Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2007, 17:12
stuitertje
stuitertje is offline
Hoi mensen!!
Het kan best dat dit een lang verhaal wordt maar dat is alleen zodat jullie het zo goed mogelijk kunnen begrijpen.
Als je er niet aan wil beginnen dan kan ik me dat voorstellen maar ik zou het toch fijn vinden als je de tijd kan vinden om het even te lezen alvast bedankt!

Oke het gaat dus om mij en me ex. We zijn 2 jaar samen geweest nadat we eerst een jaar beste vrienden waren en uiteindelijk zijn we zo'n 2 en een half jaar geleden uit elkaar gegaan omdat hij niet meer verliefd was en ik nogal een lastig persoon was in de relatie.
Nu gaan we sinds een paar maanden weer heel erg goed met elkaar om. Ik ben ondertussen heel erg veranderd in positieve zin (maak me minder druk om dingen, ben makkelijker, sta positief in het leven enz.) maar ook hij is heel erg veranderd alleen iets minder positief. Hij heeft na mij flink veel vriendinnetjes/avontuurtjes gehad en nam het met al die meiden niet zo nauw qua trouw. Verder drinkt ie nu veel, rookt en blowd.

Het punt is nu dat we sinds een paar weken ook zoenen en sex hebben met elkaar (fout fout fout ik weet het!!) en ik heb geen idee waarom we dat doen maar we kunnen er ook niet mee stoppen.

Nu denkt iedereen dus dat we weer samen komen maar wij roepen beide de hele tijd van niet en dat we alleen vrienden zijn maar ondertussen twijfel ik me rot om wat hij wil...

Als ie dronken is zegt ie namelijk de hele tijd dat ie het geregel zat is en geen zin meer heeft in al die meiden. Hij is sinds een paar dagen gestopt met blowen en rookt minder.
Hij begint elke keer met zoenen, komt nooit van mijn kant.
hij is volgens iedereen om ons heen positief veranderd sinds ie met mij weer omgaat.
En nog veel meer.... en nou zou je denken.. hmm dat zegt genoeg.. maaaaar op andere momenten dan is ie juist weer heel afstandelijk tegen me en begint ie ineens over een of ander meisje dat ie die wel wil pakken ofzo
Zijn beste vriend zegt dat hij zo doet om ons beide te beschermen tegen rot gevoelens als 1 van ons met iemand anders zou zoenen.. maja... ps. het is niet zo dat ie alleen lief en knuffelig doet als ie zin heeft hoor, doet ie ook op gewone andere momenten.

nog 1 ding wat ik even moet vertellen.. afgelopen zaterdag was hij dronken en toen zei hij ineens "bedankt voor vandaag" dus ik vroeg "voor wat?" en hij begon me te zoenen dus ik vroeg later nog een keer waar hij het nou over had en toen keek ie me aan en zei: "gewoon bedankt voor de hele week... *zucht*... voor alles!" en begon me weer te zoenen...
Dronken mensen spreken de waarheid? of dronken mensen lullen onzin?

oke mensen na dit lange verhaal komt het er eigenlijk op neer dat hij dus heel lief doet, maar aan de andere kant afstandelijk...
ps. ik weet zelf niet wat ik wil... aan de ene kant vind ik hem leuk en aan de andere kant wil ik echt geen relatie met hem.

Wat moet ik hier nu mee??
Wat denken jullie dat hij wel en niet wil??
Help mij!!

Kus, stuitertje
Oud 10-07-2007, 17:21
Southtown
Southtown is offline
Dumpen. Zo eenvoudig is het. Als jij je niet gemakkelijk voelt in de relatie, vergeet dan nooit dat je geen verplichtinge hebt (tenzij je kinderen hebt/ het huis deelt/etc.).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:23
Anika
Misschien is het handig om eens een goed gesprek met hem te hebben als jullie allebei nuchter zijn. En als jij geen relatie met hem wilt is het toch ook niet zo belangrijk of hij dat wel met jou wil?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:27
stuitertje
stuitertje is offline
Citaat:
Anika schreef op 10-07-2007 @ 18:23 :
Misschien is het handig om eens een goed gesprek met hem te hebben als jullie allebei nuchter zijn. En als jij geen relatie met hem wilt is het toch ook niet zo belangrijk of hij dat wel met jou wil?
Dat gesprek bedenkt ik me ook wel steeds maar ik durf steeds niet en ik zou niet weten waarom.. misschien omdat ik bang ben dingen te horen die ik niet wil horen en ook dat zou ik niet weten wat ik dan wel en niet wil horen maar ja.. tis gewoon een gedoe.

En het andere punt is dat het opzich heel makkelijk lijkt, maar ik weet dus niet wat ik wil... misschien wil ik ook wel een relatie maar aan de andere kant weer niet omdat ik niet die vriendschap die we eindelijk weer terug hebben wil verknallen...

ik snap ook niks meer van mezelf hoor haha..
Oud 10-07-2007, 17:29
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik de optie van die vriend nog niet eens zo'n hele gekke vind: Hij doet zo raar omdat hij zo een beetje afstand kan houden tussen jullie samen omdat het al een keertje mis gegaan is. Door die afstand bind je je hopelijk niet zo snel zodat het geen pijn doet als het niets blijkt te worden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:43
stuitertje
stuitertje is offline
Citaat:
Nala schreef op 10-07-2007 @ 18:29 :
Ik moet zeggen dat ik de optie van die vriend nog niet eens zo'n hele gekke vind: Hij doet zo raar omdat hij zo een beetje afstand kan houden tussen jullie samen omdat het al een keertje mis gegaan is. Door die afstand bind je je hopelijk niet zo snel zodat het geen pijn doet als het niets blijkt te worden.
Ik vond het opzich ook wel een logisch iets inderdaad... maar aan de andere kant snap ik dan niet waarom hij toch steeds weer het initiatief neemt tot zoenen enz.
Oud 10-07-2007, 18:03
Verwijderd
Die jongen is zelf ook gewoon in de war
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 18:17
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik lees het een beetje als:
Ik wil hem terug als hij verandert, nu denk ik dat hij aan het veranderen is, dus nu denk ik dat ik hem terug wil. Tot volgende week blijkt dat hij al die aandacht van andere meisjes toch geweldig leuk vindt, de problemen uit jullie vroegere relatie weer de kop op steken, hij nog steeds elke avond zat is en dat hij blowen toch nog steeds leuker vind dan niet blowen (vanaf het momment dat het voor hem genoeg heeft opgebracht).

Verder maakt het niet veel uit of 'anderen uit zijn omgeving' zeggen dat hij verandert is of niet. Hij is zoals hij is. Waarom willen meisje hun vent toch altijd maar veranderen en anders hebben en aan honderdduizend minder leuke puntjes van hem gaan werken? Zo gaat het niet in het leven...

=> Knoop doorhakken. Ofwel gaan jullie opnieuw allebei voor 100% voor elkaar, ofwel helemaal niet. Maar een tussenoplossing werkt niet, zegt jullie verleden.
Oud 10-07-2007, 18:18
vosje16
vosje16 is offline
Met hem praten over wat hij wil?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 18:21
stuitertje
stuitertje is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 10-07-2007 @ 19:18 :
Met hem praten over wat hij wil?
Ja moet ik inderdaad doen, maar ik had dat net ook al in een ander berichtje gezegd.. dat durf ik niet zo goed... plus dat ik niet weet wat ik dan moet zeggen.. Advies?
Oud 10-07-2007, 18:22
stuitertje
stuitertje is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-07-2007 @ 19:17 :
Ik lees het een beetje als:
Ik wil hem terug als hij verandert, nu denk ik dat hij aan het veranderen is, dus nu denk ik dat ik hem terug wil. Tot volgende week blijkt dat hij al die aandacht van andere meisjes toch geweldig leuk vindt, de problemen uit jullie vroegere relatie weer de kop op steken, hij nog steeds elke avond zat is en dat hij blowen toch nog steeds leuker vind dan niet blowen (vanaf het momment dat het voor hem genoeg heeft opgebracht).

Verder maakt het niet veel uit of 'anderen uit zijn omgeving' zeggen dat hij verandert is of niet. Hij is zoals hij is. Waarom willen meisje hun vent toch altijd maar veranderen en anders hebben en aan honderdduizend minder leuke puntjes van hem gaan werken? Zo gaat het niet in het leven...

=> Knoop doorhakken. Ofwel gaan jullie opnieuw allebei voor 100% voor elkaar, ofwel helemaal niet. Maar een tussenoplossing werkt niet, zegt jullie verleden.
Ik wil hem niet veranderen hoor.. alleen zoals die verandering van hem van het vreemdgaan.. dat zou ik niet accepteren. Maar het is meer de vraag wat hij nou wil omdat hij zoveel dubbele signalen geeft.
Oud 10-07-2007, 18:25
Anika
Citaat:
stuitertje schreef op 10-07-2007 @ 19:21 :
Ja moet ik inderdaad doen, maar ik had dat net ook al in een ander berichtje gezegd.. dat durf ik niet zo goed... plus dat ik niet weet wat ik dan moet zeggen.. Advies?
Niet durven, daar moet je toch even doorheen, het gaat niet vanzelf. Denk er maar aan hoe fijn het achteraf is als je duidelijkheid hebt.
Je zou hem misschien kunnen zeggen dat je je afvraagt hoe hij over jullie vriendschap denkt, omdat dat voor jou niet helemaal duidelijk is ivm dat zoenen enzo. En zeg gewoon wat je voelt en denkt, dan is er voor hem ook duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 18:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
stuitertje schreef op 10-07-2007 @ 19:22 :
Ik wil hem niet veranderen hoor.. alleen zoals die verandering van hem van het vreemdgaan.. dat zou ik niet accepteren. Maar het is meer de vraag wat hij nou wil omdat hij zoveel dubbele signalen geeft.
Oh, sorry, ik kreeg de indruk dat je dingen als dat zo veel drinken, vaak zat/high zijn, vreemd gaan en roken niet leuk vond.

Wat hij wil? Waarschijnlijk de leuke dingen van een relatie met jou, maar dan zonder de rotzooi die erbij hoort + veel aandacht (liefst van iedereen) + de roes van het verliefd zijn.
Oud 10-07-2007, 21:42
I C U
I C U is offline
Toch het gesprek aangaan Dit onderwerp ontwijken werkt voor jou niet, lijkt me, aangezien je toch twijfelt over het hoe en wat. Wij weten ook niet wat hij wil, dat weet alleen hij. Dus praat erover!

En idd, doe dat wanneer jullie allebei nuchter zijn.
Vraag hem hoe hij jullie vriendschap ziet, vertel hem wat jij ervan vindt... Het is lastig, een makkelijke manier om het ter sprake te brengen is er niet.
Oud 11-07-2007, 20:02
stuitertje
stuitertje is offline
Tja.. het zou toch zo fijn zijn als ik van te voren al wist wat hij nu denkt hahaha...

vind ie me leuk?
vind ie me leuk maar twijfelt ie? (door verleden)
vind ie me niet leuk?

Arrggg....

Kleine update:

Heb hem nu trouwens al 3 dagen niet gesproken, alleen gister een smsje van mij aan hem of we 's avonds nog wat gingen doen (we zitten in zelfde vriendengroep en we smsen elkaar altijd wat de plannen zijn) en hij stuurde terug dat ie ging fitnessen..

Nu zijn ze met ze alle (de boys haha) naar een zooitje mensen in een vakantiehuisje en ik kon niet mee want dan werd het te druk ofzo dus ik zie hem vandaag ook niet..
morgen waarschijnlijk wel want dan gaan 1 van die boys koken voor ons allemaal... ik weet nu al niet hoe ik me moet gedragen want het lijkt elke dag erger te worden in me hoofd met de twijfels...

Any advice?
Oud 12-07-2007, 14:10
stuitertje
stuitertje is offline
En net 5 min geleden hoor ik van een vriend van ons dat meneer gister een meisje aan het versieren was en met haar heeft gezoend.
Op een feestje waar ik niet mee naar toe kon omdat het dan te druk zou zijn daar ofzo.. (opzich niet erg maar we gaan altijd met z'n alle overal heen.. we zijn een vriendengroep maja)

ik weet nu wel dat ik meer voel dan ik dacht want ik voel me nu toch een partij rot hierom!! maar ik laat hem me nu niet meer zoenen in elk geval... probeerd ie het wel dan gaat ie eerst maar eens uitleg geven!!

zucht...
Oud 14-07-2007, 15:42
stuitertje
stuitertje is offline
Oke.. heb gister met hem gepraat

hij heeft geen gevoelens voor mij zegt ie en hij is het met me eens dat we dan maar niet meer moeten zoenen enz.
En we gaan nu gewoon verder als vrienden.

Ben blij dat ik het heb gezegd tegen hem maar hij het gesprek ging lastig, hij bleef maar van onderwerp veranderen, maja...

Bedankt voor de reacties.
Oud 14-07-2007, 15:46
I C U
I C U is offline
Citaat:
stuitertje schreef op 14-07-2007 @ 16:42 :
Oke.. heb gister met hem gepraat

hij heeft geen gevoelens voor mij zegt ie en hij is het met me eens dat we dan maar niet meer moeten zoenen enz.
En we gaan nu gewoon verder als vrienden.

Ben blij dat ik het heb gezegd tegen hem maar hij het gesprek ging lastig, hij bleef maar van onderwerp veranderen, maja...

Bedankt voor de reacties.
Sterkte ermee Lijkt me best een opgaaf, maar het komt vast helemaal goed!
Oud 19-07-2007, 09:11
madelief21
madelief21 is offline
snap dat je er aardig gek van wordt ! maar stop er mee als je er niet gelukkig van word.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 10:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-07-2007 @ 19:17 :
Knoop doorhakken. Ofwel gaan jullie opnieuw allebei voor 100% voor elkaar, ofwel helemaal niet. Maar een tussenoplossing werkt niet, zegt jullie verleden.
Eens

Maar zo te zien zie ik dat je al met hem gepraat hebt en dat jullie nu gewoon vrienden zijn. Ik wil je aanraden om zelf sterk te blijven en je niet laten verleiden door die jongen. Ik weet namelijk zeker dat hij het in de toekomst toch wel weer gaat proberen, ook al zegt hij nu niet verliefd op je te zijn.
Kortom: kies voor jezelf!
Reageren

Regels voor berichten