Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2007, 21:01
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Zaterdag begint op Sardinië de 90e Ronde van Italie.

De route:

De bergen:

De favorieten:
Gilberto Simoni (winnaar 2001 en 2003)
Damiano Cunego (winnaar 2004)
Paolo Savoldelli (winnaar 2002 en 2005)

De outsiders:
Danilo di Luca
Yaroslav Popovych
Sergei Gontchar
Riccardo Ricco misschien
Mauricio Ardila heb ik niet echt meer vertrouwen in maar ach
wie vergeet ik nog? (en kom niet met Wim Vanhuffel peaceflower )

De Nederlanders:
Max van Heeswijk
Leon van Bon
Koos Moerenhout
Addy Engels
Mathieu Heijboer

Weinig echt vlakke ritten volgens het schema dus er kunnen weer veel mooie etappes komen dit jaar. In de 4e etappe al een aankomst bergop en later staan nog de zware bergritten naar Briancon, Tre Cime di Lavaredo en de Zoncolan op het programma. Er zijn nog wel een aantal sprintetappes en daar kunnen we het duel McEwen - Petacchi weer eens zien. En Max van Heeswijk natuurlijk.

Ik heb veel vertrouwen in Cunego dit jaar, hij vertelde zelf ook al dat dit parcours op zijn lijf geschreven is. Savoldelli en Simoni staan er altijd wel in de Giro dus die verwacht ik ook wel weer op het podium. Ik zal Basso overigens absoluut NIET missen

Uitzendingen: elke dag op de VRT.
Oud 07-05-2007, 23:50
Osmoian
Osmoian is offline
Jammer dat ik het de komende weken zo druk heb met school. Vind de Giro altijd wel een van de leukste koersen om naar te kijken. Ook jammer trouwens dat de winnaar van vorig jaar (Basso) niet mee doet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 10:09
peaceflower
peaceflower is offline
De Giro! Een geweldige ronde altijd. Ik verwacht ook dit jaar weer een spektakel.

Basso zal door mij ergens wel gemist worden, ik heb vorig jaar gesmuld van zijn overmacht. Juist hij hield me aan de buis gekluisterd vorig jaar, maar goed. Ik denk dat Savoldelli dit jaar weer een goeie kanshebber is. Hij heeft in de Ronde van Romandie bewezen in topvorm te zijn, dus ik verwacht veel van hem. En ook van Cunego inderdaad, en Simoni is wat Ullrich in de Tour was: eindigt bijna altijd op het podium. Popovych is een sterke outsider.

Qua sprints heb ik vorig jaar enorm genoten van McEwen, ik hoop dat hij het dit jaar nog eens zo overdoet.

Zit er trouwens ook weer een bergpassage over een onverhard pad in?

Citaat:
de communiceerbeer schreef op 07-05-2007 @ 22:01 :
wie vergeet ik nog? (en kom niet met Wim Vanhuffel peaceflower )
Vanhuffel kon de laatste twee jaar goed mee in de Giro hoor.
Oud 08-05-2007, 11:27
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Met de Giro amuseer ik me altijd wel, al moet ik zeggen dat ik er nooit zoals de Tour de France een hele dag voor zal gaan zitten. Maar het laatste uurtje zal ik wel weer vaak gaan kijken.

Jammer dat er maar vijf Nederlanders meedoen. Ik hoop dat van Heeswijk en Moerenhout een keertje mee kunnen doen om een etappe-zegen.

Voor de eindzege hou ik het op Gontchar of Cunego.
Oud 08-05-2007, 20:19
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Ja niks tegen wimmeke he.
Ik gok op een goede Savoldelli.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 23:12
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
hopen op net zo'n leuke ronde als 2004 en 2005, niet zo'n saaie giro als vorig jaar met die gedopete basso

cunego is mijn persoonlijke favoriet, samen met toch wel simoni, die een ijzersterke ploeg om zich heeft (ricco, mayo en piepoli). savo denk ik niet dat hij cunego en simoni bij kan houden in de bergen. mazzoleni zie ik wel boven verwachting presteren.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 23:17
Escapism
Escapism is offline
hoe kan je nou van tevoren verwachten dat iemand boven verwachting presteert?
Oud 09-05-2007, 01:13
baas
baas is offline
Citaat:
Scott Tracy schreef op 09-05-2007 @ 00:12 :
hopen op net zo'n leuke ronde als 2004 en 2005, niet zo'n saaie giro als vorig jaar met die gedopete basso

cunego is mijn persoonlijke favoriet, samen met toch wel simoni, die een ijzersterke ploeg om zich heeft (ricco, mayo en piepoli). savo denk ik niet dat hij cunego en simoni bij kan houden in de bergen. mazzoleni zie ik wel boven verwachting presteren.
Ik heb er zin in.

Ben het overigens volledig eens met Scott Tracy. Simoni heeft echt een tering sterke ploeg. Ik hoop echt op Cunego, na de Giro van 2004 voor mij zeker een held. Savoldelli mag doodvallen, dan nog liever Popovych (outsider!) ofzo.

Wat denken jullie van de sprinters? Wordt het alleen McEwen - Petacchi of zien jullie nog meer mensen meedoen?
Oud 09-05-2007, 10:30
Scott Tracy
Scott Tracy is offline
Citaat:
Escapism schreef op 09-05-2007 @ 00:17 :
hoe kan je nou van tevoren verwachten dat iemand boven verwachting presteert?
algemene verwachting, hij wordt nergens genoemd als outsider laat staan als favoriet
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 10:43
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
baas schreef op 09-05-2007 @ 02:13 :
Ik heb er zin in.

Ben het overigens volledig eens met Scott Tracy. Simoni heeft echt een tering sterke ploeg. Ik hoop echt op Cunego, na de Giro van 2004 voor mij zeker een held. Savoldelli mag doodvallen, dan nog liever Popovych (outsider!) ofzo.

Wat denken jullie van de sprinters? Wordt het alleen McEwen - Petacchi of zien jullie nog meer mensen meedoen?
Ik hoop op een verassing van Brown voor Rabo, hij bewees in Niedersachsen dat hij langzamerhand inloopt op Petacchi..
En leuk voor de Rabo's natuurlijk
Oud 09-05-2007, 10:57
McDuck
McDuck is offline
Ik heb er erg veel zin in. Zo te zien gaat dit een zwaar jaar worden. Ik tel drie echt vlakke ritten (waarvan 2 tijdritten) en voor de rest zit er in elke etappe wel iets aan bergen/heuvels. Etappe 15 en 17 lijken me de zwaarste. Nummer 15 heeft veel zware cols achter elkaar en nummer 17 heeft een slopende slotklim, de Monte Zoncolan. Tien kilometer lang, gemiddeld stijgingspercentage van bijna 12% en een maximaal stijgingspercentage van 22%(!) Dat gaat echt een mooie fininsh worden.

Vorig jaar werd Kronplatz geschrapt omdat het te koud/slecht weer was en de renners wilden zelf eigenlijk niet omhoog rijden. Dus de (volgens mij) interessantste klim van de hele Giro werd geschrapt. Volgens mij zit hij er dit jaar helemaal niet in.

Verder is de tweede tijdrit ook een interessante, 13 kilometer bergop. En niet te vergeten, de dag daarvoor is ook al een zware rit en de vier etappe's daarna zijn ongeveer net zo lastig, hoewel daar nog wel een rustdag tussen zit. Ik vind het wel raar dat er na welgeteld drie etappe's (en helemaal niet zulke zware) al een rustdag is. Dat maakt de rest van de ronde natuurlijk wel zwaarder en interessanter. Oh ik zie nu waarom er meteen al een rusdag is, iedereen moet na de derde etappe met de boot van Sardinie naar het vasteland.

De kanshebbers zijn inderdaad waarschijnlijk Cunego, Simoni, Savoldelli en misschien DiLuca, maar ik denk dat de laatste twee bergop inderdaad net wat te kort komen vergeleken met Cunego en Simoni. Ik hoop zelf op Cunego, maar ik heb niet echt een favoriet, ik hoop vooral dat het een mooie ronde gaat worden.

McEwen en Pettachi zullen waarschijnlijk wel de sprints gaan domineren maar ik denk dat McEwen in staat is Pettachi te verslaan. Hoe dan ook zullen de sprinters maar weinig kansen krijgen dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 12:31
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 08-05-2007 @ 12:27 :
Met de Giro amuseer ik me altijd wel, al moet ik zeggen dat ik er nooit zoals de Tour de France een hele dag voor zal gaan zitten. Maar het laatste uurtje zal ik wel weer vaak gaan kijken.

Jammer dat er maar vijf Nederlanders meedoen. Ik hoop dat van Heeswijk en Moerenhout een keertje mee kunnen doen om een etappe-zegen.

Voor de eindzege hou ik het op Gontchar of Cunego.

Gontchar doet toch niet mee?
Ik denk overigens dat piepolie nog meer kans maakt dan simoni, simoni zie je toch elk jaar wat minder worden
ik hoop echt dat salvoldelli niet wint iig, als ik ergens niet tegen kan is het een winnende discovery ploeg.

Rabo moet het vooral hebben van 'dagjesmensen' al van Bon die misschien een rit kunnen pakken. en de 15e etappe voor rasmussen

ik denk dat cunego hier gewoom het sterkste is
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 17:16
de communiceerbeer
Gontchar doet idd niet mee, vandaag is bekend geworden dat ie door T-Mobile is geschorst vanwege 'abnormale bloedwaardes'. Tja.
Oud 11-05-2007, 18:47
Sandersss
Sandersss is offline
Ik denk niet dat we veel van Rasmussen verwachten moeten. Volgens mij gebruikt hij de Giro altijd als voorbereiding op de Tour.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 08:28
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Nee_nee schreef op 11-05-2007 @ 13:31 :
Gontchar doet toch niet mee?
Op het moment van schrijven wel

Citaat:
Nee_nee schreef op 11-05-2007 @ 13:31 :
en de 15e etappe voor rasmussen
Oud 12-05-2007, 08:34
peaceflower
peaceflower is offline
Hmm, veel hebben vertrouwen in Cunego lees ik Ben benieuwd wat hij ervan bakt. En Simoni heeft inderdaad een ijzersterke ploeg. Wordt een mooie Giro

Citaat:
Nee_nee schreef op 11-05-2007 @ 13:31 :ik hoop echt dat salvoldelli niet wint iig, als ik ergens niet tegen kan is het een winnende discovery ploeg.
Savoldelli zit inmiddels niet meer bij Discovery, hij rijdt voor Astana.
Oud 12-05-2007, 11:02
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 11-05-2007 @ 19:47 :
Ik denk niet dat we veel van Rasmussen verwachten moeten. Volgens mij gebruikt hij de Giro altijd als voorbereiding op de Tour.
Mja misschien dat hij der wel eens een dag uitkiest om er een lap op te geven. Dat hij maar vooor de bolletjestrui gaat in de Tour.

Ik hoop dat Mayo is wat laat zien op die tijdrit bergop.

Savoldelli rijdt nu bij Astana
Edit: dat was hier zo te zien al vermeld van Savoldelli.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 11:21
peaceflower
peaceflower is offline
Liquigas, de ploeg van Danilo Di Luca, heeft de ploegentijdrit, waarmee de Giro werd geopend, gewonnen. Enrico Gasparotto is de eerste leider.
Savoldelli heeft nu 13 seconden achterstand, Cunego leverde 42 seconden in en Simoni 1'25.
Oud 13-05-2007, 12:06
PV
PV is offline
Wat een zeikerd was die commentator op de Belg, zeg. 'Joah dit mag niet de eerste rit van de Giro zijn met al die bochten zo gevaarlijk blablabla'.
Ik neem aan dat elke ploeg al zo ongeveer een jaar lang weet dat de eerste rit een ploegentijdrit is en dat de route ook allang bekend is, dus wat zeikt die man Ik vond het juist mooi om te zien, het is een aparte discipline en die moeten ze ook gewoon zo goed mogelijk kunnen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 19:39
McDuck
McDuck is offline
Een hele mooie voor McEwen.. Samen met Bettini speelde hij het heel goed door meteen achter Petacchi te gaan zitten. Toen Petacchi aanging konden ze allebei min of meer in zijn wiel mee en McEwen had dan nog de kracht om er overheen te jumpen en Bettini achter zich te houden. Heel mooi gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 21:00
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
de etappe van morgen wordt denk ik weer een prooi voor McEwen. Een vrij vlakke rit, alleen enkele bergjes in de eerste 25 kilometer. Wordt een mooie rit denk ik, langs de Sicilische kust naar Cagliari.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 13:11
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 12-05-2007 @ 09:34 :
Savoldelli zit inmiddels niet meer bij Discovery, hij rijdt voor Astana.
je hebt gelijk, was ik he'maal vergeten
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:48
McDuck
McDuck is offline
Mooie zege van Petacchi, goed uitgevoerd, ondanks het ontbreken van zijn treintje. McEwen kwam een beetje in het gedrang, hoewel hij in principe goed geplaatst zat wederom. Maar 'er uit komen'hoort ook bij een sprint. Terechte en mooie overwinning van Petacchi.
Morgen een rustdag en dan woensdag de eerste aankomst bergop!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:49
baas
baas is offline
Ja best mooi voor Petacchi. Jammer dat Brown er al uit ligt, die had voor mij punten moeten scoren in de wielerpoule.
Oud 15-05-2007, 13:55
Nee_nee
Nee_nee is offline
Balen voor Brown
Maar goed, leuke winst voor pettachi, hopen voor hem dat ie nu de lijn kan voortzetten

keb zin in de ettape na vandaag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 17:00
Sandersss
Sandersss is offline
Rustdag
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 17:30
Nee_nee
Nee_nee is offline
Di Luca wint de etappe voor ricco in de sprint, simoni verliest 10 sec.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 18:49
Jarabe de Palo
ja, was niet echt een bijzondere etappe. Weet iemand trouwens hoe het met Bettini is afgelopen?? zijn zn ribben gebroken??
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 00:21
de communiceerbeer
Volgens mij valt het wel mee met Bettini Di Luca
Oud 17-05-2007, 17:27
Sandersss
Sandersss is offline
Förster wint een leuke sprint!

Wat heb ik mijn wielerprono toch slecht opgebouwd zeg

Cunego en Di Luca niet geselecteerd, terwijl ik alleen Pettachi als sprinter heb, omdat Brown al is afgestapt.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 17:55
McDuck
McDuck is offline
Bettini lijkt er vandaag alweer helemaal doorheen te zitten. Waarschijnlijk heeft hij toch nog last van die val van gisteren. Maar zoals de commentatoren al zeiden, het is nu even doorbijten voor Bettini en misschien dat het over een paar dagen weer beter met hem gaat.

Verrassende winnaar vandaag, ik had gedacht dat Petacchi en McEwen de grootste kanshebbers zouden zijn met misschien nog Hushovd erbij. Het blijft toch mooi om naar McEwen te kijken in de sprint. Hij wachtte erg lang, zag uiteindelijk een gaatje en dook erin. Forster was alleen net iets rapper. Ik ben ervan overtuigd dat McEwen had gewonnen als hij als eerste door dat gaatje was gegaan.
Uiteindelijk toch wel een interessant verhaal deze Giro wat de sprinters betreft. Drie sprints, drie verschillende winnaars en helemaal geen alleenheerschappij van Petacchi en McEwen, zoals iedereen toch wel min of meer had verwacht.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 08:06
Nee_nee
Nee_nee is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 17-05-2007 @ 18:27 :

Wat heb ik mijn wielerprono toch slecht opgebouwd zeg

Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 11:01
de communiceerbeer
Wat een kutetappe gisteren; ik hou niet van truien en overwinningen cadeau geven
Oud 19-05-2007, 17:16
Sandersss
Sandersss is offline
Idd.

Van Heeswijk is ook nog niet echt goed bezig zeg. Op 3 tot 5 km voor de streep zit hij altijd achter de Pettachi trein, maar finisht altijd buiten de top 10..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 17:50
Nee_nee
Nee_nee is offline
Vandaag petachi gewonnen in massasprint op racecircuit, hushovd 2e bettini 3e, napolitani (ben ff zn naam kwijt zal wel heel fout geschreven zijn) 4e. Allemaal heel dicht bij elkaar btw
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 19:22
de communiceerbeer
Citaat:
Sandersss schreef op 19-05-2007 @ 18:16 :
Idd.

Van Heeswijk is ook nog niet echt goed bezig zeg. Op 3 tot 5 km voor de streep zit hij altijd achter de Pettachi trein, maar finisht altijd buiten de top 10..
Ja ik zat er vandaag ook op te letten, hij werd tot twee keer toe door een ploegmaat helemaal vooraan afgezet maar hij kan die positie gewoon niet vasthouden en zakt er steeds doorheen voor de echte sprint begint. Hopen dat ie op het eind van de ronde nog wat kan laten zien als de toppers al naar huis zijn
Oud 20-05-2007, 08:47
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 19-05-2007 @ 18:16 :
Idd.

Heeft nog last van zijn luchtwegen..
Jammer dat Brown ziek naar huis is, was benieuwd wat hij
in de Giro kon uithalen!
Oud 20-05-2007, 21:25
Jarabe de Palo
Citaat:
Nee_nee schreef op 19-05-2007 @ 18:50 :
Vandaag petachi gewonnen in massasprint op racecircuit, hushovd 2e bettini 3e, napolitani (ben ff zn naam kwijt zal wel heel fout geschreven zijn) 4e. Allemaal heel dicht bij elkaar btw
ja echt he, t had geen 2 meter langer moeten zijn of Hushovd had Petacchi geklopt.

Heb de etappe van vandaag niet kunnen zien, heb ik wat gemist?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 20:37
Sandersss
Sandersss is offline
Aan de uitslag te zien was het wel een leuke rit vandaag. Helaas heb ik het niet kunnen zien. Dat wordt zometeen nog ff de samenvatting kijken.

Komt het toch nog goed met m'n wielerprono; Piepoli die wint Simoni 3e, Schleck 4e en Napolitano die uitvalt waardoor mijn sprinters wat meer kans maken
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 20:53
de communiceerbeer
Was wel een goeie etappe vandaag ja Dat die Noé al 38 is wtf
Oud 23-05-2007, 09:56
McDuck
McDuck is offline
Leuke etappe gisteren, ik kon alleen de laatste drie kilometer niet zien.
Vandaag een soort van overgangsetappe.
Morgen misschien kansen voor Savoldelli door die lange afdaling na de laatste col en eenmaal beneden is het niet zo lang meer.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 18:18
Tofke_H
Tofke_H is offline
geen leuke rit vandaag... rustdag voor morgen, denk ik.
Meer wel een leuk einde.. Glijden
Oud 23-05-2007, 18:20
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 23-05-2007 @ 19:18 :
geen leuke rit vandaag... rustdag voor morgen, denk ik.
Meer wel een leuk einde.. Glijden
ik had de hele middag de tv aan, maar op een gegeven moment was ik de lamlendigheid van die etappe zo zat dat ik em maar uit gezet heb.
Oud 23-05-2007, 18:56
Nee_nee
Nee_nee is offline
glijden vandaag
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 09:55
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Hahahaha, de Belg:

Amai, zie ik daar nou de roze truidrager op zijn gat over de finish glijden he?

Gelukkig viel de schade mee, Bettini en Popovitch waren de grootste slachtoffers.. zag er wel apart uit, iedereen neer vlak voor de finish
Oud 24-05-2007, 21:23
Verwijderd
Wel leuke etappe vandaag, Sauniers gingen vanaf de eerste col meteen in de aanval. Di Luca was weer de sterkste, maar Simoni kon goed bijblijven. Popovych en Savoldelli zakten volledig door het ijs. Ik denk dat Schleck misschien nog wel voor een verrassing kan zorgen door tweede te worden in deze Giro, maar Simoni moet je nooit onderschatten met al z'n ervaring natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 19:14
Jarabe de Palo
wat een etappe gisteren. Heb genoten, maar ik vind dat Schleck het verdiende te winnen. Wat een arbeid van Piepoli en vandaag ook een goede tijdrit gereden. Morgen weer een leuke etappe denk ik, wel een heel zware. Het kaf wordt van het koren gescheiden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 09:56
Sandersss
Sandersss is offline
Di Luca maakt wel een grote kans op de eindzege zo. Hij heeft aangegeven nog 1 keer vol aan te vallen, en dan gaat hij zijn voorsprong verdedigen. Ik hoop dat Simoni nog wat leuks kan laten zien, of Schleck natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 19:26
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Mja Di luca zal toch moeten oppassen voor Simoni want die lijkt nu pas zijn offensief in te zetten.
Wel spijtig voor Lampre, die ploeg doet het zo goed en dan bakt Cunego er eigenlijk niets van als we eerlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 22:31
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Geweldige etappe vandaag!
Reageren

Regels voor berichten