Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2007, 20:39
MH
MH is offline
Wie kent het niet, aan het eind van je geld een stuk maand overhouden. Ik zit nu in die netelige situatie. Al is het maar voor een paar dagen, nu moet ik dus wel van heel weinig geld een paar dagen een lekker avondmaaltje eten. Hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2007, 20:49
dennis018
dennis018 is offline
Euroshopper, aldi, lidl merk boodschappen doen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:51
MH
MH is offline
Het gaat me hier vooral om de recepten, met ingrediënten die betaalbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:52
Bloem
Bloem is offline
Boterhammen met pindakaas en chocopasta

__

Macaroni (60 cent voor 500 gram ofzo), prei, goedkope tomatenprut, eventueel gehakt of hamblokjes, wat kruiden.

Maaltijdsoep.

Niet erg culinair verantwoord, wel goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:02
Verwijderd
tosti's, soep, pannenkoeken (niet kant-en-klaar)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:04
Lotte
Lotte is offline
Diepvriespizza, spaghetti met olijventomatensaus van de lidl, tortilla's met bonen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:09
MH
MH is offline
Macaroni met zalm-uit-blik en tomatenpuree is nog niet eens zo gek. Staat toch allemaal nog in mijn keukenkastje, zag ik net. Ook nog goed voor de calorieën (moet het komende halfjaar nog zo'n 7 kg kwijt), dus dat gaan we morgen maar eens doen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 22:06
zeep007
zeep007 is offline
kapucijners, met spekjes en zilveruitjes.

spaghetti, tomatenprut, plus tonijn

spaanse omelet; ei, champignons, spekjes, erwtjes, plakjes aardappel

pannenkoeken

rijst plus goedkoop sausje

soep met afbakbroodjes
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 23:26
Drez
Drez is offline
pasta + spinazie a la creme + evt ui en knoflook en roomkaas en cashewnootjes etc
Oud 21-08-2007, 07:11
Crimson
Crimson is offline
creme fraiche, tortilla's, gehakt + paprika + avocado

natuurlijk lekkerder met veel meer dingen erin (pepertjes, kaas), maar zo is t ook al heerlijk en goedkoop
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:02
Verwijderd
Rijst met groenten (en pindasaus).
Pasta met groenten (en wat voor saus dan ook).
Omelet.
Gepofte aardappel (met wat voor saus dan ook).
Boterhammen.

Veel supermarkten hebben ook hele goedkope pizza's margarita...daar kan je eventueel zelf nog andere dingen bij doen die je lekker vindt op een pizza.

Blikvoer of van die pasta/rijst/... uit een zakje waar je alleen nog water bij moet doen, zijn soms ook goed te eten en ook niet extreem duur.

En als je die dingen dan ook nog eens bij winkels als de Aldi en de Lidl haalt (waar ze trouwens wel meer dingen vrij goedkoop hebben), dan scheelt het helemaal veel.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 08:07
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Crimson schreef op 21-08-2007 @ 08:11 :
creme fraiche, tortilla's, gehakt + paprika + avocado

natuurlijk lekkerder met veel meer dingen erin (pepertjes, kaas), maar zo is t ook al heerlijk en goedkoop
Dit versta je toch niet onder goedkoop???
Oud 21-08-2007, 08:53
dennis018
dennis018 is offline
Koop met je laatste geld een XXXXXL pak rijst of noedels bij een toko (kan je hele goedkope grote zakken rijst kopen) > is voordelig en kan je lang mee door.

en eet dat dan met groenten, en goedkoop vlees (gehakt en hamburgers zijn vaak het goedkoopste)
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 10:06
Wie?... Ik?!
Wie?... Ik?! is offline
Rijst met omelet
Rijst met gebakken schol
Gebakken aardappel plakjes met zalm en bonen
Gekookte aardappels met gekookte wortels, rookworst en appelmoes

Al deze gerechten kosten onder de 2 euro, zijn smakelijk en redelijk gezond. Echter moet je voor deze gerechten sommige producten in een grote hoeveelheid inslaan voordat ze voordelig zijn (zalm bijv). Soms is het zelfs onmogelijk om een product in kleine hoeveelheid in te slaan (aardappels)

