Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn observatie (en ervaring) is dat juist relaties tussen vrienden meer kans van slagen hebben, helemaal wanneer één van de twee bv. een beperking heeft. @Meerthe: Probeer hem gewoon irl te spreken. Niet via msn, mail, sms, weet ik het wat, gewoon face-to-face. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar hoeveel topics zijn al hier niet geopend met problemen met exen en vriendengroepen etc, etc. Maarja, wat maakt het eigenlijk uit? Als mensen maar gelukkig zijn met wat ze doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens ben ik het op een ander punt wel met je eens. Als de jongen of het meisje in kwestie de beperking een groter probleem vindt dan de leuke kanten van de relatie en van jou als persoon, dan moet je gewoon niet doorgaan. Dat hoeft nog niet meteen te betekenen dat die ander een lul is, maar het is gewoon voor allebei een relatie waar je niet in wil zitten en als je er te lang in vast blijft zitten ga je na verloop van tijd zelf ook denken dat jij je beperking bent. Iemand die in een van de eerste gesprekken al een verkeerde opmerking maakt over m'n ziekzijn, is in 99% van de gevallen niet degene naar wie ik zoek en dan ga ik ook niet proberen er nog iets van te maken. (de paar keren dat ik dat wel deed, werd het op andere momenten toch wel duidelijk dat het niets ging worden)
||
![]() |
Citaat:
Overigens kreeg ik net een lief smsje van hem. Eindelijk. ![]() Nogmaals bedankt voor al jullie reacties trouwens. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je iemand leert kennen en ze blijkt ook nog eens heel intelligent en grappig en gewoon helemaal fantastisch, tja, op een gegeven moment dan steekt ze toch boven de rest uit. Voila. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@nare man: Degene zonder of degene met de beperking? Zelf ben ik er in alle gevallen voor om een relatie te beginnen met iemand die je kent, ik denk dat die in principe meer kans van slagen hebben. Voor zichtbare beperkingen is dat belangrijk omdat je dan idd ziet dat iemand meer is dan alleen die beperking (duh, maar goed, sommige mensen vergissen zich er wel eens in) en bij niet-zichtbare beperkingen omdat je dan weet dat iemand een beperking heeft (en natuurlijk ook meer is dan alleen dat ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het verschil bij mij is, dat ik er al het meerendeel van m'n leven mee moet leven, en mijn leven erop ingesteld is. Alles wat voor mij gewoonte is, waar ik al niet eens meer over nadenk, is voor mijn vriend iets waar hij aan moet wennen. Dat brengt vooral de problemen met zich mee waar wij nu mee zitten. Niet het gebrek aan eerlijkheid: Ik verwijt hem absoluut niets! Ik begrijp hem zelfs zo goed dat ik er moeite voor moet doen de beslissing niet al voor hem te nemen en het uit te maken omdat ik hem geen pijn wil doen. Overigens is de laatste stand van zaken hierin dat we elkaar in ieder geval weer spreken, maar het onderwerp nogal vermijden. Toen het toevallig toch ter sprake kwam, reageerde hij nogal pissig en wist hij niet hoe snel hij weer over iets anders moest beginnen. Vraag me trouwens alleen nog af waar je het ''ik zou het zelf totaal niet aankunnen als mijn vriend chronisch ziek zou zijn of worden'' op baseert. Het is voor niemand makkelijk, en niemand kiest er voor. Maar ik ben er van overtuigd dat je veel meer aan kan dan je zelf denkt, als je van iemand houdt en het samen wilt proberen. Wens je in ieder geval veel sterkte. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je er zelf niet mee om kunt gaan, is het voor anderen ook extra lastig (zo niet onmogelijk) om dat wel te doen, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Inmiddels heb ik al ruim twee jaar een relatie met mijn huidige vriend, die wél gewoon midden in het leven staat, en er alles aan doet om mij er van mee te laten genieten. Hij vindt het niet erg als ik iets niet kan, alleen maar vervelend voor mij. Hij voelt aan wanneer hij wel lekker alleen iets kan gaan doen, en wanneer niet. Van te voren wist hij dat ik die ziekte had, maar je leert er toch pas gaandeweg in een relatie mee omgaan. Hem 'ligt' het wel, maar ik ken een flink aantal anderen, die er als vrienden prima mee om kunnen gaan, maar het echt niet op zouden kunnen brengen om áltijd maar rekening te moeten houden met je. Helaas is er niet veel aan te doen als dat bij jouw vriend ook het geval is. Dan moet je je daar ook overheen proberen te zetten. Je kunt elkaar nog zo leuk vinden, als hij het niet ziet zitten om rekening met je te houden, zal het nooit standhouden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iran als nucleaire macht in het Midden-Oosten Gatara | 53 | 13-05-2009 00:09 | |
Kernenergie lawallan | 244 | 13-09-2006 19:35 | |
beleid van verdonk ?????!!! hulp noding hierover!! salimpy | 19 | 29-05-2006 09:28 | |
Liefde & Relatie |
Studie verenigd met een relatie. Vrouw1986 | 28 | 26-05-2004 10:36 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 |