Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2002, 15:53
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
De oermens in ons is er slechts op gericht om te paren en om voor nageslacht te zorgen. Nu is mijn stelling hierbij: het aangaan van een relatie is vanuit dit oerperspectief bedoeld om mensen een soort spiegel voor te houden en zichzelf met hun eigen gedrag te confronteren, opdat je jezelf verbetert.

Wat ik er zelf van denk even daargelaten, wat vind jij? Motivatie gewenst
__________________
Grt, Captain
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2002, 15:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
hoeft niet te maken te hebben met liefde, maar kan ook gewoon door de medemens. Zoals vrienden en vijanden.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:38
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Volgens mij is het toch vooral bedoel om je uberhaupt een beetje happy te kunnen voelen.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 25-07-2002 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Volgens mij is het toch vooral bedoel om je uberhaupt een beetje happy te kunnen voelen.
Dat weet ik zo nog niet. De ervaring 'liefde' misschien wel, de ervaring 'relatie' is eerder een hel; vooral als je niet zeker weet hoe dingen ervoor staan. Het ene moment voel je je dan erg gelukkig, maar het volgende moment slechter dan ooit tevoren, omdat je niet zeker weet of het wel voor jou bestemd is en voor hetzelfde geld morgen voorbij is..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:12
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Captain schreef:
De oermens in ons is er slechts op gericht om te paren en om voor nageslacht te zorgen. (...) vanuit dit oerperspectief (...)
Vanuit dit oerperspectief is liefde voor niks anders bedoeld dan mensen bij elkaar brengen om zich zodoende voort te planten.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:40
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
Dminor schreef:


Vanuit dit oerperspectief is liefde voor niks anders bedoeld dan mensen bij elkaar brengen om zich zodoende voort te planten.
nee dat is sex, liefde is iets anders dan de drang naar voortplanting in mijn ogen dan.



En ff terug na de stelling die hier gegeven werd,
Liefde is er niet alleen om jezelf te leren kennen maar van liefde leer je jezelf wel kennen
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:46
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat Het ene moment voel je je dan erg gelukkig, maar het volgende moment slechter dan ooit tevoren
Als ik kan kiezen tussen me altijd slecht voelen of zo nu en dan, dan ga ik toch echt voor dat laatste.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 17:50
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Tox schreef:

nee dat is sex, liefde is iets anders dan de drang naar voortplanting in mijn ogen dan.
Zeer subtiele mening, maar liefde zou in het verhaal van de oermens (zie Captain) alleen maar drang zijn naar elkaar, om zich daardoor te kunnen voortplanten... Anders is er gewoon geen reden om liefde en seks met elkaar te koppelen.

Citaat:
En ff terug na de stelling die hier gegeven werd,
Liefde is er niet alleen om jezelf te leren kennen maar van liefde leer je jezelf wel kennen
Ben ik het mee eens... maar geeft nog steeds geen zinnig antwoord op de vraag.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:05
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Desecrator schreef:


Als ik kan kiezen tussen me altijd slecht voelen of zo nu en dan, dan ga ik toch echt voor dat laatste.

-Desecrator
ik voelde me als vrijgezel ook zeer goed in mijn vel hoor. Dus als vrijgezel hoef je het helemaal niet slecht te hebben. Dat is wat sommige mensen altijd denken.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Als ik kan kiezen tussen me altijd slecht voelen of zo nu en dan, dan ga ik toch echt voor dat laatste.
Cool, een contrast tot je posts enkele weken geleden. What happened?

Want het 'gekwetst worden' hoort hierbij. Er tegenover staat dat je je bij vlagen gelukkig voelt.

Als vrijgezel is elke dag hetzelfde, wat op zich niet verkeerd hoeft te zijn als jnieuwelaar al schrijft. Lekker stabiel, geen emotionele ups en downs.

Anderzijds kun je je intens gelukkig voelen in een relatie 't is bijna een gokspelletje .. je kunt hoog winnen, maar ook veel verliezen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:32
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

ik voelde me als vrijgezel ook zeer goed in mijn vel hoor. Dus als vrijgezel hoef je het helemaal niet slecht te hebben. Dat is wat sommige mensen altijd denken.
Jij misschien niet, maar ik dus wel

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:33
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Cool, een contrast tot je posts enkele weken geleden. What happened?
Dat je niet gelooft in liede, wil nog niet zeggen dat je er niet naar verlangt.

-Desesecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:


Dat je niet gelooft in liede, wil nog niet zeggen dat je er niet naar verlangt.

-Desesecrator
Verlangen is ook een vorm van liefde.. En je weet volgens mij dondersgoed dat het bestaat. Of het voor eeuwig is, is een tweede..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:44
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:


Verlangen is ook een vorm van liefde.. En je weet volgens mij dondersgoed dat het bestaat. Of het voor eeuwig is, is een tweede..
Verlangen naar liefde en verlangen naar een meisje zijn twee verschillende dingen.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Dat je niet gelooft in liede, wil nog niet zeggen dat je er niet naar verlangt.
Onder de veronderstelling dat, bij liefde en / of een relatie, jij jezelf tenminste bij vlagen gelukkig voelt, dan heeft deze situatie toch de voorkeur boven de huidige?

Dit houdt overigens wel in dat je de mogelijkheid van het gekwetst worden voor lief moet nemen.

Zo is het nou eenmaal. Overal is een risico aan verbonden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Verlangen naar liefde en verlangen naar een meisje zijn twee verschillende dingen.
Misschien voor een 15-jarige geile puber, maar als je de hormonen niet meer dermate in het hoofd stijgen, is 'een meisje' het gevolg van het verlangen naar 'liefde' en 'begrip'. Sex speelt een ondergeschikte rol.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:07
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
******** schreef:
Misschien voor een 15-jarige geile puber, maar als je de hormonen niet meer dermate in het hoofd stijgen, is 'een meisje' het gevolg van het verlangen naar 'liefde' en 'begrip'. Sex speelt een ondergeschikte rol.
Precies, een gevolg, en dus iets anders. Zo bedoelde ik het ook, dit had nix met seks te maken.

Ik had het vermoeden dat Dark Voice de opmerking van Desecrator (: Dat je niet gelooft in liede, wil nog niet zeggen dat je er niet naar verlangt.) verkeerd interpreteerde, omdat zij begon over het verlangen naar een meisje, terwijl D het had over het verlangen naar liefde.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:35
Hippielove
Hippielove is offline
Nee, liefde is er om de ideale partner uit te zoeken om het menselijke geslacht mee voort te planten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-07-2002, 19:41
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Nee, liefde is er om de ideale partner uit te zoeken om het menselijke geslacht mee voort te planten.
Waarom hou ik dan van mijn hond?
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 19:43
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Waarom hou ik dan van mijn hond?


Liefde != aantrekkingskracht.

De laatste heeft wel zo zijn functies..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 20:39
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
******** schreef:
Onder de veronderstelling dat, bij liefde en / of een relatie, jij jezelf tenminste bij vlagen gelukkig voelt, dan heeft deze situatie toch de voorkeur boven de huidige?
Uiteraard, alleen ik zou niet weten hoe ik in die situatie terecht zou moeten komen.


-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Liefde & Relatie 19 jaar single. Wat doe ik fout?
herby
345 18-11-2004 13:30
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Psychologie Beter zelfbeeld krijgen, hoe?
Another Way
83 07-12-2003 15:50
Liefde & Relatie Een verhaal. Ik ben verliefd zonder het te willen
GRRR
20 24-04-2003 16:52
Psychologie wie ben ik?
elledc
21 19-10-2002 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.