Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2007, 11:05
Tripp
Tripp is offline
Aangezien ik over 1,5 week alweer naar school moet, en ik nog steeds geen bericht heb ontvangen wanneer ik mijn OV kan ophalen. Wou ik jullie ff vragen of er al mensen zijn die hun OV al wel hebben kunnen ophalen.
Want volgens mijn broer zou ik hem 2 weken voor het begin van de schoolperiode moeten ontvangen....(toch)

(Anders gaat het me namelijk een hoop geld kosten, Utrecht --> Leiden)

Tripp,
Oud 17-08-2007, 11:13
Verwijderd
Je kan op Mijn IB groep bekijken wanneer je hem af kan halen. En je kaart is waarschijnlijk pas vanaf 1 sept. geldig. Bij eerstejaars die ik ken begint het nu overigens binnen te druppelen.
Oud 17-08-2007, 12:01
Verwijderd
Hij is pas vanaf 1 september geldig.
Oud 17-08-2007, 16:06
Verwijderd
Ik heb gisteren bericht gekregen dat ik 'm op kan komen halen.
Oud 17-08-2007, 16:38
Verwijderd
Als je niet kan wachten, staat er op 'mijn ibg' als je inlogt ook een kaartnummer; met alleen dat nummer (en natuurlijk paspoort/id, pasfoto's) kan je hem ook op gaan halen.
Oud 17-08-2007, 16:49
Verwijderd
Hij is inderdaad wel pas vanaf 1 september geldig. Nu zijn er wel veel conducteurs die dat zo eind augustus door de vingers zien (of het niet eens merken omdat ze niet op de datum letten), dus je zou het er op kunnen wagen, maar dan kun je ook maar net een treffen die je wél een boete geeft, want officieel is het zwartrijden.
Oud 17-08-2007, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-08-2007 @ 17:49 :
Hij is inderdaad wel pas vanaf 1 september geldig. Nu zijn er wel veel conducteurs die dat zo eind augustus door de vingers zien (of het niet eens merken omdat ze niet op de datum letten), dus je zou het er op kunnen wagen, maar dan kun je ook maar net een treffen die je wél een boete geeft, want officieel is het zwartrijden.
Vaak letten ze er juist extra goed op omdat het bekend is dat veel mensen zwart gaan proberen te rijden met hun nieuwe OV om naar de intro te gaan... Toen ik pas in de bus stapte, ging de chauffeur ook echt de datum bekijken.
Oud 17-08-2007, 17:41
Lotte
Lotte is offline
Ik kon de mijne vanaf gister ophalen maar ik heb mijn collegekaart daarentegen nog steeds niet ontvangen.
Oud 17-08-2007, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-08-2007 @ 17:49 :
Ik heb het gewoon 2 weken gebruikt, terwijl hij niet geldig was (die van mij was pas sinds oktober geldig). Alleen 1x bij de ingangscontrole gepakt, maar toen heb ik gewoon een kaartje gehaald naar het eerst volgende station.
Oud 17-08-2007, 23:44
T_ID
T_ID is offline
Na 16 augustus zal zwartrijden ermee geen probleem vormen. Vanaf dat moment zijn reguliere kaarten namelijk weer welkom, en ze gaan echt niet achterop kijken tussen de kleine lettertjes of de jouwe nu 16 augustus of 1 september ingaat.
Oud 18-08-2007, 00:04
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-08-2007 @ 00:44 :
Na 16 augustus zal zwartrijden ermee geen probleem vormen. Vanaf dat moment zijn reguliere kaarten namelijk weer welkom, en ze gaan echt niet achterop kijken tussen de kleine lettertjes of de jouwe nu 16 augustus of 1 september ingaat.
Helaas staat het ook met koeieletters voorop he.
Oud 18-08-2007, 09:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 18-08-2007 @ 00:44 :
IHet staat groot voorop en ik heb echt al meerdere keren in de trein en bus gehad dat m'n kaart echt góed werd bekeken. Ik zou er toch echt mee uitkijken, want volgens mij letten ze er juist extra op nu.
Oud 18-08-2007, 11:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 18-08-2007 @ 01:04 :
Helaas staat het ook met koeieletters voorop he.
Omdraaien in je hand, vinger erop.

Maar goed, conducteurs zullen ook niet achterlijk zijn en zo reizen is zeker op eigen risico. Eenmaal een boete en je hebt er al de waarde van 3-4 kaartjes aan uitgegeven.
Oud 18-08-2007, 17:24
Poeperd
Poeperd is offline
Even een hele andere vraag: krijg je je OV als je 18 bent of wanneer je een vervolgopleiding gaat volgen?

Ik ben 18, maar zit in de 6e van het Gymnasium en heb er niks over gehoord. Dus ik ging er maar van uit dat ik die pas kreeg zodra ik naar de uni ga.
Oud 18-08-2007, 17:34
Verwijderd
Wanneer je een vervolgopleiding gaat volgen waarvoor je stufi krijgt krijg je je OV, ook als je nog geen 18 bent (bij WO en HBO).
Oud 18-08-2007, 18:09
Miracle
Miracle is offline
Vorig jaar had ik in augustus dat ze juist heel goed gingen controleren. Op een traject waarin ik het hele jaar geen conducteur heb gezien, controlerden ze toen net juist wel.

Maar goed, deze vraag hoort in het IBG topic op Werk geld en recht.

Regels voor berichten