Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 20:19
marrel
marrel is offline
vraag ik me heel erg af... aangezien er bepaalde dingen in mijn leven op lijken dat ik niet helemaal gezond ben (duizeligheid en moe, opeens onregelmatig) en ik ben niet echt zwaar. Wel eet ik genoeg...
Oud 09-02-2004, 20:23
damaetas
damaetas is offline
genoeg is daarom niet gezond.

maar je kan inderdaad te dun zijn als je gezond eet.
Oud 09-02-2004, 20:26
Quiana
Quiana is offline
Je kan wel te dun zijn terwijl je gezond (zowel kwalitatief als kwantitatief dus) eet, volgens mij. (als je bijv een snelle
stofwisseling oid hebt..)

Maar als je last hebt van dingen duizeligheid, moeheid enz,
lijkt me het me idd wel dat er iets niet goed zit...
Oud 09-02-2004, 20:35
Auntie M
Auntie M is offline
Misschien heb je een ijzertekort of een te lage bloeddruk.
Ff bij de dokter laten controleren zou ik zo zeggen.
Oud 09-02-2004, 21:09
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Het kan ook aan je spijsvertering liggen (bij mij het geval).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:15
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Yep, heb ik ook. Snelle spijsvertering, zit bij ons in de familie. Alleen dat duizellige enzo niet, misschien moet je maar een keer naar de dietiste gaan als je ermee zit dat je te dun bent. Die kan je dan helpen met een goed voedingspatroon.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:03
marrel
marrel is offline
key thanx, ik zal eens langs gaan, leek mezelf ook al het beste maar k wilde ff andere ervaringen horen
Oud 10-02-2004, 20:09
Divina Flor
Divina Flor is offline
Als je klachten hebt kun je inderdaad het beste langs de dokter/dietiste gaan.

Maar ik zou me geen zorgen maken over of je te dik bent. Het is bij mij ook pas sinds 3 jaren dat ik geen ondergewicht (bmi onder 18.5) meer heb (in de eerste was het denk ik nog 17).
Oud 10-02-2004, 20:31
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 10-02-2004 @ 21:09:
Als je klachten hebt kun je inderdaad het beste langs de dokter/dietiste gaan.

Maar ik zou me geen zorgen maken over of je te dik bent. Het is bij mij ook pas sinds 3 jaren dat ik geen ondergewicht (bmi onder 18.5) meer heb (in de eerste was het denk ik nog 17).
Ondergewicht is bmi onder de 20... (niet dat ik daar ene zak van geloof)
Oud 11-02-2004, 12:09
Verwijderd
Jahoor, sommige mensen hebben nu eenmaal een snellere stofwisseling en dan moet je méér eten dan een gemiddeld mens eet als-ie gezond eet, om toch een goed gewicht te krijgen. Probeer eens om elke dag 2 boterhammen méér te eten dan je nu doet, als het goed is kom je dan heel langzaam aan en voel je je ook beter.

Echt ondergewicht heb je als je tussen de 20 en de 60 jaar bent een een BMI van onder de 18,5 hebt; als je een BMI tussen de 18,5 en de 20 hebt terwijl je gezond eet dan is dat niet erg, maar het is wel zo dat als je gaat afvallen je niet moet gaan proberen een BMI van onder de 20 te krijgen. Maargoed, de meeste forummers hier zijn helemaal niet tussen de 20 en de 60 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 10-02-2004 @ 21:31:
Dat was 10 jaar geleden zo, maar het is allang aangepast naar ongeveer 18,5
Oud 11-02-2004, 16:39
Mira Dos Santos
Citaat:
Roos schreef op 11-02-2004 @ 13:18:
Dat was 10 jaar geleden zo, maar het is allang aangepast naar ongeveer 18,5
Das mooi, hoeven mensen ook niet meer te zeiken dat ik ondergewicht heb...
Oud 11-02-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 11-02-2004 @ 17:39:
Das mooi, hoeven mensen ook niet meer te zeiken dat ik ondergewicht heb...
Onder de 20 is wel laag. Als je normaal eet, maar niet aankomt, dan kan het best.

