Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2012, 23:34
Mimuna
Mimuna is offline
Hoi iedereen!

Ik heb mijn menstruatie 3 weken uitgesteld, dus de stopweek overgeslaan, en ondertussen zit ik opnieuw aan de volgende stopweek. Ik ben ongesteld geworden, een dag eerder dan gewoonlijk (gisteren). Vandaag (zaterdag) leek het al wat meer op gang te komen, maar ondertussen is het alweer super weinig. Nu vraag ik me af of dit normaal is aangezien ik mijn vorige stopweek heb uitgesteld?

Hebben sommigen onder jullie ervaring met het uitstellen en indien ja, is het dan normaal dat je menstruatie wat trager op gang komt dan gewoonlijk?
Meestal is het een dag wat bruinverlies en dan de volgende dag meteen de volle lading, maar nu is het al 2 dagen weinig.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 23:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik sla het altijd 3 tot 4 maanden over, ik heb nooit ergens last van. Tenminste, niet van wat jij beschrijft. Maar ik zou me er niet zo'n zorgen om maken, ik ben ook wel eens een dagje eerder of later ongesteld en de ene dag wat zwaarder dan de andere dag.
Oud 19-08-2012, 08:59
Verwijderd
Wat Little Phoebe zegt. Het kan wel eens voorkomen, heeft er verder niets mee te maken dat je hebt doorgeslikt volgens mij. Ik heb het ook weleens, en ik slik niet door.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 10:00
Mimuna
Mimuna is offline
Ik ben nu al 3 dagen bijna niet ongesteld. Terwijl dat normaal altijd heel hevig is. Ik zit ook al aan de vierde dag in de stopweek.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 12:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wees er maar gewoon blij mee en begin weer met de pil op je vaste dag. Volgende maand/keer is het vast weer normaal/zoals je gewend bent.

Als je echt zorgen maakt, kun je natuurlijk de huisarts bellen, maar ik denk dat die hetzelfde zegt.
Oud 19-08-2012, 15:37
Pluis
Pluis is offline
De pil doorslikken kan behoorlijk rommelen met je uiteindelijke onttrekkingsbloeding (officieel heet het namelijk geen menstruatie meer als je de pil gebruikt). Heel normaal dus.
Oud 19-08-2012, 16:58
Mimuna
Mimuna is offline
Bedankt voor jullie reacties Ik liep me behoorlijk zorgen te maken, ik dacht dat ik misschien wel zwanger kon zijn, maar dat zou uitzonderlijk zijn aangezien ik mijn pil toch al zeker 4 maanden heel netjes slik. Ik ga morgen nog ff naar de gynaecoloog bellen, om zeker te zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 17:09
Pluis
Pluis is offline
Je hebt in het afgelopen jaar al 6 topics geopend op dit forum met vragen over je menstruatie, de pil en of je eventueel zwanger kunt zijn. Al die tijd ben je niet zwanger geweest. Denk je niet dat het gewoon tijd is om je minder druk te maken over de pil en menstruatie en gewoon te vertrouwen op de pil? Desnoods doe je eens in de 2 maanden een zwangerschapstestje voor je gemoedsrust (die dan ongetwijfeld negatief zal zijn), maar dan ben je in ieder geval niet meer zoveel energie kwijt aan je druk te maken over je menstruatie en zwangerschap.
En als je je daar ook niet bij neer kunt leggen moet je eens met je huisarts (of de gynaecoloog, als je daar toch al loopt) over een andere vorm van anticonceptie waar jij meer vertrouwen in hebt.
Oud 19-08-2012, 22:19
schaapje2702
schaapje2702 is offline
dit had ik ook, en na 2-3 dagen kwam alles opgang tot ik de pil weer ging nemen toen kreeg ik om de dag veel bloedingen met veel klonten erbij. ik heb dus vorige week een spiraaltje laten zetten. dus ben er voor de komende 5 jaar vanaf.

als je je zo druk maakt om je menstruatie, kun je dan niet beter gaan praten over een spiraaltje? wordt je de 5 jaar niet ongesteld... en je kunt niet zwanger raken als het goed zit....

Maar als je een mirena spiraaltje laat zetten, neem van de voren pijnstillers want het gaat heel veel pijn doen!.

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoort dit niet in het grote piltopic?

Overigens herken ik wel wat je zegt dat mijn menstruatie eerder/later komt na doorslikken dan normaal dus denk dat het wel normaal is.

Regels voor berichten