Onze tijd komt nog wel' en toen gingen we terug. Daar op de bank in het huis gelegen waar ik bij hem lag.

De volgende dag was alles weer bij het oude en was het net als de dagen en weken daarvoor. Nu vandaag op school bedachten we om in de meivakantie twee daagjes weg te gaan met een wederzijdse vriend en vriendin van ons (geen stel). Dan zit ik dus twee dagen met hem in een auto.

Overigens moet ik even vermelden dat hij behoorlijk onzeker is, gek gemaakt door zijn ex ook.

Nou, tot zover gaat het verhaal nu en ik word er regelmatig gek van. Aan de ene kant vind ik onze vrienschap ongelooflijk waardevol, maar aan de andere kant wil ik ook meer dan dat. Iemand een idee wat de volgende stap is, hoe ik me tegen hem moet gedragen, wat ik op die 'vakantie' moet doen of een andere verhelderende kijk?

Laatst gewijzigd op 23-04-2007 om 19:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2007, 21:03
Myuki
Myuki is offline
Volgens mij is een gewone vriendschap hier niet meer vol te houden. Dus als je er vertrouwen in hebt zou ik 'er voor gaan'
Oud 23-04-2007, 21:17
Verwijderd
Ja, je bent een beetje op een punt beland waar er de volgende mogelijke scenario's zijn:
- Je besluit vrienden te blijven. Omdat jullie allebei eigenlijk alleen maar meer willen, kunnen jullie niet normaal doen tegen elkaar. Op den duur gaan jullie elkaar ontlopen en zien jullie elkaar nooit meer.
- Je besluit vrienden te blijven. Omdat jullie als vrienden veel met elkaar op trekken, blijven jullie verliefd op elkaar. Jullie krijgen geen andere relatie en blijven alleen maar om elkaar heen draaien, totdat de vriendschap verwatert.
- Je besluit vrienden te blijven. Omdat jullie als vrienden veel met elkaar op trekken, blijven jullie verliefd op elkaar. Jullie krijgen eerst een tijd geen andere relatie en blijven alleen maar om elkaar heen draaien, totdat uiteindelijk één van de twee tóch verliefd wordt op een ander en de jaloezie jullie vriendschap verpest.
- Je besluit vrienden te blijven. Na een periode van moeizaam om elkaar heen draaien, verwelkt de verliefdheid (bij de één eerder dan bij de ander, ook dit levert een periode van moeilijkheden op). Jullie ontmoeten allebei iemand anders. Je wordt wel of niet gelukkig, maar blijft je hoe dan ook altijd afvragen 'wat als...?'.
- Je besluit iets met elkaar te beginnen. Een tijd lang hebben jullie een heel goede relatie, maar uiteindelijk gaat het uit. Jullie proberen om alsnog weer vrienden te worden, maar dat lukt niet.
- Je besluit iets met elkaar te beginnen. Een tijd lang hebben jullie een heel goede relatie, maar uiteindelijk gaat het uit. Jullie proberen om alsnog weer vrienden te worden, en dat lukt. Omdat alle gevoelens van liefde en aantrekking uit de weg zijn geruimd, blijft jullie vriendschap stabiel.
- Je besluit iets met elkaar te beginnen. Omdat jullie elkaar goed kenden, goed weten waar je aan begon, om elkaar geven en weten wat je van de ander kan verwachten, krijgen jullie een stabiele liefdesrelatie die de rest van je leven blijft voortduren.

Door een keuze te maken (samen) kun je drie of vijf van deze scenario's schrappen. Kijk zelf maar welke vijf of drie opties je het liefst openhoudt - maar mij lijkt de keuze duidelijk.

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 08:26.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 08:15
elledc
elledc is offline
Het enige wat kan slagen is dat je je gevoel volgt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 17:33
ducky
ducky is offline
Moeilijke situatie...

Heb het ook een beetje gehad met een goede vriend van me. Ik probeer nu niks meer te doen, maar soms geeft hij gewoon aanleiding en dan doe ik toch wat... Dan loopt het even wat minder lekker, want hij is aan de andere kant toch redelijk duidelijk geweest dat hij niks wil. Maar bij ons trekt het steeds wel weer bij . En toch hoop ik nog steeds dat het ooit wat zal worden, maar ik blijf ook om me heenkijken, omdat ik weet dat ik me niet aan hem mag "vasthouden".
Wij hebben trouwens wel ooit een aantal keer gezoend, hoeft niet in de weg te staan.
Maar verder heb ik niet echt tips ofzo (krijg liever tips ).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:01
esprit-chick
esprit-chick is offline
een normale goede vriendschap zit er denk ik toch niet meer in door jullie gevoelens
dus eieglijk komt t erop neer dat jullie wat dat betreft niets te verliezen hebben... ga ervoor
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:10
Verwijderd
Een vriendschap tussen twee mensen waarbij één of meer van de betrokkenen de ander aantrekkelijk vindt werkt sowieso niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:24
ducky
ducky is offline
Ben ik het niet mee eens. Ten eerste kan ik het nu heel goed vinden met die jongen uit mijn vorige post, als hij met iemand anders zou krijgen, zou ik dat niet leuk vinden, maar het is zijn keuze en dan alsnog even goede vrienden. Misschien dat het even niet lekker loopt, maar daarna zal het wel weer bij trekken, zoals altijd.
En een goede vriend van me was verliefd op mij en ik niet op hem. In die tijd heb ik met iemand anders gehad (ik wist dat hij me leuk vond) en we bleven toen hele goede vrienden. Uiteindelijk hebben we wel iets gekregen en is het toen het uit was wel fout gelopen, maar daarvoor niet. Bovendien als we niks gehad zouden hebben, zouden we nu ook niet echt vrienden meer zijn, maar das een ander verhaal.
Ik denk dus dat het wel kan, gewoon vrienden blijven in dit soort situaties...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:25
Verwijderd
Het ligt er maar aan wat je onder 'gewoon vrienden blijven' verstaat.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 22:41
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-04-2007 @ 22:17 :
knip
Dat zijn meer doom-scenario's dan happy-ends

Ik zou er denk ik gewoon voor gaan als ik jullie was. Het enige probleem hier is de onzekerheid. Verder geen andere mensen in de weg of vreemde situaties waardoor er problemen ontstaan.. Gewoon rustig uitproberen en zien wat er van komt. Als het niet blijkt te werken moet je niet doorgaan terwijl je weet dat het eigenlijk niet meer gaat werken. Als het niet werkt, dan maar uit elkaar gaan en 'vrienden' blijven voor zover dat kan. Of in ieder geval uit elkaar zonder ruzie.. En als het wel werkt, gewoon voor altijd bij elkaar blijven

En inderdaad als je het niet probeert, hou je de komende tijd het 'wat als...?' gevoel.
Oud 25-04-2007, 07:13
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 24-04-2007 @ 23:41 :
Dat zijn meer doom-scenario's dan happy-ends

Ik zou er denk ik gewoon voor gaan als ik jullie was. Het enige probleem hier is de onzekerheid. Verder geen andere mensen in de weg of vreemde situaties waardoor er problemen ontstaan.. Gewoon rustig uitproberen en zien wat er van komt. Als het niet blijkt te werken moet je niet doorgaan terwijl je weet dat het eigenlijk niet meer gaat werken. Als het niet werkt, dan maar uit elkaar gaan en 'vrienden' blijven voor zover dat kan. Of in ieder geval uit elkaar zonder ruzie.. En als het wel werkt, gewoon voor altijd bij elkaar blijven

En inderdaad als je het niet probeert, hou je de komende tijd het 'wat als...?' gevoel.
Gewoon doemscenario's svp
En ja, dat klopt, omdat vriendschappen en relaties nu eenmaal heel vaak uiteindelijk worden verbroken. Maargoed, wat ik dus eigenlijk duidelijk wilde maken, is dat de kans dat het 'goed komt' groter is als je wél iets met elkaar begint dan niet.
Sowieso vind ik het nogal dom om, als je elkaar zó leuk vindt, er niets mee te doen enkel en alleen omdat het misschien ooit uit gaat. Dan kun je net zo goed je hele leven in je bed blijven liggen enkel en alleen omdat er buiten bed misschien wel iets vervelends kan gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 09:40
juno
juno is offline
De beste basis voor een langdurige relatie is nog altijd vriendschap. Beter dan instant sexuele aantrekkingskracht of die roze wolk van verliefdheid waar je toch ook altijd weer uitvalt.

