Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2007, 17:13
Verwijderd
Hallo lieve allemaal,

Ik heb even een heel vervelend probleem, en ik hoop dat iemand me van nuttige tips kan voorzien. Een jaar geleden is een goede vriendin van mij besmet geraakt met hoofdluis...erg onprettig allemaal, en binnen de kortste keren had ik het ook. Nou, op zich niet zo'n ramp; lekker naar de drogist en chemische middeltjes halen. Dit heb ik ook gedaan. Het probleem was dat ik op dat moment alleen ontzettend lang haar had (ongeveer tot op mijn kont), en het was ontzettend moeilijk om dat spul goed op mijn hoofdhuid te krijgen. In beginsel hielp ook nog niets tegen die hardnekkige beesten. Uiteindelijk toch iets gevonden, en was t weg. Nu is het probleem alleen dat die beesten eitjes hebben gelegd, die vastzitten aan het haar, en ik krijg ze met geen mogelijkheid weg. Ik heb alle tips en middeltjes geprobeerd (speciale crèmespoeling, netenkam, azijn met crèmespoeling, echt álles), maar ze zitten er nog steeds. Ik heb me door de 'luizenmoeder' van een basisschool laten vertellen dat die krengen moeten uitgroeien. Maar daar pas ik gewoon echt voor. Ik ben al naar de kapper geweest om het tot net iets over mijn schouders te laten knippen, en ik ga het niet nog korter knippen.

Het echte probleem komt pas: ik ben echt obsessief bezig gegaan om op mijn hoofd te krabben om die eitjes weg te krabben (die af en toe nog op mijn hoofdhuid zitten). Met als gevolg: ik hou geen haar meer over. Ik krab alles eruit omdat ik als de dood ben dat er weer beesten zitten. Ik heb laatst het chemische anti-luizen-en-neten-middel er nog weer eens ingegooid; dus alles is echt wel dood nu.

Zelfs als ik niet krab valt mijn haar nu met bossen uit; ik ben echt ten einde raad. Ik had heel dik haar, en ik hou echt niets over. Als ik het gewassen heb is het helemaal een ramp; dan haal ik er echt een volle staart haar uit. Ik was het echt heel rustig; ik rag er niet doorheen ofzo, dus daar ligt het niet. Ook met de handdoek doe ik heel voorzichtig; met borstelen enzo ook. Echt doodzonde. Op een of andere manier laat mijn haar heel snel los nu. Ik hoef mijn hand maar door mijn haar te halen of ik heb weer 10 haren te pakken (met wortel en al, dus het knapt niet af ofzo).

Heeft iemand enig idee wat ik nog moet doen? Ik ben van plan om morgen langs de drogist te fietsen om speciale haar-en-nagels-vitaminen te kopen. Voor wat het waard is. Iemand nog andere tips? Ook over hoe ik van dat obsessieve gekrab af kan komen?

Alvast hartelijk dank
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 17:30
luchtballon
luchtballon is offline
Van telkens die chemische zooi erin smeren valt het wel uit ja .
Die eitjes leven echt niet meer als het goed is, je ziet ze niet toch?
Ik heb een paar maanden geleden ook luizen gehad, maar ik had nadat het weg was (ook 2 middeltjes en veeeeel kammen) geen jeuk meer gehad of behoefte om te krabben. Over eitjes heb ik me nooit druk gemaakt.
Maar waarom krab je zoveel? Toch nog jeuk?
Oud 28-05-2007, 17:33
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 28-05-2007 @ 18:30 :
Van telkens die chemische zooi erin smeren valt het wel uit ja .
Die eitjes leven echt niet meer als het goed is, je ziet ze niet toch?
Ik heb een paar maanden geleden ook luizen gehad, maar ik had nadat het weg was (ook 2 middeltjes en veeeeel kammen) geen jeuk meer gehad of behoefte om te krabben. Over eitjes heb ik me nooit druk gemaakt.
Maar waarom krab je zoveel? Toch nog jeuk?
Ja, die chemische zooi is echt vreselijk, maar ik weet zeker dat het van het krabben komt; dan is de uitval veel erger.
Ik heb inderdaad af en toe nog jeuk, en dan krab ik, en dan zit er zo'n eitje onder mijn nagel. Dus; ik trok de conclusie van aaaah it's alive; vandaar nog een keer de chemische troep, maar ik heb het nog steeds. Die eitjes zie je niet als ik het gewoon gewassen heb, maar als mijn haar wat vettig wordt dan zie ik ze ineens allemaal zitten. Het is ook geen doen om ze er handmatig uit te halen. Ik kan me echt niet meer voorstellen dat na 4 middeltjes en 8 behandeling die beesten nog leven hoor...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 17:53
luchtballon
luchtballon is offline
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nog leven nee.
maar wel dat je hoofdhuid ontzettend geïrriteerd is. Misschien heb je daarom jeuk? Misschien had je al af en toe jeuk voordat je luizen kreeg?
En waarschijnlijk maken die middeltjes je haar ook wel broos waardoor het na krabben/trekken/etc sneller losgaat.
Ik heb zelf geen stijl haar, dus bij mij valt er niet zoveel op, maar weet je zeker dat het eitjes zijn, of misschien gewoon een stukje hoofdhuid/roos?
Tja, ik weet het ook niet
Oud 28-05-2007, 18:02
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 28-05-2007 @ 18:53 :
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze nog leven nee.
maar wel dat je hoofdhuid ontzettend geïrriteerd is. Misschien heb je daarom jeuk? Misschien had je al af en toe jeuk voordat je luizen kreeg?
En waarschijnlijk maken die middeltjes je haar ook wel broos waardoor het na krabben/trekken/etc sneller losgaat.
Ik heb zelf geen stijl haar, dus bij mij valt er niet zoveel op, maar weet je zeker dat het eitjes zijn, of misschien gewoon een stukje hoofdhuid/roos?
Tja, ik weet het ook niet
Ja mijn hoofdhuid is wel erg geirriteerd. Ik weet wel zeker (nouja wat is zeker..) dat dat ding onder mijn nagel dan een eitje is; maar waarom dat dan nog jeukt..omdat er vuil onder gaat zitten ofzo? Weet ik veel...Ik heb ook niet echt stijl haar, en het valt ook niet op; alleen ik zie het Enig idee hoe ik mijn haar weer sterker kan maken? Naar de kapper ben ik dus al geweest. Toch die vitamines dan maar?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 00:44
Roos
Roos is offline
Moet je die eitjes er niet uitkammen met zo'n luizenkammetje?
Of door iemand laten doen (mijn moeder heeft dat wel eens bij mij gedaan, voor mijn gevoel zat ik uren in de badkamer, maar het was daarna wel over).
Nou sterkte!
Oud 29-05-2007, 11:12
Drez
Drez is offline
Ja uitkammen idd, dan zijn ze toch gewoon weg? Verder snap ik niet dat je haar zo erg uitvalt, ik heb ook luizen gehad en 3 a 4x behandeld met chemische zooi, maar er viel niks uit. Haar dan. Maargoed, dat zal bij iedereen wel verschillen eh.
Oud 29-05-2007, 15:43
phink
phink is offline
Wat mijn moeder vroeger deed bij mijn broertje en zusjes: AL je beddengoed (goed heet) wassen, inclusief knuffels en kussens. En je haren insmeren met mayonaise (raar, maar het werkte bij ons) daar doe je aluminium folie overheen, je laat het een half uurtje inwerken en je spoelt je haar goed uit.

Succes
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 18:14
Poepkind
Poepkind is offline
Mijn zusje had speciale vitamintjes, selencin, dat helpt om mooi nieuw haar te laten groeien. Voor de rest stoppen met krabben, en hele milde shampoo gebruiken, bv voor baby!

Regels voor berichten