Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2010, 16:16
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Hoi,
Ik moet een stuk tekst van Engels naar Nederlands vertalen we mogen een vertaal machine gebruiken maar ik ken alleen google als vertaal machine en er zitten zinnen tussen die niet kloppen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeremy Denver is casting director. He is responsible for finding the right actors for each role. He gets lots of letters from actors and actresses who want to be in movies or TV series.
Jeremy: ‘If you write me a smart letter of application, you’ll get an invitation for an interview. Although, I see more and more poor letters nowadays. Actors should make sure that everything is correct before sealing the envelope. I’ve received lots of letters addressed to another casting director, or letters without a resume enclosed. These kinds of letters are usually thrown away.
To select an actor I need information about your stats: age, weight, height and measurements. I also need to know something about your education, experiences and preferences. What kind of roles have you acted before? What do you like to play the most? Additionally, you need to include a headshot which should show a good close-up of your face. Don’t send un requested.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2010, 16:17
Batave
Batave is offline
vertaal met google en verbeter het dan?
Oud 16-11-2010, 16:23
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Maar ik kan niet alles zelf verbeteren ik ken veel woordjes niet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 16:28
Batave
Batave is offline
Citaat:
Jeremy Denver is casting director. Hij is verantwoordelijk voor het vinden van de juiste acteurs voor elke rol. Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die willen worden in films of tv-serie.
Jeremy: 'Als je schrijft me een slimme sollicitatiebrief, krijg je een uitnodiging voor een interview. Hoewel, ik zie meer en meer armen brieven tegenwoordig. Actoren moeten ervoor zorgen dat alles correct is voordat het afdichten van de envelop. Ik heb ontvangen veel brieven gericht tot een andere casting director, of letters, zonder een CV bijgevoegd. Dit soort brieven zijn meestal weggegooid.
Als u een acteur die ik informatie nodig over je stats: leeftijd, gewicht, lengte en metingen. Ik moet ook iets over je opleiding, ervaringen en voorkeuren te leren kennen. Wat voor soort rollen heb je gehandeld eerder? Wat vind je het meest spelen? Daarnaast moet je een headshot, die moet aantonen over een goede close-up van je gezicht. Stuur geen un gevraagd.
Nou, dit is de directe kopie van google, nu kan je de fouten er uit halen.
Oud 16-11-2010, 16:46
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ja maar ik ben niet zo goed in Engels.
Ik ken veel woordjes niet zelf vertalen en als ik het los ga vertalen klopt het niet in de zin.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:23
Verwijderd
Je kunt het toch in ieder geval proberen? Als je het niet probeert word je er ook niet goed in natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:24
Verwijderd
Jeremy Denver is casting director. Hij is verantwoordelijk voor het vinden van de juiste acteurs voor elke rol. Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die willen worden in films of tv-serie.Jeremy: 'Als je schrijft me een slimme sollicitatiebrief, krijg je een uitnodiging voor een interview. Hoewel, ik zie meer en meer armen brieven tegenwoordig. Actoren moeten ervoor zorgen dat alles correct is voordat het afdichten van de envelop. Ik heb ontvangen veel brieven gericht tot een andere casting director, of letters, zonder een CV bijgevoegd. Dit soort brieven zijn meestal weggegooid.
Als u een acteur die ik informatie nodig over je stats: leeftijd, gewicht, lengte en metingen. Ik moet ook iets over je opleiding, ervaringen en voorkeuren te leren kennen. Wat voor soort rollen heb je gehandeld eerder? Wat vind je het meest spelen? Daarnaast moet je een headshot, die moet aantonen over een goede close-up van je gezicht. Stuur geen un gevraagd.

'Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die willen worden in films of tv-serie.' Je kunt mij niet wijsmaken dat je nu bijvoorbeeld niet kan bedenken dat deze zin iets moet worden als: Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die graag in films of tv-series willen spelen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:04
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Jeremy Denver is casting director. Hij is verantwoordelijk voor het vinden van de juiste acteurs voor elke rol. Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die willen worden in films of tv-serie.Jeremy: 'Als je schrijft me een slimme sollicitatiebrief, krijg je een uitnodiging voor een interview. Hoewel, ik zie meer en meer armen brieven tegenwoordig. Actoren moeten ervoor zorgen dat alles correct is voordat het afdichten van de envelop. Ik heb ontvangen veel brieven gericht tot een andere casting director, of letters, zonder een CV bijgevoegd. Dit soort brieven zijn meestal weggegooid.

'Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die willen worden in films of tv-serie.' Je kunt mij niet wijsmaken dat je nu bijvoorbeeld niet kan bedenken dat deze zin iets moet worden als: Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die graag in films of tv-series willen spelen.

Dat wordt denk ik: Hij krijgt veel brieven van acteurs en actrices die in een film of een tv series willen spelen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:34
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik moet nu alleen nog dit vertalen:

To select an actor I need information about your stats: age, weight, height and measurements. I also need to know something about your education, experiences and preferences. What kind of roles have you acted before? What do you like to play the most? Additionally, you need to include a headshot which should show a good close-up of your face. Don’t send un requested.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 19:18
Verwijderd
Om een acteur te selecteren heb ik meer informatie nodig: leeftijd, gewicht, lengte en lichaamsmaten. (Misschien is er wel een beter woord voor, maar ik kan er even niet opkomen.) Ook wil ik graag iets weten over je opleiding, ervaring en voorkeuren. Wat voor rollen heb je eerder gedaan? (Wat voor rollen heb je eerder gespeeld kan ook.) Wat vind je het leukste om te spelen? Ook wil ik graag dat je een goede close-up foto van je gezicht meestuurt. Don't send un requested staat er een beetje raar vind ik, ik kan niet goed opmaken of dit nu moet zijn stuur geen ongevraagde informatie, of stuur geen informatie als ik er niet om vraag. Maar als je de rest van de tekst bekijkt zou ik toch kiezen voor Stuur geen ongevraagde informatie. (Ik heb alleen het idee dat daar een betere vertaling voor is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten