Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2007, 13:01
Verwijderd
Hallo Beste mensen,
Ik weet (best) veel over SOA (niet omdat ik het zelf heb of heb gehad), maar toch is er altijd een vraag voor mij onbeantwoord gebleven. Ik zal eerst even omschrijven wat ik precies bedoel.
Mijn partner en ik hebben beide nog nooit sex gehad, alleen met elkaar. (we zijn dus voor elkaar de eerste) Is er dan een kans dat ik een SOA oploop als ik sex met haar heb (bijvoorbeeld door beffen)? Het lijkt mij eigenlijk van niet, maar toch weet ik het niet zeker.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:15
Clemenzia
Clemenzia is offline
Als jullie ouders niks hebben volgens mij niet. Maar je kan je voor alle zekerheid toch wel even laten testen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:44
Myuki
Myuki is offline
Nee dan zal je geen geen SOA krijgen, ook niet omdat jouw of haar ouders 't zouden hebben.

Behalve dan als zij minder eerlijk is dan je dacht en ze stiekem ook met anderen aanrommelt.
Oud 25-04-2007, 13:46
Verwijderd
Als zij niets heeft, kan jij niets krijgen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:50
Verwijderd
Ik weet 100% zeker dat mijn vriendin het nog nooit met iemand anders heeft gedaan. In ieder geval bedankt voor de antwoorden tot nu toe!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 13:53
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
obladioblada schreef op 25-04-2007 @ 14:01 :
Hallo Beste mensen,
Ik weet (best) veel over SOA (niet omdat ik het zelf heb of heb gehad), maar toch is er altijd een vraag voor mij onbeantwoord gebleven. Ik zal eerst even omschrijven wat ik precies bedoel.
Mijn partner en ik hebben beide nog nooit sex gehad, alleen met elkaar. (we zijn dus voor elkaar de eerste) Is er dan een kans dat ik een SOA oploop als ik sex met haar heb (bijvoorbeeld door beffen)? Het lijkt mij eigenlijk van niet, maar toch weet ik het niet zeker.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Sommige SOA's (HIV en Hepatitis B) worden niet alleen maar overgedragen via de slijmvliezen en via lichaamsvloeistoffen (vaginaal vocht, sperma) tijdens seksueel contact, maar ook via allerlei manieren van bloed-bloedcontact (tijdens geboorte; transfusie van besmet bloed; gebruik van besmette naalden in het ziekenhuis, bij de tattoeërder, bij drugsgebruik).

Overigens is de kans dat je een SOA oploopt via orale seks onder normale omstandigheden (dus geen beschadigde slijmvliezen, wondjes of blaasjes) kleiner dan via vaginaal of anaal contact. Maar let wel: beschadiging van slijmvliezen kan soms zo minimaal zijn dat je er niets van merkt en de kans is dan wat groter dan normaal dat je wel iets oploopt via orale seks. Dus als je niet zeker weet of iemand SOA-vrij is, kun je beter ook maar beschermde orale seks hebben, naast beschermd vaginaal en anaal contact.
Oud 25-04-2007, 14:21
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 25-04-2007 @ 14:53 :
Sommige SOA's (HIV en Hepatitis B) worden niet alleen maar overgedragen via de slijmvliezen en via lichaamsvloeistoffen (vaginaal vocht, sperma) tijdens seksueel contact, maar ook via allerlei manieren van bloed-bloedcontact (tijdens geboorte; transfusie van besmet bloed; gebruik van besmette naalden in het ziekenhuis, bij de tattoeërder, bij drugsgebruik).
Daar wil ik nog aan toevoegen dat Hepatitis B behoorlijk besmettelijk en onuitroeibaar is, en volgens mij kan je dat niet alleen via een naald of seks krijgen, maar ook in slechte hygienische omstandigheden. Als 1 van jullie dus een avontuurlijke reis door de sloppen van Rio de Janeiro heeft gemaakt kan je het opgelopen hebben
De moeder wordt in NL getest op Syphilis, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. HIV was er ws nog niet toen jullie ouders jullie maakten Andere soa gaan niet via de geboorte.
Als je dan ook geen tattoo hebt of drugs spuit heb je geen soa.
Ohja en een koortslip kan ook op je geslachtsorganen komen, maar dan had je dan wel geweten.
Oud 25-04-2007, 17:19
DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 25-04-2007 @ 15:21 :
Daar wil ik nog aan toevoegen dat Hepatitis B behoorlijk besmettelijk en onuitroeibaar is, en volgens mij kan je dat niet alleen via een naald of seks krijgen, maar ook in slechte hygienische omstandigheden.
Onuitroeibaar? Hepatitis B kan je alleen middels vloeistofoverdracht oplopen. Hepatitis A kan je wel oplopen bij slechte hygienische omstandigheden (feco-orale route) Oftewel handen wassen na het poepen dus. Maar daar weet jij natuurlijk alles van met zo een naam.
Oud 25-04-2007, 19:08
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
DDM schreef op 25-04-2007 @ 18:19 :
Onuitroeibaar?
dat het veel moeilijker te steriliseren is dan gemiddelde gore troep.
Oud 26-04-2007, 21:28
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
DDM schreef op 25-04-2007 @ 18:19 :
Onuitroeibaar? Hepatitis B kan je alleen middels vloeistofoverdracht oplopen. Hepatitis A kan je wel oplopen bij slechte hygienische omstandigheden (feco-orale route) Oftewel handen wassen na het poepen dus. Maar daar weet jij natuurlijk alles van met zo een naam.
zo avatar zo poster
Oud 27-04-2007, 12:19
vosje16
vosje16 is offline
Zijn jullie niet gevaccineerd tegen hepatitis B? In België is dat alleszins verplicht (voor vrouwen)...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:23
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 27-04-2007 @ 13:19 :
Zijn jullie niet gevaccineerd tegen hepatitis B? In België is dat alleszins verplicht (voor vrouwen)...
In Nederland alleen als je tot een risicogroep behoort...en/of als je je in het ziekenhuis, medisch kinderdagverblijven en soortgelijke omgevingen wilt werken, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 12:28
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 27-04-2007 @ 13:19 :
Zwangere vrouwen worden er wel op getest meen ik.
Oud 27-04-2007, 12:50
Verwijderd
Ja, zwangere vrouwen worden er standaard op getest en iedereen die in de zorg werkt wordt gevaccineerd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten