Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2007, 01:01
Verwijderd
Stel, je belt op dit moment naar zo'n (Talpa) belspelletje.

Nu vraag ik me af:
Wat voor onzin moet je dan allemaal eerst doen (code raden, vraag beantwoorden) voordat je er door komt? Iemand die het al eens heeft geprobeerd en het de ervaring wil delen?

(Natuurlijk zou ik ook best zelf kunnen bellen maar dat doe ik natuurlijk niet )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2007, 01:11
Verwijderd
ja dat heb ik een paar keer geprobeerd toen ik nog thuis woonde

je hoort zoiets van 'de computer gaat nu kijken of je de ...(10e) beller bent.
nee, helaas. de verbinding wordt nu verbroken' (en nog zoiets van : '' probeer het nog een keer,maar niet te vaak"

of 'toets een code in van 2cijfers'
en dan is dat natuurlijk altijd fout

maar ik weet niet of het er tegenwoordig nog zo aan toe gaat want ik bel dat soort dingen niet (meer).

Ik heb trouwens nog nooit iemand gehoord of gekend die er iets gewonnen heeft, of iemand die iemand anders kent die iets heeft gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 01:47
lucy48
lucy48 is offline
Je ziet toch wel, vooral bij van die heeele erge belspelletjes, dat ze eerst tien mensen in de studio doen die het foute antwoord geven, terwijl het goede antwoord al overduidelijk is?
Lijkt me echt een goede stunt om dan eerst een fout antwoord te geven zodat je doorverbonden wordt en als je dan daadwerkelijk in de studio bent het goede antwoord te geven. Maarja, voordat je in de studie bent, ben je al 354 telefoontjes x €0,60 verder..
Oud 17-06-2007, 01:52
Verwijderd
Is hier iemand die ooit iets heeft gewonnen via een belspel, iemand kent die ooit iets heeft gewonnen, of iemand kent die iemand kent die ooit iets heeft gewonnen?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 02:22
TopDrop
TopDrop is offline
Wat ik zo kansloos vind, is dat ze zeggen dat je gegarandeerd 10.000 euro wint als je het antwoord goed hebt, en dan heb je het antwoord goed, en dan moet je random 4 getallen noemen om die 10.000 te winnen Dan heb je dus 1 op 10.000 kans om te winnen. En als je het dus (uiteraard) fout hebt, dan krijg je maar een paar honderd euro ofzo.

Of je krijgt een zooi letters, en dan de opdracht 'geef een meisjesnaam'. En dan geeft een beller een mooie meisjesnaam, en dat is dan fout

Maar ik heb nog nooit zo'n lijn gebeld, dus geen idee hoe dat werkt.
Oud 17-06-2007, 17:18
Daboman
Daboman is offline
Ik ken wel iemand die ooit eens gebeld heeft. Die werd ook als 10e beller geselecteerd. Bleek dat je daarna nog eens een keer geselecteerd werd en door die 2e selectie kwam die persoon toen niet heen.
Oud 17-06-2007, 17:31
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 17-06-2007 @ 02:01 :
Stel, je belt op dit moment naar zo'n (Talpa) belspelletje.

Nu vraag ik me af:
Wat voor onzin moet je dan allemaal eerst doen (code raden, vraag beantwoorden) voordat je er door komt? Iemand die het al eens heeft geprobeerd en het de ervaring wil delen?

(Natuurlijk zou ik ook best zelf kunnen bellen maar dat doe ik natuurlijk niet )
Hoi Noodles!

Ik zou het btw niet weten.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 17:35
RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik heb wel eens gebeld naar sbs6 (sneu ja)
Maar goed, je hoort dan zo'n stem die zegt: we kijken nu of we verbinding kunnen maken met de studio, helaas niet gelukt.. zoiets..
Oud 17-06-2007, 17:56
Verwijderd
Vaak gaat het van: dat je 4e, 6e óf 10e beller moet worden, nah er bellen belachelijk veel mensen mee, dus er worden er ook heel veel 4e 6e of 10e beller, daaruit 'kiezen' ze dan 1 persoon. Er zijn dan ook van die 'direct doorverbindlijnen' maar daar wordt dan om de zoveel tijd de lijn 'opengegooit' en als je dan precies op het goeie moment belt kom je in de studio, allemaal bullshit.
Ik kende 1 iemand die een keer heeft gebeld en later terug gebeld werdt en 100 euro had gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 18:01
tsh
tsh is offline
Citaat:
Naojan schreef op 17-06-2007 @ 02:52 :
Is hier iemand die ooit iets heeft gewonnen via een belspel, iemand kent die ooit iets heeft gewonnen, of iemand kent die iemand kent die ooit iets heeft gewonnen?
ja, mijn stiefzus heeft een keer 750 euri's verdiend, door te zeggen dat iemand die 50 wordt abraham wordt genoemd.
Oud 17-06-2007, 18:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
volgensmij wint niemand nooit wat en is het allemaal nep.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 17-06-2007 @ 19:34 :
volgensmij wint niemand nooit wat en is het allemaal nep.
Het verbaasde mij ook maar ik ken iemand die 500 euro ermee gewonnen heeft..

Op Youtube staan er trouwens allemaal toffe filmpjes over bepspel oplichting
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 21:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
doezel schreef op 17-06-2007 @ 19:42 :
Het verbaasde mij ook maar ik ken iemand die 500 euro ermee gewonnen heeft..

Op Youtube staan er trouwens allemaal toffe filmpjes over bepspel oplichting
jeetje!

link
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 21:51
Balance
Balance is offline
Je moet allereerst beller nummer zoveel zijn. Vaak is dat een getal als 10 ofzo. Daarna kom je in de zogenaamde 'winnaarspoule' terecht. Dat is dus een poule vol met mensen die allemaal beller nummer 10 waren. Uit die poule wordt uiteindelijk 1 iemand getrokken. Het ligt er dus aan hoeveel mensen er in die poule zitten, maar volgens mij zijn dat er heel veel, zelfs op onmogelijke tijden.

Dit zei pas zo'n belmuts in een show of interview.
Oud 17-06-2007, 22:03
Wind's Embrace
Wind's Embrace is offline
Ik haat het ook zo, dat die meisjes zich zo profileren als debiele dozen. "O, het is zooooo moeilijk, ik weet het antwoord ook niet" Of: "Je moet nu bellen, alle mensen zijn nu aan het werk of op school!" Yeah right :roll:

Maar ik ken inderdaad ook een jongen die ooit na één keer bellen 1000 euro heeft gewonnen.
En de moeder van een vriendin van mij is belspelverslaafd. Ja, dat bestaat echt. Ze heeft telefoonrekeningen van honderden euro's en wint natuurlijk af en toe ook wel eens wat, maar nooit genoeg om alle rekeningen te betalen. Nu is de 0900-functie geblokkeerd, en dan gaat ze gewoon via internet bellen of met haar mobiel en laatst zelfs met de mobiel van die vriendin van mij, toen die lag te slapen. Heel ziek.
Oud 17-06-2007, 22:28
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Wind's Embrace schreef op 17-06-2007 @ 23:03 :
Ik haat het ook zo, dat die meisjes zich zo profileren als debiele dozen. "O, het is zooooo moeilijk, ik weet het antwoord ook niet" Of: "Je moet nu bellen, alle mensen zijn nu aan het werk of op school!" Yeah right :roll:

Maar ik ken inderdaad ook een jongen die ooit na één keer bellen 1000 euro heeft gewonnen.
En de moeder van een vriendin van mij is belspelverslaafd. Ja, dat bestaat echt. Ze heeft telefoonrekeningen van honderden euro's en wint natuurlijk af en toe ook wel eens wat, maar nooit genoeg om alle rekeningen te betalen. Nu is de 0900-functie geblokkeerd, en dan gaat ze gewoon via internet bellen of met haar mobiel en laatst zelfs met de mobiel van die vriendin van mij, toen die lag te slapen. Heel ziek.
Dat is best triest

Trouwens, er was toch op een gegeven moment ook zo'n discussie of belspelletjes nou mochten of niet? Want als ze onder kansspelen vallen, dan is het eigenlijk verboden. Hoe zit dat / hoe is dat afgelopen?
Oud 17-06-2007, 22:36
Verwijderd
Ik ben in het SBS-gebouw geweest, zelfs in de studio gestaan waar de belspelletjes opgenomen worden. (Was voor school, lang verhaal)
Maar Gigi (die leuke blonde die nu in GTST speelt) heeft ons persoonlijk verteld hoe het in zijn werk gaat en die zei dat alles gewoon eerlijk gaat, en dat het ook niet waar is dat ze alle tekst in hun oortje krijgen.

Dat geloof ik natuurlijk niet, maar ik denk, ik schep er even over op dat ik haar gesproken heb en zo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:42
Verwijderd
damn wind's embrace, das idd echt ziek!

ik ken niemand die gewonnen heeft. heb wel ooit één keer gebeld, maar das meteen afgestraft door mijn lieve oude telefoontje met slechte toetsenblokkering, want die belde vervolgens nog 800 keer (nou ja, vaak iig) en toen had ik een rekening van 200 euro

ik zag laatst trouwens een interview met zo'n telefoonhoer, en die zei iets over dat ze zelf moesten praten, maar dat ze tips kregen via een oortje voor als ze stilvielen of te weinig het bedrag noemden ofzo
(of las ik dat ergens? ik weet het niet meer eigenlijk...)
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-06-2007 @ 23:42 :
damn wind's embrace, das idd echt ziek!

ik ken niemand die gewonnen heeft. heb wel ooit één keer gebeld, maar das meteen afgestraft door mijn lieve oude telefoontje met slechte toetsenblokkering, want die belde vervolgens nog 800 keer (nou ja, vaak iig) en toen had ik een rekening van 200 euro
Dat is echt heel erg.
Sinds ik ooit (heel heel dom ) iets van Jamba wilde en ik maar sms'jes bleef krijgen heb ik echt een trauma van zulke dingen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 17-06-2007 @ 23:48 :
Dat is echt heel erg.
Sinds ik ooit (heel heel dom ) iets van Jamba wilde en ik maar sms'jes bleef krijgen heb ik echt een trauma van zulke dingen.
op zich wel een goede manier om dingen te leren. zoiets als dat kinderen niet luisteren als je zegt dat vuur heet is, dat onthouden ze pas nadat ze zich gebrand hebben
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 17-06-2007 @ 23:48 :
Dat is echt heel erg.
godverdammnt ja, dan sms je gewoon voor een ringtone (ik wilde die van american beauty ) en dan heb je gelijk opeens een heel focking pakket voor 6 euro aan je broek hangen
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:59
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ecnelis schreef op 18-06-2007 @ 01:12 :
godverdammnt ja, dan sms je gewoon voor een ringtone (ik wilde die van american beauty ) en dan heb je gelijk opeens een heel focking pakket voor 6 euro aan je broek hangen
Mijn moeder had een nieuwe prepaid telefoon gekocht. En zij kreeg elk weekend de hele tijd alleen maar voetbaluitslagen smsjes. T-Mobile gebeld en ze zouden het oplossen. Heel gedoe voordat het eindelijk ophield. We hebben wel het beltegoed teruggevraagd
Oud 18-06-2007, 15:09
Verwijderd
Een vriendinnetje van mij heeft lang geleden 5000 gulden toen nog gewonnen. Heeft gewoon een paar keer gebeld. Maar er gaat nog heel veel belasting af. Heel naar.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 15:11
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mushu schreef op 18-06-2007 @ 16:09 :
Een vriendinnetje van mij heeft lang geleden 5000 gulden toen nog gewonnen. Heeft gewoon een paar keer gebeld. Maar er gaat nog heel veel belasting af. Heel naar.
Kansspelbelasting is 29% Van die 5000 hou je dus 3550 euro over ofzo
Oud 18-06-2007, 15:21
Tink*
Tink* is offline
Ik vond het sowieso een dom iets dat die dozen alles nog ingefluisterd moesten krijgen via microfoon. Dat is alleen maar lastig en dingen verzinnen als 'er is nu helemaal niemand thuis, dit is je kans' kan iedereen wel.
Oud 24-06-2007, 01:48
Verwijderd
Hehe, een paar dagen geleden, de opgave

. . . . B O E K

Presentator: "Het is een woord waarvan je zegt: oooja! Een woord dat IEDEREEN kent! Bellen dus!"
Komen mensen in de studio met jaarboek, kookboek, leesboek, etc. Helaas, allemaal fout.

En dan!

S T A . B O E K

Nou, denk je, makkie!
Komt een beller in de studio, die triomfantelijk STAMBOEK! roept.
Presentator: "Neeee, fout, helaas! Doei!"

Bleek het woord STADBOEK te zijn
Ja hoor, een woord dat iedereen kent...Bottom line: Flauwe woorden die bij een eventueel goed antwoord alsnog 'om te wisselen' zijn voor een andere woord. Mijn gok is dat de studio gewoon bij een goed antwoord een ander woord kiest, en daarmee dus de puzzel langer rekt.

En daarnet nog: WDESTJRIBEDKER
Iemand belt: "Bekerwedstrijd!"
"Nee, fout! Hint: het moest nét andersom, doei!"

Edit: nu in het tweede spelblok hebben ze de letters omgedraaid, nu staat er : BREKEWESDTIRJD

Laatst gewijzigd op 24-06-2007 om 02:05.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 11:48
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Naojan schreef op 17-06-2007 @ 02:52 :
Mijn zus won 200 euro met een belspel op net5, pasgeleden nog
Oud 24-06-2007, 11:49
Verwijderd
net zoiets als het avatarspel ")_
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 12:30
Femic
Femic is offline
Ik deed vroeg echt áltijd met dat soort dingen mee, durfde dan niet vaker dan 3x te bellen ofzo, want dan zouden m'n ouders erachter komen. Heb wel een keer toen ik 11 was ofzo en een dagje ziek thuis zat echt 30x gebeld en toen vroeg m'n pa een nummerspecificatie op.. Ik dacht altijd: "wacht maar, als ik win, betaal ik die telefoonrekening gewoon terug!"
Maar goed, nog nooit in de studio gekomen..
Wel een keer bij Radio 538 trouwens, die geloof ik ook altijd wel. Moet je alsnog heel veel mazzel hebben, maar 't kán wel.. (Ja, bij die belspelletjes ook vast wel, maar die geloof ik toch nooit zo.)
Oud 29-06-2007, 11:23
jckosten
jckosten is offline
als je echt meeste winkans wilt hebben moet je bellen als ze van die spelletjes hebben met lage prijzen en veel antwoorden, dus een bord vol met woorden te raden ofzo.... dan kom e vaker in de studio (ik ben er al 5 keer geweest ofzo) en dan moet je gewoon hopen dat je een goed woord heb, wat mij overigens nog niet is overkomen.... talpa moet je nooit je belspel doen dat is gewoon echt echt de kleinste winkans daar....probeer net5 & sbs6
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 12:10
RodeKrab
RodeKrab is offline
Citaat:
jckosten schreef op 29-06-2007 @ 12:23 :
als je echt meeste winkans wilt hebben moet je bellen als ze van die spelletjes hebben met lage prijzen en veel antwoorden, dus een bord vol met woorden te raden ofzo.... dan kom e vaker in de studio (ik ben er al 5 keer geweest ofzo) en dan moet je gewoon hopen dat je een goed woord heb, wat mij overigens nog niet is overkomen.... talpa moet je nooit je belspel doen dat is gewoon echt echt de kleinste winkans daar....probeer net5 & sbs6
En dan kun je het het beste proberen als ze net een aanwijzing hebben gegeven zoals Gabi altijd doet
Oud 29-06-2007, 17:00
TopDrop
TopDrop is offline
Ze naaien je waar je bij staat
Oud 29-06-2007, 17:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 18-06-2007 @ 16:11 :
Kansspelbelasting is 29% Van die 5000 hou je dus 3550 euro over ofzo
nog steeds best een aardig bedrag toch?
maar je moet er ook nog de belminuten en het bizar hoge startbedrag aftrekken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 17:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 29-06-2007 @ 18:00 :
Ze naaien je waar je bij staat
*giechelt*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 17:24
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 29-06-2007 @ 18:17 :
nog steeds best een aardig bedrag toch?
maar je moet er ook nog de belminuten en het bizar hoge startbedrag aftrekken
Nou, stel ze zeggen 'je wint 10.000 euro gegarandeerd!!'. Dan moet je daar 2900 euro belasting over betalen. Je houdt wel wat leuks over, maar toch

Jep. Die 100x dat moet bellen voordat je erdoorheen komt moet je ook meerekenen ja.
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 29-06-2007 @ 18:17 :
*giechelt*
Het is wel zo.
Oud 29-06-2007, 17:25
RodeKrab
RodeKrab is offline
Stiekem is het wel leuk om naar belspellen te kijken..
Laatst kwam er iemand 7x in de studio , met 7 foute antwoorden
Reageren

Regels voor berichten