![]() |
|
![]() |
Hallo allemaal,
Ik ben een best interresant bericht tegen gekomen.. quote van blaatmaar ofzo Scholen en Religie "Misschien is het eens een idee als wij scholen en religie van elkaar gaan scheiden. Religie is zeer belangrijk voor veel mensen terwijl het voor andere mensen niet aan de orde is. Eigenlijk zou het voor Nederland beter zijn als we geen verschillen meer hebben in wel- en niet religieuse scholen omdat we dan voor jonge kinderen het verschil van wel en niet gevloven wegnemen. Dan is het makkelijker voor kinderen om mensen met een andere geloofsinstelling als hetzelfde te zien als zichzelf. Ook is het goed dat kinderen leren om te weten wat die andere geloven ongeveer inhouden, dat leer je gemakkelijk met elk geloof in je klas en onder je vrienden. Religie heeft trouwens ook niets te maken met educatie, het is een veel te subjectief oogpunt om onderwijs in te geven. HEt is beter dat iedereen in vooral de eerste jaren van het leven de zelfde educatie dus dezelfde normen en waardes leert. Zo accepteren we elkaar sneller! Ik ben er heilig van overtuigd dat de meeste mensen met een kritiek op een godsdienst niet veel afweten van die godsdienst! Let wel op: ik bedoel dan werkelijk de godsdienst niet de acties van de mensen die haar nastreven." Wat denken jullie hierover? groetjes
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder kan ik me uitstekend vinden in bovenstaand voorstel. Laat iedereen een algemeen godsdienstelijk/levensbeschouwelijk vak volgen (En dan bij voorkeur op de basisschool zodat er op de middelbare school meer aandacht aan andere dingen besteed kan worden; Ook heeft het een iets preventievere werking) en gooi het bijzonder(religieus) onderwijs in de prullenbak. Ook op het lager onderwijs. |
![]() |
||
Citaat:
Maar, ontopic, ik ben altijd voorstander geweest van het terugdraaien van de onderwijssituatie naar zoals die altijd was. Gewoon onderwijs, en als iemand zo nodig een religieuze school wil oprechten, dan kan dat, maar zonder wat voor vorm van subsidie dan ook. Geen gezeik meer met islamitische scholen met misstanden en vage financiering. Geen gezeik meer met leerlingen die geweigerd worden omdat hun zus een broek draagt. Geen gezeik meer met leerlingen die voorgelogen worden omdat feiten de schoolleiding niet goed liggen... Al die problemen behoren in een klap tot het verleden, en te verwachten is ook dat de verschillen tussen zwarte en witte scholen verminderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat jij het misschien gelezen hebt zegt niet dat het voor iedereen geld. Ontopique: Ik vind dat religieus onderwijs eens herzien moet worden, maar niet perse afgeschaft. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is het zelfde te zeggen van 'De Aanslag' van Harry Mulish is een kutboek, maar ik heb het nog nooit gelezen... "Ja, hoe weet je dat dan?" "Ik heb een recensie gelezen." Reken dan maar dat boekenliefhebbers of mensen met verstand ervan je keihard in je gezicht uitlachen. Dit is bijna hetzelfde geval naar mijn mening waar je een bevolkingsgroep harder treft en gewoon getolleerd word. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
enquete religie en Media Johan v. Bergen | 4 | 29-04-2011 15:39 | |
Algemene schoolzaken |
Scheiding kerk en school duivelaartje | 35 | 13-08-2009 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Worden gelovigen voorgetrokken? Gatara | 120 | 15-02-2007 11:55 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 |