Waar zeurt-ie nou eigenlijk over? Jullie zitten op rozen!

En alleen vriendschap hou je toch niet als er meer gevoelens meespelen. Dat wordt een krampachtige bedoening die jullie geen van tweeen vol gaan houden en die eindigt omdat een van de twee in vredesnaam maar verkering neemt met iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 15:14
Halflight
Halflight is offline
Bedankt voor de verheldering, jullie hebben ook wel gelijk, want zo werkt het ook voor geen meter. Ik heb elke dag wel weer een moment dat ik echt geen zin meer heb in die vriendschappelijke dingen

Alleen ligt het probleem niet zozeer bij mij, ik wil er wel voor gaan, maar hij zeurt (leuke verwoording ). Nou, volgende week dinsdag vertrekken we en hij zit behoorlijk te hinten dat dat bijzonder gezellig wordt dus ik zet daar maar op in.

Dan ga ik hem ook maar zeggen wat ik er van vind, want dat ben ik afgelopen zaterdag helemaal vergeten te vermelden geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 20:26
Halflight
Halflight is offline
Nou, wat een afloop.
Uiteindelijk maar een dag weggeweest, niks tussen ons gebeurt, vriendschappelijk allemaal. Gisternacht thuis gekomen en nu net belde hij met de mededeling dat hij afgelopen nacht met een vriendin van mij en tevens medetripper sex heeft gehad en dat hij zich er niet zo lekker over voelde en dat hij het echt even met me moest delen.

LEUK
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 20:38
botervleug
botervleug is offline
Citaat:
Halflight schreef op 03-05-2007 @ 21:26 :
Nou, wat een afloop.
Uiteindelijk maar een dag weggeweest, niks tussen ons gebeurt, vriendschappelijk allemaal. Gisternacht thuis gekomen en nu net belde hij met de mededeling dat hij afgelopen nacht met een vriendin van mij en tevens medetripper sex heeft gehad en dat hij zich er niet zo lekker over voelde en dat hij het echt even met me moest delen.

LEUK
nice one. Wat een hotemetoot. Mag ik voorstellen dat je die jongen even flink uitscheld dat hij een domme idioot is?

Tot je laatste post zou ik hebben gezegt dat jij hem zou kunnen versieren en de twijfels bij hem wegnemen op de trip ('s avonds in zijn tentje kruipen en zeggen dat hij zijn mond moet houden en dat alles goed komt), maar ik denk dat je beter een ander kan zoeken om verliefd op te worden en hem in zijn sop kan laten gaarkoken. Maar das mijn mening, en jij zit er midden in dus ik hoop dat je intuitie je een beetje zal leiden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 22:06
DvoorA
DvoorA is offline
als vriendschap de basis is..dan kun je je geen betere start wensen Hij moet gewoon niet zo bang zijn! Als jullie vrienden zijn zullen jullie dat ook wel blijven mocht het onverhoopt uitgaan!

wijziging: wtf??dat laatste? wat een naaistreek!!! sorry maar is hij dan wel zo verliefd op je? Om jouw gevoelens niet te kwetsen moet hij het alleen al niet vertellen! Echt not done!
Oud 04-05-2007, 16:09
Nikneem
Nikneem is offline
bummer

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 23:48.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 18:51
Zwoek
Zwoek is offline
Nadat ik jouw laatste post las ben ik totaal van mening veranderd
Als ik jou was zou ik niks met hem doen. Met een vriendin van jou?
Oud 05-05-2007, 13:40
hermanf
hermanf is offline
Ik snap het niet.

Dat de vriendschap zogenaamd verpest zou worden zou ik nooit als barriere kunnen zien voor iets wat heel mooi kan worden. Volgens mij is dit ook bij geen enkel zinnig mens het geval en is zulks altijd een smoesje en is de werkelijke reden gewoon onvoldoende interesse. Echter, die jongen gedraagt zich niet alsof het hem niet zoveel interesseert want hij maakt zich óók druk om de situatie. Dit laatste wijst er weer op dat hij de TS toch wel wil. Heel vreemd.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 19:07
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
de pot op met die gast, MAAR DIE VRIENDIN?! zij wist/zag/voelde toch dat je iets voor hem voelde?!

WTF!

roteinde
Reageren

Regels voor berichten