Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2007, 16:13
Lily Flower
Lily Flower is offline
Hey,

Heb de laatste tijd enorm veel last van een "bruine menstruatie". Mijn menstruatie is ook veel minder hard dan anders. Ik sukkel al wel een half jaar met een vaginale schimmelinfectie (waar ik trouwens ook hopeloos van wordt na ontelbare doktersbezoeken bij verschillende dokters.. ). Ik neem de pil, Microgynon 30, ik zit nu in mijn stopweek. Ik had graag eens overgeschakeld naar een andere pil, na 7 jaar deze genomen te hebben. Mijn libido is namelijk enorm laag en heb enorm veel last van stemmingswisselingen, dus het wordt misschien eens tijd om een andere pil te gaan gebruiken.

Heeft iemand een verklaring voor dit bruinverlies?
En zijn er nog meiden die last hebben van zo'n hardnekkige schimmelinfectie, ik word er echt stilaan gek van

Ik heb ergens gelezen dat de Yasmin-pil trouwens een positief effect heeft op het libido, klopt dit?

Groetjes,
Lily Flower
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 16:39
Verwijderd
Klinkt als een soort doorbraakbloeding, die zijn bij mij in ieder geval altijd bruinig. Ik heb ook wel eens een periode waarin ik veel 'oud bloed' verlies, dat is ook bruiner dan normale menstruatie.

Zelf ben ik van Lovette naar Cilest gegaan wegens menstruatie en libido klachten, dat heeft me toen heel erg geholpen. Als je tegen je huisarts zegt dat je last hebt van een laag libido en graag een andere pil wil, dan kan hij je vast wel een bepaald merk aanraden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 16:49
Lily Flower
Lily Flower is offline
Een doorbraakbloeding.. bedoel je dan dat dit tijdens je ongesteldheidsperiode voorkomt? Want ik heb nu wel degelijk mijn maandstonden.. maar opvallend weinig soms, en dus bruin.

Heb nooit echt hard op deze zaken gelet, maar sinds ik die schimmelinfectie heb, let ik op alles en maak mezelf echt gek
Met citaat reageren
Oud 07-11-2007, 17:55
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb zelf ook een paar schimmelinfecties achter elkaar gehad. Dit kwam meestal nadat ik seks had gehad. Kleine onzuiverheden kunnen er dan voor zorgen dat je vagina helemaal ontregeld is en er een schimmel kan bijkomen. De huisarts raadde mij aan om niet al te strakke broeken of strings te dragen. Gelukkig was het na verloop van tijd ineens over en heb ik er nooit meer last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 10:11
Verwijderd
Citaat:
En zijn er nog meiden die last hebben van zo'n hardnekkige schimmelinfectie, ik word er echt stilaan gek van
Ik heb er ook ooit hééééél veel last van gehad. 'Nieuwe vriend' heeft toen bij mij geholpen. Klinkt misschien raar, maar ik ben er echt heilig van overtuigd dat er iets chemisch incompatibel was daar beneden...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 15:36
Lily Flower
Lily Flower is offline
Men lange relatie is even onderbroken geweest.. na een tijdje iemand nieuw leren kennen, en sinds het gedaan is met die nieuwe kerel zit ik er dus mee. Kreeg last van jeuk en veel meer afscheiding. Ben toen naar de huisarts geweest, die heeft een kweekje genomen, en bleek dat ik te kampen had met een vaginale streptokokkenbacterie, maar hij kon me niet met 100% zekerheid zeggen dat het van die kerel kwam. Er werd toen GEEN candida gevonden. Ik heb 2 antibioticakuren gehad voor die bacterie, nadien weer een 2-tal kweekjes genomen, bacterie was weg en sindsdien is er dus WEL een candida te vinden, waar ik dus maar niet vanaf raak. Ik ben ondertussen bij een 4-tal artsen geweest, en volgende week ga ik naar de arts van mijn vriend (het is dus weer goedgekomen tussen mijn vriend en mij, en ik heb nu ongelooflijk veel spijt van die korte, nieuwe relatie.. ). Door hem kan het dus niet komen, want voordien heb ik NOOIT last gehad van schimmelinfecties.

Of het door de antibiotica komt weet ik niet.. heb daar voordien ook nooit hinder van ondervonden op dat vlak, dus het lijkt me raar.. ben echt radeloos en weet dus ook niet goed hoe ik eraan kom.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Of het door de antibiotica komt weet ik niet.. heb daar voordien ook nooit hinder van ondervonden op dat vlak, dus het lijkt me raar.. ben echt radeloos en weet dus ook niet goed hoe ik eraan kom.
Antibiotica doodt bacteriën - onder andere de bacteriën die de candida e.d. die al op je huid zit, in bedwang houden. Dus na een antibioticakuur kun je heel gemakkelijk een schimmel oplopen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 16:49
Lily Flower
Lily Flower is offline
Maar is het dan normaal dat geen enkel middeltje helpt tegen die schimmel? 'k Loop er nu al 6 maanden mee rond Ik zou er alles voor over hebben om me eindelijk weer eens gezond te voelen down there
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten