Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vond het ook altijd vervelend wanneer je meteen het vooroordeel naar je hoofd geslingerd krijgt dat je dan toch wel heel knap moet zijn als je Grieks en Latijn doet. Ik zei ook altijd liever dat ik VWO deed. Vooral nu ik Grieks en Latijn studeer krijg ik ook nog vaak die reacties.
|
![]() |
Die reacties slaan later vrijwel altijd om in een vorm van respect ("geen gemakkelijke studie, klassieke talen!").
En bovendien: - Wie niet in het onderwijs terechtkomt, heeft een enorm brede algemene kennis opgedaan; - En wie wel in het onderwijs terechtkomt, zal het altijd gemakkelijker hebben dan mensen die lesgeven in andere vakken (kleinere groepen, gemotiveerde leerlingen, enz.). Dus... wie het laatst lacht, lacht het best. Met dit voor ogen, ben je prima gewapend tegen allerlei denigrerende opmerkingen van simpele geesten. Houd vol! |
![]() |
|
![]() |
ik ben ook van mening dat je door een klassieke taal een beter mens wordt
meer levenservaring opdoet en bovendien gewoon meer perceptie in zaken verkrijgt en slimmer wordt het is dus altijd een voordeel ik zeg altijd dat ik gymnasium doe hoor, ga ik niet zitten verhullen in een VWO manteltje ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zie nu ook dat dit verkeerd opgevat kan worden ![]() zo is het niet bedoeld voor de mensen die het nog niet begrepen; ik bedoel dus meer dat je hmm een completer mens wordt, nog steeds natuurlijk gelijkwaardig aan andere mensen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
dat is wel zo erg dan vragen mensen: heb je ook Latijns? en dan zeg ik: wat, Latijns?...nooit van gehoord... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik ben het er niet mee eens dat dit een denigrerende opmerking is het is gewoon de waarheid mensen die gymnasiasten beledigen door raar de kijken als zij voor hun opleiding uitkomen, verdienen het naar mijn mening niet om met een term te worden aangeduid die positiever is dan 'simpele geesten', een term die ook nog eens precies hun geesten symboliseert |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
leer je mede-lifestyler kennen Ninnoc | 267 | 26-12-2003 16:03 | |
Eten & Drinken |
hartjessnoepjes Li | 25 | 06-12-2003 15:02 | |