Bovendien 'zeiken' die mensen niet, ze zijn bezorgd om je. Gek hè?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:06
marrel
marrel is offline
Het is ook niet echt dat ik bezorgt ben om het ondergewicht maar ik dacht dat het misschien een rol speelde bij de andere klachten zoals duizeligheid. Natuurlijk kan het ook gewoon bloedarmoede zijn ofzo...
Oud 12-02-2004, 17:10
SomeDay
SomeDay is offline
je kan heel goed te dun zijn terwijl je gezond eet
ik eet zelf eigenlijk behoorlijk veel maar ben ook zeker te doen, maar ik kan er niks aan doen ik kom gewoon niet aan
ook ik ben vaak duizelig en moe, kheb inderdaad ook al een paar keer bloedarmoede gehad
maar bij mij komt het ook omdat ik chronische hoofdpijn heb
misschien gewoon een xtje naar de dokter gaan en bloed laten prikken
Oud 12-02-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
marrel schreef op 12-02-2004 @ 18:06:
Het is ook niet echt dat ik bezorgt ben om het ondergewicht maar ik dacht dat het misschien een rol speelde bij de andere klachten zoals duizeligheid. Natuurlijk kan het ook gewoon bloedarmoede zijn ofzo...
Ik denk dat ondergewicht daar ook zeker wel een rol bij kan spelen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:16
Mira Dos Santos
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2004 @ 17:42:
Onder de 20 is wel laag. Als je normaal eet, maar niet aankomt, dan kan het best.

Ja dat vind ik gek.
Oud 12-02-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 12-02-2004 @ 18:16:
Ja dat vind ik gek.
Jij bent nooit bezorgd om mensen waar je om geeft? Je zusje bv?
Of je moeder of broer? Vind je dat ook gek?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 18:19
Mira Dos Santos
Citaat:
Leonoor schreef op 12-02-2004 @ 18:18:
Jij bent nooit bezorgd om mensen waar je om geeft? Je zusje bv?
Of je moeder of broer? Vind je dat ook gek?
Ik ben op dit moment heel erg bezorgd om mn moeder en mn broer.
Maar niet omdat mn broer tussen de middag 3 boterhammen eet en mn moeder geen.
Oud 12-02-2004, 18:21
Verwijderd
Het kan best irritant zijn als je dun bent en als mensen daar wat van zeggen, juist omdat je daar vaak niets aan kunt doen. Dus ik begrijp haar reactie wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 12-02-2004 @ 19:21:
Het kan best irritant zijn als je dun bent en als mensen daar wat van zeggen, juist omdat je daar vaak niets aan kunt doen. Dus ik begrijp haar reactie wel.
Als ze er niks aan kon doen had ik haar reactie ook wel begrepen, ja. (Dat doe ik nu ook wel, maar op een andere manier.)

@Mira: En zo heeft iedereen zijn eigen mensen en dingen waarom hij/zij zich zorgen maakt. Om bepaalde mensen maak ik me qua eten ook geen zorgen, om anderen wel. Waarom? Omdat de situatie bij die mensen daar naar is.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:19
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 10-02-2004 @ 21:31:
Het verschilt per site, de ene site hanteert 20, de ander 19, de ander 18.5 en sommige zelfs 18 geloof ik. Volgensmij hangt het veel meer van je bouw af en of je veel sport (spieren wegen redelijk wat).
En onder de 20 vind ik (in ieder geval in de meeste gevallen) ook niet kloppen, ik heb geen ondergewicht.
Oud 20-02-2004, 00:11
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2004 @ 17:42:
(forumbazen van tegenwoordig )

Minstens zoals overgewicht sociale problemen kan veroorzaken, zoals uitgelachen worden, nagekeken en dergelijke, kan ondergewicht dat ook. Wie zegt dat 'die mensen' allemaal om haar geven?
Oud 20-02-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 20-02-2004 @ 01:11:
(forumbazen van tegenwoordig )

Minstens zoals overgewicht sociale problemen kan veroorzaken, zoals uitgelachen worden, nagekeken en dergelijke, kan ondergewicht dat ook. Wie zegt dat 'die mensen' allemaal om haar geven?
Moet ik nu zegen (die leden van tegenwoordig )?

Ik kom niet uit een ei, wat jij zegt weet ik ook wel, dat hoef je me niet te vertellen. Maar wie zegt dat ik niet een aantal mensen weet die dat zeggen? En dat ik dus 'weet' dat het voor een heel groot deel geen kwestie is van uitlachen, nagekeken worden en dergelijke, maar van bezorgdheid.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:04
L4dy_c
L4dy_c is offline
Ik eet ook gezond en ik ben ook best wel dun maar ik heb ook net als jou daar last van..
Dus je ben neit de enige!! en natuurlijk ben je ook gezond ookal ben je ''dun''

kizz
Oud 20-02-2004, 16:24
Daevrem
Daevrem is offline
Het kan alleen als je bijv. een stofwisselingsziekte hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 21:15
Mira Dos Santos
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2004 @ 10:16:
Moet ik nu zegen (die leden van tegenwoordig )?

Ik kom niet uit een ei, wat jij zegt weet ik ook wel, dat hoef je me niet te vertellen. Maar wie zegt dat ik niet een aantal mensen weet die dat zeggen? En dat ik dus 'weet' dat het voor een heel groot deel geen kwestie is van uitlachen, nagekeken worden en dergelijke, maar van bezorgdheid.
Er is 1 persoon die om mij geeft, Giovanna, en die heeft het denk ik wel druk genoeg om zich zorgen te maken over andere dingen.Ja, je hebt gelijk, het is vaak zo dat mensen zich zorgen maken. Maar niet om mij, niet om mij. En iedereen maar denken dat ik aandachttrekker ben, ik expres nix meer eet, maar niemand, nee niemand, die ziet dat ik het gewoon niet kan...
Oud 20-02-2004, 21:27
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik krijg dat soms te horen van mensen die mij niet kennen van je moet meer eten enzo, en de mensen die mij wel kennen die weten dat ik veel eet. Bij mij zit het ook in mijn familie; moeder, zus en nichten zijn ook zo. En mijn BMI zit volgens mij ergens rond of onder de 16,5.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 20-02-2004 @ 22:15:
Er is 1 persoon die om mij geeft, Giovanna, en die heeft het denk ik wel druk genoeg om zich zorgen te maken over andere dingen.Ja, je hebt gelijk, het is vaak zo dat mensen zich zorgen maken. Maar niet om mij, niet om mij. En iedereen maar denken dat ik aandachttrekker ben, ik expres nix meer eet, maar niemand, nee niemand, die ziet dat ik het gewoon niet kan...
Ik denk dat er veel meer mensen zijn die om jou geven. En je kunt niet zeggen dat iemand het te druk heeft met andere dingen om zich zorgen over te maken, want zo werkt het meestal niet. En ik denk ook niet dat iedereen denkt dat je een aandachttrekker bent. Ik denk wel dat je hulp moet zoeken, zeker als je het gewoon niet kan, zoals je zelf zegt, dat is een teken dat het niet goed zit. (En ook een teken dat je niet gezond eet.)

Gefeliciteerd met je verjaardag btw.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 22:14
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2004 @ 22:33:
Ik denk ..
Je denkt echt veel te veel. Omdat jij iets meegemaakt hebt, hoeft dat niet te betekenen dat het voor iedereen zo werkt. Je reactie waarop ik reageerde had een betweterige toon en voegde totaal niets toe. Van een lid verwacht je dat, maar niet van een forumbaas.
Oud 20-02-2004, 23:15
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
oneMen schreef op 20-02-2004 @ 23:14:
Je denkt echt veel te veel. Omdat jij iets meegemaakt hebt, hoeft dat niet te betekenen dat het voor iedereen zo werkt. Je reactie waarop ik reageerde had een betweterige toon en voegde totaal niets toe. Van een lid verwacht je dat, maar niet van een forumbaas.
Ga buiten spelen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 20-02-2004 @ 23:14:
Dat jij dingen verkeerd interpreteerd is niet mijn fout.

