Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2005, 18:02
Loezzel
Loezzel is offline
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, dus ik hoop dat jullie er iets van snappen.

Ik zit met een probleempje omtrent mijn vriend.
We hebben nu iets meer dan een half jaar verkering en op zich loopt alles heel lekker tussen ons.
Maar af en toe heeft hij van die vage momenten. Zoals vandaag:

Net belde hij op. Ik vroeg hem wat hij vanavond gaat doen. Hij zei dat hij niks ging doen, vroeg slapen, beetje chillen (we zijn net 1 dagje terug van Lowlands).
Ik vroeg of hij tijd voor mij had. Hij zei van niet.
Dus ik nogal verongelijkt: Waarom heb je geen tijd voor mij als je toch niks gaat doen? Ik ben namelijk de rest van deze week weg (school e.d.) en jij bent van het weekend weer weg.
Hij reageerde er niet echt op en het bleef stil aan de telefoon. Vanuit mij gezien vind ik het nogal vreemd dat hij me niet wil zien, terwijl hij toch niks gaat doen en zeker als ik hem de rest van de week niet meer zie.
Toen zei hij: Is er dan geen mogelijkheid dat ik je morgen zie?
Dus ik: Nee, dat zeg ik toch net?
Hij: Nou, zeg jij het dan maar.
Ik: Waarom moet ik het zeggen? Als jij me niet wil zien, dan houdt het al snel op he?
Hij: Het is geen kwestie van willen, ik had het gewoon niet gepland. Maar ja, laat maar.

Ik heb toen gezegd dat ik wel naar hem toe zou komen vanavond. Maar nu ben ik een beetje aan het twijfelen. Ik vond zijn reactie zo vreemd. Mijn moeder snapte niet waarom ik überhaupt nog naar hem toe wilde. Als iemand zo moeilijk zou doen, zou zij niet eens zin meer hebben om naar die persoon toe te gaan.
Diep in mijn hart weet ik dat ze daarin gelijk heeft. Maar ik ben ook weer een persoon die eraan toe geeft en die haar trots opzij zet en toch naar haar vriendje toe gaat om te kijken waarom hij nou zo vaag deed aan de telefoon. Zo iets kan ik niet opzij zetten, ik moet er constant aan denken en wil graag meteen naar hem toe om het te bespreken.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
En daarnaast... Overdrijf ik nu of is dit echt niet een normale reactie van mijn vriend? (Zo onverschillig)
Oud 23-08-2005, 18:19
Sangria
Sangria is offline
Ik begrijp je wel, maar om met John Gray te spreken (mijn Mannen-komen-van-mars & Vrouwen-van-Venus Goeroe) mannen hebben af en toe de behoefte om zich terug te trekken in "hun hol". Dan willen ze tijd voor zich zelf en blijkbaar had hij daar nu ff behoefte aan. Dat heeft niks met jou te maken.. Ik bedoel, hij wil je wel zien, dat stelde hij zelf voor, alleen nu wil hij ff alleen zijn. Vind het ook wel eens lekker om ff rustig niks te doen in mn eentje. Sommige mensen hebben daar gewoon behoefte aan. Als ik jou was zou ik maar niet teveel pushen en het gewoon accepteren anders werkt het alleen maar averrechts.

Laatst gewijzigd op 23-08-2005 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 18:19
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Je hebt op lowlands al drie dagen op zn lip gezeten hey.
Waarom snappen vrouwen nooit dat tijd voor jezelf en masturbatie ook lekker kunnen zijn?
Oud 23-08-2005, 18:24
thegoodlife
thegoodlife is offline
Niet iedereen heeft zin om altijd samen te zijn. Niet iedereen heeft zin om op commando iets te doen. Er zijn ook mensen die wel eens iets alleen willen doen, een dagje willen relaxen of iets met andere mensen willen doen.

Je moeder lijkt me niet echt een goede raadgeefster, ga eens op je eigen gevoelens af en hou tegelijkertijd rekening met je vriend en zijn gevoelens. Misschien zijn en denken jullie niet hetzelfde?
Oud 23-08-2005, 18:33
T!ne
T!ne is offline
Ik kan begrijpen dat je je hier niet zo goed bij voelt.. Maar jullie hebben wel net 3 dagen samen doorgebracht dag en nacht.. Begrijpelijk als die jongen even alleen thuis wil zitten.. Oké wij hebben makkelijk praten, maar er is echt niets aan de hand
Oud 23-08-2005, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 23-08-2005 @ 19:19 :
Je hebt op lowlands al drie dagen op zn lip gezeten hey.
Waarom snappen vrouwen nooit dat tijd voor jezelf en masturbatie ook lekker kunnen zijn?
Dat dus.

Mijn vriend is ook zo. Moeilijk, maar het is nou eenmaal zo. Je kunt het ze niet kwalijk nemen...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:02
Verwijderd
Opzich heeft je vriend al het recht om te zeggen dat hij eventjes alleen wil zijn.
Ik zou het alleen ook wel erg vervelend vinden, als ik het gevoel kreeg dat ik niet langs hoefde te komen van mijn vriend.
Het klinkt wel of hij twijfelde, zovan eigenlijk wil ik haar wel zien, maar alleen thuis zijn vroeg naar bed is ook wel eens fijn.

Ik weet niet of je nu al bij je vriend bent, maar anders probeer gewoon een gaatje vrij te maken nog deze week. En je kan hem altijd nog zeggen dat je het vervelend vond hoe hij deed. Verder zou ik er niet teveel over zeuren als ik jou was; je moet niet van elke mug een olifant maken .
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:04
I love stars
I love stars is offline
Ik weet niet of het bij hem ook zo is.

Maar bij mij is het het zo als ik een beeld van een avond heb..niks doen btje computeren etc. ik dat liever niet verander.
Als mn vriendje of wie dan ook belt, ookal is het hastike leuk , ik wil het niet. Komt die gene toch dan kan ik best boos op diegene worden.

Ten tweede is tijd om ff rust aan je kop te hebben belangrijk. Ik wil bijv. minstens 2 dagen per week rust hebben (moet dan helaas vaak wel naar school).
Oud 23-08-2005, 20:08
HybridTheory
HybridTheory is offline
Het is heel normaal denk ik, hij heeft gewoon zin om even alleen te zijn .
Dat heb ik zelf ook vaak, en dan denkt m'n vriend ook gelijk dat er iets is, maar als hij verder geen rare dingen doet hoef je je echt geen zorgen te maken lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 20:10
polichinelle
polichinelle is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 23-08-2005 @ 19:02 :
Overdrijf ik nu
:

be-hoor-lijk.
Oud 23-08-2005, 20:20
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik kan me niet voorstellen dat jij altijd zin hebt om hem te zien, en daar heb je je antwoord
Oud 23-08-2005, 20:31
Silent Moon
Silent Moon is offline
Precies wat hierboven staat beschreven. Niks aan de hand denk ik zo . Doet hij dat wel vaker?
Oud 23-08-2005, 22:58
vosje16
vosje16 is offline
Ik zou op dezelfde manier reageren als je vriend denk ik. Eenmaal ik iets 'gepland' heb (dat ik de avond voor tv door zal brengen ofzo), doe ik dat ook. Voor mijn vriend zou ik misschien wel nog mijn plannen durven veranderen, maar dat hangt er ook weer vanaf wanneer hij me verwittigd en hoe lang ik hem dan zou kunnen zien. In jouw geval (rond 19u bellen, en elkaar slechts 's avonds zien) zou ik dus waarschijnlijk ook wel zoals je vriend reageren
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 23:20
yapo
yapo is offline
Wat heb je nu gedaan?
en hoe gaat het met jou?
Oud 23-08-2005, 23:23
Havik
Havik is offline
Ik zie mijn vriend ook alleen in de weekeindes en ookal hadden we drie weken samen non stop vakantie gehouden, als ik de dag erna weer weg zou gaan voor 5 dagen zou mijn vriend me echt wel willen zien. Anders zou ik gaan twijfelen )nog wel een prille relatie van een maand of 8).

Misschien ben ik de enige, maar ik vond het ook nogal tacktloos van hem...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 08:00
Loezzel
Loezzel is offline
Nou... Ik weet dat het op het forum moeilijk is duidelijk te maken hoe je in het echte leven werkelijk bent, maar het is dus niet zo dat ik mijn vriend bij wijze van spreken dag en nacht loop te pushen om iets met me af te spreken. Zo aanhankelijk als het in dit topic overkomt, ben ik niet!

Ik ben gisteren bij hem geweest en we hebben er even over gepraat. We zijn maandag nogal snel van elkaar weggegaan toen mijn vader me van het treinstation kwam halen. Vagelijk spraken we af dat we elkaar de volgende dag (dus gisteren) zouden zien... Dat dacht ik tenminste, mijn vriend had het niet zo begrepen.
Dus voor mij kwam het nogal hard aan dat hij zo vaag deed aan de telefoon, terwijl ik in de veronderstelling was dat we elkaar die dag nog zouden zien.

We zitten inderdaad niet op één lijn wat betreft "het zien van elkaar". Ik ben altijd al een persoon geweest die mensen om zich nodig heeft. Ik ben niet graag alleen en ga het liefst altijd wat met andere mensen doen. Daarom is het voor mij moeilijk te begrijpen dat er ook mensen zijn die dit absoluut niet willen, die dus best een avondje iets voor zichzelf willen doen.
Natuurlijk heb ik daar wel respect voor... Het ging er in deze situatie even om het misverstand. Ik dacht dat we elkaar wel zouden zien, hij had het niet zo begrepen. Als de afspraak duidelijker was geweest, had hij ook niet zo lullig gedaan aan de telefoon, zei hij. En dat was wel een opluchting...
Oud 24-08-2005, 12:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Misschien wil hij gewoon even alleen zijn. Jullie waren immers al 3 dagen bij elkaar. Maar ik zou hetzelfde als jou doen hoor.
Oud 24-08-2005, 19:48
Custom
Custom is offline
Ook al heb je een goede relatie, kan me goed voorstellen dat je vriend je gewoon ff niet wil zien na 3 dagen festival. Niet omdat ie je niet meer leuk vindt, maar gewoon ff tijd voor zichzelf. Niet echt iets om je meteen druk over te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 15:27
Choc.
Choc. is offline
Citaat:
Havik schreef op 24-08-2005 @ 00:23 :
..nog wel een prille relatie van een maand of 8
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 16:42
Jenifer
Jenifer is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 23-08-2005 @ 19:02 :
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, dus ik hoop dat jullie er iets van snappen.

Ik zit met een probleempje omtrent mijn vriend.
We hebben nu iets meer dan een half jaar verkering en op zich loopt alles heel lekker tussen ons.
Maar af en toe heeft hij van die vage momenten. Zoals vandaag:

Net belde hij op. Ik vroeg hem wat hij vanavond gaat doen. Hij zei dat hij niks ging doen, vroeg slapen, beetje chillen (we zijn net 1 dagje terug van Lowlands).
Ik vroeg of hij tijd voor mij had. Hij zei van niet.
Dus ik nogal verongelijkt: Waarom heb je geen tijd voor mij als je toch niks gaat doen? Ik ben namelijk de rest van deze week weg (school e.d.) en jij bent van het weekend weer weg.
Hij reageerde er niet echt op en het bleef stil aan de telefoon. Vanuit mij gezien vind ik het nogal vreemd dat hij me niet wil zien, terwijl hij toch niks gaat doen en zeker als ik hem de rest van de week niet meer zie.
Toen zei hij: Is er dan geen mogelijkheid dat ik je morgen zie?
Dus ik: Nee, dat zeg ik toch net?
Hij: Nou, zeg jij het dan maar.
Ik: Waarom moet ik het zeggen? Als jij me niet wil zien, dan houdt het al snel op he?
Hij: Het is geen kwestie van willen, ik had het gewoon niet gepland. Maar ja, laat maar.

Ik heb toen gezegd dat ik wel naar hem toe zou komen vanavond. Maar nu ben ik een beetje aan het twijfelen. Ik vond zijn reactie zo vreemd. Mijn moeder snapte niet waarom ik überhaupt nog naar hem toe wilde. Als iemand zo moeilijk zou doen, zou zij niet eens zin meer hebben om naar die persoon toe te gaan.
Diep in mijn hart weet ik dat ze daarin gelijk heeft. Maar ik ben ook weer een persoon die eraan toe geeft en die haar trots opzij zet en toch naar haar vriendje toe gaat om te kijken waarom hij nou zo vaag deed aan de telefoon. Zo iets kan ik niet opzij zetten, ik moet er constant aan denken en wil graag meteen naar hem toe om het te bespreken.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
En daarnaast... Overdrijf ik nu of is dit echt niet een normale reactie van mijn vriend? (Zo onverschillig)
Nou dit is echt geen normale reactie van je vriend hoor.
Zeker niet als jullie al een half jaar hebben.
Ik zou in jou geval vragen wat erachter zit.
En waarom hij zo doet.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 16:51
Anijs
Anijs is offline
Je vriendje had gewoon geen zin om je te zien op dat moment, en misschien durfde hij dat niet echt rechtuit te zeggen, bang voor jou reactie. Ik snap hem wel, jullie hebben zijn net een paar dagen non-stop bij elkaar geweest, hij heeft nu gewoon even wat tijd voor zichzelf nodig. En dan kan jij wel zeggen dat jullie elkaar dan een week niet zien, maar daardoor veranderd zijn zin toch niet?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 16:54
Iduna
Iduna is offline
Als mensen nou het hele topic lezen, weet je dat het al (deels?) uitgepraat is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 16:55
little nemo
little nemo is offline
ik geloof dat ik jou vager vind dan je vriendje. jullie waren een paar dagen full time samen, dan wil hij 1 dag andere dingen doen om je vervolgens de dag erna weer te zien. lijkt me doodnormaal. als dan blijkt dat jij de dagen erna niet kan, wil hij toch wel maar omdat hij het anders gepland had en je gewoon liever de dag erna gezien had is ie niet enorm enthousiast.
Oud 28-08-2005, 17:16
Dotcom
Dotcom is offline
Ze hebben het al uitgepraat zie ik.
Reageren

Regels voor berichten