Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 17:17
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb anderhalve week geleden antibiotica gehad tegen een blaasontsteking, en vanaf het eind van die kuur (donderdag) heb jeuk aan mijn vagina. Ik denk dus dat het een schimmelinfectie is.
Pas sinds zaterdag is het erg. Nu wordt ik echt compleet gek van de jeuk, maar ik kan doordat mijn huisarts nog in de woonplaats van mijn ouders is en ik er 3 uur treinen vandaan woon pas vrijdag weer naar de dokter. Vanochtend wilde ik bellen voor een afspraak en advies, maar op dinsdag is de praktijk dicht.
Ik heb 'intiem gel' van de etos gekocht in de hoop dat dat een beetje verlichting zou geven bij de jeuk.. maar het helpt niet echt.
Ik wil graag slapen vannacht: hoe verminder je de jeuk?
Oud 17-04-2007, 17:18
flyaway
flyaway is offline
Niet teveel laten 'broeien' zegmaar, dus een deken tot je voeten en misschien koud washandje ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 17:27
Verwijderd
daktarin voor de intieme zone, maar ik denk niet dat je dat zonder voorschrift kan krijgen ...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 18:40
ekki
ekki is offline
ja, hoor, je kunt bij de apotheek gewoon daktarin kopen (het heet iets anders, naar de werkende stof zeg maar). Hou er wel rekening mee dat je dat 10 dagen nadat het over is moet blijven smeren.
Oud 17-04-2007, 21:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De stofnaam van Daktarin is miconazolnitraat
Oud 18-04-2007, 08:50
Verwijderd
teamwork
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 09:03
luchtballon
luchtballon is offline
dankjulliewel

en dan hoef ik niet naar de dokter? Zeg maar, gaat het dan ook echt over?

De assistente zei overigens dat ik maar weer urine moest langsbrengen om te kijken of de blaasontsteking nog niet weg is, maar volgens mij heb ik toch echt heel andere klachten, mja.
Oud 18-04-2007, 09:21
Bloem
Bloem is offline
De créme kun je vrij verkrijgbaar krijgen, voor pilletjes moet je even een recept hebben. Maar daar hoef je niet persé voor langs de dokter volgens mij, ik heb aan de assistente mijn klachten uitgelegd en dat was genoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 13:46
elledc
elledc is offline
hier een link met interessante informatie:
http://www.sweetlove.be/br_schimmelinfectie.html
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:04
Roos
Roos is offline
Alsjeblieft geen etos intiem gel of lactacyd gebruiken, dit maakt de kans op een schimmelinfectie juist groter
Oud 18-04-2007, 20:35
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-04-2007 @ 18:04 :
Alsjeblieft geen etos intiem gel of lactacyd gebruiken, dit maakt de kans op een schimmelinfectie juist groter
Dat vond ik ook al altijd, maar op internet stond het ook op sites van apotheken, dus toen dacht ik dat ik het ook wel kon proberen.
Iig, ik heb nu die zalf en ik denk dat het wel een beetje helpt, al moet ik niet binnen een paar uur veel verwachten natuurlijk
Oud 18-04-2007, 20:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 18-04-2007 @ 21:35 :
Dat vond ik ook al altijd, maar op internet stond het ook op sites van apotheken, dus toen dacht ik dat ik het ook wel kon proberen.
Iig, ik heb nu die zalf en ik denk dat het wel een beetje helpt, al moet ik niet binnen een paar uur veel verwachten natuurlijk
Lactacyd heeft twee 'versies' een drogistversie waar het alleen maar erger van wordt en een apotheekversie die er wel goed tegen kan werken. Ik heb dat zelfs een keer op voorschrift van m'n huisarts gekregen voor een schimmelinfectie

Ik heb een keer een hele heftige infectie gehad en toen merkte ik toch binnen een dag al verbetering met die zalf
Oud 19-04-2007, 11:53
Poepkind
Poepkind is offline
ik heb vandaag weer (voor de 4e keer) pilletjes gekregen tegen een schimmelinfectie, en deze keer ook voor mn partner. Maar ik kan me nog levendige discussies op dit forum herinneren dat je een schimmel niet echt kon overdragen ofzo. En ze zei dat het ook een allergische reactie kon zijn op het glijmiddel op de condooms, maar bestaan er uberhaupt glijmiddelvrije condomos?
Oud 26-04-2007, 09:40
luchtballon
luchtballon is offline
Ik up dit topic even

Ik heb nu niet echt jeuk meer, behalve op een plekje waar de zalf niet blijft zitten soms, maar de roodheid gaat niet weg.. komt dat nog of helpt de zalf dan niet genoeg?

@poepkind: ik denk het niet. Maar kan je niet voor jezelf bedenken of je last hebt van het glijmiddel (als je misschien ook soms seks hebt zonder condoom?)
Oud 26-04-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 26-04-2007 @ 10:40 :
Ik up dit topic even

Ik heb nu niet echt jeuk meer, behalve op een plekje waar de zalf niet blijft zitten soms, maar de roodheid gaat niet weg.. komt dat nog of helpt de zalf dan niet genoeg?
toch maar naar de dokter dan?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 09:56
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met vaginale schimmelinfecties, maar bij voetschimmel is het bij mij altijd zo dat sommige plekjes pas weggaan als ik wat langer smeer dan de bijsluiter zegt dat nodig is, dus ik denk dat dat voor vaginale infecties ook kan gelden. Het helpt dan ook als ik talkpoeder erbij gebruik maar dat is misschien in dit geval niet zo praktisch

@poepkind: je kunt de schimmel wel op elkaar overdragen, maar omdat candida ook gewoon een onderdeel van de normale vaginale flora kan zijn (en dus pas klachten geeft bij verminderde weerstand of verstoorde zuurgraad) en het bij mannen helemaal zelden klachten veroorzaakt is dat normaal gesproken niet relevant. Maar als het steeds terugkomt is het wel handig om de partner mee te behandelen, want kennelijk ben jij er dan wat gevoelig voor en dan kun je er beter helemaal vanaf zijn.
Volgens condomerie.nl hebben Blausiegel Fromms Classic Dry, Concep Groen, Worlds Best Kontakt Silky Dry en Ceylor Green condooms geen glijmiddel.

Laatst gewijzigd op 26-04-2007 om 09:58.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten