![]() |
|
Verwijderd
|
13 September 2007
VVD zet Rita Verdonk uit de fractie De VVD heeft Rita Verdonk uit de fractie gezet. Aanleiding hiervoor zijn uitspraken van de oud-minister eerder deze week over de positie van de VVD in het vreemdelingendebat. Verdonk zou hebben gezegd dat de VVD in het debat onzichtbaar is. Partijleider Rutte accepteert dat niet. De twee VVD- prominenten zijn al eerder met elkaar in botsing gekomen. Rutte heeft gezegd dat Kamerleden zich in de media alleen mogen uitlaten over onderwerpen uit hun eigen portefeuille. De oud-minister is populair onder de kiezers. Bij de verkiezingen haalde ze meer stemmen dan lijsttrekker Rutte. bron Wat gaat Verdonk nu doen? Zelf een partij oprichten? Bij Wilders gaan? Uit de politiek stappen? En wat gaat de extreemrechtse vleugel van de VVD doen? Ik hoop zelf niet dat Verdonk bij de PVV gaat, dan zou je een tamelijk sterk extreemrechts blok krijgen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ik betwijfel of wilders haar wil hebben. als hij zijn eigen machtspositie wil behouden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verdonk sluit zich volgens zichzelf niet aan bij de PVV. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...592073B96.html
|
Dat Verdonk er vroeg of laat uitgeknikkerd zou worden was wel duidelijk, maar dit is toch vrij vlot. Beetje duffe reden om haar eruit te zetten, overigens. Schijnbaar had ze tijdens een besloten diner gezegd dat 'de VVD onzichtbaar in het vreemdelingendebat is'. Poe, poe.
Ben benieuwd wat voor invloed dit op het zetelaantal van de VVD zal hebben. Gaat Verdonk door als eenmansfractie, sluiten anderen zich bij haar aan, of stapt ze uit de politiek? Ik zie haar iig nog niet zo gauw bij de PVV aankloppen, maar je weet nooit.
|
Werd ook eens tijd dat Rutte dat deed. Iemand zolang tolereren die je zo vaak tegenspreekt kan niet goed zijn voor je aanzien en de aanzien van de partij.
Het zou heel boeiend zijn als Verdonk haar eigen partij begint, puur om te kijken hoe dat het zetelaantal van de pvv en vvd beinvloed. Ze heeft alleen het verkeerde moment ''gekozen'' om uit de partij gezet te worden, het word voor haar nu een stuk moeilijker om media aandacht op zich te vestigen tot de volgende verkiezingen.
|
Verwijderd
|
Verdonk overweegt eigen partij
Rita Verdonk sluit niet uit dat ze in de Tweede Kamer blijft. Ze gaat zich nu 24 uur beraden. Mogelijk geeft ze haar zetel terug, maar het is ook mogelijk dat ze doorgaat met een eigen partij, zoals ingewijden in de VVD denken. Volgens Verdonk was het geen unaniem fractiebesluit om haar weg te sturen. Rutte wil niets over de stemverhouding zeggen. Volgens Verdonk zijn haar uitspraken uit zijn verband gerukt. Ze zegt dat ze niet overstapt naar de PVV. PVV-leider Wilders hoopt dat Verdonk alsnog over samenwerking wil praten. "Ik denk dat zowel haar stemmers als de mijne dat ook verwachten." |
![]() |
|
Het zat erin. Na de hele ophef was de deal bij presentering van de rapportage over de verkiezingsstrijd 'nog een kik en je vliegt eruit', en ziedaar, Rutte is een man van zijn woord als het er op aan komt.
Overigens linkvoer: Bericht in kwestie, en de reactie partijbestuur bij monde van Jan Van Zanen Het zal zeker zetels kosten, maar goed, beter principes hebben dan voor populariteit gaan. Daar is een groot gebrek aan onder andere partijen de afgelopen maanden. Ik ben in ieder geval blij dat de eerder gemaakte keuze voor progressief nu met een groot gebaar duidelijk gemaakt wordt. Overigens Rollo Tomasi, het ging hem meer om een statement die ze tegenover de pers had gemaakt die vrijwel alle kranten heeft gehaald. Stond gistermiddag nog op ad.nl, toen ik dat las vroeg ik me af waar ze in godesnaam mee bezig is, kennelijk dachten de fractieleden in de Tweede Kamer ditzelfde ook. Anyway, ik moet even de plaatselijke fractieleider bellen. Hij krijgt een halve krat bier van me aangezien ik de weddenschap dat Verdonk zich gedeist zou houden en niet voor de volgende verkiezingen geloost zou worden heb verloren. ![]() Die man zal best blij zijn aangezien hij al maanden roept dat de VVD Verdonk er uit had moeten zetten.
|
![]() |
|
De te verwachten tegenstanders van het vertrek van Verdonk ook in de media:
Teeven en Aptroot beraden zich op positie DEN HAAG - De VVD-Tweede Kamerleden Fred Teeven en Charlie Aptroot denken na over hun positie binnen de fractie na het gedwongen vertrek van collega Rita Verdonk. ,,Ik beraad me momenteel'', zei Teeven donderdagavond. Hij wilde er verder niets over kwijt. De twee fractieleden hebben net als collega Hans van Baalen moeite met de manier waarop Verdonk is weggestuurd. Van Baalen legt zich daar in elk geval bij neer. ,,Ik ben VVD'er en dat blijf ik'', zei hij. http://www.ad.nl/binnenland/article1660114.ece Mocht Teeven vertrekken dan zou dat zonde zijn. Hij is een expert op gebied van Justitie. Maar goed, ik denk niet dat hij Verdonk achterna zal gaan. Na zijn debacle met Leefbaar zou dit dan de tweede exit zijn.
||
![]() |
Citaat:
maar dit was de eerste mogelijkheid na de verkiezingen en nadat het kabinet stabiel bleek te zijn denk ik nu heeft de VVD nog een paar jaar om hiervan te herstellen |
![]() |
|
Nou Rutte heeft tenminste geen levens op zich geweten. En hij komt een heel stuk intelligenter over dan Verdonk. Goed dat hij er haar nu uitwipt, een partij kan geen twee leiders hebben.
Ik geloof ook dat Verdonk veel te egocentrisch is ingestelt om met Wilders in zee te gaan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb nog liever verdonk dan rutte, die irritante onnozelheid van die man werkt echt op mijn zenuwen, dan heb ik liever de verdonkse achterbaksheid. ![]() |
![]() |
|
22:05 13 September 2007
''Hoofdbestuur VVD voert crisisberaad Het hoofdbestuur van de VVD vergadert over de crisis in de partij na het besluit Rita Verdonk uit de fractie te zetten. Mogelijk stapt partijvoorzitter Van Zanen of zelfs het hele bestuur op. Van Zanen steunde vandaag fractieleider Rutte bij diens besluit het vertrouwen in Verdonk definitief op te zeggen. Het conflict komt zaterdag ook aan de orde op het partijcongres van de VVD. Verdonk moest opstappen vanwege nieuwe uitspraken die volgens Rutte schadelijk zijn voor de VVD. Ze zou hebben gezegd dat de partij in het vreemdelingendebat onzichtbaar is en het initiatief is kwijtgeraakt aan de PVV van Wilders.'' http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...0588FFCC2.html
|
![]() |
Al die VVD stemmen naar de PVV. En dan houden de andere partijen de PVV uit de regeringsverantwoordelijkheid, zoals in Belgie.
Haha. Zielig voor al die rechtse simpele mensen die zich vertegenwoordigd willen voelen.
|
Verwijderd
|
Meerderheid VVD-kiezers wil af van Rutte
13 september 2007, 21:03 HILVERSUM (ANP) - Een meerderheid van de VVD-kiezers (59 procent) vindt dat VVD-fractievoorzitter Mark Rutte moet vertrekken. Ongeveer 52 procent is het niet eens met het besluit van de fractie om Rita Verdonk eruit te zetten. Dat bleek donderdagavond uit een peiling van Maurice de Hond voor het televisieprogramma Netwerk. Een nipte meerderheid (52 procent) van de achterban hoopt dat andere VVD-Tweede Kamerleden uit de fractie stappen om vervolgens deel uit te maken van een mogelijke groep-Verdonk. Die zou op veel steun kunnen rekenen. Iets meer dan de helft (51 procent) van de VVD-stemmers acht de kans groot of is er vrijwel zeker van dat ze bij de volgende verkiezingen op Verdonk zullen stemmen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uiteraard stemt geen >50% van de kiezers straks op Verdonk tegen de tijd dat de verkiezingen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
"de druppel die de emmer doet overlopen" (Verdonks geval) en "van een mug een olifant maken" (Yildrims geval)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als de ontwikkelingen anders door waren gelopen, Wilders en Marijnissen op hun bek waren gegaan over de respectievelijke rellen waarin ze betrokken zijn, dan was een PVDA/VVD regering niet eens een onrealistisch vooruitzicht. Misschien had het CDA nog iets te doen gehad als deelnemer aan een dergelijke coalitie, maar dan in toom gehouden door een sterk rationele partij, zoals dat de afgelopen kabinetten Balkenende was.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Toch proces tegen Geert Wilders Verwijderd | 500 | 07-03-2009 15:13 | |
Het regeerakkoord T_ID | 244 | 03-03-2007 00:21 | |