Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2007, 14:30
Al Murphy
Al Murphy is offline
Sinds enkele weken lijk ik weer overgevoelig te zijn voor huisstofmijt, pollen en misschien zelfs bepaalde soorten stuifmeel.

-> Vers van de apotheker: REACTINE (10mg). Mensen die hier goede of slechte ervaringen mee hebben?
-> Krijg je betere medicijnen als je ze op voorschrift laat geven? Zo ja, waar hebben jullie goede ervaringen mee?

-> Af en toe gebruik ik gewone neusspray wanneer mijn sinussen en neusholte en zo 's morgens helemaal toe zitten. Bijna elke ochtend, en op 'erge' momenten wel vaker per dag. Dat lijkt wel te helpen, maar is het eigenlijk wel de bedoeling dat je hier neusspray voor gebruikt?

Laatst gewijzigd op 16-05-2007 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 16-05-2007 @ 15:30 :
Sinds enkele weken lijk ik weer overgevoelig te zijn voor huisstofmijt, pollen en misschien zelfs bepaalde soorten stuifmeel.

-> Vers van de apotheker: REACTINE (10mg). Mensen die hier goede of slechte ervaringen mee hebben?
-> Krijg je betere medicijnen als je ze op voorschrift laat geven? Zo ja, waar hebben jullie goede ervaringen mee?

-> Af en toe gebruik ik gewone neusspray wanneer mijn sinussen en neusholte en zo 's morgens helemaal toe zitten. Bijna elke ochtend, en op 'erge' momenten wel vaker per dag. Dat lijkt wel te helpen, maar is het eigenlijk wel de bedoeling dat je hier neusspray voor gebruikt?
Het voordeel van laten voorschrijven vind ik dat het vergoed wordt.
Een 'gewone' neusspray is niet voor allergieën bedoeld en je moet oppassen dat je die niet te lang gebruikt, want dan verpest je je slijmvliezen. Er zijn andere neussprays voor allergieën die je wel veilig langer kunt gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 15:54
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 16-05-2007 @ 15:30 :

Heb zelf ook nogal last van allergietjes
Ik heb ook Reactine gebruikt, vooral tegen hooikoorts, en ik vond het heel goed helpen.
Wat die neusspray betreft, ik heb van de dokter op recept een neusspray gekregen die ik twee maal daags ('s ochtends en 's avonds) moet gebruiken. Dat is meer om m`n neus open te houden, ipv pas als je hoofd al vol zit. Zit verder niet zoveel troep in geloof ik, gewoon om m`n slijmvliezen rustig te houden. Of die neussprays goed zijn, weet k niet
Dáárnaast vind ik niet dat medicijnen op recept altijd beter zijn dan het spul dat je bij de apotheek koopt. Alleen is de dosis meestal groter, waardoor het misschien effectiever is. Ofzo
Oud 16-05-2007, 16:05
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
De werkzame stof en de dosis is bij de drogist en de apotheek precies hetzelfde. Dus tenzij het vergoed wordt ben je in de drogisterij vaak beter uit.
Oud 16-05-2007, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 16-05-2007 @ 17:05 :
De werkzame stof en de dosis is bij de drogist en de apotheek precies hetzelfde.
Misschien vaak, maar het hoeft niet: van Aerius (en dat kun je alleen op recept krijgen) is de werkzame stof desloratedine en bij de drogist is niets verkrijgbaar waar dat in zit.

En dat het vergoed wordt vind ik toch wel erg prettig.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 17:57
Breg
Breg is offline
Ik heb hooikoorts en krijg Aerius voorgeschreven (volgens mij 1 v/d standaardmerken hiervoor).
Ben er op zich best tevreden mee, alleen werkt het het best als je het elke dag inneemt, ook als je een dag geen klachten hebt. En dat vergeet ik dus nog wel eens; vooral op regenachtige dagen zoals nu als ik toch geen last van hooikoorts heb.
Oud 21-05-2007, 18:34
teenager
teenager is offline
ik wil dat aerius ook eens proberen..
allerfre hielp mij een beetje maar na verloop van tijd niet meer. dat is cetirizine geloof ik dus hetzelfde als zirtec.
maar de laatste 2 weken amper last (zonder pillen)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 18:45
Verwijderd
Citaat:
teenager schreef op 21-05-2007 @ 19:34 :

maar de laatste 2 weken amper last (zonder pillen)
De laatste twee weken is het ook aardig vochtig, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 18:54
teenager
teenager is offline
dat maakt bij mij helaas niet altijd veel uit
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 19:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik al een tijdje Aerius, in principe voor m'n hooikoorts maar ik zit te denken om het ook te blijven slikken in de winter voor m'n huisstofmijtallergie. Het werkt bij mij wel okee iig Ik heb ervoor gekozen om iets op recept te gaan slikken omdat ik het nogal prijzig vond worden om zelf steeds maar tabletjes te kopen en m'n noclaim van m'n zorgverzekering krijg ik toch al niet meer terug dus dan kan zilveren kruis het maar beter betalen
Oud 21-05-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
teenager schreef op 21-05-2007 @ 19:54 :
dat maakt bij mij helaas niet altijd veel uit
Bij mij ook niet, maar het had de reden kunnen zijn dat je minder last hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 20:50
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Daantje en Leonoor, hebben jullie er dan geen last van dat je er zo duf van wordt? Dat vind ik juist het nare eraan, dus ik kies er niet voor.
Oud 21-05-2007, 20:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 21-05-2007 @ 21:50 :
Daantje en Leonoor, hebben jullie er dan geen last van dat je er zo duf van wordt? Dat vind ik juist het nare eraan, dus ik kies er niet voor.
Aerius is juist een antihistamine waar je niet duf van wordt Ik heb hiervoor merkloze loratidine geslikt en daar werd ik ook niet duf van (iig niet duffer dan ik al ben (van m'n andere medicijnen) )
Oud 21-05-2007, 21:01
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-05-2007 @ 21:53 :
Aerius is juist een antihistamine waar je niet duf van wordt Ik heb hiervoor merkloze loratidine geslikt en daar werd ik ook niet duf van (iig niet duffer dan ik al ben (van m'n andere medicijnen) )
Hmzz... heb ik weer.
Gelukkig heb ik er niet zo veel last van, de allergie dan.
Oud 21-05-2007, 21:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 21-05-2007 @ 22:01 :
Hmzz... heb ik weer.
Gelukkig heb ik er niet zo veel last van, de allergie dan.
Anders zou je Aerius eens moeten proberen, volgens de bijsluiter staat dat er juist om bekend dat je er niet suf van wordt. Een collega van me slikt Zyrtec en slikt het ook liever niet dan wel omdat hij er suf van wordt.
Oud 21-05-2007, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-05-2007 @ 21:53 :
Aerius is juist een antihistamine waar je niet duf van wordt Ik heb hiervoor merkloze loratidine geslikt en daar werd ik ook niet duf van
^Voor mij geldt hetzelfde. (Loratedine ea werkt bij mij alleen niet, vandaar dat ik dus Aerius ben gaan slikken. )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten