Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Het probleem van je moeder is ook jouw probleem geworden omdat je je opgelicht voelt. De waarheid kun je op 4 manieren achter komen (voor zover ik op kan komen): 1) De eerste is de moeilijkste voor je moeder (en je tante) maar wie weet zijn er meerdere slachtoffers. Dus dat zou ik niet doen. Aan de andere kant is het verdringen van pijn niet goed en zal het je moeder uiteindelijk opluchten erover te praten. Neem haar in vertrouwen. Laat zien dat je om haar geeft. Laat zien dat je er voor haar bent (als je dat denkt aan te kunnen) 2) Is praten met je opa. Dat zal zeker geen makkelijk gesprek zijn voor jullie beide en ik kan me goed voorstellen dat je bang voor hem bent. Toch is hij degene die alles weet. Waarschijnlijk probeert hij het ook te vergeten het lijkt me sterk wanneer hij zich niet schuldig zou voelen. Het is iig zaak dat jij je kalmte bewaard. Ga niet agressief tegen hem doen dat komt de waarheid niet ten goede. 3) Politie. Waarbij ik aanneem dat het niet verjaard is. Anders heb je heel bot gezegd, doch o-zo waar: pech. Desalniettemin het proberen waard. Het is wel zo dat je moeder aangifte moet doen, dat ook niet makkelijk zal zijn aangezien er dan details gegeven moeten worden. Jij kunt haar daar in steunen. Alleen al dat je dit hier post geeft aan dat je daar bereid toe bent. Bereidt je wel voor op deze moeilijke tijd. Maar.. na regen komt zonneschijn. 4) Professionele hulp. Ik weet dat je daar niet zo van gecharmeerd bent maar realiseer je dat niet alle mensen van een bepaalde groep allemaal slecht zijn. In elke groep heb je slechte en goede mensen. Percentages verschillen uiteraard en slecht en goed zijn subjectief. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tweede duidelijkheid, sinds mn moeders laatste gesprek met mn opa hier, wat wederom niets opleverde heb ik hem niet meer gezien, hij heeft geen enkel iets van zich laten horen sindsdien, helemaal niets. Mn oma stuurt kaartjes met kerst en mn verjaardag, en zet zijn naam erbij, maar hij zelf heeft niks laten horen. Een gesprek met mn opa over het gebeurde heeft geen zin als hij het niet wil toegeven.. Hij zal eerst moeten toegeven dat het uberhaupt is gebeurd. Mn moeder kan al niet eens met hem communiceren erover, want hij gooit alleen maar met beschuldigingen naar haar kant.. Hoe kan ik er dan wel met hem over praten? Die woede is dus niet tegen hem, wel tegen hem. Maar niet dak kwaad op hem wordt wanneer ik hem zie, kheb hem namelijk al meer dan 2 jr niet gezien. Maar ik merk dat bij bepaalde dingen, zoals het topic van Misty en laatst toen ik het er met een vriend over had, er een gigantische woede in mij naar boven komt. Ik heb de directe schade van zijn gedrag meegemaakt hier thuis. De gevolgen die het had op mn moeder, op mn vader, maar ook op mij.. Mn moeder loopt er dus ook niet voor weg.. Ze heeft haar angsten geconfronteerd en alles.. Ze heeft in een praatgroep voor slachtoffers van seksueel geweld meegedaan. Ook heeft ze nog steeds Hapnotherapie.. Ze heeft eigenlijk nog een therapie maar doordat dat hele therapiesysteem zo belachelijk in elkaar zit kan ze die therapie niet vergoed krijgen, en geld om hem zelf te betalen heeft ze niet aangezien ze bij die andere therapie ook al een deel zelf moet betalen.. Ze is inmiddels met een nieuwe opleiding voor Creatief Therapeute begonnen en wil haar eigen bedrijf opzetten. Ik heb haar zien opbloeien nadat ze het gebeuren had verwerkt. Maar niet met mijn opa praten is niet er voor weglopen, ze loopt bij hem tegen een muur aan en heeft het opgegeven om die band nog te herstellen.. Maar goed.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gods liefde versus Gods woede leonkorn | 38 | 09-09-2011 16:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[stukje] Woede. Roosje | 6 | 01-03-2006 16:02 | |