Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2008, 18:50
Eloo
Eloo is offline
Sinds zomer 2007 ben ik begonnen met de pil. Na de zomer begon ik te merken dat ik veel last kreeg van puistjes. In de jaren hiervoor heb ik nooit echt veel last gehad van puistjes en ik vond het echt heel vervelend.
Ik ben toen naar de dokter gegaan waar ik een creme kreeg en een antwoord van 'het is vast een verlate puberteit'. Ik ben nu namelijk 20.
Toch voelde ik me er niet fijn bij en ik ben toen bij een homeopaat/natuur geneeskundige geweest.
Die man heeft me 'doorgemeten' en toen kwam hij erachter dat het te maken heeft met mijn hormomen. Heel verhaal dat ik zelf ook niet helemaal snap.
Doordat ik aan de pil ben gegaan, is mijn huid waarschijnlijk zo geirriteerd geraakt.
Nu slik ik 2 keer per dag een pil en 2 keer verschillende druppels, maar dat begint aardig prijzig te worden.

Om een lang verhaal kort te maken: die man raadde de nuvaring aan, omdat die minder hormoon zou afgeveven en plaatselijk in mijn vagina zit, waardoor mijn huid er (hopelijk) minder last van heeft.

Mijn vraag is eigenlijk of er iemand is die dit herkent (de puistjes of de verbetering sinds het gebruiken van een ander conceptiemiddel)?
En er staat dat je het inbrengt als een tampon, maar daar heb ik best moeite mee. Lukt het dan wel gemakkelijk? Ik gebruik zelf minitampons en op een van de eerste dagen van menstruatie gaat t makkelijk, maar daarna soms wel wat moeilijker. Kan dat geen probleem worden?

En als je het zelf gebruikt en je denkt, dat moet ik haar nog vertellen over de nuvaring, spui het dan

bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 19:26
Verwijderd
Geen reactie over de nuvaring, maar misschien wel iets om te overwegen...

Misschien een andere pil proberen? Dat kan heel veel uitmaken, is mijn ervaring.

Zoals ik, met name in het grote piltopic, al vaker vermeld hebt heeft de overstap van Microgynon30 naar Diane35 bij mij erg veel uitgemaakt, en ook Yasmin hielp prima tegen de puistjes. (Microgynon30 en Trigynon verergerden het juist.)

Als de pil je op zich bevalt, zou je best een andere pil kunnen proberen voordat je de pil definitief afschrijft. Grote kans dat je bij een andere pil minder/geen last hebt van puistjes.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 20:17
Eloo
Eloo is offline
Ik ben in de tussentijd ook overgegaan van Microgynon30 naar de Diana35, maar die hielp praktisch niks. Vandaar dat ik nu aan deze ring denk, omdat die man mij had verteld dat dat waarschijnlijk wel zo schelen.

Een ander nadeel van de pil is dat ik 'm regelmatig vergeet. Toch wel vaak 3 of 4 keer in de maand.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 21:16
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
heb zelf de nuvaring gebruikt maar ik werd er dikker van. verder wel handig maar zelfs om de drie weken zo'n ding verwisselen is mij nog te moeilijk. En het inbrengen is in het begin lastig, maar dat went best snel. gewoon zorgen dat ie niet te glad is maar ook neit te stroef.
Oud 06-05-2008, 16:38
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb zelf net 3 maanden geleden ook een topic geopend met de vraag naar ervaringen van NuvaRing gebruiksters, dus ik denk dat je daar wel veel aan zult hebben
Oud 06-05-2008, 20:44
Eloo
Eloo is offline
Bedankt voor het topic Het klinkt allemaal wel positief
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 21:10
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ja, dat vond ik ook na dat topic, dus ik gebruik de ring nu net 3 maanden en dat bevalt me wel goed eigenlijk . Merk hormonaalgezien geen veranderingen ten opzichte van de pil, maar nu heb ik daar ook nooit last van gehad ofzo. Verder vind ik het gebruiksgemak erg fijn. Je hebt hem altijd bij je en je hoeft er niet elke dag aan te denken. Het inbrengen en eruithalen heb je ook wel snel door en is echt niet moeilijk. Gewoon zorgen dat je een ontspannen houding hebt voor jezelf, net als bij het inbrengen van een tampon. Soms heb ik wel eens dat ik hem nog niet helemaal goed door kan schuiven ofzo, omdat mijn bekkenbodemspieren dan wat gespannen of gekanteld zijn, maar dan laat ik hem gewoon even zo zitten en kan ik hem na een tijdje wel gewoon goed doorschuiven

Regels voor berichten