Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2007, 13:00
moon
moon is offline
Mijn eetlust is in de afgelopen maanden enorm toegenomen. Wanneer of waardoor het is begonnen kan ik niet verklaren, maar mijn eetlust is in steeds grotere mate toe gaan nemen.
Het lijkt er op dat mijn lichaam er aan is gaan wennen en het gevolg is dat ik me erg snel slap ga voelen als ik niet regelmatig eet. Door het gevoel van slapte en de hoeveelheid eetlust, eet ik ook heel erg veel vette dingen om maar snel van dat slappe/honger gevoel af te zijn. Ondanks het feit dat ik heel veel vette dingen eet kom ik nauwelijks aan. Ik eet nu al een maand of 5 veel en vet en mijn gewicht is in al die tijd vrijwel het zelfde gebleven.

Een andere opvallende klacht is dat ik slaapproblemen heb, dit heb ik pas sinds 2 maanden ongeveer. Ik kan heel moeilijk in slaap vallen, kan 's ochtends mijn bed niet uitkomen en ben overdag vaak erg vermoeid. Of deze 2 klachten verband met elkaar houden weet ik niet. Ik zag in deze 2 klachetn tot nu toe nog geen aanleiding om naar de dokter te gaan, maar ze zijn wel lastig. Met name mijn eetlust lijkt wel met de dag toe te nemen ongeveer (zonder dat ik dus aankom) vandaar dat ik nu hier toch maar eens wil vragen, of iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn en of dit een reden is om naar de dokter te gaan of dat ik er nog wel even mee kan wachten.
Oud 10-06-2007, 13:24
flyaway
flyaway is offline
Als ik zelf moe ben dan heb ik een constant hongergevoel, ik hoor dat van meer mensen. Dat je niet aankomt kan er aan liggen dat je genoeg beweegt.
Of je hebt iets onder de leden waar je extra energie voor nodig hebt, wat dus verklaart dat je meer eten nodig hebt en je dus niet aankomt.
Als het al een paar maanden speelt kan het handig zijn naar de dokter te gaan, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 13:28
moon
moon is offline
Bedankt voor je reactie!
Ik heb weinig lichaamsbeweging, doe niet aan sport. Dat zal dus niet de orzaak zijn denk ik. Veel eten en vermoeidheid zou misschien wel verband met elkaar kunnen houden ja.
Oud 10-06-2007, 14:03
alias17
alias17 is offline
Citaat:
moon schreef op 10-06-2007 @ 14:28 :
Bedankt voor je reactie!
Ik heb weinig lichaamsbeweging, doe niet aan sport. Dat zal dus niet de orzaak zijn denk ik. Veel eten en vermoeidheid zou misschien wel verband met elkaar kunnen houden ja.
je bekijkt beter even dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed...phase_syndrome
ik heb dit probleem ook volgens mij, ik kom bijna niets bij, ik eet zeer veel per dag en gelijk wanneer ik ga gaan slapen, ik val rond 11.30-12.00in slaap en 's morgens heb ik wel een half uur nodig om alleen maar uit mijn bed te komen...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 15:20
coopergirl
coopergirl is offline
Je leid bijvoorbeeld niet aan een depressie?
Oud 10-06-2007, 15:30
Gothic
Gothic is offline
Eetlust kan door heel veel dingen hoger worden. Vaak ter compensatie van verhoogd basaal metabolisme, wat ook door een hoop dingen kan komen... Het feit dat je niet aankomt, wijst er dus op dat je lichaam dat extra eten hard nodig heeft en verbruikt.

Heb je hierbij nog andere klachten?
Oud 10-06-2007, 16:26
DDM
DDM is offline
Zou een te snel werkende schildklier kunnen zijn. Het metabolisme is verhoogd door de te snel werkende schildklier en daarom vraagt je lichaam meer voeding.
Oud 10-06-2007, 17:20
Verwijderd
Of lintworm achtige toestanden?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 18:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DDM schreef op 10-06-2007 @ 17:26 :
Zou een te snel werkende schildklier kunnen zijn. Het metabolisme is verhoogd door de te snel werkende schildklier en daarom vraagt je lichaam meer voeding.
Daarom was ik idd benieuwd naar andere klachten...

Maar ik heb dit zelf ook, perioden waar ik gewoon ontzettend veel eetlust heb. Als ik stress heb of het druk heb of als ik een tijdje op m'n gewicht gelet heb en wat ben afgevallen, wil mn lichaam dat hard inhalen...

De hoeveelheid dat je meer eet, maakt ook wel wat uit. Als je echt het dubbele eet (aantal cal) dan normaal of gewoon wat extra brood eet, dat verschilt natuurlijk ook. En kan ook een iets van een indicatie geven over mogelijke oorzaken...
Oud 10-06-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 10-06-2007 @ 18:20 :
Of lintworm achtige toestanden?
Met een lintworm verbruik je niet meer eten. De lintworm eet inderdaad ook wel wat, maar ten eerste is dat erg weinig en ten tweede zit de lintworm met eten en al toch ook in je lichaam dus als je je weegt, weeg je de worm mee.

Ik vind de combinatie van toegenomen eetlust, toegenomen verbranding en inslaapproblemen ook wel als een snelle schildklier klinken, inderdaad. Maar stress doordat je het druk hebt kan ook alle drie deze dingen geven.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 19:29
moon
moon is offline
hmm, andere klachten niet meer dan die slaaproblemen dus en af en toe ook stress idd. soms heb ik steken aan de linkerkant net onder mijn ribben (in de buurt van mijn milt geloof ik) maar of dat er wat mee te maken heeft weet ik niet. Verder heb ik geen hele uitzonderlijke klachten ofzo.
Meer eten is in mijn geval niet dat ik meer brood eet, nee ik ben de afgelopen maanden echt heel veel vette dingen gaan eten. Ik kies echt juist die dingen waar veel vet in zit uit om dat honger gevoel tegen te gaan. En ondanks die hoeveelheid vet, kom ik dus niet aan. Verder heb ik de afgelopen 5 maanden nauwelijks gesport terwijl ik daarvoor nog weleens fitnesste. Ik snap dus echt niet hoe het kan dat ik niet aan kom en zo'n honger blijf houden zonder me veel in te spannen. Een snel werkende schildklier zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet.
Oud 10-06-2007, 20:09
vosje16
vosje16 is offline
Hoeveel eet je nu dan gemiddeld per dag? En wat bedoel je precies met vet? Pizza, friet,... enzo?

En dat slaapprobleem: Ga je steeds op hetzelfde uur slapen? Hetzelfde uur opstaan? Geen grote veranderingen met vroeger?

Heb je meer stress dan vroeger? Recent grote veranderingen meegemaakt? Iets negatiefs gebeurd in je leven?

Volgens mij duiden je klachten eerder op iets psychologisch dan op iets lichamelijks...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 18:47
Verwijderd
lintworm misschien
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 18:49
Verwijderd
Citaat:
89ok schreef op 11-06-2007 @ 19:47 :
lintworm misschien
Citaat:
Sarah schreef op 10-06-2007 @ 20:01 :
Met een lintworm verbruik je niet meer eten. De lintworm eet inderdaad ook wel wat, maar ten eerste is dat erg weinig en ten tweede zit de lintworm met eten en al toch ook in je lichaam dus als je je weegt, weeg je de worm mee.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 20:10
moon
moon is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 10-06-2007 @ 21:09 :
Hoeveel eet je nu dan gemiddeld per dag? En wat bedoel je precies met vet? Pizza, friet,... enzo?

En dat slaapprobleem: Ga je steeds op hetzelfde uur slapen? Hetzelfde uur opstaan? Geen grote veranderingen met vroeger?

Heb je meer stress dan vroeger? Recent grote veranderingen meegemaakt? Iets negatiefs gebeurd in je leven?

Volgens mij duiden je klachten eerder op iets psychologisch dan op iets lichamelijks...
Ik eet gewoon 3 maaltijden zoals ik die altijd at, maar daarnaast eet ik veel meer. Ik neem regelmatig een patatje, milshake, ijs, koek, chocola...enz. () Ik neem dingen waar ik snel vol van zit.

Wat betreft het slapen, ik ga vrijwel altijd op dezelfde tijd naar bed, rond 11 uur, maar sta op wisselende tijden op. Variënd van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's ochtends. Ik voel me pas uitgerust als ik zo'n 10 uur heb geslapen, voorheen kon ik met minder toe.

Ik heb in de afgelopen maanden wel wat stress gehad, maar die stress is inmiddels al weer een maand voorbij en de klachten zijn er nog steeds. Ik kan ook niet zeggen dat er verder echt grote veranderingen hebben plaats gevonden in mijn leven.

Het psychische deel is dat ik te veel toe geef aan die eetlust, ik kan het niet stoppen. Toch denk ik dat er een lichamelijke klacht aan ten grond slag ligt want ik heb gewoon ontzettend veel honger de hele tijd en voel me snel slap.
Oud 11-06-2007, 21:00
vosje16
vosje16 is offline
Mja, kijk het anders nog ff aan en als het niet verbeterd, zou je best eens langs de dokter kunnen langsgaan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:31
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 11-06-2007 @ 21:10 :

Het psychische deel is dat ik te veel toe geef aan die eetlust, ik kan het niet stoppen. Toch denk ik dat er een lichamelijke klacht aan ten grond slag ligt want ik heb gewoon ontzettend veel honger de hele tijd en voel me snel slap.
Je lichaam gaat natuurlijk ook aan dat meer eten wennen...ik denk dat dat ook kan zorgen voor veel honger en snel slap voelen.

Maar het kan natuurlijk ook iets lichamelijks zijn...ik denk dat je het beste langs de huisarts kunt gaan...bv. de werking van de schildklier is iets dat vrij eenvoudig nagegaan kan worden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:34
Bloem
Bloem is offline
Ik heb ook wel eens van die periodes dat ik enorm veel meer eet, soms dat ik er wel en soms dat ik er niet echt van aankom. Ook bijkomende vage klachten als onrustig slapen en veel jeuk. Daar heb ik ook wel eens bloed voor laten prikken, maar mijn suiker en schildklier etc. waren oké en uiteindelijk werd mijn eetlust vanzelf ook wel weer normaal.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten