Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2007, 19:13
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Hoi
Wie van jullie heeft er wel eens over de Nuvaring gehoord.
Iemand ervaring mee?
En denken jullie dat dit een oplossing is ipv de pil?

Nuvaring

Ben benieuwd..
Oud 03-01-2007, 19:18
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik kreeg daar altijd jeuk en uitslag van. Veel goede dingen over gehoord, maar ik hoop nooit meer seks te hebben met iemand die het gebruikt.
Oud 03-01-2007, 19:27
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Ja, daar ben ik ook bang voor.
Maar het is toch bijna het zelfde als een pressarium/pessarium hoe je dat ook zegt..?
Oud 03-01-2007, 19:35
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
diaanbnaan schreef op 03-01-2007 @ 20:27 :
Ja, daar ben ik ook bang voor.
Maar het is toch bijna het zelfde als een pressarium/pessarium hoe je dat ook zegt..?
Goh, ik ben een man. Ik ken er niet zoveel van.

Maar een Nuvaring is zo normaal geworden, en zo geaccepteerd en voldoende ontwikkeld, en alles... Volgens mij kan je daar weinig mee misdoen. Waarom vraag je niet eens een staaltje als je nog eens bij de gyneacoloog/huisarts bent? Dan weet je onmiddellijk hoe jouw lichaam en eventueel dat van je vriend erop reageert. Prima als je het beter bevalt. En anders zijn er nog voldoende alternatieven.
Oud 03-01-2007, 19:40
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Ik wil iig weinig hormonen en wil er niet elke dag aan hoeven denken.
Ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter, en dan vragen of het 3 maanden mag proberen.
Oud 03-01-2007, 21:37
Estar
Estar is offline
Ik heb het geprobeerd, maar bij mij werkte het niet door de hoeveelheid hormonen( dat ligt aan mij ik reageer ook niet zoals het hoort op de normale pil) maar als ik de nuvaring vergelijk met een normale pil is de nuvaring fijner. Je hoeft er bijna niet aan te denken,je voelt hem niet zitten en bij de seks voel je het lichtjes maar dan haal je het er gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 10:38
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Nu zit ik te denken...
is het gewoon een ring zonder gat (net als een condoom)? Of is het een ring met een opening?
Ik snap de werking niet echt...
Dokter had geen tijd voor me vandaag.. Morgen opnieuw bellen.
Oud 04-01-2007, 10:59
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het is een kunststof ring, een vrij grote. Die druk je plat zodat hij dubbel vouwt en dan breng je hem in. Hij blijft 3 weken zitten en dan haal je hem eruit zodat je een stopweek krijgt. Het idee vond ik helemaal geweldig, alleen ik hoorde bij de 5% die een schimmelinfectie kreeg. Maar als je er een haalt op recept krijg je eerst een pakketje waar er maar 1 in zit, normaal krijg je er 3. In dat pakketje zit informatie en je nuvaring dus.

Als je op google zoekt op afbeeldingen van een nuvaring krijg je al genoeg informatie over hoe dat ding eruit ziet enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:50
Kyoki
Kyoki is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-01-2007 @ 20:35 :
Goh, ik ben een man. Ik ken er niet zoveel van.
Niet echt een excuus als je seksueel actief bent lijkt me. :/

Is die nuvaring ook veiliger dan de pil, of dat niet?

Laat maar, heb de site bekeken. Wat een commerciele kutsite. Ook echt die test of die ring wat voor jou is. Ik natuurlijk alles antiring invullen, slagen ze er nog in met "misschien is het wat voor jou" te komen.

*volstrekt gelukkig met haar pil*

Laatst gewijzigd op 05-01-2007 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:53
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Kyoki schreef op 05-01-2007 @ 16:50 :
Niet echt een excuus als je seksueel actief bent lijkt me. :/

Is die nuvaring ook veiliger dan de pil, of dat niet?
Ik geloof dat daar echt een miniem verschil in zit. Je moet alleen wel HEEL strict met het indoen en uitdoen zijn. Stel:

drie weken heb je hem in, je hebt hem ingedaan om 17:00 op zondag, dan haal je hem er weer uit om 17:00 op de zondag na die drie weken. Dan heb je een stopweek en dan doe je de volgende in om 17:00 uur de 4e zondag. Er mag maar een paar uur tussen zitten, ik geloof maar 3 ofzo. Dus als je om 21:00 een nieuwe ring inbrengt ben je geloof ik minder veilig.

Zoiets, ga hier alstublieft niet blind op af want dit is uit mijn blote hoofd .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:55
Kyoki
Kyoki is offline
Lol! Dat klinkt al helemaal anti-ik. Het mooie aan die pil is dat het niet zo strikt is, daarom ben ik er ook zo blij mee, ik vergeet het anders gewoon om het om exact 10 uur 's avonds te slikken. En het is gewoon fijn om hem een keertje om 6 uur 's avonds te slikken omdat je uit gaat en niet zeker weet waar je overnacht. Je zal maar net uitgaan wanneer je een nieuwe ring erin moet proppen.

Nee, weet niet, ben wat sceptisch. Ik denk ook dat ik me gewoon niet veilig zou voelen als ik niet meer die pil slik, want juist elke dag slikken geeft voor mij dat gevoel van bescherming. Alleen condoom doet het voor mij ook niet meer tegenwoordig, en die ring, ook al is 'ie even veilig, dan nog.. Ik weet het niet. Nee. Diane ftw.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:57
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Kyoki schreef op 05-01-2007 @ 16:55 :
Lol! Dat klinkt al helemaal anti-ik. Het mooie aan die pil is dat het niet zo strikt is, daarom ben ik er ook zo blij mee, ik vergeet het anders gewoon om het om exact 10 uur 's avonds te slikken. En het is gewoon fijn om hem een keertje om 6 uur 's avonds te slikken omdat je uit gaat en niet zeker weet waar je overnacht.
Daar heb je gelijk in, maar als je het strikt in je agenda zet zijn het 1 of 2 tijdstippen waar je op moet letten. Voor de vrouwen die echt hun pil soms wel drie dagen vergeten is dit wel een uitkomst, zolang je het maar goed opschrijft daar waar je het ook ziet.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:58
Kyoki
Kyoki is offline
Ja, dat is zo, maar dan kan je ook voor de prikpil kiezen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:59
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het is maar net wat je fijn vindt .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 16:05
Kyoki
Kyoki is offline
Inderdaad. ^_^ Als je er blij mee bent is dat wat belangrijk is.

Maar met zo'n site kan ik er honestly geen vertrouwen in hebben. Ik ben wat dat betreft heel moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 17:13
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Kyoki schreef op 05-01-2007 @ 17:05 :

Maar met zo'n site kan ik er honestly geen vertrouwen in hebben. Ik ben wat dat betreft heel moeilijk.
De site van de nuvaring?

Ik moet zeggen dat hij er een beetje hip uitziet, ik denk dat het ook wel is gericht op de 'hippe' meidj van tegenwoordig ofzo? .

Iig, als je het pakketje hebt, waar ik het over had, daar staat precies alles in, en het is lang niet zo disco als daar. Maar die site is een beetje vreemd .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 20:44
Estar
Estar is offline
Citaat:
Kyoki schreef op 05-01-2007 @ 17:05 :

Je hebt zeker de site van jou pil de laatste tijd niet gezien

Een beetje vallen over hoe een site in elkaar zit wtf
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 21:30
Verwijderd
Ben nu bezig met mijn tweede ring en ik ben er erg blij mee. Doordat ik zulke wisselende diensten heb, vergat ik de pil wel eens. Niet erg handig dus.
Nu hoef ik er maar 2 keer per maand aan te denken: 1 keer om hem er in te doen, 1 keer om hem te verwijderen.
Voordeel vond ik ook dat er minder hormonen inzitten en hij blijft werken wanneer je overgeeft of diarree hebt ofzo, wat ook wel prettig is.

Het inbrengen is de eerste keer wat vreemd, maar dat is al snel over. Ik voel hem helemaal niet zitten, hij blijft mooi op zijn plek zitten en ik heb nog geen vervelende bijwerkingen bemerkt.
Voor mij is het een blijvertje
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:08
Poepkind
Poepkind is offline
Perfecto dingetje, en wat betreft die tijdstippen, je mag hem altijd eerder indoen, en maximaal 3 uur later dan het tijdstip van uithalen.
Hoelaat je hem dr uit haalt, mag je zelf weten, maar meest overzichtelijk is natuurlijk altijd op dezelfde tijd.
Oud 06-01-2007, 00:54
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Ik snap de werking er gewoon niet van..
Houd de ring het sperma tegen? Zijn het de hormonen?
Pfff klote site!
Oud 06-01-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 06-01-2007 @ 00:08 :
je mag hem altijd eerder indoen
Ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt en you just saved my day.

Ik heb 'em, gebruik 'em, mijn ervaringen zijn behoorlijk positief. De eerste keer was op z'n minst gezegd onhandig, maar daarna beviel het goed. Erg handig zijn de smsjes die je krijgt als je een nieuwe ring in moet doen of uit moet doen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 11:53
Estar
Estar is offline
Citaat:
diaanbnaan schreef op 06-01-2007 @ 01:54 :
Ik snap de werking er gewoon niet van..
Houd de ring het sperma tegen? Zijn het de hormonen?
Pfff klote site!
Kijk eens gewoon op de site bij:
Minder hormonen en de 1e keer.

Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 16:47
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Nala schreef op 05-01-2007 @ 22:30 :
Ben nu bezig met mijn tweede ring en ik ben er erg blij mee. Doordat ik zulke wisselende diensten heb, vergat ik de pil wel eens. Niet erg handig dus.
Nu hoef ik er maar 2 keer per maand aan te denken: 1 keer om hem er in te doen, 1 keer om hem te verwijderen.
Voordeel vond ik ook dat er minder hormonen inzitten en hij blijft werken wanneer je overgeeft of diarree hebt ofzo, wat ook wel prettig is.

Het inbrengen is de eerste keer wat vreemd, maar dat is al snel over. Ik voel hem helemaal niet zitten, hij blijft mooi op zijn plek zitten en ik heb nog geen vervelende bijwerkingen bemerkt.
Voor mij is het een blijvertje
Ik heb hem al een jaar en vind het geweldig. Geen gedoe meer met pillen slikken en pillen vergeten, het is discreet en ik heb er geen bijwerkingen van. Met de pil werd ik altijd prikkelig in mijn 3de week en verdween mijn zin in seks, nu heb ik geen last meer van moodswings en heb ik terug zin in seks, de eerste week helemaal dol, de andere weken 'normaal'. Ook heb ik nu helemaal geen last meer van mijn maandstonden. Weinig bloedverlies en geen krampen meer Het enige nadeel is dat het duur is! Voor de rest niks dan voordelen.
Oud 06-01-2007, 16:53
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 06-01-2007 @ 17:47 :
Het enige nadeel is dat het duur is! Voor de rest niks dan voordelen.
Het ziekenfonds vergoed dat toch?
En dat is ook tot 21 ofzo, en daarna moet je betalen.
Nouja, een kind is duurder..
Oud 06-01-2007, 20:43
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
diaanbnaan schreef op 06-01-2007 @ 17:53 :
Het ziekenfonds vergoed dat toch?
En dat is ook tot 21 ofzo, en daarna moet je betalen.
Nouja, een kind is duurder..
Idd, en ik ben ouder dan 21 en dan moet je maar geld genoeg hebben
Oud 09-01-2007, 15:28
dext0r
dext0r is offline
me ex heeft/had hem.
erg praktisch idd, voor haar dan.
met de seks voelde ik hem, en dat vonden we beiden vervelend, dus floepte ze hem er even uit (en dat is geen probleem).
Oud 10-01-2007, 21:18
Meadow
Meadow is offline
Ik zou die ring echt helemaal vergeten... Zo'n lange tijd wtf. Mijn pil neem ik gewoon als ik wakker word. Simpel. In 3 jaar ben ik hem slecht 1 keer vergeten, toen ik in Rome was, en dus ineens een heeeel ander ritme had. Dat je hem elke dag moet nemen betkend dat je hem in je ritme kan integreren, en dus niet vergeet.

Iig voor mij wel.

Lijkt me kut als je die ring eruit moet peuteren als je gaat vrijen, grote anticlimax. Ik wil gewoon kunnen neuken als ik wil, zonder plastic in mijn kut .
Oud 10-01-2007, 22:11
netty_dushi
netty_dushi is offline
Ik heb ook tijdelijk de nuvaring gebruikt, maar mijn vriend vond het zo'n afknapper want hoe dan ook hij voelde het toch en nou ja je kan het er zo uithalen, maar hoe dan ook hij vond het een regelrechte ramp, dus ben ik nu weer aan de pil.
Oud 11-01-2007, 00:14
Verwijderd
@ Meadow: Je hebt een sms hulp die je kan instellen zodat je een smsje krijgt wanneer je hem eruit moet halen, maar je kan het natuurlijk ook gewoon in je agenda halen.

En over het algemeen (als je de site moet geloven en uit de verhalen die ik gelezen heb op andere fora, en uiteraard uit ervaring) voelen mannen de ring niet zitten tijdens de seks, dus hoef je hem er ook niet uit te halen.
Mocht hij hem wel voelen, dan is hij heel simpel te verwijderen en moet je hem maximaal 3 uur later weer inbrengen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 10:16
pyres
pyres is offline
Citaat:
Estar schreef op 03-01-2007 @ 22:37 :
Ik heb het geprobeerd, maar bij mij werkte het niet door de hoeveelheid hormonen( dat ligt aan mij ik reageer ook niet zoals het hoort op de normale pil) maar als ik de nuvaring vergelijk met een normale pil is de nuvaring fijner. Je hoeft er bijna niet aan te denken,je voelt hem niet zitten en bij de seks voel je het lichtjes maar dan haal je het er gewoon uit.
het is toch de bedoeling dat je dat ding er 3 volle weken in laat zitten?
Oud 11-01-2007, 11:14
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 11-01-2007 @ 11:16 :
het is toch de bedoeling dat je dat ding er 3 volle weken in laat zitten?
Klopt, je draagt hem drie weken. Maar je kan hem er zo nu en dan wel uithalen om hem af te spoelen of dergelijke, zolang je hem er maar na maximaal 3 uur weer inbrengt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:28
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Hoi

Ik wilde even zeggen dat ik hem gekregen heb van de dokter.
Gister erin gedaan heb, en totaal geen last van heb. Alles is goed gegaan!
Ik heb ook zo'n soort klokje besteld (gratis), en die gaat piepen als je hem uit moet doen.
Morgen blijft m'n vriend slapen, dus even kijken of ik er last van ga krijgen, of hij...
We zien het wel.

Diana
Oud 16-01-2007, 19:21
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik gebruik hem ook al een jaar. Vriendlief heeft er geen last van en ik vind hem ideaal. Je kan ook gewoon uitstellen. Of je gebruikt hem een week langer of je houdt geen stopweek en dan kan je gewoon 6weken gebruiken
Oud 24-06-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
stoepkrijtje schreef op 16-01-2007 @ 20:21 :
Ik gebruik hem ook al een jaar. Vriendlief heeft er geen last van en ik vind hem ideaal. Je kan ook gewoon uitstellen. Of je gebruikt hem een week langer of je houdt geen stopweek en dan kan je gewoon 6weken gebruiken
Sorry voor het uppen voor dit topic, maar wil toch even specifiek reageren op bovenstaande reactie!
Jij gebruikt dus 1 ring 6 weken lang?
Ik heb hem al een jaar en 'ring wel eens door', als in: ik gebruik 1 ring 3 weken, haal hem er uit en gebruik een nieuwe, die ik er ook 3 weken in laat. Maar een ring er 6 weken in laten zitten kan toch niet?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 20:22
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sophie schreef op 24-06-2007 @ 19:32 :
Sorry voor het uppen voor dit topic, maar wil toch even specifiek reageren op bovenstaande reactie!
Ik heb hem al een jaar en 'ring wel eens door', als in: ik gebruik 1 ring 3 weken, haal hem er uit en gebruik een nieuwe, die ik er ook 3 weken in laat. Maar een ring er 6 weken in laten zitten kan toch niet?
Nee volgens mij kan dat ook niet. Ik doe het ook altijd zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 09:44
ekki
ekki is offline
'Doorringen' . Klinkt leuk.

Denk idd dat dat ding voor 3 weken hormonen heeft zeg maar, dus dat je na 3 weken een nieuwe in moet doen. Lijkt me het meest logisch. Staat daar niks over in de bijsluiter?
Oud 25-06-2007, 10:57
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
ekki schreef op 25-06-2007 @ 10:44 :
Denk idd dat dat ding voor 3 weken hormonen heeft zeg maar, dus dat je na 3 weken een nieuwe in moet doen. Lijkt me het meest logisch. Staat daar niks over in de bijsluiter?

Ja er staat in de bijsluiter dat je na drie weken een nieuwe ring in moet brengen. Zes weken kan niet!
Oud 25-06-2007, 14:20
Nebel
Nebel is offline
Zou je ook nog een keer kunnen doorringen, dus na 9 weken een stopweek?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 14:33
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 25-06-2007 @ 15:20 :
Zou je ook nog een keer kunnen doorringen, dus na 9 weken een stopweek?
ja maar dan wordt de kans op doorbraakbloeding groter.
Overigens ben ik ermee gestopt, het beviel na 5 maanden toch niet. Maar dat kwan niet door de toedingingsvorm, maar door de hormonen. Ik kreeg echt alle mogelijke bijwerkingen
Hoofdpijn, krampen, puisten, en ook nog gewichtstoename. Maar die laatste vond ik niet erg
Oud 26-06-2007, 10:12
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Sophie schreef op 24-06-2007 @ 19:32 :
Typefout, 3 weken dus
Oud 27-06-2007, 10:04
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 25-06-2007 @ 15:33 :
ja maar dan wordt de kans op doorbraakbloeding groter.
Overigens ben ik ermee gestopt, het beviel na 5 maanden toch niet. Maar dat kwan niet door de toedingingsvorm, maar door de hormonen. Ik kreeg echt alle mogelijke bijwerkingen
Hoofdpijn, krampen, puisten, en ook nog gewichtstoename. Maar die laatste vond ik niet erg
Hmmm. Het moet maar vanwege tentamens en vakantie enzo.
Ik had van de pil (3 verschillende geprobeerd) al super veel bijwerkingen en daarbij was het niet veilig door mijn medicijnen.. Maar ik merk nu ook die bijwerking bij de Nuvaring. En ik vind de gewichtstoename wel heeel erg, maar dat had ik bij de pil ook .
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 10:07
snoopy
snoopy is offline
Ik gebruik al jaren de nuvaring en ben er erg tevreden over. Doordat ik vaak moet overgeven wist ik heel vaak niet of de pil nog wel werkzaam was, maar omdat de nuvaring niet via de spijsvertering werkt heb ik daar nu geen last van. Ook hoef ik niet meer elke dag aan mijn anticonceptie te denken, maar nog maar 1 keer in de 3 weken. Ik voel er trouwens niks van, ook niet tijdens de seks en mijn vriend ook niet.
Spiraaltje vond ik wat te drastisch en zo'n staafje in m'n arm vind ik eng
Het enige nadeel vind ik de kosten. Ik koop meestal 3 ringen tegelijk en betaal daar 21 euro voor. Maar goed, dat is dus 7 euro per maand en m'n vriend betaalt de helft dus het valt al met al best mee
Oud 27-06-2007, 10:26
snoopy
snoopy is offline
Oh trouwens... Als je de oude ring gewoon een weekje langer laat zitten in je stopweek en daarna pas begint met een nieuwe word je ook niet ongesteld in je stopweek.
Het is net zo veilig en je gebruikt minder ringen. Ik snap wel waarom ze dat niet op de site zetten want ze willen er zoveel mogelijk ringen doorheen jagen natuurlijk
Oud 27-06-2007, 11:49
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
snoopy schreef op 27-06-2007 @ 11:26 :

Het is net zo veilig en je gebruikt minder ringen. Ik snap wel waarom ze dat niet op de site zetten want ze willen er zoveel mogelijk ringen doorheen jagen natuurlijk
je gebruikt niet minder ringen hoor. Je doet 3weken ring, 1 week geen ring. Dat is 1 ring per maand.
Of je doet 4 weken 1 ring, geen stopweek, nieuewe ring. Is nog steeds 1x per maand
Oud 27-06-2007, 17:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 27-06-2007 @ 12:49 :
je gebruikt niet minder ringen hoor. Je doet 3weken ring, 1 week geen ring. Dat is 1 ring per maand.
Of je doet 4 weken 1 ring, geen stopweek, nieuewe ring. Is nog steeds 1x per maand
Nee, ik bedoel voor mensen die de stopweek willen overslaan. Op de site zeggen ze dan dat je na 3 weken meteen een nieuwe ring in moet doen (geen stopweek dus) en ik zeg dat je ook een week kunt wachten als je de oude ring nog een week laat zitten en dan een nieuwe inbrengt. Dan breng je dus een week later een nieuwe ring in= minder ringen gebruiken op termijn.
Oud 27-06-2007, 18:00
DDM
DDM is offline
Citaat:
snoopy schreef op 27-06-2007 @ 18:50 :
Nee, ik bedoel voor mensen die de stopweek willen overslaan. Op de site zeggen ze dan dat je na 3 weken meteen een nieuwe ring in moet doen (geen stopweek dus) en ik zeg dat je ook een week kunt wachten als je de oude ring nog een week laat zitten en dan een nieuwe inbrengt. Dan breng je dus een week later een nieuwe ring in= minder ringen gebruiken op termijn.
En die week wachten is dan gelijk aan de stopweek?
Oud 27-06-2007, 18:04
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
DDM schreef op 27-06-2007 @ 19:00 :
En die week wachten is dan gelijk aan de stopweek?
Ja, alleen word je dan niet ongesteld.
Oud 27-06-2007, 18:09
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
snoopy schreef op 27-06-2007 @ 19:04 :
ah ik snap de truc!
Oud 27-06-2007, 18:14
DDM
DDM is offline
Citaat:
snoopy schreef op 27-06-2007 @ 19:04 :
Ja precies. Dan klopt het wat je zegt

Alleen is het zo dat de betrouwbaarheid rond die vierde week wel afneemt.
Oud 27-06-2007, 18:23
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
DDM schreef op 27-06-2007 @ 19:14 :
Ja precies. Dan klopt het wat je zegt

Alleen is het zo dat de betrouwbaarheid rond die vierde week wel afneemt.
nee, want als je helemaal geen ring in hebt ben je ook beschermd (stopweek ben je altijd beschermd, is ook met de pil bijv). En je begint ook op het goede tijdstip weer met een nieuwe ring.

Regels voor berichten