Hallo lieve allemaal,
Ik heb even een heel vervelend probleem, en ik hoop dat iemand me van nuttige tips kan voorzien. Een jaar geleden is een goede vriendin van mij besmet geraakt met hoofdluis...erg onprettig allemaal, en binnen de kortste keren had ik het ook. Nou, op zich niet zo'n ramp; lekker naar de drogist en chemische middeltjes halen. Dit heb ik ook gedaan. Het probleem was dat ik op dat moment alleen ontzettend lang haar had (ongeveer tot op mijn kont), en het was ontzettend moeilijk om dat spul goed op mijn hoofdhuid te krijgen. In beginsel hielp ook nog niets tegen die hardnekkige beesten. Uiteindelijk toch iets gevonden, en was t weg. Nu is het probleem alleen dat die beesten eitjes hebben gelegd, die vastzitten aan het haar, en ik krijg ze met geen mogelijkheid weg. Ik heb alle tips en middeltjes geprobeerd (speciale crèmespoeling, netenkam, azijn met crèmespoeling, echt álles), maar ze zitten er nog steeds. Ik heb me door de 'luizenmoeder' van een basisschool laten vertellen dat die krengen moeten uitgroeien. Maar daar pas ik gewoon echt voor. Ik ben al naar de kapper geweest om het tot net iets over mijn schouders te laten knippen, en ik ga het niet nog korter knippen.
Het echte probleem komt pas: ik ben echt obsessief bezig gegaan om op mijn hoofd te krabben om die eitjes weg te krabben (die af en toe nog op mijn hoofdhuid zitten). Met als gevolg: ik hou geen haar meer over. Ik krab alles eruit omdat ik als de dood ben dat er weer beesten zitten. Ik heb laatst het chemische anti-luizen-en-neten-middel er nog weer eens ingegooid; dus alles is echt wel dood nu.
Zelfs als ik niet krab valt mijn haar nu met bossen uit; ik ben echt ten einde raad. Ik had heel dik haar, en ik hou echt niets over. Als ik het gewassen heb is het helemaal een ramp; dan haal ik er echt een volle staart haar uit. Ik was het echt heel rustig; ik rag er niet doorheen ofzo, dus daar ligt het niet. Ook met de handdoek doe ik heel voorzichtig; met borstelen enzo ook. Echt doodzonde. Op een of andere manier laat mijn haar heel snel los nu. Ik hoef mijn hand maar door mijn haar te halen of ik heb weer 10 haren te pakken (met wortel en al, dus het knapt niet af ofzo).
Heeft iemand enig idee wat ik nog moet doen? Ik ben van plan om morgen langs de drogist te fietsen om speciale haar-en-nagels-vitaminen te kopen. Voor wat het waard is. Iemand nog andere tips? Ook over hoe ik van dat obsessieve gekrab af kan komen?
Alvast hartelijk dank