Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 22:54
D-sire
D-sire is offline
Hai mensen,

Ik zit met een gigantisch vraagteken..
Ik slik de pil al een aantal maanden, om precies te zijn de Diane35.
Nu zei mijn moeder laatst dat ze van een collega gehoord had dat wanneer je zwanger bent en gewoon de pil gebruikt, je gewoon een soort van "bloeding" krijgt waardoor het lijkt of je gewoon ongesteld bent.
Ik schrok heel erg van dat verhaal want ik had nog nooit zoiets gehoord, bovendien gebruiken mijn vriend en ik naast de pil geen ander voorbehoedsmiddel, dus dat zou in principe kunnen betekenen dat ik zwanger ben??

Help me alsjeblieft, ik zit er al de hele dag mee..
Oud 29-07-2002, 23:15
Angeles
Angeles is offline
In principe hoort je bloeding weg te blijven als je zwanger bent, ook als je de pil slikt, en hoor je sowieso niet zwanger te raken als je de pil slikt. De kans dat je een bloeding hebt als je zwanger bent is dus heel klein en de kans dat je zwanger raakt als je de pil (netjes) slikt ook. Doe eens navraag bij je huisarts, hij kan je zeker geruststellen. Maar denk je eens in dat die kans zo groot zou zijn, dan zou de pil toch helemaal geen veilige anticonceptie zijn? Dan zouden artsen vrouwen daar toch niet zomaar blind op laten varen?

Maak je niet te ongerust en bel gewoon je huisarts als je wil weten hoe het precies zit!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 07:35
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Angeles schreef:
verhaaltje
Bedankt, je hebt me al enigszins gerustgegsteld. Maar ik moet nog wel even kwijt dat ik de pil vorige week twee avonden achter elkaar ben vergeten te slikken. Ik heb ze wel beide de volgende ochtend ingenomen dus volgens mij is er dan weinig aan de hand, of niet?
Oud 30-07-2002, 08:40
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
het is waar...
ook, als je zwanger bent en niet aan de pil bent zelfs dan kun je ook nog gewoon ongesteld worden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 08:43
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Citaat:
Dreamzy schreef:

Bedankt, je hebt me al enigszins gerustgegsteld. Maar ik moet nog wel even kwijt dat ik de pil vorige week twee avonden achter elkaar ben vergeten te slikken. Ik heb ze wel beide de volgende ochtend ingenomen dus volgens mij is er dan weinig aan de hand, of niet?
zolang er niet meer dan 12 uur tussen zit. als je 's avonds om 9 ur altijd je pil neemt dan moet je hem de ochtend erna ook zeker voor 9 uur innemen... er mag niet meer dan 12 uur tussenzitten. als dat wel gebeurt dan moet je je bijsluiter maar even lezen want als je de pil in 3de week nog es vergeet dan moet je volgens mij direct met de stopweek beginnen...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:35
Verwijderd
Citaat:
cybergurlie17 schreef:
het is waar...
ook, als je zwanger bent en niet aan de pil bent zelfs dan kun je ook nog gewoon ongesteld worden.
Niet waar. Dan ben je niet ongesteld, dan heb je bloedingen (dus niks met uitdrijven van eitjes en zo omdat die er niet zijn, je bent immers zwanger) en dat kan betekenen dat er iets mis is met de zwangerschap. Heeft mijn moeder gehad toen ze in verwachting was met mijn broertje, ze moest wel in het ziekenhuis liggen. Maar alles ging wel goed. (nou ja, ik ben er nog steeds van overtuigd van niet, maar dat ben ik )
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:41
Verwijderd
weet niet in hoeverre dit hier past, maar ik meld het toch maar even ...

De werking van de pil kan teniet worden gedaan door bijv. gebruik van antibiotica tegelijkertijd......

Had een kennis van mij ook, en die werd mooi zwanger, ze snapte er eerst nix van maar de dokter vroeg dat enzovoorts en kwam dus door een antibioticakuur .....

Onthou dat (in hoeverre dat al niet bekend was)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 19:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
cybergurlie17 schreef:
het is waar...
idd, alhoewel het dan dus als wat Morgan zei om bloedingen gaat.
maar onthoud dat er staat dat het KAN, niet dat het altijd zo is!!!!

bovendien is dat percentage dat bloedingen heeft heel klein hoor!

Regels voor berichten