Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2007, 19:20
Rekmae
Rekmae is offline
een goedenavond,

Een paar dagen geleden heeft mijn vriendin het na iets langer dan 6 maand uitgemaakt omdat ze me meer als een gewone vriend zag en "het gevoel" weg was, maar ze zegt dat ze nog wel heel veel van me houdt.
Ze vond dat we niet echt meer dingen hadden om over te praten en ze niet meer wist wanneer we voor het laatst samen hadden gelachen, ik vond dit juist niet en ik dacht dat het juist goed ging.
Ze vond ook dat alles nogal geforceerd ging wat ik dus ook wederom totaal niet vond en ik wist ook niet dat ze er zo over dacht.
Dit kwam voor mij dus nogal onverwacht en ik ben er dan ook bij wijze van understatement niet bepaald blij mee.
Ze zegt dat ze wel graag vrienden wil blijven, maarja ik zou natuurlijk liever haar vriendje zijn dan gewoon een vriend omdat ik haar nog wel als meer zie dan een gewone vriendin.
Nou vroeg ik me af of het nog mogelijk is dat "het gevoel" (een heerlijk duidelijke omschrijving, ik weet het) bij haar terugkomt of dat het nog goed komt of moet ik me er maar bij neerleggen?

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2007, 19:21
Verwijderd
Leg je er maar bij neer.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 19:21
Verwijderd
Leg je er maar bij neer. Als het gevoel na 6 maanden al weg is, zat het niet echt diep.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 19:41
WolterB
WolterB is offline
Je kan er niets aan veranderen. Zij zegt dat t gevoel weg is en dan is t ws beter dat t uit is.
Oud 12-08-2007, 20:51
Antoni
Antoni is offline
Een vriendin van mij heeft op het moment een soortgelijk probleem, al is het 'gevoel' van 'r vriend pas na meer dan twee jaar verdwenen en is het nog niet uit.
Dus van mijn kant dezelfde vraag: Kan het gevoel van verliefdheid/liefde terugkomen? En hoe?
Oud 12-08-2007, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 12-08-2007 @ 21:51 :
Een vriendin van mij heeft op het moment een soortgelijk probleem, al is het 'gevoel' van 'r vriend pas na meer dan twee jaar verdwenen en is het nog niet uit.
Dus van mijn kant dezelfde vraag: Kan het gevoel van verliefdheid/liefde terugkomen? En hoe?
Ik kan me nooit zo goed voorstellen dat liefde ooit over gaat (als mensen niet volkómen langs elkaar heen gaan leven, tenminste). Hooguit het besef ervan. Maar verliefdheid gaat natuurlijk wel over, hoewel je ws. altijd wel vlagen houdt van kriebels. Dat verliefdheid na twee jaar over is, is normaal. Maar het gevoel van liefde, zo diep ergens onder in je buik... nee, dat moet niet weg gaan. En als het weg ís, weet ik niet of dat nog terug kan komen. Maar wat ik zeg, ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat zomaar weg kan zijn. Zijn er niet andere problemen waar d'r vriend mee zit, die momenteel ervoor zorgen dat hij die liefde niet meer goed voelt/herkent?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 21:19
Roos
Roos is offline
Waarom zou je nog met iemand willen zijn, die jou niet meer wilt?
Oud 12-08-2007, 21:32
Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-08-2007 @ 22:13 :
Ik kan me nooit zo goed voorstellen dat liefde ooit over gaat (als mensen niet volkómen langs elkaar heen gaan leven, tenminste). Hooguit het besef ervan. Maar verliefdheid gaat natuurlijk wel over, hoewel je ws. altijd wel vlagen houdt van kriebels. Dat verliefdheid na twee jaar over is, is normaal. Maar het gevoel van liefde, zo diep ergens onder in je buik... nee, dat moet niet weg gaan. En als het weg ís, weet ik niet of dat nog terug kan komen. Maar wat ik zeg, ik kan me niet zo goed voorstellen dat dat zomaar weg kan zijn. Zijn er niet andere problemen waar d'r vriend mee zit, die momenteel ervoor zorgen dat hij die liefde niet meer goed voelt/herkent?
Ze hadden elkaar meer dan een week niet gezien, omdat zij op vakantie ging. Toen besefte hij zich dat het gevoel weg was. Maar hij wil haar niet kwijt en vice versa. Dus ze houden voorlopig nog aan elkaar vast in de hoop dat het gevoel terugkomt. Dat is nu pas een paar dagen gaande.
Oud 12-08-2007, 21:37
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Kan me voorstellen dat het aardig zwaar op je dak valt! Zeker als het zo onverwachts is. Je kan haar moeilijk overtuigen als dit is wat ze wilt. Maar net wat hier al gezegd is waarom zou je iemand willen die jou niet meer wilt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 21:47
Rekmae
Rekmae is offline
nouja omdat ze nog steeds de persoon is waar ik op gevallen ben toen, en ik hoop gewoon heel erg dat het gevoel ofzo voor mij terugkomt of dat we door kunnen gaan met ons verkering gebeuren, het zal wel iets met ontkenning zijn ofzo (ik ben hopeloos, ik weet het) en mede daardoor kan ik het niet afwimpelen als "ze wil mij niet dus dan wil ik haar ook niet meer" hoe raar dat ook moge klinken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 21:50
Antoni
Antoni is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 12-08-2007 @ 22:37 :
Hey,

Kan me voorstellen dat het aardig zwaar op je dak valt! Zeker als het zo onverwachts is. Je kan haar moeilijk overtuigen als dit is wat ze wilt. Maar net wat hier al gezegd is waarom zou je iemand willen die jou niet meer wilt.
Ik ben vaak genoeg wanhopig verliefd geweest op meiden die mij niet wilden. Dus dat kan best.
Oud 12-08-2007, 22:42
TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Rekmae schreef op 12-08-2007 @ 20:20 :
Nou vroeg ik me af of het nog mogelijk is dat "het gevoel" (een heerlijk duidelijke omschrijving, ik weet het) bij haar terugkomt of dat het nog goed komt of moet ik me er maar bij neerleggen?
alvast bedankt.
Goeie vraag. Ik zou niet weten waarom niet,
Tenzij ze gewoon niet blij was met haar keuze (ja klinkt raar, maar dat is de main reden dat meisjes "niet meer verliefd zijn zie ik om mij heen.)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 09:19
Verwijderd
leg je er maar bij neer

ik geloof niet echt dat een relatie van 6 maanden iets is waarvoor je heel wanhopig moet gaan vechten en bovendien is dat niet jouw keuze
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 10:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rekmae schreef op 12-08-2007 @ 20:20 :

Een paar dagen geleden heeft mijn vriendin het na iets langer dan 6 maand uitgemaakt omdat ze me meer als een gewone vriend zag en "het gevoel" weg was, maar ze zegt dat ze nog wel heel veel van me houdt.
Het spijt me, maar dat is de vriendelijke versie van "sorry, ik ben echt niet meer in je geinteresseerd". Ook dat vrienden blijven moet je met een korrel zout nemen. Ooit zal dat misschien wel mogelijk zijn, maar niet zo kort nadat het uit is gegaan. De gedumpte wil altijd meer dan de dumper.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 12-08-2007 @ 22:32 :
Ze hadden elkaar meer dan een week niet gezien, omdat zij op vakantie ging. Toen besefte hij zich dat het gevoel weg was. Maar hij wil haar niet kwijt en vice versa. Dus ze houden voorlopig nog aan elkaar vast in de hoop dat het gevoel terugkomt. Dat is nu pas een paar dagen gaande.
Niet om negatief te doen, maar als hij dat echt niet meer voelt is de enige reden dat hij haar niet kwijt wil, gewenning. Onwil om je hele leven overhoop te gooien. En daar zou ik geen genoegen mee nemen...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 10:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 12-08-2007 @ 23:42 :
Goeie vraag. Ik zou niet weten waarom niet,
Dat komt omdat je nooit een vriendin hebt gehad, en geen flauw benul hebt van hoe vrouwen werken. Bemoei je dus alsjeblieft niet met dit soort topic, je geeft iemand alleen maar valse hoop.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 11:28
Anika
Ik heb mijn vorige relatie met dezelfde reden beëindigd en ik weet 100% zeker dat het gevoel voor die jongen niet meer terug had kunnen komen, wat ie ook zou proberen.
Als je haar nog wel te vriend wilt houden raad ik je dan ook aan om haar niet te pushen weer terug wat te beginnen, daarmee duw je haar alleen maar verder van je af. Ze heeft het niet voor niks uitgemaakt, als ze zelf had verwacht dat ze je weer terug aantrekkelijk zou kunnen gaan vinden als vriend had ze er vast nog wel mee gewacht.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 13:10
Rekmae
Rekmae is offline
nou in ieder geval bedankt voor alle reacties, dat het vrienden blijven misschien niet gaat lukken had ik zelf ook wel door omdat ik in het begin zoals chimera zegt toch wel meer wil dan alleen vrienden.
ik laat het maar zo en ik zie wel of het ooit nog iets wordt maar ik ga daar ook niet echt meer van uit.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 17:51
Smokin'
Smokin' is offline
Move on buddy. Echt.. elke seconde gedacht aan dit meisje is een seconde versplit. Een kerel van 18 moet zich hier niet over druk maken maar direct zijn vrienden optrommelen om uit te gaan, mits de omstandigheden dat toelaten. Ze wil je niet meer en het was maar zes maanden..ga achter andere meisjes aan en over een paar maanden vraag je af waarom je haar ooit zo graag terug wilde.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 13-08-2007 @ 18:51 :
Move on buddy. Echt.. elke seconde gedacht aan dit meisje is een seconde versplit. Een kerel van 18 moet zich hier niet over druk maken maar direct zijn vrienden optrommelen om uit te gaan, mits de omstandigheden dat toelaten. Ze wil je niet meer en het was maar zes maanden..ga achter andere meisjes aan en over een paar maanden vraag je af waarom je haar ooit zo graag terug wilde.
Och, ik vind het wel lief als hij er een maandje een beetje treurig om is. Vroeger had ik vaak het idee dat jongens uberhaupt niet verliefd werden, dus ik vond het wel prettig toen ik erachter kwam dat ze dat wél doen en dat ze ook best verdrietig worden om meisjes enzo
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 22:44
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Morgan schreef op 13-08-2007 @ 23:29 :
Och, ik vind het wel lief als hij er een maandje een beetje treurig om is. Vroeger had ik vaak het idee dat jongens uberhaupt niet verliefd werden, dus ik vond het wel prettig toen ik erachter kwam dat ze dat wél doen en dat ze ook best verdrietig worden om meisjes enzo
Hé, dat klinkt verdacht veel als toen ik erachter kwam dat meisjes wél van seks houden [/offtopic]
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 13-08-2007 @ 23:44 :
Hé, dat klinkt verdacht veel als toen ik erachter kwam dat meisjes wél van seks houden [/offtopic]
Dat vond ik zelf ook wel een leuke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten