Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2007, 22:17
Apomes
Apomes is offline
Ik had een vraag betreffende SOA's enzo.

Het zit zo: Ik heb seks gehad met een persoon en 2 dagen erna had hij last aan zijn geslachtsdelen. De dokter dacht eerst dat het een ontsteking was, maar dat blijkt het na antibiotica toch niet te zijn! nu neemt hij andere antitbitocica en als het daar niet weg van gaat moet hij zijn bloed laten trekken want dan is het wss een SOA. Maar het gekke is, dat ik nog nooit last heb gehad en dat ik een maand geleden ook mijn bloed heb laten trekken en toen nog SOA vrij was.

Kan ik op een of andere manier drager zijn van SOA zonder de nadelen hiervan te ondervinden ofzo?

ik ben
Oud 10-06-2007, 22:21
Bloem
Bloem is offline
Een SOA kun je hebben zonder dat je daar klachten van hebt, dus als je tussen de test en de seks met die jongen onbeschermde seks hebt gehad is het inderdaad mogelijk dat je een SOA hebt. Kan die jongen die SOA alleen van jou hebben?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 22:40
Apomes
Apomes is offline
goh, ik denk van wel !

Morgen naar de dokter voor bloedonderzoek dus
Oud 10-06-2007, 23:07
Verwijderd
sommige soa's zijn sowieso niet aan te tonen met een bloedtest dacht ik, dus misschien is een uitstrijkje een beter plan
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 07:28
Poepkind
Poepkind is offline
Het is ook wel logisch, dat als je een maand geleden soa vrij was, maar dan toch onbeschermde seks hebt, je alsnog een soa op kan lopen he
volgens je ava ben je een man toch, een uitstruikje kan wel, maar is niet zo prettig. zoeits gebeurt dan ook meestal via urineonderzoek. Alhoewel het me wel erg lastig lijkt die die andere vent last krijgt van zn delen al 2 dagen na de seks, zoeits duurt toch wat langer dacht ik.
Oud 11-06-2007, 08:55
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 11-06-2007 @ 08:28 :
Het is ook wel logisch, dat als je een maand geleden soa vrij was, maar dan toch onbeschermde seks hebt, je alsnog een soa op kan lopen he
volgens je ava ben je een man toch, een uitstruikje kan wel, maar is niet zo prettig. zoeits gebeurt dan ook meestal via urineonderzoek. Alhoewel het me wel erg lastig lijkt die die andere vent last krijgt van zn delen al 2 dagen na de seks, zoeits duurt toch wat langer dacht ik.

Eum? Ik laat me regelmatig controleren op SOA en elke SOA wordt gecontroleerd via bloedonderzoek hier.
en de vraag was niet of ik een SOA heb kunnen uitlopen, maar of ik drager kon zijn zonder de nadelen hiervan te ondervinden en hij al na twee dagen.
Oud 11-06-2007, 09:11
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Apomes schreef op 11-06-2007 @ 09:55 :
Eum? Ik laat me regelmatig controleren op SOA en elke SOA wordt gecontroleerd via bloedonderzoek hier.
en de vraag was niet of ik een SOA heb kunnen uitlopen, maar of ik drager kon zijn zonder de nadelen hiervan te ondervinden en hij al na twee dagen.
Ja, ik heb ergens op het internet gelezen dat sommige mannen geen klachten hebben van chlamidya (komt wel meestal voor bij vrouwen, maar bij mannen gebeurt het af en toe dus ook) Dus misschien is het dat en heeft die persoon er gelukkig wel klachten van? Is trouwens ook niet te achterhalen via bloedonderzoek dacht ik. Hiervoor moet een uitstrijkje genomen worden. Bloedonderzoek is toch enkel voor HIV en syfilis?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 09:35
Roos
Roos is offline
In plaats van een uitstrijkje kunnen mannen tegenwoordig ook wat urine inleveren (+ bloed afstaan).
Oud 11-06-2007, 13:59
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 11-06-2007 @ 10:11 :
Bloedonderzoek is toch enkel voor HIV en syfilis?
ook voor andere soa, en dus chlamydia. gonnoroe zie ik alleen niet zo snel staan.
Oud 11-06-2007, 15:57
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 11-06-2007 @ 14:59 :
ook voor andere soa, en dus chlamydia. gonnoroe zie ik alleen niet zo snel staan.
Chlamydia is via urine.
Je kan wel een SOA hebben zonder er iets van te ondervinden, maar dan heb je wel een SOA en zien ze dat ook in je bloed. Dus als je een maand geleden nog SOA-vrij was en je hebt ondertussen geen onveilige seks gehad, dan lijkt het me sterk dat ie het van jou zou hebben
Oud 11-06-2007, 16:21
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 11-06-2007 @ 16:57 :
Chlamydia is via urine.
en via bloed, t staat op het formulier van t medisch lab
Oud 11-06-2007, 16:55
DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 11-06-2007 @ 17:21 :
en via bloed, t staat op het formulier van t medisch lab
Ja maar dat doe je niet zo snel Alleen bij bepaalde indicaties.
Uitstrijk en urine zijn standaard.

Regels voor berichten