Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2002, 21:42
boullionblokje
boullionblokje is offline
Ik doe Grieks, en altijd als mensen vragen wat ik doe op school en ik zeg dat ik gymnasium doe, kijken ze me altij zoooo raar aan!! Alsof ik een of andere stuud ben die het liefst een woordenboek heeft i.p.v Goede Tijden Slechte Tijden (bij wijze van spreken!)En nou vroeg ik me af of jullie dat ook hebben?! Ik zeg tegenwoordig maar gewoon dat k VWO doe om opmerkingen als: 'goh, dan ben je vast heel slim' of 'stuuuuuuuud' te vermijden!!!
K, klinkt heel dramatisch maar valt wel mee hoor Vroeg t me alleen af!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2002, 23:04
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik zou altijd liever een woordenboek hebben i.p.v. Goede Tijden Slechte Tijden...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 09:36
John-17
John-17 is offline
woordenboeken ruiken zo...lekker oud
gtst ruikt naar...poep
ik kijk het wel hoor meestal
but it stinkz
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 11:43
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ja, klopt wel wat je zegt..Ik heb er niet zo'n moeite mee, want als ze me iets beter kennen, weten ze dat ik niet bepaald aan het stereotype beeld 'gym-stuud' voldoe..

En GTST is verslavend..
Oud 04-01-2002, 12:00
John-17
John-17 is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Ja, klopt wel wat je zegt..Ik heb er niet zo'n moeite mee, want als ze me iets beter kennen, weten ze dat ik niet bepaald aan het stereotype beeld 'gym-stuud' voldoe..

En GTST is verslavend..

mensen die mij niet goed kennen, denken ook vaak dat ik een typische stuud ben, omdat ik goede cijfers haal, maar niets is minder waar

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 18:21
Onbekende
Onbekende is offline
Ik vond het ook altijd vervelend wanneer je meteen het vooroordeel naar je hoofd geslingerd krijgt dat je dan toch wel heel knap moet zijn als je Grieks en Latijn doet. Ik zei ook altijd liever dat ik VWO deed. Vooral nu ik Grieks en Latijn studeer krijg ik ook nog vaak die reacties.
Oud 04-01-2002, 21:50
de abt van sion
Die reacties slaan later vrijwel altijd om in een vorm van respect ("geen gemakkelijke studie, klassieke talen!").
En bovendien:
- Wie niet in het onderwijs terechtkomt, heeft een enorm brede algemene kennis opgedaan;
- En wie wel in het onderwijs terechtkomt, zal het altijd gemakkelijker hebben dan mensen die lesgeven in andere vakken (kleinere groepen, gemotiveerde leerlingen, enz.).
Dus... wie het laatst lacht, lacht het best. Met dit voor ogen, ben je prima gewapend tegen allerlei denigrerende opmerkingen van simpele geesten.

Houd vol!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 22:15
John-17
John-17 is offline
ik ben ook van mening dat je door een klassieke taal een beter mens wordt
meer levenservaring opdoet
en bovendien
gewoon meer perceptie in zaken verkrijgt en slimmer wordt
het is dus altijd een voordeel
ik zeg altijd dat ik gymnasium doe hoor, ga ik niet zitten verhullen in een VWO manteltje
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 22:37
de abt van sion
Citaat:
John-17 schreef:
ik ben ook van mening dat je door een klassieke taal een beter mens wordt
meer levenservaring opdoet
en bovendien
gewoon meer perceptie in zaken verkrijgt en slimmer wordt
het is dus altijd een voordeel
ik zeg altijd dat ik gymnasium doe hoor, ga ik niet zitten verhullen in een VWO manteltje
Terecht, maar ik de woorden "beter mens" zou ik nooit gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 22:51
John-17
John-17 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Terecht, maar ik de woorden "beter mens" zou ik nooit gebruiken.
hmm ja foutje
ik zie nu ook dat dit verkeerd opgevat kan worden
zo is het niet bedoeld
voor de mensen die het nog niet begrepen; ik bedoel dus meer dat je hmm een completer mens wordt, nog steeds natuurlijk gelijkwaardig aan andere mensen.

Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 11:14
Stier17
Stier17 is offline
Citaat:
J@SPER schreef:

En GTST is verslavend..

Hmmmm dat komt bekend voor...

Oud 06-01-2002, 14:34
Sophia
Sophia is offline
Citaat:
boullionblokje schreef:
Ik doe Grieks, en altijd als mensen vragen wat ik doe op school en ik zeg dat ik gymnasium doe, kijken ze me altij zoooo raar aan!! Alsof ik een of andere stuud ben die het liefst een woordenboek heeft i.p.v Goede Tijden Slechte Tijden (bij wijze van spreken!)En nou vroeg ik me af of jullie dat ook hebben?! Ik zeg tegenwoordig maar gewoon dat k VWO doe om opmerkingen als: 'goh, dan ben je vast heel slim' of 'stuuuuuuuud' te vermijden!!!
K, klinkt heel dramatisch maar valt wel mee hoor Vroeg t me alleen af!
Niet zo gek dat je je dat afvraagd. Bij mij op school is het nog eens extra erg, omdat ik de enige ben van mijn jaar die een klassieke taal doet (niemand doet Grieks). Ik heb inmiddels al aan meer dan 60 mensen uitgelegd wat KCV is, en dan kijken ze me nog aan alsof ik van een andere planeet kom. En ik zal maar niet over Latijn beginnen, want sommige mensen weten nog steeds niet dat het "Latijn" is, en niet "Latijns"
Oud 06-01-2002, 15:36
John-17
John-17 is offline
Citaat:
Sophia schreef:
Niet zo gek dat je je dat afvraagd. Bij mij op school is het nog eens extra erg, omdat ik de enige ben van mijn jaar die een klassieke taal doet (niemand doet Grieks). Ik heb inmiddels al aan meer dan 60 mensen uitgelegd wat KCV is, en dan kijken ze me nog aan alsof ik van een andere planeet kom. En ik zal maar niet over Latijn beginnen, want sommige mensen weten nog steeds niet dat het "Latijn" is, en niet "Latijns"
argh
dat is wel zo erg
dan vragen mensen: heb je ook Latijns?
en dan zeg ik: wat, Latijns?...nooit van gehoord...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 08:54
martinjf
martinjf is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dus... wie het laatst lacht, lacht het best. Met dit voor ogen, ben je prima gewapend tegen allerlei denigrerende opmerkingen van simpele geesten.
En dit vind je geen denigrerende opmerking, al zullen zij, die simple minds, het waarschijnlijk niet lezen??
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 13:57
John-17
John-17 is offline
Citaat:
martinjf schreef:
En dit vind je geen denigrerende opmerking, al zullen zij, die simple minds, het waarschijnlijk niet lezen??

ik ben het er niet mee eens dat dit een denigrerende opmerking is
het is gewoon de waarheid
mensen die gymnasiasten beledigen door raar de kijken als zij voor hun opleiding uitkomen, verdienen het naar mijn mening niet om met een term te worden aangeduid die positiever is dan 'simpele geesten', een term die ook nog eens precies hun geesten symboliseert
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten