Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2002, 16:13
scara
scara is offline
Naar mijn mening de minst mooie van de grote wielereendagswedstrijd-klassiekers.

Gelukkig krijgen ze deze keer een mooie finale van de wedstrijd, met een SCHITTERENDE winnaar: Johan Museeuw

Hij doet het toch maar weer!

Proficiat Johan !
Oud 04-08-2002, 16:45
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
idd hoerenwedstrijd, maar goed johan wint en gaat dus ook de wereldbeker winnen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:13
Boogie
Boogie is offline
kwas vergeten van tevoren een topic te maken
is idd een qua parcours en meestal qua wedstrijdverloop een saaie wedstrijd, wat mij betreft wereldbeker onwaardig.

Dit neemt niet weg dat Johan Museeuw op een mooie manier heeft gewonnen tegenover een sterk deelnemersveld en een sterke kopgroep. Hij maakt nu een grote kans op de eindoverwinning, maar men moet niet vergeten dat hij in principe 0 punten haalt in Lombardije en hij volgende week in San Sebastian weinig kans maakt op veel punten en dat Bettini die 2 wedstrijden kan winnen. Op de andere parcours zijn ze aan elkaar gewaagd. Het wordt waarschijnlijk spannend tot de laatste wedstrijd.
Oud 04-08-2002, 17:16
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Boogie schreef:
kwas vergeten van tevoren een topic te maken
Ik dacht al waar blijft die boogie, die maakt toch altijd een klassieker topic.

Maar ik was al blij dat Zabel niet won , en het was heel erg sterk die sprint.
Oud 04-08-2002, 17:20
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:

Ik dacht al waar blijft die boogie, die maakt toch altijd een klassieker topic.

Maar ik was al blij dat Zabel niet won , en het was heel erg sterk die sprint.
daar snijd je wel een interessant punt van de wedstrijd aan. Zabel die lek reed of viel en daardoor het peloton moest laten gaan vlak voor de beklimming van de ....berg (?) Dit was erg belangrijk voor de kopgroep, want nu ging Telekom niet meer achtervolgen, zodat er niemand georganiseerd de vluchters probeerde terug te halen.

Ookal omdat Lotto zijn topspurter McEwen had zien afstappen en Mapie (Freire) Bettini voorin had.
Oud 04-08-2002, 17:30
DJ Incompetent
was de stand nu ongeveer in de wereldbeker?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:54
mobie
mobie is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
was de stand nu ongeveer in de wereldbeker?
denk dat Museeuw nu bijna 100 pntn voor heeft op nr 2 (Bettini )

Echt knap van Johan Museeuw!!!!!
Oud 04-08-2002, 19:46
Boogie
Boogie is offline
Stand na de HEW Cyclassics:
1.J.MUSEEUW 270 ptn.
2.P.Bettini (Ita) 174
3.G.Hincapie (VS) 124
4.P.VAN PETEGEM 121
5.M.Cipollini (Ita) 120
6.A.Tafi (Ita) 109
7.M.Bartoli (Ita) 100
8.J.PLANCKAERT 83
9.I.Astarloa (Spa) 82
10.F.Rodriguez (VS) 79
11.O.Freire (Spa) 77
19.T.BOONEN 52
26.N.MATTAN 39

Stand per ploeg (na HEW Cycl.):
1.Domo 40 ptn.
2.Mapei 40
3.Lotto 30

bron: tt van tv1
Oud 04-08-2002, 19:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nei gezien, potverdurrie, ben ik vergeten dat er vandaag een wereldbekerwedstrijd was ... maja van alle wereldbekerwedstrijden is dit 1 van de minsten... maar goed kheb nog wel een samenvatting gezien, was trouwens een mooie kopgroep op het laatste. Ik denk dat Museeuw het nie meer uit handen gaat geven, hijs supersterk.
Oud 04-08-2002, 21:13
Kirk22
Kirk22 is offline
was dit, veldrijden toch? Da's wel grappig ja. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid mensen die er naar komen kijken.
Oud 04-08-2002, 21:57
scara
scara is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
was dit, veldrijden toch? Da's wel grappig ja. Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid mensen die er naar komen kijken.
hmmmz, jij kent echt wel weinig van wielrennen hé !!
Oud 04-08-2002, 22:05
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
dit was wegwielrennen, het veldrijden is van oktober tot maart. Vooral in Duitsland is wielrennen heel populair
Oud 04-08-2002, 23:29
DJ Incompetent
Citaat:
Kirk22 schreef:
ghehe
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 00:39
DJ Incompetent
en de eerste nederlander?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Idd, naar veldrijden in Belgie en Nederland wordt er enorm veel gekijken. Ook ter plaatsen, maar dat komt omdat Belgie (en Nederland) dominant zijn in deze sporttak.

Maar dit topic ging dus over wegwielrennen. De HEW Cyclassics vind ik idd ook een van de mindere mooie wedstrijden, waarschijnlijk de minst mooie. Maar het heeft wel een positief resultaat voor Domo, en Johan Museeuw. Hoe hij die sprint van ver begon (te ver?) en toch overeind blijft. Hij is oud, minder snel, maar heeft een overvloed aan ervaring. Lijkt me geweldig om hem in de ploeg te hebben om ervaring om te doen, als jongere. Meteen zijn 100ste zegen als prof wielrenner, en de 11de Classieker (record).

Hij staat nu 96 punten voor, dat is bijna 1 gewonnen wedstrijd, tis te hopen dat hij die trui goed kan verdedigen, en hopelijk kan behouden, dan is het bijna zeker dat hij volgt seizoen ook nog gaat rijden (of gaat hij in schoonheid stoppen, want die trui draagt ook een vloek [geen wedstrijden kunnen winnen,omdat er veel festiteiten aan die trui verbonden zijn]).
Oud 05-08-2002, 18:59
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

Hij is oud, minder snel, maar heeft een overvloed aan ervaring.
Oud is hij wel, maar aan snelheid heeft hij niet zoveel ingeboet hoor. In de Ronde V Vlaanderen won hij de spurt om de 2e plaats ondermeer van Van Petegem en in de Ronde vh Waalse Gewest won hij vorige week nog de spurt om de 1e plaats. Massaspurten winnen in de Ronde V Frankrijk zoals vroeger, ja dat zal net iets vh goede teveel zijn, maar Museeuw is en blijft een finisher in de kopgroep.
Citaat:
Tofke_H schreef:

Hij staat nu 96 punten voor, dat is bijna 1 gewonnen wedstrijd, tis te hopen dat hij die trui goed kan verdedigen, en hopelijk kan behouden, dan is het bijna zeker dat hij volgt seizoen ook nog gaat rijden (of gaat hij in schoonheid stoppen, want die trui draagt ook een vloek [geen wedstrijden kunnen winnen,omdat er veel festiteiten aan die trui verbonden zijn]).
Je vergist je wel een beetje van trui denk ik. Jij hebt die vd wereldkampioen voor. De renner die wereldkampioen word, draag die trui een heel jaar ( en kan het volgende seizoen geen koers meer winnen --> zie ook Museeuw enkele jaren geleden). Als Museeuw winnaar wordt in de wereldbeker zal hij die enkel dragen in de Primavera. (maar eigenlijk, Dekker werd ook winnaar vd wereldbeker en in de Primavera brak hij meteen zen sleutelbeen )
Oud 05-08-2002, 19:29
DJ Incompetent
Citaat:
Tofke_H schreef:
want die trui draagt ook een vloek [geen wedstrijden kunnen winnen,omdat er veel festiteiten aan die trui verbonden zijn]).
dat was meer toch de wereldtiteltrui? al gaat het met freire niet zo slecht , dekker idd pech dit jaar, maar zabel bleef winnen, dus explain jouw uitspraak?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:53
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

... en Johan Museeuw. Hoe hij die sprint van ver begon (te ver?) en toch overeind blijft.
NEE

Citaat:
DJ FLEM schreef:
dat was meer toch de wereldtiteltrui? al gaat het met freire niet zo slecht , dekker idd pech dit jaar, maar zabel bleef winnen, dus explain jouw uitspraak?
idd, zie maar Camenzind (won alleen de Ronde van Lomardije 6 dagen later als noemenswaardig), Freire bij zijn eerste jaar als kampioen en bij Romans Vainsteins, die we in zijn kampioenstrui alleen en goede Parijs-Roubaix reed.
Reageren

Regels voor berichten