Het zelf regelen en de huur inhouden is terecht, het gaat immers om zaken die essentieel zijn om te kunnen wonen. Het lijkt me niet dat je daarin iets fout kunt doen
Rest me de vraag waarom Eneco jou aanschrijft als het de verantwoordelijkheid van de woningcorporatie is. Als er geen contract meer is schrijven ze toch de eigenaar aan? Dat is de woningcorporatie.
Hoedt je overigens voor het volgende, want ik zie een fout in de administratie aankomen n.a.v. deze affaire als jouw corporatie eenzelfde taakverdeling had als de corporatie waar ik werkte:
Het is logisch dat ze kijken wat er gebeurd is, en daarna een contract met Eneco afsluiten. De woonconsulent zal dat in de regel doen, en de financiële implicaties doorgeven aan de financiële administratie.
Maar.. Die krijgen dus slechts een toevoeging aan een al bestaande post te zien, waarschijnlijk zonder context. Het is te verwachten dat wanneer je geen FA medewerker met een flinke hersenpan treft, die domweg de kosten van dat contract bijboekt op jouw kosten als een servicecomponent, terwijl je er feitelijk al voor betaald en al voor betaald hebt. In dit geval kan het gebeuren dat ze je een dubbele nota sturen voor de stroom. Check de kostenspecificatie of dit zo is.
Een programma als SG Tobias haalde dergelijke dubbele sleutels er in ieder geval niet uit zichzelf uit, en regelmatig gingen afrekeningen van hele woonblokken daardoor totaal de mist in.