Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2007, 16:48
maarten12
maarten12 is offline
hoi,

ik moet een mo voor engels doen, daar heb ik wat informatie over opgezocht. de informatie heb ik in het nederlands opgezocht, en ik heb daarna dmv vertaalmachine en zelf aanpassingen de tekst gemaakt. maar deze tekst is lang niet goed engels omdat ik daar echt nie goed in ben (ben meer exact). ik wou vragen of iemand dit voor me aan wil passen zodat het een goed verhaal wordt


de tekst in het engels:

The two-stroke cycle is the simple translation of the deflagration principle to an active engine block-system. The block-system works in two strokes. Stroke mean in fact nothing more than one movement of the piston. Two-stroke need two tasks (movements of the piston) before the combustion process is ready. The piston moves firstly up, after that down. After that the process starts again. If these two tasks are carried out, than the crankshaft has exactly turned around one time. But there happens more during the two tasks. Hence that I define them below.

The input stroke
the piston move up and push the fresh mixture into the direction of the Spark plug. At the same time, he pushes the old burned mixture out of the cylinder. If the piston has come in the highest point then the Spark plug lights the mixture.

The output stroke
the explosion pushes the piston down. The down moving piston sucks a new mixture into the combustion chamber. When the piston has come below the combustion process has been completed. The crankshaft one time has now been turned around one time.

Advantages
- If you compare the functioning of the two-stroke with those of the four-stroke you will get that two-stroke is set up much more simply.
- This makes the engine block system also cheaper than four-stroke. There are a piece less components necessary.
- Also because of this the weight of the engine block system will be less then that of the four-stroke. The two-stroke moving strokes also less and will develop easily jammings therefore less. Because two-stroke once turn around the crankshaft by two tasks small cylinder contents can develop already a large capacity, certainly in proportion to four-stroke with equal cylinder contents which by four tasks the crankshaft turns around.

Disadvantages
Two-stroke doesn’t have flaps as a result of which he can frequently less deal economically with petrol than four-stroke. Because two-stroke do not have concerning a separate tank for oil which the block system must lubricate these will have will be mixed by the petrol. Two-stroke consume therefore beside petrol also oil. Nowadays this in a separate tank whereupon engine can be frequently topped up oil himself in the good proportion by the petrol mixes. Because burned oil frequently comes see blue smoke by means of the exhaust to outside you. Two-stroke cycles are by their petrol - and oil usage less environment-friendly than four-stroke cycles. Hence that present (unfortunately) two tasks are less and less built. Because two-stroke have to more strength suffer displayed than four-stroke the block system more and wear it more rapidly.




tekst in het nederlands:

De tweetaktmotor is de eenvoudigste vertaling van het ontploffingsprincipe naar een werkend motorblok. Het blok werkt in twee takten.
Een takt betekent eigenlijk niets meer dan een beweging van de zuiger. Een tweetakt heeft twee takten (bewegingen van de zuiger) nodig voordat het verbrandingsproces klaar is. Eerst beweegt de zuiger omhoog, vervolgens omlaag. Daarna begint het proces weer van voren af aan. Als deze twee takten zijn uitgevoerd is de krukas precies één keer rond geweest. Maar er gebeurt nog meer tijdens de twee takten. Vandaar dat ik ze hieronder omschrijf.
De inlaattakt
De zuiger beweegt omhoog en duwt het verse mengsel richting bougie. Tegelijk duwt hij het oude verbrande mengsel de cylinder uit. Als de zuiger in het hoogste punt is gekomen ontsteekt de bougie het gasmengsel.

De uitlaattakt
De ontploffing duwt de zuiger naar beneden. De omlaag bewegende zuiger zuigt een nieuw mengsel de verbrandingskamer in. Onderaan gekomen is het verbrandingsproces voltooid. De krukas is nu éénmaal rondgedraaid.

Voordelen
Als je de werking van de tweetakt met die van de viertakt vergelijkt zul je snappen dat een tweetakt veel eenvoudiger van opzet is. Dit maakt het motorblok ook goedkoper dan een viertakt. Er zijn immers een stuk minder onderdelen nodig. Ook zal hierdoor het gewicht van het motorblok lager liggen. De tweetakt heeft ook minder bewegende delen en zal dus minder makkelijk storingen ontwikkelen. Omdat een tweetakt eens per twee takten de krukas ronddraait kan een kleine cilinderinhoud al een groot vermogen ontwikkelen, zeker in verhouding tot een viertakt met een gelijke cilinderinhoud die immers maar eens per vier takten de krukas ronddraait.

Nadelen
Een tweetakt beschikt niet over kleppen waardoor hij vaak minder zuinig met benzine kan omspringen dan een viertakt. Omdat een tweetakt niet over een apart reservoir voor de olie die het blok moet smeren beschikt zal deze door de benzine gemengd moeten worden. Een tweetakt verbruikt dus naast benzine ook olie. Tegenwoordig kan deze vaak in een aparte tank worden bijgevuld waarna de motor de olie zelf in de goede verhouding door de benzine mengt. Doordat de verbrande olie via de uitlaat naar buiten komt zie je vaak een blauw rookpluimpje. Tweetaktmotoren zijn door hun benzine- en olieverbruik minder milieuvriendelijk dan viertaktmotoren. Vandaar dat er tegenwoordig (helaas) steeds minder tweetakten gebouwd worden. Omdat een tweetakt meer kracht ontwikkeld dan een viertakt heeft het blok meer te lijden en slijt het sneller.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2007, 17:25
Verwijderd
Daar mocht je best een nieuw topic voor openen
Ik heb het snel nagekeken, maar de tekst is me te vaag; gaat het over een motor als in zo'n ding in een auto, of gaat 't over motoren, als in zo'n ding waar je op kan rijden? Aangezien je over het resultaat 'cycle' hebt laten staan; dat is natuurlijk zo'n rijwiel
Ik heb geen idee of de technische termen (tweetakt etc) goed vertaald zijn, dat zal je zelf in een woordenboek moeten nazoeken; dat kan ook zonder kennis van het engels.

The two-stroke cycle is the simple translation of the deflagration principle to an active engine block-system. The block-system works in two strokes. Stroke, in fact, means nothing more than one movement of the piston. Two-stroke needs two tasks (movements of the piston) before the combustion process is ready. The piston first moves up, then down. After that the process starts again. If these two tasks are carried out, than the crankshaft has turned around exactly one time. But more happens during the two tasks. Hence I define them below.

The input stroke.
The piston moves up and pushes the fresh mixture into the direction of the spark plug. At the same time, he pushes the old burned mixture out of the cylinder. If the piston comes at its highest point than the Spark plug lights the mixture.

The output stroke.
The explosion pushes the piston down. The down moving piston sucks a new mixture into the combustion chamber. When the piston comes below, the combustion process has been completed. The crankshaft has now been turned around one time.

Advantages
- If you compare the functioning of the two-stroke with those of the four-stroke you will see that two-stroke is set up much more simply.
- This makes the engine block system cheaper than four-stroke as well. There are less components necessary.
- Also, because of this, the weight of the engine block system will be less than that of the four-stroke. The two-stroke moves les strokes and will develop less jammings therefore. Because two-stroke turns around the crankshaft once by two tasks, small cylinder contents can develop a large capacity, certainly in proportion to four-stroke with equal cylinder contents which the crankshaft turns around by four tasks.

Disadvantages
Two-stroke doesn’t have flaps as a result of which it can frequently deal less economically with petrol than four-stroke. Because two-stroke does not have a separate tank for oil, which the block system must lubricate, these will have to be mixed by the petrol. Therefore, two-stroke also consumes oil, beside petrol. Nowadays this can be filled in a separate tank, after which the engine can mix the oil with the petrol in goo proportion.

Because burned oil frequently comes out through the exhaust, you can see blue smoke coming out. Two-stroke cycles are by their petrol and oil usage less environmentaly friendly than four-stroke cycles. Hence that, unfortunately, present two tasks are less and less built. Because two-stroke has more strength than the four-stroke, the block system suffers more.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Teksten letterlijk leren?
EmmaVriezen
4 01-07-2014 16:29
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels stuk tekst Vertalen Unit 5
Fashion Icone
9 16-11-2010 19:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vertalen van huiswerk Frans, Engels, Spaans
Kel R
6 02-01-2010 13:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans Tekst
Afghan-NL
9 14-01-2008 15:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen latijnse tekst vertalen
koekiemonstertje
7 10-06-2004 20:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Tekst Vertalen
Gemeni
0 31-10-2002 13:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.