(Verder slaat ook deze reactie weer nergens op; ik heb het niet meegemaakt. Ik baseer het op de andere posts van Mira en van haar zusje.)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 11:48
Verwijderd
oneMen, de reden dat Leonoor zich zorgen maakt over Mira dos Santos is niet dat ze een BMI van ongeveer 20 heeft (want daar is idd absoluut niets mis mee), maar dat ze wil áfvallen terwijl ze dat BMI heeft, en toch al erg weinig eet.
Mensen die zeuren over het feit dat je dun bent terwijl je daar 'niets' aan kan doen zijn inderdaad vervelender, maar mensen die zichzelf doorhongeren terwijl ze toch al ontzettend slank zijn zijn echt nog vervelender, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 22:40
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 21-02-2004 @ 12:48:
oneMen, de reden dat Leonoor zich zorgen maakt over Mira dos Santos is niet dat ze een BMI van ongeveer 20 heeft (want daar is idd absoluut niets mis mee), maar dat ze wil áfvallen terwijl ze dat BMI heeft, en toch al erg weinig eet.
Mensen die zeuren over het feit dat je dun bent terwijl je daar 'niets' aan kan doen zijn inderdaad vervelender, maar mensen die zichzelf doorhongeren terwijl ze toch al ontzettend slank zijn zijn echt nog vervelender, vind ik.
true, dan was die toon dus bedoeld om haar op andere gedachtes te brengen, mijn excuses.
Oud 22-02-2004, 22:41
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 21-02-2004 @ 00:15:
Ga buiten spelen ofzo.
nee wijf, niet dat.. niet dat
Oud 24-02-2004, 12:12
mikk
mikk is offline
mensen zitten altijd te zeiken dat ik meer moet etenomdat ik dun ben...maar meer eten is geen optie omdat ik al eet als ongeveer een bouwvakker . ik kom gewoon niet aan, en als andere mensen dan gaan zeiken dat ik anorexia heb is dat echt klote!!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:08
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 24-02-2004 @ 14:23:
Dan maar ff een tip. Ga minimaal 6 keer per dag eten ipv die normale 3 keer. Reken ff uit wat je onderhoudsniveau is qua kcal en doe er 500 ofzo bij om te beginnen 1000 mag ook, als je echt aan wilt komen.

Dit is ff hoe een eetschema eruit kan zien (is de mijne, fouten voorbehouden want klopt volgens mij niet 100%):

[afbeelding]

Doe er wat fitness bij (geen cardio) en je zult best wel aankomen

Oja, en fuck die bmi's die nooit kloppen
Tering... Je moet het maar wegkrijgen zeg
Oud 24-02-2004, 14:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dan maar ff een tip. Ga minimaal 6 keer per dag eten ipv die normale 3 keer. Reken ff uit wat je onderhoudsniveau is qua kcal en doe er 500 ofzo bij om te beginnen 1000 mag ook, als je echt aan wilt komen.

Dit is ff hoe een eetschema eruit kan zien (is de mijne, fouten voorbehouden want klopt volgens mij niet 100%):

[afbeelding]

Alsjeblieft he! Als ik dat zou eten kwam ik idd aan
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ejfe schreef op 24-02-2004 @ 13:12:
mensen zitten altijd te zeiken dat ik meer moet etenomdat ik dun ben...maar meer eten is geen optie omdat ik al eet als ongeveer een bouwvakker . ik kom gewoon niet aan, en als andere mensen dan gaan zeiken dat ik anorexia heb is dat echt klote!!!
heb ik ook...
Maar ik ben volgens mezelf helemaal niet dun. Ik heb maatje 38 (en iedereen zegt maar dat ik daar nooooit in zou passen, omdat ik daar te dun voor ben , maar als ze 't zien piepen ze wel anders )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 24-02-2004 @ 15:39:
Ik ben sowieso een jongen, dat scheelt ook en hoop.
Ja oke, maar toch, je eet 10 boterhammen meer dan mij...

Maar je hebt gelijk ja.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

zó veel eten en dan te wéinig groenten... hmmz
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 24-02-2004 @ 15:48:
'S avonds meer dan genoeg Moet 2 borden opscheppen. Maar daarom klopt m'n schema nog niet 100%. Fruit ben ik er sowieso vergeten bij te zetten, en de hoeveelheid groentes heb ik maar geschat. Moet nog een keer full research doen
1 opscheplepel gekookte groenten is ongeveer 50 gram, dus dat kun je dan wel makkelijk schatten . Maar dat je hierdoor nog niet eens aankomt zeg... ik heb ooit ongeveer 3000 kcal per dag gegeten om aan te komen (iets meer misschien), en daar had ik het toen best druk mee, maar dat lukte toen ook wel gewoon, ongeveer een kilo per maand. Maar ik sportte dan ook niet echt veel, dat heeft er natuurlijk ook mee te maken
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 15:04
borrel
borrel is offline
Citaat:
marrel schreef op 09-02-2004 @ 21:19:
vraag ik me heel erg af... aangezien er bepaalde dingen in mijn leven op lijken dat ik niet helemaal gezond ben (duizeligheid en moe, opeens onregelmatig) en ik ben niet echt zwaar. Wel eet ik genoeg...

Je klachten doen mij ook denken aan een (te) snelle stofwisseling.
Misschien moet je in het volgende lijstje even kijken of je wat herkent.

Klachten van hyperthyreoidie
De klachten, die door het teveel aan schildklierhormoon worden veroorzaakt, zijn zeer divers. De ene persoon kan een groter aantal klachten hebben dan de ander. Veel voorkomende klachten en verschijnselen zijn:

Hartkloppingen (tachycardie).
Gewichtsverlies ondanks toegenomen eetlust (maar in enkele gevallen gewichtstoename)
Vermoeidheid
Kortademigheid bij inspanning
Snelle polsslag
Soms onregelmatige, snelle hartslag (fladderen)
Vergroting van de schildklier (struma)
Last van warmte (overmatig transpireren), voorkeur voor koude
Warme, vochtige handen
Trillende handen en vingers
Zenuwachtigheid en gejaagdheid
Spierzwakte (krachtsverlies in de spieren)
Toegenomen eetlust, maar soms ook afgenomen eetlust
Menstruatie stoornissen
Darmklachten, diarree of vaker ontlasting
Snelle geirriteerdheid, angst, andere psychische klachten
Oogklachten (bij de ziekte van Graves, zie later)
Enorme activiteit, niet rustig kunnen zitten.

Bedenk wel dat dit een verzameling is van de mogelijke symptomen en dat mensen met hyperthyreoidie ze echt niet altijd allemaal hebben.

Als je veel van deze klachten hebt betekend het ook niet automatische dat je die aandoening hebt, maar dan is het wel handig om met jou verhaal naar de dokter te stappen.

En mocht je het hebben is het ook geen probleem, want met wat medicijnen kun je het makkelijk behandelen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 16:27
marrel
marrel is offline
Wie zegt dat ik aan wil komen ik vind 45 kilo wel releax eigenlijk, alleen al dat gezeur over meer eten werkt bij mij ave rechts en dan wil ik minder eten en dat kan ik niet en dan ohw waar gaat dit naar toe
Oud 25-02-2004, 10:03
mikk
mikk is offline
ik vind mezelf helemaal niet te dun,ik pas precies is maatje 36/S
dus ik snap het ok niet waarom ze altijd over mijn eten en gewicht gaan zeuren...
fitness doe ik al 3x per week voor wat dikkere armen & meer spieren...dat lukt wel maar je wordt er iig niet dikker van
en meer eten lukt echt niet dit is ongeveer wat ik eet:
'sochtends: - 4 bruine boterhammen + appel + yoghurt
tussendoor crackers,snacks enz
'smiddags 5 boterhammen
'savonds avondeten voor 1 1/2 normaal persoon (volwassene)

en tsja tussendoor allemaal chocola chips whatever. keb gewoon geluk met m'n lijn,kan alles eten wat ik wil maar komnoit aan
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:38
Mira Dos Santos
Citaat:
Leonoor schreef op 20-02-2004 @ 22:33:
Ik denk dat er veel meer mensen zijn die om jou geven. En je kunt niet zeggen dat iemand het te druk heeft met andere dingen om zich zorgen over te maken, want zo werkt het meestal niet. En ik denk ook niet dat iedereen denkt dat je een aandachttrekker bent. Ik denk wel dat je hulp moet zoeken, zeker als je het gewoon niet kan, zoals je zelf zegt, dat is een teken dat het niet goed zit. (En ook een teken dat je niet gezond eet.)

Gefeliciteerd met je verjaardag btw.
Mensen die om mij geven? Je weet niet hoe het hier is, ik ben een kutbuitenlander weetje? Als er mensen waren die om mij gaven , waarom ontlopen dan zelfs diegenen die zich een half jaar geleden nog een vriend noemden, me alsof ik schurft heb? Nee, nee, je weet het niet. Ik ben niets, en ik zal niets worden. En ik heb btw al hulp.

Bedankt voor je felicitatie, nog 1 jaartje
Oud 25-02-2004, 18:28
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 25-02-2004 @ 18:38:
Mensen die om mij geven? Je weet niet hoe het hier is, ik ben een kutbuitenlander weetje?
Pff en ik ben een klote kaaskop. Ten eerste lijkt het me sterk dat ze je ontlopen omdat je een buitenlander bent en als ze dat doen dat zijn ze je toch niet waard, ten tweede mensen die jou zomaar zonder rede dumpen zijn jou ook niet waard.

Maar goed, ik weet precies hoe je je voelt (geloof me, ik weet dát) en dat gaat niet zomaar weg met een paar opmerkingen op een forum en zeker niet hier..

Offtopic: volgens mij is dit wel heel erg offtopic aan het gaan
Oud 25-02-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 25-02-2004 @ 18:38:
Mensen die om mij geven? Je weet niet hoe het hier is, ik ben een kutbuitenlander weetje? Als er mensen waren die om mij gaven, waarom ontlopen dan zelfs diegenen die zich een half jaar geleden nog een vriend noemden, me alsof ik schurft heb? Nee, nee, je weet het niet. Ik ben niets, en ik zal niets worden. En ik heb btw al hulp.
Ik weet idd niet hoe het 'daar' is, kan ik ook niet weten ook. Ik woon in Rotterdam, waar meer dan de helft buitenlander is, ik ben dus (net als Qamra) een 'stomme kaaskop', zeker in de buurt waar ik woon. Verder lijkt het me idd sterk dat ze je ontlopen omdat je een buitenlander bent (de meeste mensen zal het een worst wezen waar je vandaan komt) en als ze dat doen dat zijn ze je toch niet waard. En verder ben ik het ook met Qamra eens: mensen die jou zomaar zonder rede dumpen zijn jou ook niet waard.

Maar met jezelf een minder een minderwaardigheidscomplex aanpraten schiet je niks op. Ga eerst eens om jezelf geven, dan ga je over het algemeen vanzelf ook (weer) geloven dat andere mensen om je kunnen geven.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:44
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-02-2004 @ 20:02:
Ik weet idd niet hoe het 'daar' is, kan ik ook niet weten ook. Ik woon in Rotterdam, waar meer dan de helft buitenlander is, ik ben dus (net als Qamra) een 'stomme kaaskop', zeker in de buurt waar ik woon. Verder lijkt het me idd sterk dat ze je ontlopen omdat je een buitenlander bent (de meeste mensen zal het een worst wezen waar je vandaan komt) en als ze dat doen dat zijn ze je toch niet waard. En verder ben ik het ook met Qamra eens: mensen die jou zomaar zonder rede dumpen zijn jou ook niet waard.

Maar met jezelf een minder een minderwaardigheidscomplex aanpraten schiet je niks op. Ga eerst eens om jezelf geven, dan ga je over het algemeen vanzelf ook (weer) geloven dat andere mensen om je kunnen geven.
Wij wonen ook in rotterdam. En we worden wel een beetje met de nek aangekeken. Het zijn toch de buitenlanders die alle shit veroorzaken?
Oud 29-02-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Giovanna schreef op 29-02-2004 @ 18:44:
Wij wonen ook in rotterdam. En we worden wel een beetje met de nek aangekeken. Het zijn toch de buitenlanders die alle shit veroorzaken?
In jouw profiel staat Lutten, in die van Mira dos Santos Amersfoort...?

Ik zou niet weten of het 'de buitenlanders' zijn die alle shit veroorzaken, volgens mij bestaan 'de buitenlanders' niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten