Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 15:53
Verwijderd
Hoi,

Ik ben niet dringend op zoek maar ik ben wel aan het oriënteren op de gemiddelde huurprijs in Utrecht. Kan iemand een indicatie geven hoeveel een studio/appartement kost in het centrum van Utrecht. Via het internet kom ik alleen maar op belachelijk hoge prijzen, of is tussen de 500 - 800 een naďef uitgangspunt? Aangezien ik niet echt bekend ben in Utrecht vroeg ik me af wat naast het centrum de leukere wijken zijn.
Advertentie
Oud 20-06-2007, 16:34
Caps
Caps is offline
Ondiep
Oud 20-06-2007, 16:42
Verwijderd
Kanaleneiland, Overvecht, Hoograven, Tolsteeg denk ik ook, sommige delen van Zuilen, Sterrenwijk, Ondiep - in dat soort wijken wil je niet wonen als je ook maar een beetje geld hebt. Vrij chique wijken zijn Wittevrouwen en het grootste deel van Oudwijk. Populaire wijken zijn daarnaast ook Lombok (wel met nadruk erg multicultureel maar dat kan je ook als een voordeel zien) en de betere delen van Zuilen (richting het Julianapark volgens mij). Vogelenbuurt schijnt ook wel oké te zijn, Tuindorp, Voordorp en Pijlsweerd zijn voor zover ik weet iij redelijk 'normale' wijken. Tja, en op de Uithof zou ik niet snel gaan wonen. En Leidsche Rijn, geen commentaar.

Verder heb ik niet van huurprijzen e.d. niet zoveel verstand, helaas.
Oud 20-06-2007, 17:04
Verwijderd
Bedankt voor de infot

Volgens Wikipedia is Ondiep een volksbuurt Liever niet.

Zijn er in de Wittevrouwenbuurt ook studenten te vinden?
Oud 20-06-2007, 17:18
Verwijderd
Ja hoor, in Wittevrouwen wonen redelijk wat studenten. Het is dan ook de droombuurt voor veel studenten die in een shabby hokje ergens in Kanaleneiland zitten.
Oud 20-06-2007, 19:13
Verwijderd
Ik woon zelf in Overvecht en het is wel ver, maar niet echt arelaxt ofzo. Eigenlijk woont het wel fijn.
Overigens worden op kamernet wel studio's e.d. aangeboden voor de prijzen die je noemt, maar een echt huis loopt toch al gauw tegen de 1000 euro. Directwonen heeft ook af en toe wel leuke dingetjes
Oud 20-06-2007, 20:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij moet je het in Overvecht maar een beetje treffen met waar je terechtkomt. Ik zou dat niet gelijk helemaal afschrijven. Een vriend van me woont er ook, vlakbij het station en dat is echt super relaxed.
Oud 20-06-2007, 20:47
Verwijderd
Ja maar als ik in Utrecht wil wonen dan wil ik ook echt op fiets-loop afstand van het centrum. Ja ik ben veeleisend voor een student. Ik wil ongeveer 700 uitgeven vandaar maar ik wil weten of dat in Utrecht haalbaar is voor een zelfstandige woning in het centrum.
Oud 20-06-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-06-2007 @ 21:35 :
Volgens mij moet je het in Overvecht maar een beetje treffen met waar je terechtkomt. Ik zou dat niet gelijk helemaal afschrijven. Een vriend van me woont er ook, vlakbij het station en dat is echt super relaxed.
Bij het station schijnt het inderdaad wel oké te zijn, maar je hoeft maar een beetje verderop te gaan en de verloedering slaat je toch wel om de oren. Zelfs ik zou waarschijnlijk niet een kamer nemen in Overvecht of Kanaleneiland, terwijl ik niet echt in de positie ben om eisen te stellen. Overvecht hoeft niet per se slecht te zijn, maar het kan wel veel beter en als je het geld hebt zou ik dan ook zeker voor het betere gaan.
Oud 20-06-2007, 21:41
tuttebel
tuttebel is offline
je moet je niet echt vastpinnen op een wijk.ik heb een redelijk chique kamer voor een student in kanaleneiland. tis maar net geluk hebben met een leuke kamer vinden. in kanaleneiland-zuid is t minder vertoeven dan in noord en in overvecht-noord weer minder dan in zuid.
dus qua wijken..nja je bent veeleisend met afstand zeg je, dus dan zou ik gewoon per kamer bekijken hoe dicht die bij t centrum ligt. (kanaleneiland en overvecht beide ongeveer 10-15 min van centrum fietsend).
misschien kun je beter bij woningnet ofzo kijken, kamernet heeft niet zoveel studio's lijkt me.
Oud 20-06-2007, 22:35
Verwijderd
Natuurlijk moet je je niet voor honderd procent vastpinnen op een wijk en kun je ook geluk hebben. Toch vind ik wel dat je in het algemeen kan zeggen dat als je het geld hebt, wonen in Overvecht of Kanaleneiland niet nodig is. Elke wijk heeft wel zijn onveilige plekken, maar ik loop of fiets 's nachts niet graag door Kanaleneiland hoor, of het nu noord of zuid is. Ik bedoel, als je een kamer of een studio in Wittevrouwen kan krijgen, waarom zou je dan in godsnaam in Kanaleneiland/Overvecht gaan wonen?
Oud 21-06-2007, 12:40
*amélie*
*amélie* is offline
Maar een appartement of studio in Wittevrouwen of Oudwijk (of centrum) voor 700 incl. wordt dan wel weer lastig. Of je moet echt heel lang ingeschreven staan bij woningnet ofzo.

Zelf heb ik bij station Overvecht gewoond en het was echt deprimerend. En als je hoger Overvecht ingaat is het ook nog eens een takke eind fietsen naar het centrum. Nu woon ik in Oudwijk en het is echt een fijne wijk.

En waarom zou je niet in Tolsteeg willen wonen? Lijkt me een geweldig leuke wijk. Sterrewijk daarentegen...
Oud 21-06-2007, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 20-06-2007 @ 22:28 :
Bij het station schijnt het inderdaad wel oké te zijn, maar je hoeft maar een beetje verderop te gaan en de verloedering slaat je toch wel om de oren.
Wederom: ik woon aan het einde van Zuid en het valt-echt-wel-mee....
Oud 21-06-2007, 13:33
Verwijderd
Is Tolsteeg geen flatwijk? Verder heb ik er ook niet echt verstand van hoor, ik koppelde Hoograven en Tolsteeg eigenlijk automatisch aan elkaar.
Oud 21-06-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-06-2007 @ 14:32 :
Wederom: ik woon aan het einde van Zuid en het valt-echt-wel-mee....
Okay okay, sommige delen van Overvecht-Zuid zijn goed te doen, nu tevreden?
Oud 21-06-2007, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 21-06-2007 @ 14:33 :
Okay okay, sommige delen van Overvecht-Zuid zijn goed te doen, nu tevreden?
Hmmpf. Misschien
Oud 21-06-2007, 14:48
Poepkind
Poepkind is offline
studio kopen, via koopstudio.nl of maxkamers.nl ofzo
Oud 22-06-2007, 09:07
Verwijderd
Wat is er in godsnaam mis met Sterrenwijk? Zeker als je richting het Ledig Erf komt zit je daar ideaal volgens mij, super dicht bij de stad en dicht bij de Uithof.

Voor de rest is het hoe dichter je bij het centrum komt vanuit Kanaleneiland en Overvecht, hoe beter de algemene situatie. Daarbij is het ook meer persoonsgebonden wat fijn voelt.

Fijnste buurten zijn zeker de bovengenoemde. Maar je moet je ook niet teveel vastpinnen erop en bedenken wat je belangrijker vind, een goede buurt of een goede locatie. Immers liggen er ook veel relatief goede buurten tussen de Uithof en het Centrum.

En nog een edit: vergeet Lunetten niet .
Oud 22-06-2007, 18:32
Lorelei
Lorelei is offline
Sterrenwijk had laatst dezelfde problemen als Ondiep. Maar qua locatie is sterrenwijk echt geweldig imo. Ik zou voor Lombok gaan als je kunt maar de kans daarop is erg klein. In Utrecht is het meer pakken wat je pakken kan
Oud 24-06-2007, 10:24
snoopy
snoopy is offline
oog in al is ook leuk volgens mij
Oud 24-06-2007, 17:12
fractuur
fractuur is offline
Tolsteeg zou ik absoluut niet afschrijven. Het is een gemixte wijk, veel allochtonen, maar ook veel yuppen en studenten. Het is nog geen 10 minuten fietsen naar het centrum, alle supermarkten zitten er en het is redelijk goedkoop. Nog wel, want het zal me niets verbazen als die wijk binnen een paar jaar populair wordt bij starters en studenten.
Oud 24-06-2007, 17:33
Verwijderd
Ik zou helemaal geen wijken afschrijven, maar gewoon naar alles wat je qua kamer/woning wat lijkt en kunt betalen gaan kijken. Ook wijken met een slechte naam hebben namelijk betere delen en het voordeel is dat je dan vaak voor een redelijk bedrag een redelijke woning hebt (i.t.t. wijken met een goede naam, waar je vaak veel meer betaald - maar ook daar zijn natuurlijk weer uitzonderingen).
Oud 26-06-2007, 10:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
White Trash schreef op 20-06-2007 @ 21:47 :
Ik wil ongeveer 700 uitgeven vandaar maar ik wil weten of dat in Utrecht haalbaar is voor een zelfstandige woning in het centrum.
Particulier niet, en via de woningvereniging kom je de komende 8 jaar niet aan een woning. De prijzen die je op kamernet vindt zijn gewoon de gangbare prijzen.

Ik las trouwens dat je ook wil weten wat een appartement / verdieping in Utrecht kost. Reken wat betreft koopwoningen dat je begint met 2 ton, en dan heb je iets wat A) heel klein is en waar B) waarschijnlijk flink aan gerenoveerd moet worden. 75m2 kost zo rond de 250000 dus. Ik neem aan dat je ouders dat niet voor je gaan ophoesten. Woningen in Utrecht zelf beginnen sowieso rond de 120k, en dan zit je dus in Lunetten ofzo.

Laatst gewijzigd op 26-06-2007 om 10:33.
Oud 26-06-2007, 10:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Anneka schreef op 22-06-2007 @ 10:07 :
En nog een edit: vergeet Lunetten niet .
Ik woon zelf in Lunetten (koopwoningen zijn daar voor starters nog redelijk betaalbaar), en ik vind het een prima wijk. Ik zou graag iets meer in het centrum wonen, maar Lunetten is prima te doen op de fiets, doe er zelf 15 minuten over om van m'n huis naar de Neude te komen.
Oud 26-06-2007, 10:24
Crimson
Crimson is offline
Ga je stoppen in Den Haag?
Advertentie
Oud 27-06-2007, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 26-06-2007 @ 11:24 :
Ga je stoppen in Den Haag?
Ja waarschijnlijk wel! Nu nog mijn propedeuse behalen en dan ga ik volgend jaar Taal en Cultuurstudies studeren.

Verder heb ik binnenkort afspraken met een paar particuliere woningbureaus en misschien is kopen net zo voordelig, volgens mij zijn de vaste lasten dan nog minder. Nu nog mijn ouders lief aankijken.
Oud 28-06-2007, 14:14
MieX
MieX is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-06-2007 @ 14:33 :
Is Tolsteeg geen flatwijk? Verder heb ik er ook niet echt verstand van hoor, ik koppelde Hoograven en Tolsteeg eigenlijk automatisch aan elkaar.
Tolsteeg is een beetje een combinatie van flats en rijtjeshuizen, ook met erg veel studenten. Net als Hoograven dus eigenlijk. Ik heb in ieder geval ruim een half jaar in Tolsteeg gewoond, prima wonen daar (en 10 minuten fietsen naar het centrum)
Oud 29-06-2007, 22:17
Femic
Femic is offline
Vogelenbuurt! Op loopafstand van het centrum, maar wel lekker rustige buurt. Gemiddelde huurprijs ongeveer 325 euro denk. (Betaal ik iig en veel mensen om me heen ook.)
Oud 02-07-2007, 10:23
o.0
o.0 is offline
Kleine tip: Kijk op Marktplaats.nl naar particuliere verhuurders.

Zo kun je eenvoudig aan een 1/2 kamer appartement komen voor rond de 6/700 euro in bijv. Centrum, Wijk C of Museumkwartier, ideale locaties als je het mij vraagt?

Zo ben ik zelf ook aan mijn appartement op de Oudegracht gekomen.
Oud 10-07-2007, 13:10
Verwijderd
Bureau dat mensen om mij heen goed geholpen heeft:
Standing
Wijde Doelen 2/A
3512XN
Utrecht
030 2522143

(weet niet of ik dit mag posten, maar lijkt me wel.)
Advertentie

Regels voor berichten