Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voorts denk ik niet dat een ex-hoogleraar zich er niet sterk voor zal maken om bezuinigingen tegen te houden. Enneh... zonder universiteiten geen predikanten, want die moeten voor hun definitieve opleiding eerst een theologiestudie hebben afgerond. En wat dacht je van juristen om de belangen van alle tuig, religieus of niet, te verdedigen? Bovendien kunnen kerken zonder giften van leden niet overleven en heb je wel hoog opgeleiden nodig om geld in de kas te brengen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk hetzelfde trucje als er bij de bezuinigingen op de politie werd toegepast. Na de ophef erover werd er geroepen door de regering dat er niet op agenten zelf bezuinigd wordt en er dus niet minder blauw op straat zal komen. Vervolgens bezuinigd men een aantal administratieve functies weg, moeten straatagenten langer achter hun bureau administratieve rompslomp verwerken, met als resultaat... minder blauw op straat.
|
Ik weet dat de opmerking veel stof zal doen opwaaien, maar ik durf te twijfelen over het nut van meer blauw op straat. Zes politiebusjes en een paar patrouilles van de bereden politie standby om een eventuele ruzie in het uitgaanspubliek sussen vind ik wel ruim voldoende, eigenlijk.
Belangrijk: hiermee is niet gezegd dat het aantal agenten omlaag moet ofzo. Spreiding en andere inzet is ook niet het stomste idee. |
![]() |
||
Citaat:
Het effect van lagere responstijd en meer mankracht voor onderzoeken lijkt mij namelijk duidelijk.
||
Citaat:
Kom op zeg, een beetje realisme. Bovendien is het geheel niet nodig te bezuinigen op de politie. Integendeel, er moet meer geïnvesteerd worden. Als het huidige kabinet niet zo'n enorme verbraswoede aan de dag had gelegd in allerlei nutteloze en contraproductieve voorstellen dan was dat ook makkelijk te betalen geweest.
||
Citaat:
|
En nog iets: van echte bezuinigingen kan pas gesproken worden na prinsjesdag. Wat er precies bezuinigd gaat worden en waarop, wordt dan duidelijk.
En een centrale discussie voor iedereen: wat vinden we van het plan om de koopkracht te repareren voor minima? Bron: http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst.../artnr/167473/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Onzin? Waarom, zo ging het voorheen toch ook. Kijk naar land als Denemarken, daar betaalt men (zover ik weet) ziektekosten gewoon uit belastingen. Waarom doen we dat hier ook niet? We betalen musea en zo toch ook grotendeels uit belastingen? Mijn punt was dat het raar is dat het ene wel in basispakket zit en het andere niet. Waarom zit tandheelkunde er niet in (wel of geen goed gebit is voor heel groot deel erfelijk bepaald). En anti-depressie middelen wel (je kunt door slecht leven zorgen dat je zelf depressief wordt). Mijn punt is dus: of ga terug naar alles in basispakket (ben je ook van die administratieve rompslomp af) of haal alleen dingen uit basispakket waar je zelf wat aan kan doen. Dus alleen die dingen die je kan VOORKOMEN, die mag je in een aanvullend pakket stoppen! Edit: tikfoutje.... Laatst gewijzigd op 29-08-2007 om 18:19. |
![]() |
|||
Citaat:
En dan nog wordt er enorm toegelegd op zaken als ziekenhuizen. De gebruiker helemaal niet laten betalen heeft alleen tot gevolg dat er een verschrikkelijk oneerlijke situatie ontstaat waarin kerngezonde veelverdieners tienduizenden euro's moeten neertellen voor een stel zwakkelingen die altijd denken dat hen iets mankeert. Het vorige zorgstelsel zoog serieus ballen. Zoals gezegd zat er iemand voor een dubbeltje op de eerste rang. Die man betaalde alleen zelfs die € 51 niet omdat hij liever een nieuw bankstel en een nieuwe tv kocht. Ondertussen mochten wij meer premie gaan betalen omdat mijn moeder lijdt aan wat ze een 'welvaartsziekte' noemen. Och ja, dat we dat financieel helemaal niet konden hebben en het veroorzaakt werd door erfelijk bepaald nierfalen en medisch falen van de huisarts maakte de verzekering niet uit; we waren smerige kapitalisten en we mochten extra lappen omdat we de euvele moed hadden om ons medisch te laten behandelen. Zo zie je maar weer dat je niet je eerste ingeving moet vertrouwen. Het verzekeringsstelsel is zelden beter geweest dan dat het nu is, misschien zelfs beter dan het ooit geweest is. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het is juist voor jou dan toch ook cynisch dat als JIJ dan een keertje wat hebt (ik geloof dat JIJ niet voor alles naar de dokter rent) je het nog zelf moet betalen!? Jij bent belangrijkste argument VOOR mijn stelling ![]() (2) Maar beste T_ID, een vriend van me poeste zijn tanden NOOIT (letterlijk) en had nooit gaatjes. Nooit. Ik poets altijd wel goed, en toch heb ik regelmatig gaatjes. Daar kan ik (of hij) niks aan doen. Ik zou zeggen: typisch geval van basispakket toch? Een andere vriend van me is in ieder geval zelf heel erg mede schuldig aan het feit dat hij al 5 jaar (!) depressief is. Dit kost kapitalen aan medicijnen, therapie en opnames. ALLES WORDT VERGOED! Dus ik zit met iets waar ik niks aan kan doen (ja, ik poets, en toch gaatjes.... ![]() Oja, en hij heeft WAjong EN studiefinanciering! ![]() En studiesschuld is kwijtgescholden EN hij kreeg weer 4 jaar (nieuwe) studiefinanciering! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dan aub ook kronen en zo, want ja, sorry, ik had een kroon nodig. Ja, ik heb een slecht gebit. Sorry! Nog een voorbeeld: Vriend van vriendin van me heeft erg droge huid. Heel vervelend. Hij krijgt daar creme voor. Wordt vergoed. Ik schat op ongeveer 40, 50 euro per maand. Ja, maar dat is een aandoening, zeggen mensen dan. OK, maar een slecht gebit niet dan? Ik heb paar keer per jaar wat. En dat moet ik zelf betalen (ja, ik verzeker me bij, maar dat is DUUR; en dan krijg je nog niet alles vergoed). Goed, dit moet geen hhendrikxx show worden maar ik vind heel gevaarlijk de solidariteit zo te ondergraven. Want volgende keer zeg ik: ok, maar dan wil ik in basispakket kunnen schrappen... dan wil ik ZELF betalen waar ik me wel en niet voor verzeker... |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, veel omstandigheden kunnen een mens depri maken, en daar moet dan wel een vangnet voor zijn.
||||
![]() |
Citaat:
Dus ik kan ELK JAAR opzoek naar nieuwe verzekering. Terwijl dit gewoon in het basispakket hoort. Maar ja... Citaat:
Als ik slecht gebit heb, dan moet ik beter poetsen. Doe ik dat (!), en toch nog kosten, dan dient dat vergoed te worden. MEER DAN MIJN BEST KAN IK TOCH NIET DOEN!!! ![]() Citaat:
Dus wat zie je hier: iemand vernaggelt zijn leven. En wij (jij ook, T_ID ![]() En jij en ik poetsen onze tanden, en mogen het verder zelf betalen! Rechtvaardig? Hmm, van Christelijke partij als CDA had ik meer rechtvaardigheid verwacht!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, het was maar voorbeeld. Zie andere voorbeeld (van die huidcremes). Mijn algmene punt was: we hebben een soort mix van 'zelf regelen' en solidariteit. En volgens mij hebben we nu het slechtste van beide werelden!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed: ik kan niks aan mijn slechte gebit doen: zelf betalen! Iemand anders kan nik aan droge huid doen: wordt betaald! Tja, ooit gaan mensen dat niet meer pikken, en dan is het helemaal einde solidariteit!!! Laatst gewijzigd op 29-08-2007 om 19:39. Reden: Edit: tikfoutje... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind het nogal onzinnig om een paar maanden voor de deadline alles al op orde te hebben. Nou gaat het in dit geval slechts om drie weken, maar ook dat is erg aan de vroege kant. Daarna volgen de algemene beschouwingen en pas daarna wordt echt e.e.a. uitgevoerd. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is geen logica.
||
Citaat:
Dat dat goede beleid in conflict is met jouw simplistische visie over belastingen van 'hoe hoger hoe beter' is iets waar ik weinig aan kan veranderen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In Nederland hebben we al jaren, met een korte onderbreking omstreeks 2002-3, een economische groei van tussen de 2 en 3 procent. Belastingverlaging zou hier weinig aan veranderen, dus kan ik er alleen een cadeautje in zien voor diegenen die zichzelf al heel wat cadeau doen. Belasting verlagen? Alleen volgend op het afschaffen van bepaalde aftrekposten (een fiscalist weet vast meer te noemen dan ik). |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat tekort door de bocht om te stellen dat belastingverlagingen leidt tot grotere inkomensverschillen. Wanneer de eerste twee belastingschijven zouden worden verlaagd, hebben vooral de lagere inkomens er profijt van. Een dergelijke belastingverlaging heeft dus een denivellerend effect. Ook is het belastingstelsel te complex om stellen dat een belastingverlaging hoe dan ook leidt tot lagere overheidsinkomsten (op de langere termijn). Los daarvan zie ik weinig bezwaren tegen grotere inkomensverschillen en kleinere belastinginkomsten voor de overheid. |
![]() |
||
Citaat:
Minder welvaart is zo mogelijk een nog belachelijkere bewering. Je zegt daarmee letterlijk dat door mensen meer geld te geven ze minder geld krijgen. Als betastudent weet je vast wel dat wanneer je een positief getal bij een ander getal optelt dat het niet minder zal worden. Belastingverhogingen en algemene lastenverzwaringen zoals er op Prinsjesdag onthult zullen worden en zoals er dit jaar zijn ingevoerd leiden tot minder welvaart. Waarvan akte. Het is gestoord dat we in een hoogconjunctuur zitten, de economie rap groeit, maar er desondanks toch op essentiële zaken bezuinigd wordt, én tegelijkertijd iedereen erop achteruit gaat. Zoals ik het zie komt er dan dus meer geld binnen en gaat er minder geld uit op de normale posten. Waar heeft Balkenende IV dan in godsnaam de rest gelaten dat het ze lukt om met een begrotingstekort te blijven zitten?
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zweden kent nóg kleinere welvaartsverschillen dan Nederland, maar het Scandinavisch land doet het historisch gezien economisch minder dan ons kikkerlandje... |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van de 18 plaatsen op de HPI: Australië 14, VK 15, VS 16, Italië 18 |
![]() |
||
Citaat:
Als we van jouw walhalla, Scandinavië de olieinkomsten weghalen uit de berekening en compenseren voor die inkomsten in de ontwikkeling, dan blijft er maar weinig anders dan een arm land over. Je kunt alleen vergelijken, met vergelijkbare situaties.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaitjesdag #1502 Verwijderd | 500 | 20-09-2011 23:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV-lid Brinkman gewelddadig tegen barman Elle | 256 | 20-11-2009 22:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |