Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2007, 12:36
Soulwing
Soulwing is offline
Hallo waardige reizigers haha

Mijn plan is om ergens dit jaar (over n halfjaar of iets langer) wellicht zo'n 9 maanden oid. naar australie/ nieuw zeeland te gaan.
Maar mijn vraag is (ik heb natuurlijk al wel enige research gedaan, maar toch. ff jullie mening/ervaringen) hoeveel geld moet ik dus op zn minst hebben voor ik ga .
ik kan dan wss daar ook nog wel werken enzo, maar qua ticket en overnachtingen voor sowieso een eerste periode..?

Wat ik nodig heb is dus eigenlijk een soort begroting haha.
byeee
Oud 19-09-2007, 13:28
akumabito
akumabito is offline
Ik weet niet zeker hoe het zit, maar er staat me iets van bij dat je een minimumbedrag op je rekening moet hebben staan om een visum te krijgen. Een soort financieel vangnet zeg maar, dat je aan kan tonen voorlopig even vooruit te kunnen, en ook een teurgticket kunt veroorloven.. maar kan me vergissen natuurlijk..
Oud 19-09-2007, 13:39
Soulwing
Soulwing is offline
nee dat hoeft ook niet voor een visum. maar ik wil gewoon een beetje en beeld krijgen van wat het me gaat kosten enzo..
en aangezien er veel mensen voor n langere tijd naar australie of die richting gaan dacht ik.. mss zijn er hier mensen die dat nog weten van hun eigen trip ofzo
Oud 19-09-2007, 14:31
akumabito
akumabito is offline
Ahh, dan vergis ik me met een ander land, kan gebeuren..

Het lijkt mij dat het er heel erg aan ligt wat je precies allemaal van plan bent daar. Zonder extra gegevens wordt het natuurlijk erg lastig om een beetje een globaal budget te schetsen. Ben je van plan veel rond te reizen, of wil je maar een paar streken bezoeken? Gebruik je de bus om rond te komen, pak je binnenlandse vluchten, huur je een auto, of wil je er een kopen? Wil je in jeugdherbergen overnachten, of pak je het Hilton? Wat voor werk wil je doen, waar en voor hoe lang? Heb je een specifieke baan op het oog die redelijk verdient, of wil je typische backpackersbaantjes aannemen (die doorgaans bar slecht betalen, ALS ze al meer betalen als kost en inwoning..)
Oud 19-09-2007, 16:19
Soulwing
Soulwing is offline
Oke ff n beeld:

1. ik wil rondtrekken. veel zien van het land!
2. eigenlijk wel een typisch backpackersbestaantje leiden. dus zo goedkoop mogelijk hostels en ook echt dat soort baantjes dus i know betaalt geen f*ck
3. Ik hoop tegen die tijd mijn rijbewijs te hebben, maar ik ga ervan uit dat ik met een bus rondtrek (en wss ga ik ook mee met verschillende tourbussen die rondtrekken ofzo. ik hoorde dat er veel van dat soort bussen zijn waarbij je op kan stappen en waar je wil eruit om daar vervolgens ff te blijven . maakt niet uit hoe lang. en daarna weer zon bus verder kan nemen . okee niet echt duidelijk maargoed)
4. af en toe mss een binnenlandse vlucht..

Dusja. eigenlijk in het land zelf : veel rondtrekken, weinig proberen uit te geven, maar als iets de moeite waard is iets meer geld uitgeven(mooie tours, duiken ofzo)
Oud 20-09-2007, 13:14
ook hallo
ook hallo is offline
Voor een working holiday visum moet je kunnen aantonen dat je 3200 euro hebt. Volgens mij doen ze hier niet heel moeilijk over, je hoeft maar een kopietje van je bankafschrift te laten zien.

Misschien is het handig als je zelf eerst eens uitzoekt wat allemaal nou ongeveer kost. In de grote steden zijn die hostels vaak helemaal niet zo supergoedkoop en betaal je zo'n 15 euro per nacht voor de goedkoopste kamer. Hoeveel die buspassen kosten weet ik niet maar dat kan je via internet heel makkelijk vinden.

Ik zou als ik jou was ook niet te makkelijk denken over 'ik vind wel een baantje' want dat schijnt nog best lastig te zijn en als je echt veel moet werken daar word je er echt niet gelukkig van als je voor een kutloon hele weken fruit moet gaan plukken

Ik gad us zelf ook naar Australie en hoop zeker zo'n 5000 euro mee te nemen. Ik ga alleen wel heel anders reizen dan jou (auto kopen met een vriendin, zo veel mogelijk kamperen, zo min mogelijk werken, hooguit 5 maanden weg) Dus ik denk dat het niet echt te vergelijken is.
Oud 20-09-2007, 20:00
Breg
Breg is offline
Voor een Working Holiday Visum moet je officieel inderdaad ruim 3000 euro op je rekening hebben staan, hoewel ze dit bij mij (en alle andere backpackers die ik gesproken heb) nooit gecontroleerd hebben.

Sommige backpackers sites zeggen dat als je goedkoop reist, je zo'n 1000 euro per maand uitgeeft, dat zal misschien best, maar toen ik rondreisde zat ik toch al snel op zo'n 60 euro per dag, en zonder echte luxe. Ik sliep ook gewoon in hostels, nam de gewone bus overal heen en kookte zelf. Oh en natuurlijk af en toe wat activiteiten erbij. Maar dan heb ik dure dingen als duiken en parachutespringen niet meegerekend.
Ik zou zelf zeggen als je een beetje normaal wilt leven je al snel aan de 50 euro per dag zit inclusief reizen e.d., en dat is dan inclusief af en toe een biertje hier, lunch in een cafeetje etc.

Maar verkijk je ook niet op de bijkomende kosten; alleen het visum, backpack, slaapzak, verzekering etc. kost al snel zo'n 500 euro.

Ik heb zelf trouwens nooit problemen gehad met baantjes vinden, maarja je moet wel op de goede tijd op de goede plek zijn (m.a.w. niet proberen op het platteland een baantje te vinden als al het fruit enkele maanden geleden geoogst is) en niet te kieskeurig zijn.
Oud 20-09-2007, 21:28
Soulwing
Soulwing is offline
Ja idd moet dus voor al die dingen die jij noemt Breg, (slaapzak enzo) al wel t nodige uittrekken..

Is er nog ergens een maatschappij met goedkope tickets? het is wel zo dat je een heen + terugticket moet hebben? Ik hoorde van iemand dat ze soms moeilijk doen als je geen terugreis geboekt hebt, maar dat leek me sterk? of is dat echt zo.

En ik hoorde ook van iemand anders dat er idd per week zo'n 300 euro doorheen gaat ofzo.

= kortom het gaat een leuke reis worden, dat is 1 ding wat zeker is, maar o wat moet ik nog hard sparen =
Oud 21-09-2007, 21:02
Ivo
Ivo is offline
Als je een working-holiday visum neemt moet je, naast de eerder genoemde €3200,- ook een open retourticket hebben. De duurste variant dus. Om de eenvoudige reden dat je dan vrijwel meteen op het vliegtuig naar huis kunt stappen zodra je geld op is en je ook geen baantje hebt.
Of dat bij een halfjaar-visum ook zo is weet ik niet.
Oud 22-09-2007, 13:37
Sawyer
Sawyer is offline
Het klopt inderdaad dat je zo'n €3200,- op je rekening moet hebben staan, dit zoals al eerder gemeld omdat je dan, mocht het om wat voor reden dan ook nodig zijn, vrijwel direct het land kunt verlaten. Ik zelf vertrek 18 november met een vriend naar nieuw zeeland voor 4 maanden, daarna nog 3 maanden australie en nog een maandje thailand er achteraan. Vertrek met zo'n €3000,- en we zijn van plan vooral in nieuw zeeland wat te gaan werken, in australie ook nog wat, en dan op het eind in azie de rijke westerling uit hangen. In nieuw zeeland en australie kopen we een auto waar we ook in kunnen slapen (station car of busje) zodat je geen overnachtingskosten hebt en verder gewoon leven op supermarkteten. Zo kun je het denk ik vrij lang volhouden, ook als het niet zo mee zit met werk vinden.
Advertentie

Regels voor berichten