Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb het niet op de stichting vier dee nwe taal.
Ik heb een keer via sms een afspraak met een meisje gemaakt, en die schreef toen dingen als 'me nummer' en 'zyn'. Dat vond ik best wel erg. En ze was vierentwintig. Het is ook nooit wat geworden.
|
Ik kan maar 75 tekens per bericht (ja mijn telefoon komt nog uit het jaar nul) en meestal wil ik er zoveel tegelijk inzetten, dus ik moet wel afkorten.
Ik las laatst nog een sms'je van mijn kleine nichtje terug: Heyz duh menuh ish *telefoonnummer* enk magh niejh. Marh seh dah inuhtogh marh plies.danh maghk msgienh welh enh andurhs succes xxxies ![]() ![]() ![]() En ik heb nog ergere ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De persoon in mijn kwestie was 19 jaar oud, destijds, een collega van me waar ik het goed mee kon/kan vinden en die wel een beetje dezelfde humor heeft enzo, leuke opleiding doet etc.
Maar na dat smsje kwam ik er ook achter dat hij uitging in de Zino (erg foute tent in Tilburg) en dat 'ie van jumpen houdt. ![]() |
![]() |
|
Ik sms bijna nooit. Maar als ik sms dan zijn het wel normale zinnen. Ik moet het zelf ook nog kunnen blijven begrijpen! Oh, ik gebruik 'ff' wel op msn
![]() ![]()
|
Ik doe redelijk gewoon Nederlands praten in sms'jes. Net als op 't forum eigenlijk. Af en toe wel afkortingen als omg enzo, maar wel hoofdletters en andere interpunctie. Niet zulke smstaal als in dat krantenartikel staat. Ik wil nog wel eens wat inkorten als m'n sms te lang wordt. Maar 't blijft in ieder geval goed leesbaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en doen is leuk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik sms net als ik hier typ mét leestekens, maar zonder hoodletters. ik vind hoofdletters nu eenmaal graflelijk.
soms kort ik dingen af als het niet in één smsje past, zoals "t" ipv "het" en "n" ipv "een". en nl voor natuurlijk, ws voor waarschijnlijk, en idd, iig, etc... ff gebruik ik niet, dat vind ik lelijk. een vriendin van mij smst met rare afkortingen en dergelijke, maar niet zo breezah als het voorbeeld hier boven. ik vind het wel schattig eigenlijk. het past bij haar (en nee, ze is geen debiel 13-jarig meisje, maar ik bedoel haar levensinstelling) "humor: k kom tot rust int ziekenhuis met rise against in mn oren.egt almaal van di zeurmama's hiero!maar *** is superliev en morge mag ik naar huis! knuf!" ik hou van de heerlijke onlogica dat ze zeurmama's netjes met apostrof schrijft en dan die afkort naar di ![]() |
![]() |
|
Ik gebruik hoofdletters en leestekens. "Het" wordt wel eens " 't " en héél af en toe " t " maar liever typ ik dan gewoon een extra smsje. Ik gebruik idd ook afkortingen als idd, iig, omg en ff, maar nooit w8 ofzo. En ik word chagrijnig als ik er geen groet (al is het alleen maar een x) meer onder kan zetten.
|
ik gebruik alleen gangbare afkortingen "e.e.a." "bijv." "i.i.g.". Mijn meest foute afkortingen die ik gebruik, zijn "idd" & "OMG"... (Ik ben me er van bewust dat het er lelijk uitziet en breezer is...).
Verder mogen alle telefoontoestellen van "w8ffbiw"-mensen in beslag genomen worden ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sms versturen kost 8 cent bij mij, 3 sms`jes zijn dus nog steeds goedkoper dan bellen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb een vriendin die ook vreselijke sms-jes stuurt, en die ging op de middelbare school zelfs samenvattingen in sms-taal schrijven. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
'Zyn' staat ook gewoon debiel. Trouwens, wat bedoel je met 'zo normaal mogelijk'? Heb je niet de mogelijkheid 100% normaal te typen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Natuurlijk heeft een mooie zin het recht om afgekort, verneukt en minder leesbaar in een sms terecht te komen, maar ik vind het stijlloos. Als ik al eens zo'n kindersms'je krijg zal ik me daar vooral aan ergeren en dringt de boodschap een stuk langzamer tot me door, toruwens.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Msn-taal, Slechte invloed op de Nederlandse taal? xLesleyy. | 34 | 23-10-2007 17:33 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Breezah taal Thinus | 56 | 07-10-2006 10:43 | |
Algemene schoolzaken |
SMS'jes van jongens aan jongens needed! carlijnoudelaar | 112 | 22-11-2004 14:34 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Msntaal?! Crienie | 25 | 07-06-2004 16:04 | |
De Kantine |
Opstel in sms-taal - toekomst of gewoon triest? Verwijderd | 59 | 13-03-2003 18:51 |