Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou even bij een rechtswinkel langsgaan zodat deze je kunnen adviseren. Je hebt hoe dan ook recht op het geld, maar het daadwerkelijk krijgen is een tweede. Ze kunnen je daar wel adviseren over hoe je dit het beste aan kunt pakken.
http://www.rechtswinkelutrecht.nl/ Die kunnen je gratis adviseren. |
![]() |
|
Hier heb je geen rechtswinkel bij nodig. Op te laat uitbetalen van loon is artikel 625, boek 7.10 van toepassing. In je contract staat een betalingsconditie (iets als 2 weken bijvoorbeeld) en vanaf het moment dat die betalingsconditie verloopt heb je recht op verhoging van je loon.
Komt de werkgever te laat over de brug met het loon (je hebt het dus wel, maar kreeg het te laat), dan heb je nog steeds recht op die verhoging. Uiteraard alleen wanneer de te late betaling de schuld is van je werkgever. Bankfouten e.d. zijn uitgesloten van deze regeling, maar in dit geval is het artikel van toepassing. Na verlopen van de betalingsconditie is er eerst 3 werkdagen zonder verhoging. 4e tot en met de 8e werkdag krijg je 5% extra per dag. Daarna krijg je 1% per werkdag tot een maximum van 50%. Bereken waar je recht op heb gezien de betalingsconditie, en zet dit in een brief zou ik zeggen. Je hoeft overigens geen cent minder te pikken dan waar je dan op uit komt mocht je baas een dealtje voorstellen, lid 2 van het zelfde artikel is de bepaling dat niet van de regeling mag worden afgeweken ten koste van de werknemer. Het is overigens boekhoudkundig domweg fout om het loon in augustus te verhogen om te weinig loon in juni te compenseren. Vraag om een correct loonstrookje. NB: let erop bij je berekening dat de betalingsconditie voor de maand juni op een andere dag verliep dan die van augustus. Over juni heb je gezien de tijd die verstreken is (meer dan 30 werkdagen) sowieso recht op 50% erbij over het nog verschuldigde, zelfs als dat voor augustus een kleiner percentage zou zijn.
Laatst gewijzigd op 01-10-2007 om 18:48. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou proberen dat loon binnen te krijgen ipv te gaan zeuren en klagen over die verhoging. En volgens mij is dat ook het eigenlijke probleem van de topicstarster. Ze heeft haar geld nu nodig om de rekeningen te betalen en heeft waarschijnlijk geen zin om daar ook nog ruzie over te gaan maken en procedures te gaan voeren om extra geld te gaan claimen. Het simpele feit dat ze moeilijk doen over het betalen zegt al genoeg. Ze zullen haar dan zeker niet zomaar haar 'recht' op die verhoging geven.
Ik zou langs de rechtswinkel gaan of het juridisch loket, die kunnen je het beste concreet advies geven wat je het best kunt doen. Edit: Met het advies van kameraad T_id kun je hooguit 368 euro extra scoren op den duur, maar bij dit soort bedragen lijkt het mij niet goed advies om dat ook proberen binnen te halen, of het gedeelte daarvan waar je recht op hebt. Probeer ze liever zover te krijgen dat ze betalen. Persoonlijk denk ik dat een beetje officiele brief/sommering ze al laat zien dat je er werk van maakt, en dan betalen ze wel aangezien ze anders kosten moeten gaan maken. ![]() Laatst gewijzigd op 01-10-2007 om 23:51. |
![]() |
||
Citaat:
Op betaling van je loon plus die verhoging heb je sowieso al recht, dus wat je ook gaat innen, erg veel geruzie over het betalen ervan is niet mogelijk; hoeveel ze er ook tegenaan gooien, in een dergelijke simpele zaak delven ze al gauw het onderspit. Weigeren ze dat te erkennen, dan zul je betaling moeten afdwingen. Dat is een ander verhaal. Maar goed, geen werkgever met meer dan een half brein zal dergelijke kosten maken voor een zaak die hij niet kan winnen, en dus is te verwachten dat een brief of twee waarin je uitbetaling eist de zaak op zal lossen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt nu wel roepen dat het zo simpel ligt, maar het gaat ook over het feit hoe je int. Na een mooie officiele brief opgestelt in samenwerking met het juridisch loket waarin je betaling vordert verstuurt te hebben, en ze betalen het oorsprongkelijke bedrag dan vast wel, dan zou ik daarna niet beginnen nogeens moeilijk te doen over de verhoging waar je wettelijk recht op hebt. Dat claimen kost je meer tijd en ellende dan die claim waard is. Precies, dus gewoon mooie brief, en het loon komt wel binnen. ![]() |
![]() |
|
Bedankt allemaal. Ik heb een flink boze brief geschreven (de tweede al) waarin ik hiermee dreig. Ook heb ik ze verzocht mij te bellen om zich te verantwoorden. Grote kans dat ik nu zonder dat ik ooit nog iets van ze hoor het geld 'ineens' wel gestort krijg. Stelletje
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Franchise Albert Heijn Contracturen niet uitbetaald Anterzhul | 13 | 08-06-2013 12:49 | |
Werk, Geld & Recht |
overuren niet betaald? lonewolf8993 | 18 | 19-06-2012 17:57 | |
Werk, Geld & Recht |
Overuren niet-uitebetaald krijgen Tripp | 1 | 04-04-2009 18:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Achterstallig loon niet uitbetaald krijgen Verwijderd | 5 | 17-10-2006 23:09 | |
Werk, Geld & Recht |
niet uitbetaald migyur | 10 | 03-09-2005 22:45 | |
Werk, Geld & Recht |
Inwerken niet uitbetaald? kneisje | 38 | 23-03-2005 19:05 |