Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 16:44
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Nog meer liefhebbers van golf hier? Zelf mag ik graag op BBC en Eurosport naar de Majors, Ryder Cup en andere grote toernooien op de PGA en European Tour kijken.

Mijn grote voorbeeld is John 'The Wild Thing' Daly met zijn onorthodoxe stijl en zijn reusachtige drives. Excentriek maar steengoed.

Tiger verdient uiteraard een eervolle vermelding. Hij is de man die de sport ineens een nieuw frisser imago gaf. En ook Phil Mickelson, Ernie Els en Mike Weir kunnen op mijn sympathie rekenen.

Momenteel vind de States het WK Matchplay plaats. De finale gaat verrassend genoeg tussen David Toms en Chris DiMarco.

Vanaf 6 april wordt de eerste Major gespeeld: The Masters in Augusta.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 17:02
Teun
Teun is offline
Ja, ik ben wel een fevent kijker. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, alhoewel ik wel veel balgevoel heb en het goed zou kunnen. Ik vroeg me laatst al af wanneer de Masters in Augusta weer begonnen. Dank voor de info, want ik ben te lui om het zelf op te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:14
Strever
Strever is offline
Ik vind golf heel leuk om te zien, maar snap er niet echt veel van
Oud 05-06-2006, 17:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Strever schreef op 05-06-2006 @ 14:14 :
Ik vind golf heel leuk om te zien, maar snap er niet echt veel van
Wat snap je er niet aan?
Oud 05-06-2006, 18:00
Verwijderd
Ik speel regelmatig Tiger Woods 2006 op de gamecube.

En ik heb wel eens gegolft, maar dan even geknald op de driving range met een wood, en met vrienden op een pitch en putt baan. That's it.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:28
Strever
Strever is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-06-2006 @ 18:47 :
Wat snap je er niet aan?
Ja dat is een goede. De basis snap ik natuurlijk wel Maar als ik golf op tv zie, dan moet ik soms wel even nadenken wat nu de regels zijn. Ik zag een keer dat iemand een bal in de bunker sloeg. De bal lag heel diep in het zand omdat iemand het zand niet had aangeharkt terwijl er wel een hark aanwezig was. De man die voor hem had gespeeld had met zn voet in de bunker gestaan waardoor hij met zn voet een diep gat had gemaakt. De bal lag hier precies in. Stel je voor dat dit in een wedstrijd gebeurt, wat dan? Dit soort dingen bedoel ik, niet de standaard dingen.

Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:41
Gimme more beer
Het terrein mag "rechtgelegd" worden, mits de bal maar op dezelfde plek teruggelegd wordt. Je mag het niet extra gemakkelijk voor jezelf maken door bijvoorbeeld een bergje te maken in de bunker en daar de bal op te leggen.
Oud 05-06-2006, 19:43
Strever
Strever is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-06-2006 @ 20:41 :
Het terrein mag "rechtgelegd" worden, mits de bal maar op dezelfde plek teruggelegd wordt. Je mag het niet extra gemakkelijk voor jezelf maken door bijvoorbeeld een bergje te maken in de bunker en daar de bal op te leggen.
Ah oke, dankje
Oud 06-06-2006, 16:23
MC Bobie
MC Bobie is offline
Ik ging zaterdag voor het eerst in 6 jaar weer een balletje slaan.
Vette sport blijft et toch
Oud 07-06-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-06-2006 @ 20:41 :
Nee, dit klopt niet. Als de bunker niet aangeharkt is dan heb je pech. Je moet meestal de bal spelen zoals hij ligt. Uitzonderingen zijn bij losse natuurlijke voorwerpen buiten hindernissen, deze mag je wel verwijderen en in geval van tijdelijk water mag je je bal gratis droppen.

Volgens mij mag je alleen gratis droppen in een bunker als je bal in een dierenhol ligt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:40
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-06-2006 @ 10:50 :
Nee, dit klopt niet. Als de bunker niet aangeharkt is dan heb je pech. Je moet meestal de bal spelen zoals hij ligt. Uitzonderingen zijn bij losse natuurlijke voorwerpen buiten hindernissen, deze mag je wel verwijderen en in geval van tijdelijk water mag je je bal gratis droppen.

Volgens mij mag je alleen gratis droppen in een bunker als je bal in een dierenhol ligt.
Ik heb onlangs nog een "aanharkkans" gezien in een bunker waar de bal gewoon in een flinke kuil viel.
Oud 07-06-2006, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2006 @ 11:40 :
Ik heb onlangs nog een "aanharkkans" gezien in een bunker waar de bal gewoon in een flinke kuil viel.
een aanharkkans?? Wat is dat?

Als de kuil idd diep is en normaal geen onderdeel van de bunker is, kan er worden besloten op grond van regel 25 om de bal te laten droppen. Echter een voetstap valt hier niet onder. Het is zelfs zo dat je als je bv 10 meter voor de bunker ligt en ziet dat er een voetstap in staat, dat je deze niet mag aanharken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:23
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-06-2006 @ 15:21 :
een aanharkkans?? Wat is dat?

Als de kuil idd diep is en normaal geen onderdeel van de bunker is, kan er worden besloten op grond van regel 25 om de bal te laten droppen. Echter een voetstap valt hier niet onder. Het is zelfs zo dat je als je bv 10 meter voor de bunker ligt en ziet dat er een voetstap in staat, dat je deze niet mag aanharken.
Ja, dat zou kunnen, ik zie er niet zo vaak voorbeelden van.
Oud 07-06-2006, 22:45
Verwijderd
Ik zit erop, tenminste op les voor mijn GVB. Heb nu ong. 5 lessen gehad. Weet iemand wanneer je kan voor je GVB?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 01:02
Verwijderd
Citaat:
RolfZ schreef op 07-06-2006 @ 23:45 :
Ik zit erop, tenminste op les voor mijn GVB. Heb nu ong. 5 lessen gehad. Weet iemand wanneer je kan voor je GVB?
Dat ligt eraan hoe snel je leert. Als het goed is ga je met je les ook een paar keer de grote baan lopen. Je moet deze holes (p4) in gemiddeld 7 slagen doen voor je GVB, daarnaast moet je ook je theorie goed kennen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-06-2006 @ 02:02 :
Dat ligt eraan hoe snel je leert. Als het goed is ga je met je les ook een paar keer de grote baan lopen. Je moet deze holes (p4) in gemiddeld 7 slagen doen voor je GVB, daarnaast moet je ook je theorie goed kennen.
Ja, hij zegt wel dat ik heel snel leer. Pas mijn tecnieken prima toe en ben ook al keer baan op geweest, ging ook allemaal perfect!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 18:47
niek999
niek999 is offline
ik hoor maar 4 slagen te doen oven een par 4 baan .
maar als je de techniek goed doet haal je zo 2 of 3 over par
op een baan

ps:ik ben pro
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten