Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 10:27
Evian
Evian is offline
Hebben er meer meiden last van groeistrepen op hun borsten? en valt er wat aan te doen, het wordt geloof ik ook wel striae genoemd...
Oud 13-03-2006, 10:34
Verwijderd
Volgens mij valt er weinig aan striae te doen. Er zijn wel wat middeltjes op de markt, maar volgens mij helpen die niets.
Oud 13-03-2006, 10:49
Estar
Estar is offline
Het enigste wat je daaraan kunt doen is het voorkomen door te smeren als ze groeien.

Volgens mij heeft iedereen dat op hun borsten
Oud 13-03-2006, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 13-03-2006 @ 11:49 :
Het enigste wat je daaraan kunt doen is het voorkomen door te smeren als ze groeien.

Nee, niet iedereen heeft dat (heb er zelf namelijk ook helemaal geen last van.. maar heb dan ook geen grote borsten).
Het ligt er maar net aan hoe groot ze zijn en in hoeveel tijd ze zijn gegroeid..
Als je grote borsten hebt die in korte tijd veel zijn gegroeid kan je huid dat vaak niet bijhouden en krijg je last van die 'groeistrepen'.
Oud 13-03-2006, 11:48
Estar
Estar is offline
Citaat:
shining schreef op 13-03-2006 @ 12:17 :
Nee, niet iedereen heeft dat (heb er zelf namelijk ook helemaal geen last van.. maar heb dan ook geen grote borsten).
Het ligt er maar net aan hoe groot ze zijn en in hoeveel tijd ze zijn gegroeid..
Als je grote borsten hebt die in korte tijd veel zijn gegroeid kan je huid dat vaak niet bijhouden en krijg je last van die 'groeistrepen'.
Nou, toen ik een b had, had ik ze ook al, en aangezien b niet echt groot is, ging ik er vanuit dat elk meisje dat kreeg zodra ze ging puberen.
Oud 13-03-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 13-03-2006 @ 12:48 :
Nou, toen ik een b had, had ik ze ook al, en aangezien b niet echt groot is, ging ik er vanuit dat elk meisje dat kreeg zodra ze ging puberen.
Ja, kan me wel voorstellen dat je dat dacht
Maar heb zelf ook b, en er dus geen last van.. Ligt er gewoon echt aan hoe snel je borsten zijn gegroeid.
Bij mij is het echt heel gelijdelijk gegaan en zijn ze nog steeds aan het groeien, waardoor de huid gewoon mee rekt
Oud 13-03-2006, 11:52
Estar
Estar is offline
Citaat:
shining schreef op 13-03-2006 @ 12:50 :
Ja, kan me wel voorstellen dat je dat dacht
Maar heb zelf ook b, en er dus geen last van.. Ligt er gewoon echt aan hoe snel je borsten zijn gegroeid.
Bij mij is het echt heel gelijdelijk gegaan en zijn ze nog steeds aan het groeien, waardoor de huid gewoon mee rekt
Dat lijkt me wel fijner als je dat niet hebt
Oud 13-03-2006, 15:18
Yerli
Yerli is offline
Meer mensen hebben hier last van en niet alleen op hun borsten. Zoals shining al schreef zijn het groeistrepen (of striae) die ontstaan wanneer de huid de groei van een bepaald lichaamsdeel niet kunnen bijhouden. Er is inderdaad weinig aan te doen, maar het kan zijn dat ze in de loop van de tijd minder duidelijk te zien zijn.

Bij vrouwen komen ze volgens mij ook wel vaak op de heupen en dijen en zo voor, niks raars aan.
Oud 13-03-2006, 15:20
Verwijderd
Ik heb ze niet op mijn borsten, maar wel op mijn bovenbenen. Mij valt op dat ze in de loop van de tijd een beetje vervagen en ze minder opvallen als ik bruiner ben.
Oud 13-03-2006, 15:40
MTpower
MTpower is offline
Ik heb ze op m'n armen/knieen/onder rug
Voor zover ik weet is er niets tegen te doen, ze worden wel minder met de tijd
Oud 13-03-2006, 15:44
adon1s
adon1s is offline
Vitamine E en door de zon trekken ze ook goed bij.
Oud 13-03-2006, 16:59
Verwijderd
Ik heb er, ondanks dat mijn voorgevel snel gegroeid is de laatste jaren (soms wel een cup per 3 maanden ofzo), totaal geen last van daar. Ik heb ze daarentegen wel op mijn heupen. Er iets tegen doen kun je niet, alleen niet te snel aankomen. Maar dat zal voor je borsten niets uitmaken.
Oud 13-03-2006, 19:31
Verwijderd
volgens mij kun je er ook niks aan doen, maar na verloop van tijd worden ze een stuk lichter en vallen ze een stuk minder op
Oud 13-03-2006, 19:52
Roos
Roos is offline
Een vriendin van me heeft via de huisarts een creme gekregen met vitamine A dacht ik. Dat hielp wel wat. Zij had ook striae op haar borsten.
Oud 13-03-2006, 23:26
Fainne
Fainne is offline
Hé ik heb het ook, op mijn bovenbenen en kont, en ik ben overal altijd de dunste, het kwam gewoon doordat ik snel ben gegroeid, opeens ene kont kreeg terwijl ie ervoor plat was
Oud 14-03-2006, 09:29
ExVaal
ExVaal is offline
Ik heb ze logischerwijs natuurlijk niet op m'n borsten, maar ik zou me er niet al te druk om maken. Echt lelijk vind ik het niet.
Oud 14-03-2006, 10:33
Hulk
Hulk is offline
ik heb ze ook bij mn oksels en bovenbenen, komt door het trainen.. is niet veel aan te doen, maar na een tijdje zie je ze bijna niet meer doordat ze haast de kleur van je huid aannemen. je schijnt ze te kunnen voorkomen door elke dag smeren van babyolie of andere middelen om de huid soepel te houden.
Oud 14-03-2006, 18:02
Meadow
Meadow is offline
Ik heb ook van die dingen in/op mijn borsten, maar ik vind hte wel prima eigenlijk. Ze vallen nouwelijks op na een tijdje gaan ze gewoon minder opvallen. Als je tevreden bent met je verhoudingen en de vorm van je borsten zou ik zeggen dat er niets aan de hand is.
Oud 14-03-2006, 18:19
Experiment
Experiment is offline
Haha mijn vriend heeft dat op zijn dijen horizontaal, flinke groeispurt rond zijn 12e (volgens mij is hij in 2 jaar 40 cm gegroeid)

Terwijl veel meiden die strepen op hun dijen juist verticaal hebben.

Zelfs heb ik het gelukkig niet, ben niet zo voloptueus.
Oud 14-03-2006, 20:24
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
ik heb het op bovenbenen en bij de rand van mn broek zeg maar

eerst zwaar geweest, toen afgevallen

dus nu striae op paar plekken

het word steeds minder goed zichtbaar, omdat het lichter van kleur word en zeker in de zomer als je een kleurtje hebt

eerst vond ik het verschrikkelijk,
nu vind ik het prima, kan er toch niks aan doen, heel veel mensen hebben het
dus schaam je er niet voor!
Oud 14-03-2006, 21:45
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Is het ook normaal dat dit bij jongens voorkomt??
Oud 14-03-2006, 22:02
Hulk
Hulk is offline
als de huid de groei niet meer kan bijhouden, krijgen sommige mensen last van striae (scheuren in het onderhuids bindweefsel). vrouwen hebben iets meer kans erop omdat ze plotseling borsten krijgen en bredere heupen.
maar jongens die in de puberteit ineens veel groeien kunnen het natuurlijk ook krijgen. mensen die veel spiergroei krijgen hebben het ook vaak.
Oud 14-03-2006, 22:11
Roos
Roos is offline
Citaat:
AC Milan 7 schreef op 14-03-2006 @ 22:45 :
Is het ook normaal dat dit bij jongens voorkomt??
Ja dat komt ook best vaak voor. Bijvoorbeeld op de bovenbenen, bovenarmen of bij de borst/schouders.
Oud 14-03-2006, 23:06
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Yerli schreef op 13-03-2006 @ 16:18 :
Meer mensen hebben hier last van en niet alleen op hun borsten. Zoals shining al schreef zijn het groeistrepen (of striae) die ontstaan wanneer de huid de groei van een bepaald lichaamsdeel niet kunnen bijhouden. Er is inderdaad weinig aan te doen, maar het kan zijn dat ze in de loop van de tijd minder duidelijk te zien zijn.

Bij vrouwen komen ze volgens mij ook wel vaak op de heupen en dijen en zo voor, niks raars aan.
ik heb ze wel op mn dijen (niet heel erg, volgens mij zie ik ze alleen ) maar idd niet op mn borsten... heb ook een kleine cupmaat (b) dus... volgens mij is er niet echt iets aan te doen hoor, helaas...
xxx
Oud 15-03-2006, 14:42
Verwijderd
Ik ook op mijn dijen.. vind t niet echt mooi maarja je doet er niks aan idd
Oud 15-03-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 14-03-2006 @ 19:19 :
(volgens mij is hij in 2 jaar 40 cm gegroeid)

Oud 15-03-2006, 17:15
OwL
OwL is offline
goh... weet ik ook weer hoe die dingen heten en dat ze normaal zijn
Oud 16-03-2006, 12:27
Girly12
Girly12 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-03-2006 @ 11:34 :
Volgens mij valt er weinig aan striae te doen. Er zijn wel wat middeltjes op de markt, maar volgens mij helpen die niets.
Oh jawel, een of andere Vichy zalf werkt heel goed (wel op de heupen).
Oud 16-03-2006, 21:28
jet
jet is offline
ik heb eht op mn billen en borsten
ben eerst aangekomen en toen weer afgevallen.

loreal anti-striae zalf werkt echt, totdat je stopt met smeren, en het is redelijk prijzig
Oud 17-03-2006, 22:42
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Estar schreef op 13-03-2006 @ 11:49 :

Nee dus Niet iedereen. Ik heb het op m'n billen.

Maar je kan er helemaal niets tegen doen. Geen smeerseltje kan helpen (wellicht alleen op korte termijn en als je dag in dag uit blijft smeren tot je doodgaat ). Maar je ziet het wel beter op een lichte huid dan op een donkere huid: in de winter zal het meer opvallen dan in de zomer.
Oud 18-03-2006, 01:02
Verwijderd
Ja en heb het ook op mn dijen
Oud 18-03-2006, 02:27
Fainne
Fainne is offline
nah die strepen zijn bij mij alleen amar horizontaal hoor
Oud 21-03-2006, 20:48
HeS-VdW
HeS-VdW is offline
strae gaat niet meer weg de kleur trekt wat weg met de jaren,
heb het ook aan de binnekant van me benen
Oud 21-03-2006, 20:56
Fainne
Fainne is offline
Maar ik snap nog een paar dingen over striae niet,
als de zon ze lichter maakt, gaan ze dan niet eruit zien als littekenweefsel?
De kleur van striae is toch normaal paars? Aan de binnekant van m'n bovenbenen zijn de lijnen lang dun en paars en de nieuwe op m'n billen zijn dieper, korter een roodpaarser.
Maar ik zie bij mensen die het wat feller hebben dat het witte lijnen zijn die er dik op liggen,
die vallen toch harder op?

edit: een vriendin van me zegt net dat mijn paarse lijnen geen striae zijn

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 21:01.
Oud 21-03-2006, 20:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Experiment schreef op 14-03-2006 @ 19:19 :
volgens mij is hij in 2 jaar 40 cm gegroeid
Ik ben in 1 jaar tijd zo'n 12cm gegroeid en heb toen enorm veel gezeik gehad met rugklachten e.d.
Kan me niet voorstellen dat iemand met 40cm in 2 jaar dat zonder problemen kan doen.
Oud 21-03-2006, 23:05
jewelicious
jewelicious is offline
ik heb dat vooral net onder mn billen en ook wat bij mn heupen...tja was vroeger een mollig meisje die veel snoepte...maar goed mijn vriend heeft het ook bij zn heupen/billen daar in de buurt. geen van ons trekt er wat van aan...sta dr eigenlijk nooit bij stil
Oud 22-03-2006, 19:25
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Fainne schreef op 21-03-2006 @ 21:56 :
Maar ik snap nog een paar dingen over striae niet,
als de zon ze lichter maakt, gaan ze dan niet eruit zien als littekenweefsel?
De kleur van striae is toch normaal paars? Aan de binnekant van m'n bovenbenen zijn de lijnen lang dun en paars en de nieuwe op m'n billen zijn dieper, korter een roodpaarser.
Maar ik zie bij mensen die het wat feller hebben dat het witte lijnen zijn die er dik op liggen,
die vallen toch harder op?

edit: een vriendin van me zegt net dat mijn paarse lijnen geen striae zijn
Het IS littekenweefsel van het onderhuidsbindweefsel dat gescheurd is.
Het paarse dat je ziet is bloed. Na verloop van tijd (12 maanden ongeveer) trekt dat weg en op den duur zijn ze helemaal wit.

Striae kun je herkennen aan een soort losse huid die erop ligt.. voelt wel anders aan in ieder geval. Het zou ook kunnen dat je een soort spataderen hebt of iets dergelijks.
Oud 23-03-2006, 18:33
botervleug
botervleug is offline
Ik heb dat zoveel dat de striae bijna normaal lijkt en de gewone huid vreemd. Mijn borsten zijn op zeker moment gewoon heel snel gegroeid. Ik heb het ook op mijn heupen, vrouwelijke vormen he. Maar lekker boeie, gaat erom hoe je ermee omgaat. Goed excuus om af en toe lekker te verwennen met cremetjes enzo.
Oud 25-03-2006, 02:04
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Hulk schreef op 22-03-2006 @ 20:25 :
Het IS littekenweefsel van het onderhuidsbindweefsel dat gescheurd is.
Het paarse dat je ziet is bloed. Na verloop van tijd (12 maanden ongeveer) trekt dat weg en op den duur zijn ze helemaal wit.

Striae kun je herkennen aan een soort losse huid die erop ligt.. voelt wel anders aan in ieder geval. Het zou ook kunnen dat je een soort spataderen hebt of iets dergelijks.
ah dat wist ik niet

en nee, spataderen zijn het niet denk ik, het zijn echt zo'n putlijntjes?
Oud 25-03-2006, 13:52
Verwijderd
Ik zag een aantal dagen geleden ook een paar kleine paarse streepjes op mijn linkerborst. Striae is in het begin toch paarsachtig van kleur? Ik vind het helemaal niet leuk, aan het begin van het topic vertelde ik nog dat ik geen striae op mijn borsten had en nu heb ik zelf ook.

Ik heb overigens gister een nieuwe sportBH gekocht in maat 75D, terwijl ik in al mijn andere sportBH's een kleinere maat heb, dus ik weet al waat de oorzaak is.
Oud 25-03-2006, 13:55
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-03-2006 @ 14:52 :
Ik zag een aantal dagen geleden ook een paar kleine paarse streepjes op mijn linkerborst. Striae is in het begin toch paarsachtig van kleur? Ik vind het helemaal niet leuk, aan het begin van het topic vertelde ik nog dat ik geen striae op mijn borsten had en nu heb ik zelf ook.

Ik heb overigens gister een nieuwe sportBH gekocht in maat 75D, terwijl ik in al mijn andere sportBH's een kleinere maat heb, dus ik weet al waat de oorzaak is.
spijtig.

smeren!!
Oud 25-03-2006, 14:02
Verwijderd
Wat moet ik er op smeren? En waarvoor helpt dat smeren: om het te voorkomen of om het te verminderen?
Oud 25-03-2006, 14:05
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Wordt met de tijd wel waziger, alleen echt weggaan doet het niet.
Oud 25-03-2006, 14:29
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-03-2006 @ 15:02 :
Wat moet ik er op smeren? En waarvoor helpt dat smeren: om het te voorkomen of om het te verminderen?
vochtinbrengende crème elke dag om te voorkomen dat het verder scheurt.
Oud 25-03-2006, 17:12
Papillonne
Papillonne is offline
Ik ben op mijn 10e in een jaar 9 cm gegroeid en vandaar dus die geweldige horizontale lijnen op heupen en beetje op bovenbenen Niets aan te doen, als je een smeersel gebruikt moet je dat echt jarenlang gebruiken wil je resultaat zien en vaak zijn ze behoorlijk prijzig. En als je dan ook nog es aan de pil gaat en binnen 3 maanden 2 cupmaten meer krijgt en denkt yeah mooie borsten! Ohnee er zit striae op Too bad.
Oud 25-03-2006, 19:29
Nictel
Nictel is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 25-03-2006 @ 18:12 :
Ik ben op mijn 10e in een jaar 9 cm gegroeid en vandaar dus die geweldige horizontale lijnen op heupen en beetje op bovenbenen Niets aan te doen, als je een smeersel gebruikt moet je dat echt jarenlang gebruiken wil je resultaat zien en vaak zijn ze behoorlijk prijzig. En als je dan ook nog es aan de pil gaat en binnen 3 maanden 2 cupmaten meer krijgt en denkt yeah mooie borsten! Ohnee er zit striae op Too bad.
Vind persoonlijk dat striae op borsten de borsten niet minder mooi maken hoor. (Of op elke andere plek)
Oud 25-03-2006, 21:11
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Nictel schreef op 25-03-2006 @ 20:29 :
Vind persoonlijk dat striae op borsten de borsten niet minder mooi maken hoor. (Of op elke andere plek)
Echt? Dat is dan goed nieuws want heel veel meisjes (ja ik zelf ook wel eigenlijk) voelen zich toch onzekerder over hun lichaam daardoor. Het beeld van de 'perfecte vrouw' in deze maatschappij versterkt dat natuurlijk want daarin komt striae over het algemeen niet voor (maarja volgens mij lopen er slechts enkele 'perfecte' vrouwen rond op deze hele aardkloot dus we zullen de imperfectie moeten accepteren en apprecieren).
Oud 25-03-2006, 21:13
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
striae zijn ook verre van perfect, daar krijg je echt geen boner van
Oud 25-03-2006, 21:22
Nictel
Nictel is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 25-03-2006 @ 22:11 :
Echt? Dat is dan goed nieuws want heel veel meisjes (ja ik zelf ook wel eigenlijk) voelen zich toch onzekerder over hun lichaam daardoor. Het beeld van de 'perfecte vrouw' in deze maatschappij versterkt dat natuurlijk want daarin komt striae over het algemeen niet voor (maarja volgens mij lopen er slechts enkele 'perfecte' vrouwen rond op deze hele aardkloot dus we zullen de imperfectie moeten accepteren en apprecieren).
En vergeet niet dat deze 'perfecte' vrouwen flinke laag plamuur op krijgen en elke foto flink wordt verbetert. Perfecte vrouwen poeh! ze lijken tegenwoordig allemaal aan anorexia te leiden en verslaafd te zijn. Vind het zowiezo een raar modebeeld op het moment.

En ja het is wel een probleem: veel mensen voelen zich onzeker gaan daardoor kleren dragen die in de mode zijn maar die ze eigenlijk niet staan; daardoor worden ze niet aantrekkelijk gevonden en voelen ze zich nog onzekerder. Nee dames draag maar gewoon een normale broek en een leuke trui of als het mooi weer is een leuke top. Maar laat alsjeblieft die heupbroeken en mini-shirtjes liggen zodat uwe kont er boven uit steekt en een eigen zwemband heeft.
Oud 25-03-2006, 21:22
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 25-03-2006 @ 22:13 :
striae zijn ook verre van perfect, daar krijg je echt geen boner van
Aangezien uit je andere posts van dit uur blijkt dat je apestoned bent, hoef ik dit gelukkig niet serieus te nemen
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1382640
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post20961042
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post20960961
Topic gesloten

Regels voor berichten