Als je een volledige recept wilt hebben, email me dan naar p.p.thien (at) gmail.com want ik bezoek scholieren.com maar sporadisch.
Oud 21-08-2007, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Wie?... Ik?! schreef op 21-08-2007 @ 11:06 :
Soms is het zelfs onmogelijk om een product in kleine hoeveelheid in te slaan (aardappels)
Bij sommige supermarkten worden aardappels ook los verkocht, dus dan kan dat wel.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 14:35
Roos
Roos is offline
Bij de albert heijn heb je ook kleine zakjes aardappel. Die zijn naar verhouding wel duurder dan zo'n megazak, maar dat krijg je toch nooit op in je eentje
Oud 21-08-2007, 14:47
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 21-08-2007 @ 11:35 :
Bij sommige supermarkten worden aardappels ook los verkocht, dus dan kan dat wel.
Welke? Ik ben er wel eens naar op zoek, maar heb ze nog nooit kunnen vinden...behalve dan in Zweden, maar das ook weer zo'n eind weg...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 14:50
Verwijderd
Bij de Super de Boer kan het, althans in Leiden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 21-08-2007 @ 15:50 :
Bij de Super de Boer kan het, althans in Leiden.
Hier nog nooit gezien.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 15:20
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-08-2007 @ 15:47 :
Welke? Ik ben er wel eens naar op zoek, maar heb ze nog nooit kunnen vinden...behalve dan in Zweden, maar das ook weer zo'n eind weg...
Bij de jumbo hier kan het in ieder geval, en heb het ook wel eens in een edah gezien
Oud 21-08-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het gezien bij de Jumbo en de C1000.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 19:21
AlopiA
AlopiA is offline
Zo'n pak soep van Honig kost minder dan een euro, ik dacht iets van 89 cent. Daar hoef je alleen water bij te doen en het te koken. Ik pimp die soepjes altijd
Bijvoorbeeld de aspergesoep, daar heb ik kipreepjes en wat groente doorheen gedaan, dan heb je lekker eten (voor 2 dagen) en het vult goed. Neem er een pistoletje bij (euroshopper, 17 cent voor 4 of 6 afbakpistolets) en je zit goed vol.
Oud 21-08-2007, 19:25
Verwijderd
basmati rijst met een potje gemengde groenten + eitje er doorheen en op smaak brengen met sojasaus en lekkere sambal
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 20:45
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
De Natuurwinkel.

Alleen wordt het daar niet goedkoop van.
Oud 22-08-2007, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 21-08-2007 @ 16:20 :
Bij de jumbo hier kan het in ieder geval, en heb het ook wel eens in een edah gezien
Bij de Jumbo hier niet, daar doe ik nl altijd boodschappen.

Natuurwinkel is ook ver weg, maar dat zou ik eens kunnen proberen als ik echt eens per sé maar één of twee aardappelen wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2007, 12:19
Verwijderd
groentekramen op de markt verkopen vaak ook losse aardappelen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 12:59
Iduna
Iduna is offline
Je kunt ook bij vrienden/familie gaan eten. Als je weer geld hebt, kook jij weer voor hen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 14:10
remy476
remy476 is offline
alleen brood met dun beleg en dan water
Oud 22-08-2007, 14:25
coopergirl
coopergirl is offline
Als ik vrij blut ben, koop ik boodschappen bij een Turkse toko. (Kun je aardappels per stuk kopen etc, en hij is goedkoop).

Als het erg kritiek is gesteld met mijn budget, eet ik goedkope soep met afbakstokbrood met kaas. (Afbakstokbrood a 2 voor 17 cent).

In mijn vriesvakje duiken, soms komt daar nog wat uitzetten
Oud 22-08-2007, 14:27
MH
MH is offline
Turken hier in de stad zijn nogal duur en ronden hun prijzen altijd per enkele dubbeltjes naar boven af...
Mijn ijskast stond uit tijdens vakantie en sindsdien heb ik geen tijd gehad om dat ding voller te stoppen dan met alleen maar brood.

Maar ik ga het wel rooien deze week, heb nu nog eten van gisteren voor vanavond en de zorgtoeslag is ook weer gestort.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 12:13
Verwijderd
als je een staafmixer hebt:

pakje tomatenpuree en een blikje gepelde tomaat in de pan, italiaanse kruiden erbij, staafmixen en dan koken. Tomatensoep
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 20:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
goedkope groenten zoeken (let op de vriesafdeling: uien, paprika's, champignons, broccoli, rode kool, erwten, prei, bonen, spinazie, boerenkool, bloemkool en ik weet niet wat ze allemaal invriezen - eten in potten en blikken als erwten, worteltjes, bonen ed - of zoek je groenten (en fruit) soms overdreven goedkoop op de markt), een fles olijfolie, wat noten (doppinda's), mais (in blik) ed en roerbakken. wat rijst, gierst, couscous en dergelijke inslaan, een zak aardappels, een kaas, kruiden, eventueel wat goedkope sauzen, appelmoes etc etc en je kunt eindeloos mixen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 21:24
Uice
Uice is offline
Inderdaad, grote bakken pasta. Met Aldipasta kun je volgens mij voor een euro een paar dagen eten. Die blikjes tomatenpuree kosten ook vijf cent per stuk ofzo, heb je ook genoeg aan voor een paar dagen. Voor de smaak wat ui en kruiden erdoorheen goed vullende troep.
Oud 25-08-2007, 16:32
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-08-2007 @ 13:19 :
groentekramen op de markt verkopen vaak ook losse aardappelen.
En sowieso in groentewinkels zelf.
Vaak nog goedkoper dan de aardappels uit de supermarkt ook, en lekkerder
Oud 25-08-2007, 20:59
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 25-08-2007 @ 17:32 :
ik vind groentewinkels juist veels te duur...
geodkope groenten vind je op de markt!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 16:55
clear
clear is offline
als ik ergens niet op bezuinig dan is het wel lekker en gezond eten.
mensen die 3 dagen macaroni eten met ketchup zijn gek.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 20:18
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
clear schreef op 27-08-2007 @ 17:55 :
wij bezuinigen thuis ook totaal niet op lekker en gezond, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid dat te doen....
en daar gaat deze topic over.. hoe kan je lekker eten met een low budget
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 23:03
Roos
Roos is offline
Citaat:
clear schreef op 27-08-2007 @ 17:55 :
Vind ik ook, maar juist daarom is dit topic leuk, zodat je nog een beetje lekker en gezond kan eten, als je weinig geld hebt.
Oud 28-08-2007, 00:22
MH
MH is offline
Ook een tijdje geleden iets anders ontdekt: sambalkip.

Kipfilet in stukjes snijden en bruin bakken (bij voorkeur met grillpan, lekker snel en vetarm omdat je zonder olie kunt bakken).
Stukjes kip in wok of hapjespan doen, meteen zoetzure saus en roerbakgroenten erbij. Voeg na het warmen al gekookte noodles of mie toe en wok deze even mee. Tot slot een eetlepel sambal door de saus roeren.
Is het eten te pittig: beetje suiker overheen strooien.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 25-08-2007 @ 17:32 :
Groentewinkels hier zijn - zeker in verhouding - echt stukken duurder dan de supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 08:46
Flowerless
Flowerless is offline
Tjah het zijn niet echt recepten maar meer tips.
Fruit en groente zijn bijvoorbeeld vaak goedkoper bij een lokale fruitboer dan in de "luxere" supermarkten, en dan met name appels e.d..
Als je helemaal weinig geld te besteden hebt zou ik ook eens gaan kijken bij goedkopere supermarkten zoals Aldi en Lidl, deze hebben vaak ook wel goede producten voor een lagere prijs. Je moet vaak alleen even uitvinden welke jouw smaak zijn en andere niet.
Brood e.d. is vaak ook goedkoper bij een supermarkt dan bij een bakker, en dan met name kleine broodjes.
Ook wat anderen zeggen over een toko is inderdaad goed aan te raden, maar let inderdaad wel op de prijs.

Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 12:04
Verwijderd
Ik vind wentelteefjes niet echt avondeten, maar je kunt er wel je oude(re) brood weer eetbaar door maken, scheelt ook weer.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:33
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
pasta + spinazie a la creme + evt ui en knoflook en roomkaas en cashewnootjes etc
of de nootjes ditchen en tonijn uit een blikje toevoegen voor de niet-vegetariërs. Of de roomkaas vervangen door goedkope kruidenkaas (euroshopper 65 cent, aldi 59 cent).

Pastasalade
- met (volkoren)pasta, tomaten, sjalotje, een lepeltje pesto en olijven (chiliversie van de aldi is lekker en maar 85 cent per potje)
- of met (volkoren)pasta, sla, tomaat, komkommer, sjalotje en uitgebakken spekjes
- of met (volkoren)pasta, tomaat, ui, geraspte kaas, ei, ansjovis en een beetje citroensap (vooral in iets grotere hoeveelheden aantrekkelijk, 4-8 man)

- Risotto met champignons en doperwten (ingevroren) en eventueel blokjes kipfilet als die financiële ruimte er nog is
- Stokbroodpizza van een afbakstokbrood doormidden gesneden en belegd met een beetje pesto, veel ui en tomaat en een beetje geraspte kaas

- Rulgebakken gehakt met een gesnipperd uitje erdoor, aardappelpuree en een groente, zoals bieten, rode kool of doperwten.

Zo af en toe vegetarisch koken scheelt ook behoorlijk, net als je groente en fruit op de markt halen, zeker in deze tijd van het jaar. Tomaten, wortels, druiven, pruimen, aardbeien en noem maar op voor slechts een euro per kilo
De aldi is goed voor kaas (belegen, 3,90 per kilo), vleeswaar (kipfilet, runderrookvlees, ham etc), olijven, tomatenpuree en droog spul als suiker, rijst en pasta.
Euroshopperproducten (AH) zijn soms nog goedkoper dan aldiproducten en voldoen prima, zoals koffiemelk en niet-volkorenpasta (30 ct per kilo) maar ook luxere producten zoals mozzarella en gerookte zalm van Euroshopper zijn goed te doen.
Oud 31-08-2007, 08:33
bladertje
bladertje is offline
Diepvrieszakken van Aviko. Voor ongeveer 1,50 een complete maaltijd met aardappelen, groente en (soms) vlees .
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 12:40
MH
MH is offline
De maand mag dan voorbij zijn, maar ik heb de smaak wel te pakken. Gisteren eens een pan foeks klaargemaakt (buiten het oosten van het land beter bekend als stamppot rauwe andijvie). Kan ik ook weer twee dagen royaal van eten. Spekjes erin, rookworst erbij, eventueel nog wat kaas erover en klaar ben je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten