Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb dinsdag herkansingen van de toestweek, ik had een 5,2 en een 4,8 gehaald en ik ga beiden herkansen.. 4,8 voor polymeren enzo ik had over zoveel woorden heengelezen en 5,2 voor chemische fabrieken. Ik heb al wel veel organisch geoefend en die standaard zuur-base opgaven gaan me nu ook redelijk goed af. Ik ga na de herkansingen en ná mijn wiskundeb2 SE een keer een heel scheikunde examen maken en dan kijken wat ik haal ![]() Ik moet nog gewoone en beetje oefenen met het moeilijke rekenwerk en dan komt het vast goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En als ze het hebben over een reactie, en je snapt niet wat je verder moet, schrijf dan in elk geval de reactievergelijking op ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat vergeet ik altijd, omdat ik op één of andere manier in m'n hoofd heb geknoopt dat ze op examens nooit doorvragen. Wat dus wel zo is. Even eruit stampen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
1 opgave bestaat uit ongeveer 6 vragen en het kan dus zo zijn dat je een heel artikel voor je neus krijgt (je krijgt sowieso 1 artikel dat je moet lezen) en dat je daaruit slechts 1 gegeven nodig hebt om de som uit te rekenen. Wat ook het geval kan zijn is dat je allemaal gegevens krijgt en je die pas bij vraag 4 van die opgave pas nodig hebt. Algemeen geldt bij CE's: als je een vraag krijgt waarin je een bepaald getal of iets anders moet bewijzen, dan moet je dat gegeven (ook als je het niet hebt kunnen bewijzen) meestal in een latere vraag ook weer gebruiken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Dan haal je een 4 voor een willekeurige toets omdat je het gewoon niet had geleerd, maar verder is het een redelijke toets. En voor de herkansing haal je dan ook een 4 omdat het een kansloze graftoets is, terwijl je wel hard hebt zitten blokken ![]()
||
Citaat:
Ik heb trouwens van scheikunde 'Samengevat' gekocht. Daar staat alle examenstof, samengevat maar duidelijk in. Geeft iets meer overzicht dan 3 verschillende boeken met verhaaltjes. Is trouwens van dezelfde uitgever als die de examenbundels maakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Betaalt overigens wel chill blijkbaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder ben ik ook niet de persoon die feitjes gaat leren, maar op mijn SE's waren de punten voor feitjes en berekeningen wel goed verdeeld. Ik heb juist het idee dat dat op het CE minder is. Dus ook veel punten voor weet-vragen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Wij zijn redelijk diep ingegaan op de stof. En dat is ook een beetje aan onze SE cijfers te zien. Maar het gemiddelde van onze oefen-examens lag op de 7,5. Dus dat was echt een goed gevoel voor de hele klas ^^. Maar weet niet of jullie ook allemaal oefen examens hebben gehad?
|
Ik had een vraagje. Scheikunde is niet een van mijn sterkste vakken, ik ga met een 6,2 het examen in. Ik heb daarnet een oefenenexamen gemaakt, en daarvoor had ik er ook eentje gemaakt. Ik kwam uit op een 5,6 bij normering 0,7 en een 6,0 waarvan ik de normering niet weet.
Is het handig om bij proefexamens vooral die examens die hoge normeringen hadden te oefenen (ik bedoel dus de gemiddeld wat moeilijkere examens)? Of maakt dat in principe niet uit? Want ik wil niet denken dat ik goed voorbereid ben en dat dan later blijkt dat ik alle makkelijke examens alleen heb gehad. |
![]() |
|
![]() |
Ik zou gewoon alle examens oefenen? Alle eerste tijdvakken van 2001 tm 2006. Heb je daarvan een examen slecht gemaakt. Dan maak je van hetzelfde jaartal ook het 2e tijdvak. Omdat het 2e en het 1e tijdvak meestal op elkaar lijken. Dan heb je de stof nog een keer voor je.
||
Citaat:
![]() Maar het lijkt mij dat het niet zo heel veel uit maakt.. als je er meer dan één maakt zal t wel een beetje gecompenseerd worden. En je hebt nu voldoende toch? Ik had er namelijk ook een gemaakt en ik had een 3.6 ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je een keer een voldoende hebt is dat natuurlijk geen garantie, je kijkt zelf waarschijnlijk veel soepeler na. |
![]() |
|
Oh, ik vind scheikunde-examens toch een beetje verradelijk. Sommige vragen vond ik echt simpel, maar die had ik bijna helemaal fout. Ik was vergeten te lezen dat er water werd afgesplits en dat heeft invloed op de massa, blabla.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Scheikunde heb ik nog niet zoveel geoefend, maar omdat wij in de 4e en 5e amper scheikunde hebben gehad, hebben we dit jaar ruim de helft van de stof er doorheen gejaagd. En ik heb de twee grote toetsen met de helft van de stof de afgelopen 1,5 maand gemaakt, dus alles zit nog vers in m'n hoofd.
![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Je nieuwe rooster 2006-2007 Verwijderd | 221 | 23-10-2006 16:41 | |
Algemene schoolzaken |
Centraal Examen VWO Lien10^^ | 35 | 24-09-2006 14:07 | |