Advertentie | |
|
![]() |
|
Vandaag de eerste keer ontbijttafel.
Op de tafel lag een mooi tafelkleedje, iedereen kreeg een gekleurde servet die gevouwd was in een bepaalde vorm. Aan iedere zitplaats stond een kopje met ondertas, een mes, een lepeltje en een bordje. Ik had een wit brood en een bruin brood. Als beleg had ik: choco, soorten confituur, speculoos en peperkoek. Eénmaal in de week krijgen ze versgeperst fruitsap en éénmaal in de week krijgen ze koffiekoeken in plaats van brood. De bewoners waren heel erg blij en ze vonden het supergezellig! Bedankt voor de tips dus ![]() ![]() Er staan hier nog enkele leuke ideeën op die ik jammer genoeg niet kan gebruiken doordat ik in een rusthuis werk en sommigen dus niet goed meer kunnen bijten, anderen zoutarm dieet hebben of diabetes.
|
![]() |
Wat leuk om dat zo te gaan doen!
![]() Wij eten ook met een groep van 9 en dat is ook wel huiselijk, wij hebben gewoon; servetjes, thee/koffie, heel blad vol met zoet beleg (jam, sandwichspread, hagelslag, vlokken, bebogeen, chocopasta, pindakaas...) en kaas en vlees. En dan af en toe in de week krentebollen/bolletjes/suikerbrood. Denk dat 't sowieso al verschilt als alles gewoon op tafel staat en met normale borden + glazen en servetjes enzo...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Heel leuk, ik heb zelf ook in een verzorgingshuis met zwaar demente bewoners gewerkt, en er werd daar wel geprobeerd om voor een huiselijke sfeer te zorgen. Ik zou misschien alleen wat hartig beleg zoals kaas toevoegen en misschien af en toe beschuit? Waar ik werkte werd altijd veel beschuit gegeten, en het is lang houdbaar.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Laat slapen, niet kunnen ontbijten. JustInHere97 | 7 | 21-09-2016 11:18 | |
Eten & Drinken |
Ontbijt Verwijderd | 24 | 24-02-2014 23:28 | |
Eten & Drinken |
Onderzoekje: wel of niet ontbijten? sanneg | 45 | 24-12-2010 16:17 | |
Eten & Drinken |