Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 18:02
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik ben zóóó slecht in wiskunde dat kan echt helemaal niemand anders zijn! Dat is echt erg hoe ik wiskunde níét kan. Ik had een vraag: zijn er nog meer mensen echt WAANZINNIG slecht in wiskunde zijn of ben ik nou echt de enige. Volgens mij is dit namelijk niet normaal meer. In de andere v akken (behalve natuurkunde) ben ik wel goed . Maar is het dan waar dat ik als beste maar CM kan kiezen, want ik wil EM doen ( ik doe vwo ). Daar zit veel rekenwerk in toch?
Oud 11-02-2002, 18:19
Oen
Oen is offline
Je bent dus gewoon dom, en dit keer ben ik de persoon die inziet: Wat wil je hiermee bereiken? De wereld bestaat volledig uit wiskunde (zie de film Pi dan ben je ervan overtuigd) En natuurkunde is ook overal. Ik zou maar heel snel een eind aan je leven maken want je red het toch niet,
pfffffffffffffffffffffffffffffffff
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 18:42
GinnyPig
GinnyPig is offline
Erm.. ja.. ok.. negeer Oen... hehe...

In welke aspecten van wiskunde ben je zo slecht?

Als je werkelijk in het hele vak zeer slecht bent, raad ik je aan om C&M te kiezen.

In E&M zit namelijk economie 1 (duh), waar ook veel rekenwerk in zit. Denk je dat je dat vak toch kan, dan kan je het ook als extra vak kiezen bij C&M. E&M heeft als 'voordeel' dat je geen extra talen erbij hebt. Verder is er de mogelijkheid om Economie 1,2 en M&O te kiezen (hangt waarschijnlijk ook af van je school).

E&M komt verder ook standaard met Wiskunde A 1,2. En dan moet je je toch serieus afvragen of je dat aankunt...
Oud 12-02-2002, 08:29
heumen
heumen is offline
Ik zou me er niet te druk over maken. Ik studeer Natuurkunde en ben dus redelijk goed in wiskunde. Als je mij een examen Frans, Duits o.i.d voor m'n neus legt haal ik nog geen 1. Je moet gewoon doen waar je goed in bent en je van de rest niets aantrekken. Verder weet ik niets van profielen dus daar kan ik je niet mee helpen.
Oud 12-02-2002, 10:46
almere_girl
almere_girl is offline
wiskunde heb je zoiezo dus eigenlijk maakt het niet uit welk profiel je kiest, bedenk wel ff of je wiskunde a of b wil gaan doen want das wel een verschil hoor. succes!!!
mzzl
Oud 12-02-2002, 15:06
Oen
Oen is offline
Citaat:
almere_girl schreef:
wiskunde heb je zoiezo dus eigenlijk maakt het niet uit welk profiel je kiest, bedenk wel ff of je wiskunde a of b wil gaan doen want das wel een verschil hoor. succes!!!
mzzl
En waarschijnlijk moet wis A makkelijker zijn, want dat heb je in de profielen alfa.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 17:23
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
heumen schreef:
Ik zou me er niet te druk over maken. Ik studeer Natuurkunde en ben dus redelijk goed in wiskunde. Als je mij een examen Frans, Duits o.i.d voor m'n neus legt haal ik nog geen 1. Je moet gewoon doen waar je goed in bent en je van de rest niets aantrekken. Verder weet ik niets van profielen dus daar kan ik je niet mee helpen.

Niets van aantrekken???! Dan word het toch helemaal een 1
Oud 13-02-2002, 08:31
heumen
heumen is offline
Met rest bedoelde ik meer mensen als Oen, maar zo kan je het ook opvatten. Als je in de andere vakken wel goed bent kun je denk ik wel E&M gaan doen. Alhoewel er bij Economie vast wel een beetje wiskunde komt kijken zal het grootste deel van de stof toch over economie gaan. Zelf heb ik bijles gegeven op HAVO en VWO in wis en natuurkunde en de meeste mensen gaan dan in de bijles voor het eerst serieus naar opgaven/huiswerk kijken en komen er dan achter dat ze toch wel in staat zijn om voldoendes te halen. Je moet gewoon veel opgaven maken, dan is de kans het grootst dat je op een proefwerk een opgave tegenkomt die je al een keer (met andere getalletjes) gemaakt hebt. Ter vergelijking:
Mijn MAVO diploma wiskunde-->5
Mijn HAVO diploma wiskunde-->6
Mijn VWO diploma wiskunde-->8
Oud 13-02-2002, 19:28
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
heumen schreef:
Met rest bedoelde ik meer mensen als Oen, maar zo kan je het ook opvatten. Als je in de andere vakken wel goed bent kun je denk ik wel E&M gaan doen. Alhoewel er bij Economie vast wel een beetje wiskunde komt kijken zal het grootste deel van de stof toch over economie gaan. Zelf heb ik bijles gegeven op HAVO en VWO in wis en natuurkunde en de meeste mensen gaan dan in de bijles voor het eerst serieus naar opgaven/huiswerk kijken en komen er dan achter dat ze toch wel in staat zijn om voldoendes te halen. Je moet gewoon veel opgaven maken, dan is de kans het grootst dat je op een proefwerk een opgave tegenkomt die je al een keer (met andere getalletjes) gemaakt hebt. Ter vergelijking:
Mijn MAVO diploma wiskunde-->5
Mijn HAVO diploma wiskunde-->6
Mijn VWO diploma wiskunde-->8

Ja ik heb nu bijles en ik ga de opgaven heel anders bekijken als daarvoor. Dus dat is wel handig. Ik heb nu besloten te kiezen voor CM met in de vrije ruimte economie. Daar kan ik ook veel mee, dus dat vind ik prima. Maar ik moet nu wel alles op alles zetten om een 6je te staan op me eindrapport en dat gaat me zeker weten lukken hehe. Hoop ik dan.
Oud 15-02-2002, 08:43
heumen
heumen is offline
Succes dan maar.
Reageren

Regels voor berichten